Denne siden krever javascript
10Bet|Bet24|Bet365|Betfair|Betsafe|Betsson|NordicBet|PinnacleSports|Unibet
DISKUSJONSFORA
PinnacleSports.com Online Sports Betting

Øvrige » Tennisprat

Tilbake til forum
US Open 2010: Damedrawen + info/synsing
Frankie P. Postet 28.08.2010 18:00 Regnskap
Endret
28.08.2010 18:51 Frankie P.

EDIT: Glemte å linke ved selve drawen:D

http://www.usopen.org/en_US/scores/draws/ws/r1s1.html

Jeg regner med samtlige spillere i topp 50, foruten Venus Williams, jublet vilt da det ble klart at Serena Williams ikke kan stille opp i årets US Open. Dametourens suverent beste spiller har trøblet med foten og ble ikke klar i tide. Den amerikanske legenden har hamstret det meste av Slam-titler de siste årene, og foruten Schiavone i French Open i år må man tilbake til 2008 for å finne en førstegangs-vinner i en Slam. Den gangen vant Ivanovic på grusen i Paris, men utenom Roland Garros må man helt tilbake til Australian Open i 2006 for å finne en førstegangs-vinner (Amelie Mauresmo slo en virus-syk Henin).

Jeg håper at vi får se en fersk Slam-vinner i årets US Open, men frykter at den mest trolige kandidaten til det har svidd av for mye krutt forut for turneringen. Skandinavias egen (om danskene tillater at jeg kaller henne skandinav, og ikke danske) Caroline Wozniacki har vært fantastisk bra i det siste, men har spilt veldig mye og må ut i finale i New Haven i natt. Jeg unner absolutt Caro en Slam-tittel, selv om jeg misliker hennes mafiaboss-pappa Piotr.

Det er fire spillere som skiller seg ut foran turneringen og tre av dem har vunnet flere Slam-titler før. Jeg snakker om Maria Sharapova, Svetlana Kuznetsova (som er veldig opp og ned dog), Kim Clijsters og nevnte Caroline Wozniacki. Hvis jeg skal trekke frem en favoritt blir det utvilsomt Kim Clijsters, som har vært i bra form og som har erfaringen når det hardner til i uke 2. Maria Sharapova hadde MPs i finalen mot Clijsters i sin siste turnering før US Open, og hun er den største utfordreren. Kuznetsova må nevnes fordi hun har funnet tilbake til topspin-spillet sitt og tross alt har vunnet US O tidligere.

Hvis man skal ned på neste nivå av utfordrerne må Venus Williams nevnes, selv om hun ikke har spilt på lenge og visstnok har fokusert på fashion-studiene sine. Venus har imidlertid en brutal US O statistikk og er som regel bankers kvartfinale-materiale i denne turneringen. Azarenka og Zvonareva har også vært i bra form, og hvis jeg må slenge på en spiller til må jeg velge Stosur, ettersom hun har et sinnsykt bra spill på hardcourt, men under tvil fordi hun har vært skadet.

Råtips: Sharapova slår Zvonareva i semien, men ryker mot Clijsters i finalen.

Hva tror folket?
- Svar på innlegg
US Open 2010: Damedrawen + info/synsing
astros Postet 31.08.2010 13:58 Regnskap
Endret
31.08.2010 14:04 astros

Hei, Frankie,

ikke så mye synsing fra folket tydeligvis, så jeg får prøve å være litt av folket en stakket stund jeg da.
Fikk en flott mail fra Bet24 nettopp, der har de sysakene sine i orden tydeligvis. Der ber man oss å se opp for Jankovic og Vanessa Williams, i tillegg til Clijsters, som Wozniackis fremste utfordrere.
Ikke bare er Jankovic helt formløs (hmm, da mener jeg selvsagt på tennisfronten..), men Vanessa Williams synes ikke å ha satt sine bein i en racket altfor ofte skulle jeg tro. Og Venus heter for øvrig Ebony Starr som mellomnavn, om noen skulle lure.

