V75 Bjerke/Axevalla 12.12.2023

 

Bjerke/Axevalla(X1/91)12.12.2023

 

ATG V64 Tips Axevalla   ATG

V75-2= V64- 4         V75-4=V64-5        V75-6=V64-6

Rikstoto Tips   Tips (rikstoto.no)

——————————————————————————-

SVENSKE TIPS

DAGENS SPEL

Ladda ned tips som pdf

STALLSNACK

ATG

VI TIPPA

V64 Axevalla 12 december (PDF)

5 – 4 – 13 — 3 12-9-11-7-10-3-5 3  J.S. Camaro

SVENSKA TRAV  V64 Tips Gratis | Gratis Travtips och rank varje vecka | SvenskaTrav

TRAVSYSTEM  V64 tips tisdag 12 dec 2023 – Travsystem.se

TRAVMASEN    Tisdag – TRAVMASENS TRAVSERVICE

—————————————————————————-

REKATOCHKLART.se

V75-2/ V64-4 2140m Auto

5 Lagerfeldt Mo är ett spännande nyförvärv hos Björn Goop som jag tror är väldigt bra för klassen. Man ligger dock ganska lågt från stallet och vill först och främst se honom fungera i lopp. Vi gör bäst i att gardera den här gången.

 

13 My Great Pretender känns mycket tidig bakom favoriten. Han har haft svårt alla hålla ihop travet mellan varven men när han fungerar har han visat att han kan väldigt mycket och får man runt honom felfritt är han med på fotot.

 

4 Speedy Ace Vicane debuterar bakom bilen och det är oklart hur man kan öppna fråm start men Kim Eriksson brukar vara offensivt lagd och vill säkert prova i ledningen om man kan ta sig dit.

 

12 Margarita Night vinner inte ihjäl sig men hon är van ganska tufft motstånd och kan vara en obehaglig överraskning för spelarna om det klaffar lite med positioner.

 

Min Vinnare: 5 Lagerfeldt Mo

Spets efter 500m: 5 Lagerfeldt Mo / 4 Speedy Ace Vicane

Skrällen: 12 Margarita Night

Rankingen A:5.13.4 B:12.8.3.6.9 C:10.1.2.7.11

—————————

V75-4/ V64-5 2140m Auto

12 Smiley Brodda tog sin första seger i sin nya regi senast och kommer med dokumenterad form men hon fick segern till skänks när ledaren galopperade över upploppet. Den här uppgiften känns något lättare på förhand än senast och rimligtvis är hon med och gör upp om det igen.

 

9 Escama håller jag högt i den här konkurrensen. Hon saknar kanske den där rätta formen för dagen men kapacitetsmässigt tror jag att hon är bäst i fältet och rundar normalt många i den här spårtrappan.

 

7 Heide känns spännande med Björn Goop för första gången och det är inte omöjligt att man kan köra sig hela vägen till ledningen.

 

Min Vinnare: 12 Smiley Brodda

Spets efter 500m: 7 Heide / 3 Zmarta Tim

Skrällen: 7 Heide

Rankingen A:12.9.7 B:.11.3.6.8.5 C:4.1.2

 

V75-6 / V64-6 2640m Auto

3 J.S Camaro är snabb från start och är dessutom gynnad över den dryga distansen. Uppgiften ser mycket lämplig ut och det ska vara en god chans till spets och slut men med tanke på hans osäkerhet vill jag inte lämna honom ensam på kupongen.

 

4 Balzano Di Quattro har stött på tufft motstånd på slutet och det här loppet ser lämpligt ut. Han lever främst på sin styrka och skulle gynnas vid överpace och skulle favoriten göra bort sig är det en av många som kan vinna loppet.

 

8 Jameson K.W såg formstark ut efter en inledande galopp senast. Han har sin bästa bit till slut och har högst segerprocent i loppet.

 

Jag nämner även 5 Fighter Newmen som ska tävla i en amerikansk sulky för första gången i karriärens 46:e start. Han är ganska kvick iväg bakom bilen och skulle man hitta till spets kan det räcka långt om det faller väl ut med den amerikanska sulkyn.

 

Min Vinnare: 3 J.S Camaro

Spets efter 500m: 3 J.S Camaro / 5 Fighter Newmen

Skrällen: 5 Fighter Newmen

Rankingen A:3 B:4.8.5.6.11.9 C:2.10.1

Lycka till

———————————————————————————-

TRAVSTUGAN.se

 

V75-2 / V64-4

Jag har givetvis kollat in senaste insatserna från 5 Lagerfeld Mo och sista loppet han gjorde nere i Tyskland var försök till tyska derbyt. Han ställdes där mot flera väldigt bra konkurrenter och jag tycker han följde med väldigt bra där, om än att han inte segerstred.

