Tips » Odds
Tilbake til forum| Håndbold: AGK - AaB | |
| Roman Empire Postet 04.09.2010 10:21 Regnskap | |
Håndbold: J&J-ligaen (mænd Danmark): AG København AaB Håndbold
Sæsonstart med et brag af en kamp, når storsnudede AGK tager imod de danske mestre fra AaB.
AGK har købt den uden sammenligning bedste trup i dansk håndboldhistorie. Det er et vanvittigt holdkort på disse breddegrader og så er der naturligvis store forventninger.
AGK har nu trænet intensivt i over 1 måneds tid og det begynder allerede at tegne lovende. Defensivt er de uhyre gode offensivt er det ikke oppe at ringe endnu, og de lever på individuelle præstationer, som man kan med de stjernespillere.
AaB går en tung sæson i møde. Jeg regner ikke med, at de er med helt fremme i grundspil. Dels har de Champions League som altid koster points i den hjemlige, dels har de en meget smal trup, hvor de er sårbare ved skader. AaB ser ikke så god ud i defensiven efter afgangen af Mattias Gustafsson i 3eren og Søren Rasmussen i målet. Jannick Green har været god som indskiftningsspiller men jeg mener ikke, han har niveauet til at være førstevalg hos en dansk mester (endnu). Derudover er den islandske slagter med det mundrette navn Ingimundar Ingimudarsson angiveligt langt fra spillet ind i forsvaret.
Det forventes, at AGK har alle mand med også dem der blev sparet i et vist FHK i pokalen. AaB mangler til dagens kamp Rasmus Wremer, og det er en markant svækkelse i kontraspillet primært, da Tobias Møller er helt grøn på dette niveau.
Der er indbudt til fest i Ballerup i dag og jeg forventer et meget opsat AGK-hold, der sætter et relativt svagt udehold på plads. Som kampen skrider frem vil AGKs meget større bredde komme til udtryk.
AGK har i optakten vist skræmmende styrke i defensiven det mangler også bare med 3 af DKs absolut bedste forsvarsspillere og 2 af verdens bedste keepere. Modstanderne kommer ikke let til fadet.
AaBs kontrafase er markant svækket uden Søren Rasmussens redninger og udkast samt uden deres bedste kontraspiller Wremer, der er meget giftig i den del af spillet med fornemme atletiske egenskaber.
Derudover er der kommet nye regler i forhold til bl.a. screeninger og der er blevet dømt utallige kendelser mod disse i optakten og det har givet færre mål over en lang linie, da rytmen let ødelægges. |
|
| - Svar på innlegg | |