|
|
Att. Ladda
|
|
astros
Postet 09.09.2010 15:19 Regnskap
|
|
Hei! Jeg ser at du har satt inn spillene dine i "Min spill"-funksjonen i ettertid nå. Litt uortodoks å gjøre det i ettertid, men jeg ser ikke noe i veien med det, sålenge du setter inn samme units på alle spill, og vi vet jo at du har postet disse spillene. Ser at du blander units og penger, fint om du holder deg til units. Da ser vi fram til fortsettelsen, lavoddsprosjektet har vært prøvd før, uten at noen, etter hva jeg vet, har vist til et regnskap som går i pluss over tid. Du har vel 131% tilbakebetaling sålangt på disse 8 spillene, og kan bli den første. Vi venter med lengsel og smerte på en evaluering etterhvert :) Lykke til skal du ha. Vh astros
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Re: Att. Ladda
|
|
torvik
Postet 10.09.2010 00:39 Regnskap
|
|
Ja, dette blir spennende å følge. Jeg kjenner personlig ingen som har levert overskudd over tid med en kategorisk strategi på lavoddsere. Sannsynligvis spilles det på negativ verdi i høy skala, også i tennis. Ladda; ser at du poster med en flat innsats på 5000, og det er jo ok hvis du kjører flat innsats konsekvent. Lykke til!
odds.torvik@gmail.com
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
Big Beat Boutique
sommersam@hotmail.com Postet 10.09.2010 11:21 Regnskap
|
|
1X2Betting's Value Hot Favourites Betting System Dette systemet hadde fint overskudd i flere år før bookmakerene valgte å endre prissettingen sin. Sansynligvis som en direkte følge av dette systemets popularitet. Når det er sagt så ser heller ikke jeg noen grunn til å begrense seg til et marginalt oddsintervall enten det ligger høyt eller lavt.
FK Qarabaq - Brann - Bergen
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
oehb
oehb@netcom.no Postet 10.09.2010 11:26 Regnskap
|
|
Jeg mener da at Stigis tjente veldig bra på sine storfavorittspill i mange, mange år mens vi var kollegaer i NetCom - han bør nesten dementere det om det er feil :p
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Svar til oehb ++
|
|
Stigis
Postet 10.09.2010 13:39 Regnskap
|
|
Endret 10.09.2010 13:43 Stigis 10.09.2010 13:58 Stigis 10.09.2010 14:02 Stigis
Det er helt korrekt Ole og det vet alle som kjenner meg personlig, men det var spesielt frem til 2004 det var suksess med konsekvent lavoddsspilling. Jeg husker jeg innførte en regel om aldri å spille til odds under 1,20 :o) I virkelige gamledager fikk man ofte odds opp mot 1,3 på f.eks Sampras og Agassi der man i dag får 1,05 - f.eks i de første par rundene av en Grand Slam. Nettopp Grand Slams pleide å være en suksessgruve uten like og du (oehb) satt vel selv ringside på NetCom-huset den gangen jeg hadde fått inn 25 av 25 kamper og kun manglet Pat Rafter.. Gjøken ledet 2-0 i sett og hamret sin motstander og undertegnede jublet allerede for en gevinst på 80.000 før fjotten fikk solstikk, begynte å spy rundt på banen uten å trekke seg. Stoltheten var så stor at han selvsagte fullførte og tapte de 3 neste settene og vips, så var multibongen i dass på den aller siste kampen. Ikke så lenge etterpå innførte vel bookiene et tak på maks 10 kamper i multiene da det var så mange som plukket inn dritlange multier... Oddssettingen har selvsagt blitt mye bedre med årene, tennisen har utviklet seg og det hele blir bare vanskeligere og vanskeligere i forhold til ren lavoddstipping. Ovenstående har resultert i at jeg nå har prøvd å finne en balanse mellom lavoddsere og dogs der selvsagt verdiaspekteret spiller en høy faktor. De såkalte ekspertene og "jeg er bedre enn alle andre"-folka får nå holde på sitt, men i tennis som er min spesialidrett er det fortsatt mulig å tjene på lavoddsere, men alt er relativt og hva er egentlig en lavoddser? Hvor går grensen rent oddsmessig? Mine 2 beste år var 2003 og 2004 og snittoddsen lå trolig rundt 1,35-1,40 og det jeg faktisk har tjent mest på ved lavoddserne opp gjennom årene er sytemer, men det er en annen diskusjon. På OddsNet husker jeg dog ikke hva jeg postet av spill, men det var vel litt forskjellig. I 2003 ser jeg av historikken at jeg postet 48 spill, satte 35 av dem og fikk en tbp på over 140. Selvsagt ALTFOR lite når det gjelder antall spill, men den gangen registrerte vi vel heller ikke alle spill vi postet - i hvert fall ikke jeg. Av de registrerte spillene var det heller ikke kun lavoddsere jeg postet her på OddsNet - det ser man jo av antall miss kontra likevel høy tbp. Jeg har dog ikke så god hukommelse fra så mange år tilbake i forhold til spill som ble postet på denne siden. Når Frankie kom inn som en rookie på forumet her satte jeg ofte 14,15 tips på rad før en bom, og så i gang med en lang seiersrekke igjen f.eks. Det jeg kan si er at jeg alltid gikk klart i pluss, men faktum er vel også at jeg ikke kun og utelukkende gikk for lavoddsere, men primært sett lå jeg nesten alltid innenfor favoritt-oddsen. Det hele handlet alltid om å prosentsette hver bidige kamp til det ytterste og rangere dem nedover - altså blant favorittene - og det funket i mange år for undertegnede. Den gangen jeg la ut forhåndsanalysene mine til Grand Slam, som garantert er de klart lengste