Denne siden krever javascript
10Bet|Bet24|Bet365|Betfair|Betsafe|Betsson|NordicBet|PinnacleSports|Unibet
DISKUSJONSFORA

Øvrige » ON-prat

Tilbake til forum
Eskalerende krise
Big Beat Boutique sommersam@hotmail.com Postet 02.09.2010 11:06 Regnskap
På kort tid har Rosenborg opplevd sportslig fiasko, fadese på overgangsmarkedet og blodrøde tall i regnskapsbøkene. Nå tar de ut sinnet sitt over samarbeidsklubben (!) Ranheim og henter en av deres viktigste spillere svært kort tid før overgangsvinduet stenger. Det er positivt at Rosenborg har innsett hvilket marked de er attraktiv i, men det er skremmende at klubben etter så mange sviende nederlag på kort tid søker nye konflikter hos gamle venner.

Jeg tror dette bare er starten på en vanvittig nedtur som vil savne sidestykke i skandinavisk fotballhistorie.

http://www.dagbladet.no/2010/09/02/sport/fotball/tippeligaen/rosenborg/ranheim/13225202/

FK Qarabaq - Brann - Bergen
- Svar på innlegg
Re: Eskalerende krise
Kristobal Postet 02.09.2010 11:26 Regnskap
Dommedagsprofetiene fra den kanten har vel foreløpig hatt til gode å slå til. Nedturen fra 2000-2005 og gjenbyggingsfasen fra 2005-2008 er nå i ferd med å gi resultater i form av ny og varig opptur. Ti seriegull på rad fram til 2018 vil vel ikke akkurat være noen overraskelse, ei heller europeisk representasjon i gruppespill de fleste av årene. At vi kan få spenning om seriegullet ala norsk kvinnehåndball er noe fotballnorge får leve med, men alle vet jo innerst inne at dette er bra for norsk fotball.
- Svar på innlegg
slippy Postet 02.09.2010 12:29 Regnskap
Skal vel mye til for at denne noe konstruerte nedturen vil vare i 44 år, som fortsatt er gjeldende norgesrekord:)

Åtvidaberg - RBK - Lerkendal 5 mai 1996
- Svar på innlegg
Kristobal Postet 02.09.2010 12:53 Regnskap
N1 :-)
- Svar på innlegg
kjemos Postet 02.09.2010 14:27 Regnskap
HAHAHAHAHA!!!!!
Det er vel bare ett stolpetreff, og Bakengas føtter og hender i alle retninger (på returen) som gjør at dette ikke blir RBK sesongen over alle sesonger.
Det vi må ta til takke med er uansett en veldig bra sesong, med seriegullet langt på vei i boks, påfølgende C.L kval neste år, mulig finale i cupen, hvis vi klarer å slå Follo, og gruppespill i E.L

Spillersalg regner jeg med fortsetter med Annan og Demidov ut ved neste korsvei, og da skulle vel 50 millioners inntekter være inne der.
I motsetning til Kristo, så mener jeg at RBK har handlet veldig fornuftig under Hoftun, og mye av æren der går også til Hamren. Her er det ikke snakk om panikkjøp etter min mening, men tålmodighet. Så får man de man får, og må la andre gå. Jamtfall jr kan jeg ikke se styrker laget, men ville sikkert ha vært en klassespiller i Brann.
Vi får håpe Vollevik blir kvitt gjelden, og kanskje tjener noen kroner, så kan det hende Brann får midler til å kjøpe Fredrik Winsnes. Ville ha vært likt dem ;-)
- Svar på innlegg
Kristobal Postet 02.09.2010 15:38 Regnskap
Poenget mitt var at Olsen, Zahora, Moldskred, Winsnes og Örlund ikke har vært klassekjøp som har hevet laget. Greit, man har ikke betalt i dyre dommer for de siste tre, men det er noe med at det hadde vært mer lønnsomt å bruke 15-20 millioner på noe bedre enn dette femkløveret.

I det øvrige er jeg enig. SKB har benyttet årene rett før og etter sitt etterlengtede seriegull til å handle atskillig verre, og det samme kan jo egentlig sies om de fleste norske klubber de siste årene.

