- Sport:Håndball
- Land:Danmark
- Liga:Cup (w)
- Kamp / utøvere:KIF Vejen - Viborg HK
- Tips/ utfall:KIF Vejen
- Spillestopp:01.09.2010 19:30
- Odds:12.0
- Innsats:1/10
- Selskap:NordicBet
Klarer simpelthen ikke at lade oddset på KIF Vejen stå urørt i denne pokalkamp mellem sidste års nummer 4 og 1 i kvindeligaen.
KIF Vejen havde en fornem sidste sæson med et godt ryk i Europa og en fjerdeplads i ligaen. Holdet slog faktisk mægtige Viborg både hjemme og ude i sidste sæson, i udekampen dog mod et voldsomt skadesplaget Viborghold.
| | Round 3 | Viborg HK | Vejen | 15:22 | (8:8, 7:14) | details | 16.09.2009 |
| | Round 14 | Vejen | Viborg HK | 26:23 | (13:13, 13:10) | details | 24.01.2010 |
KIF Vejen har mistet rutinerede Rikke Schmidt og Stefanie Melbeck mens den koreanske playmaker Huh er blevet gravid. Ind er hentet Louise Burgaard fra Fredericia og Gabrielle Kain fra Odense samt ex-KIFéren Pernille Knudsen, og KIF Vejen stiller dermed med stort set samme mandskab som i sidste sæson, hvilket må betegnes som en stor fordel i sæsonstarten, hvor man kan falde tilbage på automatismerne fra sidste sæson.
Det kan Viborg ikke. Hele 12 spillere er væk, heriblandt Lunde-søstrene, Popovic, Nora Reiche, Bralo, Kovacsicz og Gitte Aaen. Ind er så kommet Christina P og Savic fra FCK, Frafjord fra Byåsen og lynhurtige Chebbah fra Esbjerg og Viborg ser igen i år ud til at have den på papiret bedste trup. Til gengæld må holdet være det mindst sammenspillede overhovedet, og trods de mange tilbageværende individualister er de blevet gjort til for store favoritter i denne kamp.
Dette er 1/8-dels finalen i pokalen og det er selvfølgelig ærgerligt, at de to bedste af de tilbageværende hold trækker hinanden så tidligt. Men jeg tror det bliver en meget seværdig kamp mellem to meget forskellige spillestile, KIFs defensive powerforsvar mod Viborgs skudtrusler og hurtige fløje, og jeg kan umuligt give KIF mindre end omkring 10% chance for sejr plus minus det løse.
KIF er selvfølgelig alvorligt handicappede af deres gravide playmaker, men Viborg skal nok have lidt tid til at blive sammenspillede og jeg formoder at pokaltitlen er den af årets mulige, som de er mest ligeglade med.
Havde været rart med et handicapspil på kampen, men af de 3 (!!!) OddsNet-bookmakere som har kampen på programmet har ingen andre spilmuligheder end almindelige 1X2. Mit spil bliver derfor KIF Vejen til odds 12, det er klart i overkanten.
One of the nicest things about winning is that you don't second guess yourself afterwards ...