innleggene på OddsNet per dags dato, var det i hvert fall lavoddserne som sto på min dagsorden med til tider stor suksess og jeg gikk i flere år med meget gode overskudd. Nå, i 2010, handler det derimot om å finne den rette balansen og tilpasse seg utviklingen i markedet der de på den andre siden av bordet har blitt så vanvittig mye bedre, samt at tennisen i seg selv har utviklet seg stort og nivået har blitt mye bedre og ikke minst jevnere. Frankie er vel noe av grunnen til at jeg ikke poster så mye på OddsNet lenger og noen år tok helt pause. Han er GLIMRENDE til å plukke høyoddsere med overskudd, mens folket generelt her inne pleier å sparke folk både i hodet og ræva så fort man forsøker noe annet. Så får jeg heller være stolt av at det var meg selv som var en av de største grunnene til at Frankie fikk sin elsk på tennis og som dro ham i gang. Resten er historie og snart er kongen tilbake på forumet. Welcome back når den tid kommer Frankie. Håper imidlertid du har lært av det som var bakgrunnen for utestengelsen. Greit med en viss takhøyde, men tror, som du selv skrev, du skjønner grunnen og er helt enig i at nok var nok på en måte. Jeg har imidlertid truffet deg og vet at du er en kjempegutt, så får vi heller finne en måte å holde OddsNet og flaska unna hverandre i fremtiden :o) En ting er i alle fall sikkert, jeg digger deg og OddsNet trenger deg bigtime :o) Stigis
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Re:
|
|
astros
Postet 10.09.2010 14:53 Regnskap
|
|
Endret 10.09.2010 15:01 astros
Hei Stigis! Det er så riktig det du sier om at det var meget overkommelig å gå med overskudd på lavoddsere tidligere, ikke minst under Slamene. Vi som er litt eldre enn Frankie var på banen i tennisens spede oddsstart, og det var mange gullkorn å høste på den tida. Dagens 1.01-oddsere var faktisk i blant 1.20-oddsere, 1.05 kunne godt være 1.25-1.30. Det var gullårene for oss som drev eller driver med dette på heltid. Og andre med selvsagt. Det er selvsagt mulig å gå med overskudd også idag på lavoddsspill, og jeg er ingen motstander i utgangspunktet. Men bookiene gjør det stadig vanskeligere å tjene penger, og overraskelsene er relativt mange. Så verdien kan fort bli negativ, selv om man er uhyre flink til å plukke vinnere. Litt heldig skal man også være for å styre unna de mange fellene som alltid dukker opp. Det er mange uforståelige resultater på tennistourene, flere nå enn før. Jeg har også hatt mine perioder hvor jeg har spilt relativt mange lavoddsere. Jeg velger å kalle dem mellomoddsere også, men altså favoritter. Jeg spiller hovedsaklig på favorittene fortsatt, men kan allikevel finne odds opptil 2 på disse. Jeg ser, som deg, også verdi i noen lavoddsere, det handler jo ikke om hvor i leie oddsen egentlig er, men sannsynligheten for seier kontra odds. Jeg har også måttet endre spillemønster, og har eksperimentert mye hos enkelte bookier. Går i underskudd hos flere av dem, uten at det gjør meg noe. Hovedinntekten min er nå hos asiatene og Betfair, og jeg nærmer meg nå 10 år som heltidsoddser. Inntekt og tbp er sikkert uinteressant for de fleste, men jeg klarer meg relativt godt. Men spillemønsteret er kanskje mer interessant. Jeg har vært nødt til å plukke flere spill fra over/under-kategorien, spesialspill ifb. Slams, handicapspill og underdogs. Og ikke minst live-spill. Alt for å plusse i regnskapet. Jeg føler meg relativt god til å plukke lavoddsvinnere jeg også, men satan så vanskelig det er blitt å ikke gå i fellene. Det har gjort at jeg oftere bikker over til underdogen nå. Spesielt i Challengers er det mye rart som skjer, selvom det er mange gullkorn der også. Jeg synes noen ganger at det er for mye å spille på nå, og prøver å begrense meg noe, for å holde kvaliteten oppe. Bommer man på en lavoddser, og har lagt opp spillene sine deretter, skal det så mange treff til for å balansere opp et tap. Som nevnt tidligere, vil en treffprosent på 83.33, som jo er ganske bra, gi null i inntekt, om oddsen er 1,2 i snitt. Når oddsen er så lav som det, har man svært få tabber å gå på. Når det gjelder deg, Frankie, regner jeg med at du også spiller endel private spill, og der er jeg litt nysgjerrig på hva du spiller på. Det er jo god verdi i en 1.50-oddser, om man er ganske sikker på at vedkommende vinner, sikrere enn oddsen tilsier. Uten at du kan kommentere dette nå (du klør vel litt i fingrene nå antar jeg :)), så antar jeg at du også tjener penger der du ser at det er en god sjanse for det. Jeg ønsker deg selvsagt velkommen tilbake, min gjeninntreden her har ingenting med ditt fravær å gjøre, bare så det er sagt. Du hadde nok fått slite med meg litt åkkesom. Tilbake enda sterkere og bedre, det er det vi ser fram til. Lykke til! :) Mvh astros
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Re:
|
|
olimbano
Postet 10.09.2010 15:19 Regnskap
|
|
Endret 10.09.2010 15:19 olimbano 10.09.2010 15:19 olimbano
Stigis: Bare et nysjerrig spørsmål fra min side. Er betting jobben din, eller kun en hobby ? Tjener du sånn gjennomsnittlig lønn på dette ? :)
"You miss 100 percent of the shots you never take." - Wayne Gretzky
|
|
|
- Svar på innlegg |