Nu regidebuterar han för Björn Goop vilket ska bli högintressant att följa. Givetvis har man lite frågetecken kring dagsformen på honom, men samtidigt står han väldigt bra till på spårtrappan och jag tror dessutom han är betydligt bättre än de pengarna han sprungit in i Tyskland (oftast låga prispengar).

13 My Great Pretender är i bättre dagsform men har samtidigt ett utmanande läge och svårt att se hur han ska kunna nå fram.
4 Speecy Ace Vicane återkommer även han till ovalen efter uppehåll och jag tror han är i behov av lopp i kroppen och inte är lika långt framme som Lagerfeld Mo.

V75-6/ V64-6

Bästa spiken i omgången hittar vi först i avslutningen. Här tycker jag att 3 J.S.Camaro ska ha toppchans! 
Det gick lite för fort från start senast på Solvalla där han sjabblade i galopp. Nu tror jag han för en enklare start och jag tror även han rätt så enkelt tar sig mot ledningen. 2 640 meter har han testat på förr med stor framgång och jag tycker han står inför en mycket tilltalande uppgift att få besöka vinnarcirkeln ikväll. Han leder runt om och avslutar kvällen!

4 5 LAGERFELD MO 13, 3
5 3, 5, 7, 9, 11, 12 6, 2
6 3 J.S.CAMARO 5, 8

https://travstugan.se/martin/v64-silverdags-pa-axevalla

—————————————————-

TRAVCASH.se

https://travcash.se/v64-tips/v64-axevalla-12-12/

 

V64-4

En eller två.

13 My Great Pretender har ett förväntat lurigt utgångsläge i den här spårtrappan, men det kunde samtidigt varit värre då just spår 13 innebär att man sitter i andraspår redan när bilen släpper fältet och Stefan Persson är en stabil körsven dessutom. Valacken har tappat stilen två gånger om, vilket är klart olycksbådande… Men samtidigt är kapaciteten klart gångbar. Kan användas som chansspik på liten lapp. 
5 Lagerfeld Mo 
var ute i ett kval till tyska Derbyt i sin senaste start och det är givetvis meriterande för sammanhanget. Undertecknad har dock inte varit överdrivet imponerad av hästen i stort och frågan är om fyraåringen levererar direkt i sin nya regi. Given vid gardering i ett stabilt lås.

Rank: 13-5-4-3-6-8-9-1-10-12-2-11-7

V64-5

Klurig spårtrappa.

9 Escama har kapacitet till att vinna detta i tämligen överlägsen stil, men samtidigt har det inte levererats som förväntat på bra länge. Galoppen i den senaste starten kom omgående och gången innan gav sig fyraåringen väl enkelt från ledningen. Vi får allt gardera. 
5 Entrance 
hade varit intressant att se i ledningen och 8 Dansa är i betydligt bättre form än vad som går att utläsa av resultatraden. Här får vi jaga skräll!

Rank: 9-5-7-12-8-11-10-2-3-1-6-4

V64-6

Passande förutsättningar för spiken.

3 J.S.Camaro var mycket betrodd på V75 i sin senaste start, men galopperade då efter dryga 200 meter. Surt för kretsen kring hästen som säkerligen är rejält revanschsugna nu. Här tar Stefan Persson sikte mot ledningen med brorsan Håkans springare och sen bör det här loppet vara över. Distansen har fyraåringen hanterat tidigare och skall inte vålla några problem. Väljer man att gardera är det jämnt skägg som råder bland övriga.

Rank: 3-8-4-2-5-6-9-11-10-1

V64-4/V75-2
5,13
V64-5/V75-4
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
V64-6/V75-6
3 J.S.Camaro

—————————————————–

MINANDEL.se

https://minandel.se/speltips/v64-axevalla-12-12-23-med-axevalla-carlson/

 

V75-2/V64-4, Spårtrappa, 2140a:

Tipsettan/spiken13 My Great Pretender

Var gott gåendes i ingången till sista sväng senast, men tappade koncentrationen ett tag, vinglade till och tappade lite fart. Kom på bättre tankar igen men blev då störd till galopp med 250 kvar. Tränar bra efteråt och tränaren är klart uppåt. Brukar gå starkt till slut och jag är helt inne på att han brottar ner alla över upploppet.

Rank: A: 13 B: 5-3-4-9-12 C: 8-2-1-10 D: 11-6-7

V75-4/V64-5, Stolopp, spårtrappa, 2140a:

Tipsettan9 Escama

Knäckte käkremmen bakom bilen senast, därför galopperade hon direkt i starten. Är annars i bra form och har en vass avslutning. Kan få en fin resa här och det är inte omöjligt att hon plockar ner alla till slut.

Skrällbud10 Iris Sisu

Avslutade bra senast och var på väg mot seger, men fick ge sig kort före mål. Det var förvisso ett billigt lopp, men insatsen var ändå klart bra. Kan hon få en bra rygg att gå i så kan spurten räcka hela vägen den här gången.