Jeg er uansett svært tilfreds med at min bønn fra 12.12.06 har blitt hørt:

"Virker som om norsk toppfotball og TV2 forsøker å tvinne og tvære ut mest mulig av den norske fotballen nå som den er mer populær enn noen gang, men denne hausingen og flere og flere kamper kan slå tilbake på dem selv.

Folk kommer til å gå lei (innse at norsk klubbfotball ikke er så veldig bra akkurat) i løpet av få år, og den diskusjonen skulle vi gjerne tatt i en annen tråd.

Men tro meg, norsk fotball kommer til å gå på en alvorlig smell om to til fire år. Særlig økonomisk, men det vil også slå ut sportslig for en del klubber. Derfor er det så utrolig viktig at RBK tenker langsiktig nå, og ikke kaster seg på kjøpefesten. Det kan gi RBK et fortrinn av dimensjoner som gjør at de kan dominere i overskuelig framtid og muligens få muligheten i Europa år etter år slik at de kan komme tilbake på det nivået de var, evt ta et ytterligere steg."
- Svar på innlegg
Trosten Postet 02.09.2010 15:40 Regnskap
He he, skulle like å se den klubben som ikke ville være i RBK sine fotballsko nå.
Blodrøde BBB er vel en av de som mener landet ikke har vært og delvis befinner seg i midt en alvorlig global finanskrise også. De fleste idrettsklubber på toppnivå sliter, men jeg tror vi skal sykt langt ned på listen før vi finner RBK..:-)

He he, BBB er noe for seg selv ja:-)

Heia Brann! NOT? Joda, men hva fanken hjelper det...

Trosten

THE ONLY THING I`M ADDICTED TO..http://www.miinto.no/
- Svar på innlegg
kjemos Postet 02.09.2010 16:06 Regnskap
BBB ønsker så inderlig gjerne å stikke;..men han har jo ingen brodd;-)
- Svar på innlegg
Kristobal Postet 02.09.2010 16:37 Regnskap
Endret
02.09.2010 16:37 Kristobal

Nei, ingen brodd. Selv ikke Odd har brodd lenger. Jeg skrev vel her i august i fjor at:

"Artig å høre Ivar Hoff og skienspublikummet idag. Hoff lar seg begeistre over Kovacs som idag toppet fadesen mot Brann med et teatralsk forsøk på å filme seg til straffe. Skienspublikummet hyller Fagermo som har klart kunststykket å føre et Adecco-lag til toppen av eliten på halvanna år. Ikke ukikt Start i 05 og Glimt ifjor :-) Hipp hurra og lykke til i 2010. Kovacs med maks fem mål og Odd i bunnen. Da kan de dra fram Fotballekstra fra 23.08.09..."

Må vel her innrømme at jeg tok grundig feil vedrørende Kovacs, som rakk å score seks mål før han dro videre i karrieren. Men har vel mine tvil om TV2 drar fram Hoff sin fantastiske skryteremse ett år senere.

"Fakedude" og "Løk" mente at jeg bare hadde en hel masse i mot Odd, og at dette hadde gått til hodet på meg, noe jeg naturligvis var sterkt uenig i. Disse tingene kom for øvrig i kjølvannet av diskusjonen etter Kovacs sitt mål mot Brann et par uker tidligere, hvor blant annet også "Torvik" var kritisk til mine tanker om framtida. Jeg svarte slik:

"Som sagt, Odd er og blir det man litt flåsete kan kalle et møkkalag. Jeg tippet dem til nedrykk og det blir kanskje helbom. Men alt tyder på at de er en døgnflue og av ulike årsaker kommer til å slite i bunnen neste år. Jeg er også spent på om Molde kan fortsette framgangen. Jeg har mine klare tvil, siden de mister sin beste spiller og vil få trøbbel den dagen lag begynner å legge seg veldig bakpå i kampene mot dem."

