- Sport:Basketball
- Land:Internasjonal
- Liga:Landskamper
- Kamp / utøvere:Krstic-Tomic (reb)
- Tilleggsinfo:flest rebounds
- Tips/ utfall:1
- Spillestopp:04.09.2010 17:00
- Odds:1.72
- Innsats:4/10
- Selskap:Unibet
Så er vi noget til round of 16. Det er nu VM for alvor begynder. Win or go home.
Det første opgør står mellem Serbien og Kroatien med Serbien som klare favoritter.
Denne heads-up duel står mellem de to centere og går på, hvem der tager flest rebounds i kampen. Evt overtid inkluderet. Nenad Krstic fra Serbien og Ante Tomic fra Kroatien.
Nenad Krstic sad ude de første tre kampe ved VM pga en suspension han fik efter et slagsmål i en landskamp inden VM. Han har været med i de sidste 2 kampe og snittet 9 rebounds. Han kommer fra bænken, men spiller markant flere min end den startende center. Som turneringen skrider frem forventer jeg Krstic vil spille mere og mere, da han er en af holdets store stjerner, som spiller i NBA.
Ante Tomic har spillet alle 5 kampe for Kroatien og snittet 5,6 rebounds. Tomic er en stor ung center som spiller i Real Madrid. I 9 Euroleague i denne sæson kampe har han snittet 3,6 rebounds. Tomic har været plaget af fejlproblemer, og har i 3 af kampe fået 5 personlige fejl.
Krstic derimod er en etableret stjerne i NBA og snittede i den forgangne sæson 5 rebounds pr kamp. I deres ene playoff serie nåede han 5,8 rebounds pr kamp.
Jeg ser Krstic som klar favorit i denne duel, da han er en bedre rebounder og spiller. Han skal spille flere minutter, og hvis han kommer fra bænken får han lov til at spille nogle minutter mod Kroatiens second unit, og det skader ikke.
Odds 1,72 hos Unibet på at Krstic tager flere rebounds end Tomic får 4 units.
-Caesar