Denne siden krever javascript
10Bet|Bet24|Bet365|Betfair|Betsafe|Betsson|NordicBet|PinnacleSports|Unibet
DISKUSJONSFORA
PinnacleSports.com Online Sports Betting

Tips » Tennis

Tilbake til forum
US Open herrer: Nishikori
Stigis Postet 03.09.2010 17:22 Regnskap
  • Sport:Tennis
  • Land:Internasjonal
  • Liga:ATP
  • Kamp / utøvere:Nishikori - Montanes
  • Tips/ utfall:Nishikori
  • Spillestopp:04.09.2010 17:00
  • Odds før kurtasje:1.73
  • Kurtasje %:5
  • Odds etter kurtasje:1.69
  • Innsats:4
  • Selskap:Betfair

Pinnacle har 1,73, men benytter Betfair grunnet ON-konken for de som lurer på hvorfor jeg ikke spiller til best mulig odds.

Nishikori var ute med skade fra mars '09 til februar i år og raste på rankingen. I mars i år var han nede på 898 plass på rankingen og det er vel en mild beskrivelse når jeg sier at japaneren måtte starte på bunnen igjen.

Nå, snart et halvt år senere, er han topp 150 igjen og han har for alvor funnet frem storspillet igjen som gjorde ham til årets nykommer på ATP-touren i 2008.

Han vant en Challenger på hardcourt i forkant av US.Open og han har nå vært gjennom 3 kvalmatcher, samt seire i både 1.runde og 2.runde - noe som gir 10 strake seire.

I 2.runde skrellet han mot Cilic og vant 57 76 36 76 61. Med kvalmatchene og den 5-setteren merker han det nok, men med 1 ukes pause før US har han nok fortsatt litt å gå på. Kampen spilles dessuten ikke før lørdag kveld.

Poenget er uansett at Nishikori har et vanvittig talent og maksnivået hans er skyhøyt.

Montanes er ingen hardcourtspiller selv om han absolutt er habil på sitt beste. Resultatene så langt sier meg uansett at han må heve seg mange hakk for å komme opp på Nishikori sitt nivå.

2.runde: Ball 64 63 61
1.runde: Przysiezny 57 16 75 76 60

Han har spilt seg bedre og bedre, men mot en fremadstormende rakket som Nishikori tror jeg det blir bråstopp. Han nådde 3.runde i Australian Open i år, noe som var pers på hardcourt i Grand Slam. Tidligere har han blitt slått ut i 1.runde eller 2.runde ved samtlige forsøk både i Australian og US.Open, men nå er han altså i 3.runde også her i US.

Det har selvsagt sammenheng med fremgangen hans de siste par årene, men jeg tror ikke han har så mye mer å gå på på dette underlaget.

Montanes har selvsagt en fordel av rutinen sin og Nishikori varierer fortsatt mye i prestasjonene, men jeg aner en kontur av stabilitet nå for Nishikori sin del. Det meste flyter hans vei for tiden og da kan han faktisk sjokkere i denne turneringen ved å gå langt. Han var i 4.runde her i 2008 (deltok ikke i fjor selvsagt) og jeg har tro på minst reprise i år.

Hvis Nishikori får angrepsspillet sitt til å flyte skal det rett og slett gå for hurtig for Montanes. Sistnevnte må få ned tempoet og holde god lengde på ballene hvis han skal ha noe sjans her.

Nishikori skal være grei favoritt sett ut fra formkurven hans og slik han spiller om dagen.

Stigis

- Svar på innlegg

PinnacleSports.com Online Sports Betting