Jau, sånn går no dagan.
- Svar på innlegg
Løk Postet 03.09.2010 14:31 Regnskap
Når du i løpet av en periode hadde kun negative innlegg om Odd, virket det ganske opplagt at du ikke liker klubben og/eller treneren. Det gjør det forsåvidt fortsatt. Odd fikk mye negativ oppmerksomhet ifbm Kovacs mot Brann (som kan takke seg selv for at de ikke byttet ut en skadet keeper) og senere Kenneth Dokken. Disse episodene fikk latterlig nok mye mer omtale enn Barsom som ødela karrieren til Bjørkøy med en syk hockeytackling. Det har som du spådde gått tyngre i år og vil sikkert også bli vanskeligere uten Kovacs. Men de ligger omtrent midt på treet og nesten like kort/lang vei opp til medalje som ned til kvalik. Du vet jo at TV-klovnen Ivar Hoff verden i svart/hvitt. Uansett hadde Odd en god sesong og da må det jo være greit å gi skryt til laget og treneren. Mvh Løk

The King of Pling
- Svar på innlegg
Big Beat Boutique sommersam@hotmail.com Postet 10.09.2010 11:36 Regnskap
Joda, noen kjøp var ikke helt elendig, men så kostet de jo også latterlig mye mer enn det andre norske klubber kjøpte spillere for. Noe som klubben får svi for nå når kontraktene begynner å nærme seg slutten. Neste år er 10 spillere inne i sitt siste kontraktsår og Demidov reiser gratis.

Probelmet er at Rosenborg har misforstått ordet profesjonalisering og i praksis gjennomført utrenskningsprosesser i stor stil etter en uforutsigbar modell knyttet til et øyeblikk i ledelsens svevende ideer. Trenere og spillere har blitt brukt og kastet i en slik grad at nesten ingen bryr seg om klubben. Verken omgivelser, tribuneliv eller laget lokker. Kun pengene. Spiralen er etablert og den går i feil retning. Gullkalvene i Annan og Siljan er snart nærmere 30 enn 20. Lustig er høyreback som aldri blir særlig verdifulle og strengt tatt er det kun Henriksen som kan anses som et fremtidig  storsalg. Imens løper utgiftene løpsk. Som de allerede har gjort i flere år.

Varselampene lyser rødt og sirenene uler. Avdramatiseringen fra Trondheim og kristobal har ingen effekt på meg. Klubben er i krise!

- Svar på innlegg
Kristobal Postet 10.09.2010 21:14 Regnskap
Gullkalven Huskelapp blir vel femogtredve før han blir noe mer enn ung og lovende, omtrent som Tommy Svindal Larsen i sin tid.

Det blir vel omtrent når denne rekken av seriegull blir brutt en gang rundt 2020, kanskje av et lag fra Bergen som etter 10-15-års dvale på nedre halvdel av tabellen har fått hjelp av Extrahardball til å forsterke laget med Moa etter en ti år lang utenlandstilværelse.

Brann-trener Martin Andresen hyller klubben, bergensere og hele fotballnorge for at gullet er kommet "hem" igjen - denne gangen etter kun 13 års fravær og ikke 43 som forrige gang. Dessverre slår en ny finanskrise inn over landet i 2021, noe som fører til at Brann må selge halve laget og ikke kan stille i mesterligakvalifiseringen. Men pyttsan, Bergen har landets fotballstolthet igjen - i hvert fall en sesong.

RBKs femteplass samme sesong anses som kroken på døra for trønderne, som imidlertid er ekstremt heldige og får overta Branns plass i mesterligaen, trekker færøysk og finsk motstand i mesterligakvalen og får 250 millioner kroner inn på konto idet resten av fotballnorge slikker sårene etter nok en økonomisk nedtur.