Nja, hva skal man si, man kan jo ihvertfall håpe på nok en sylfersk Slam-vinner iår. Først ute var jo Schiavone i Paris, og Caroline Wozniacki har sin største sjanse noensinne til å vinne en Slam nå, forhåpentligvis den første av flere. Med Serena ute, vil jeg ikke si at det er fritt fram, det er mange om beinet, men muligheten vokste betraktelig. Jeg unner henne, som du også gjør, en tittel på øverste hylle, til tross for en litt frynsete Pjotr som familieoverhode.

Stosur har hatt et godt år, og er kapabel, men jeg ser henne ikke HELT der framme riktig ennå. Hun er sterk og spiller en herlig powertennis, og er en av de beste volley-spillerne på touren, kanskje den aller beste. Psyken setter jeg fortsatt et lite spørsmålstegn ved, selv om hun er uredd. Det krever sin mann, eller dame kanskje, for å gå helt til topps i en Slam. Men det hadde vært meget moro om hun lykkes.
Sharapova vet hva dette dreier seg om, og blir veldig farlig. Kanskje på tide med et re-gjennombrudd for henne. Kapabel vet vi at hun er. Slår hun Wozniacki i kvarten, kan alt skje.
Kan Zvonareva gjøre to ekstremt gode Slams på rad? Hmm, tviler litt, men dette feltet er så jevnt, så hun kan gå hele veien faktisk. Hun er en lei nøtt å knekke for alle, suger til seg alle ballvekslinger, gir seg ikke på en ball. Man skal jammen være god for å spille henne ut.
Se også opp for Pennetta, som varierer litt i prestasjonene mot de aller beste, men er rå mot de nest beste.
På en god dag slår hun alle. Men over en hel Slam-turnering?
Azarenka kan også vinne, og jeg tror faktisk hun kan gjøre det i år. Jeg liker henne ikke særlig mye, må sies, og det er antall decibel i ørene mine som er årsaken til det. Jeg får spasmer av den dama, men slå ball kan a.
Som person er hun heller ikke den jeg ville valgt med meg på date, for å si det sånn.

Clijsters slår Stosur i kvarten, relativt greit, men i tre sett, og Azarenka slår Venus Williams i to. Williams må alltid regnes med i USO, men jeg tviler litt i år. Azarenka og Clijsters spiller en tresetter som verden knapt har sett maken til i semien, Clijsters drar det lengste strået, og alle gleder seg over det.

Zvonareva møter Radwanska i 8.dels, og hun karrer seg til videre etter tre tøffe sett, hvorpå hun slår Kaia Kanepi relativt enkelt i kvarten. Jankovic ryker tidlig, kanskje allerede mot talentet Halep i første runde. Om ikke der, så ryker hun mot Kanepi, som faktisk er meget habil.
Wozniacki får det fryktelig tøft mot Sharapova, men vi får være litt patriotiske, og da skal Caroline vinne i tre sett.
Kuznetsova får det tøft mot Na Li, men har et godt grep på denne arenaen, den tidligere USO-vinneren, og på kinesere generelt. Hun er i fighte-fokus, og vinner ofte i tre sett for tida, også denne gangen.
I semien blir Wozniacki for sterk, som vinner i to jevne sett mot en sliten Kuza.

Clijsters tar tittelen i to sett i finalen. Alvoret blir for mye for dansken, og Kim viser hvem som er best.
Litt ustabil er hun, ja, men når det gjelder som mest etc.. Populær belgisk seier nok en gang.

Blant herrene tror jeg tida er inne for å krone Andy Murray som ny Slam-vinner. Den fyren imponerer undertegnede i alle kamper mot de beste, psyken hans er herlig. Denne gangen tror jeg verken Nadal eller Federer kan stå imot, selv i en Slam. Og Djokovic kan komme til å slå Federer, se ikke bort ifra det.
Federer har regjert nok, og skal ikke vinne denne gangen. Men finaleplass kan han kanskje klare.

Mye synsing, og jeg tar feil rett som det er, men trua, den har jeg.

Lykke til folkens!

Vh astros
- Svar på innlegg