Rank: A: 9-12 B: 11-7-3-10 C: 2-5-8-4-6

V75-6/V64-6, 2640a:

Tipsettan3 JS Camaro

Fin vid segern i comebacken näst senast och man hade stora förhoppningar inför starten senast. Då blev det galopp i spetsstriden efter 150 meter och så var den dagen förstörd. Har hög kapacitet och kan mycket väl få bestämma som han vill i ledningen ikväll. Kan dock vara lite ojämn och därför dubblar jag med en kapabel häst…

Motbudet8 Jameson KW

Var väldigt bra efter galopp senast och visade full form. Skor runt om nu ska inte vara något problem och felfri är han med och gör upp om segern här. Han är ganska tuff till slut…

Rank: A: 3-8 B: 5-6-9-2 C: 11-4 D: 10-1

CARLSON

13 My Great Pretender

3,7,9,10,11,12

3,8

———————————————————————–

AFTONBLADET.se

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/a/XbXykm/v64-tips-tisdagen-den-12-december-axevalla-v64-system-dd-tips

 

V75-2/V64-4, 2 140 meter auto

Rankning: 5–13–4–3–6–10–12–1–2–9–8–11–7.

Kommentar: Lagerfeld Mo har varit hos Björn Goop sedan 1 oktober. Bör ha bra chans i debuten för denne.

V75-4/V64–5, DD-1, 2 140 meter auto

Rankning: 12–3–10–9–8–7–11–5–6–2–4.

Kommentar: Det här är verkligen ett vinterlopp – väldigt lågklassigt. På pappret ett dåligt spår för Smiley Brodda, men med långt upplopp och förmodat krävande förhållanden kan det nästan vara en fördel att slipa vara med och köra från början. Zmarta Tim galopperade 900 kvar senast. Det var inte positivt. Med tanke på motståndet är hon ändå tidig här.

V75-6/V64–6, DD-2, 2 640 meter auto

Rankning: 3–6–8–11–10–4–5–9–1–2.

Kommentar: Det är jämnt bakom vår tipsetta – med tre givna, upp till åtta tänkbara utmanare. Men vi tror mycket på J.S.Camaro. Statistiken ljuger inte – J.S.Camaro är inte helt pålitlig. Vi upplever honom ändå inte som en utpräglat osäker häst. Här borde han kunna köras med lite säkerhetsmarginal, vi tror ändå att han har bra chans att i ett tidigt skede kan köra sig till ledningen. Skulle han inte nå dit har han nog bra chans ändå, det handlar mest för hans del om att hålla sig på benen.

V75-2/V64-4: 5–13–4–3 (6–10)

V75-4/V64-5: 12–3–10–9 (8–7)

V75-6/V64-6: 3 J.S.Camaro (6–8)

https://www.atg.se/torpatips/V64_2023-12-12_8_4

—————————————————————–

Patrik Pettersson ger sin syn på chanserna i Axevallas banprogram:

 

– 13 My Great Pretender (V64-4) hade nog varit med och slagits om segern utan galoppen senast. Den är en riktigt bra häst i grund och botten och han står fortfarande kvar i en ganska låg klass i förhållande till sin kapacitet. Han tränade under onsdagen och kändes då riktigt fin. Han är van att tävla med skor och kusken har lyckats väldigt bra med honom tidigare. Han är den i loppet som har tjänat näst mest pengar och utgångsläget har blivit därefter, men bricka 13 i en spårtrappa är inte så tokigt. Är hand bland de tre främsta är jag nöjd.

 

– 3 J.S.Camaro (V64-6) är jag riktigt nöjd med för dagen och han har dessutom fått ett fint utgångsläge bakom bilen, då han är kvick ut. Senast på Solvalla, då han för övrigt kändes riktigt fin, gick det alldeles för fort in i första kurvan, så det slutade med galopp. Vi tar det som ett olycksfall i arbetet. Gången innan var han jättefin vid segern på Åby och det var faktiskt lite överraskande, då han hade varit sjuk i två omgångar efter starten på Axevalla i slutet av augusti. Han hade bara tränat i sanden inför Åbystarten. 2640 meter har han vunnit på tidigare. Jag måste tro en del på honom här, säger Håkan K Persson till Axevallas banprogram.

 

Peter Zadel ger senaste nytt från stall Goop i Axevallaprogrammet
– 5 Lagerfeld Mo (V64-4) känns som en lite svårbedömd häst. Det är storväxt, snygg och stark Love You-häst med ett långt steg och han ser väldigt fin ut i lite lugnare tempon i träningen. Däremot är det inte riktigt samma ”wow-känsla” när det går lite fortare, men hästen har ju presterat bra och gått fina tider i Tyskland, så jag misstänker att han inte plockar fram hela sitt register när det handlar om träning. Jag hoppas och tror att det är en löphäst, som normalt sett ska ha ganska bra chans här, men jag vågar ändå inte lova för mycket.

——————————————————————-