Hvorpå trønderbartene vinner serien i 35 år på rad fra 2022 til 2056 etter å ha kjøpt opp absolutt alle spillerne i de øvrige klubbene og latt NFF datagenerere resultatene i kampene RBK ikke selv spiller.
- Svar på innlegg
kjemos Postet 10.09.2010 22:28 Regnskap
Tror det ville ha vært koselig å sittet på en pub i Bergen, sammens med Kristo, noen fler, og sef BBB, og hørt på/diskutert betraktninger om norsk fotball, Bergen, Brann, og RBK.
Da hadde jeg nok kost meg storligen og humra godt;...mer enn en gang;..hehe
- Svar på innlegg
Agrajag Postet 11.09.2010 01:14 Regnskap
Det er ingen tvil om du har hatt rett i mange av spådommene dine, men tipper det har kommet noen som du ikke er like interessert i å børste støv av også. ;)

Jeg er litt spent på å høre om hva du mener om Vålerengas fremtid. Selv er jeg redd salget av Moa blir det første av mange der klubben ikke tar seg godt nok betalt for toppspillerne sine. At gjengen på Valle benekter at det fantes en "gentlemans agreement" er selvsagt bare tull for ikke å få trøbbel med NFF. Hva Fellah, Singh og Nouri vil kreve når det er deres tur til å forlenge er ganske åpenbart. Likevel lever jeg i troen på at ny stadion og god talentutvikling kan gjøre oss til reell konkurrent i mange år framover.

Det har vært en skremmende trend at alle Rosenborgs konkurrenter har falt som en stein året etter. Vålerenga, Stabæk, Lillestrøm og Brann har klart å gjenskape suksessen noen få år, men ikke mange. Vi/jeg får håpe trenden snur med oss, men jeg er neimen ikke sikker. Er redd kjøpet av Fegor Ogude er et skritt bakover, men det har da også vært hentet gull fra Afrika til TL.
- Svar på innlegg
Big Beat Boutique sommersam@hotmail.com Postet 11.09.2010 10:23 Regnskap
Haha, ja det ville vært hyggelig det. Det er snart duket for sesongens høydepunkt for Rosenborg og deres fåtallige fans når de får besøke selveste Bergen og Brann. Jeg stiller for en øl jeg, men kan ikke love at jeg vil komme med særlig mange betraktinger rundt Rosenborg. Til det interesserer klubben meg alt for lite. Resten av sakslisten derimot ..:)

- Svar på innlegg
kjemos Postet 11.09.2010 14:29 Regnskap
hehe :-)
Ellers så har jeg en mistanke om at du (BBB) undervurderer din interesse for RBK;..på godt? og vondt ;-)
- Svar på innlegg
Kristobal Postet 11.09.2010 14:42 Regnskap
BBB er jo lidenskapelig opptatt av RBK, i tillegg til å ha en noe mer perifer interesse for Brann og andre norske middelhavsfarere.
- Svar på innlegg
Big Beat Boutique sommersam@hotmail.com Postet 23.09.2010 14:36 Regnskap
En skarp beskrivelse av hvor langt elendigheten har utartet. Burde vært tekstet da skrikhalsen ikke holder seg til normert norsk, men ord som "møkkamenn" "ræv-fotball" og "overbetalt" kan tydelig høres. Han refererer ganske sikert til hhv spillermateriell, spillestil og de blodrøde regnskapsbøkene.

Episoden hvor Iversen prøvde seg på en klassisk trønderfrekkhet, altså skåre vha juks, er desverre ikke med på klippet.

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article180766.ece

- Svar på innlegg
kjemos Postet 23.09.2010 23:34 Regnskap
BT i dag:
små utdrag
"Det er ikke mer enn snaut åtte år siden Brann i realiteten var konkurs. Sportsklubben skilte seg fra Brann ASA, og redningen ble at Handelsbanken i desember 2002 måtte tåle et tap på 35 millioner kroner for å redde klubben. Mohn er ikke redd for å måtte tre til på samme måte. "

"Ifølge Branns årsmelding fra 2009 hadde Brann konsernet ved årsskifte en langsiktig gjeld på snaut 230 millioner kroner. 168 millioner var knyttet opp til kredittinstitusjoner/annen byggefinansiering som det skrives i årsmeldingen."
eller hele artikkelen:
http://fotball.bt.no/eliteserien/article180733.ece

Hvordan får de det til i Bergen og Brann;..men det er sikkert bare tull det som står i BT.

Ellers er det jo en stor skam at RBK taper semifinalen mot Follo;..nesten like ille som da Brann tapte mot Fyllingen og Åtvidaberg.
- Svar på innlegg