Øvrige » Tennisprat
Tilbake til forum| US Open 2010: Herredrawen + info/synsing | |
| Frankie P. Postet 28.08.2010 17:46 Regnskap | |
|
http://www.usopen.org/en_US/scores/draws/ms/r1s1.html US Open starter på mandag, og jeg (m.fl vil jeg tro) er selvsagt klar for to uker med tennisfest! Drawen kom på torsdag kveld, og jeg synes herredrawen ser vanvittig sterk ut i år. Det til tross for at flere av de beste spillerne ikke er med, f.eks tittelforsvarer Del Potro (ute pga håndleddet), Tsonga (ute pga kneskade), Tommy Haas (hofteoperasjon), Ivo Karlovic (har opererert høyrefoten og Mario Ancic (ryggskade). Jeg synes Nadal har vært utrolig uheldig med trekningen, og hans kvartings er den mest brutale jeg har sett noensinne tror jeg. Spesielt med tanke på at dette er den eneste Slamen Nadal ikke har vunnet. Bare se på denne rekka med mulige motstandere for Nadal: 1.runde: Gabashvili (dette tror jeg blir en fantastisk artig match, Gabash er jo en storklovn det er umulig å ikke like) 2.runde: Istomin/M.Gonzalez (Istomin er i knallform og spiller finale i New Haven i natt) 3.runde: Kohlschreiber/Simon (Kohlschreiber tok sett fra Nadal senest i Toronto og kan være latterlig god på sitt beste. Simon har slått Nadal før og er på full fart tilbake etter massive kneproblemer) 4.runde: Stakhovsky/Ljubicic/Lopez m.fl (Stakhovsky er i knallform og spiller finale i New Haven i natt, Ljubicic har ikke vært god i det siste, men kan aldri avskrives som den rutinerte ringreven han er, Lopez har vært ute av form, men spiller ultra-offensivt og slo Nadal i Queens i sommer). Kvart: Ferrer/Chardy/Gulbis/Nalbandian/Verdasco (Ferrer har slått Nadal i US Open før, og han er totalt uredd uansett hvem han møter, faktisk den av spanjolene som gir Nadal minst respekt ute på banen, Chardy og Gulbis møtes i 1.runde, men de spiller offensiv servetennis som Nadal har slitt med før, NALBANDIAN er tittelutfordrer etter sin fantastiske HC-form i det siste, Verdasco har vært dårlig i det siste, men han kan aldri avskrives og hadde en EPIC match mot Nadal i AO i fjor.) SEMI: MURRAY (slik skotten har spilt i det siste må det vel bare bli han?) FINALE: Federer (sveitserklovnen med griseflaks i drawen nok en gang og Djokovic virker ikke skarp nok til å ta han nå. Roddick har en mulighet, men med 3-20 i H2H og Wimbledon-finalen fra i fjor i bakhodet skal han virkelig få kjørt seg vil jeg tro). VINNER: Federer slår Murray i nok en Slam-finale, og mens Federer gråter av glede feller skotten noen tårer over at han "aldri" vinner en viktig match mot Roger. Jeg tror altså Federer vinner og holder Murray som den farligste utfordreren. Vår alles kjære Nadal har jeg dessverre liten tro på i år, mens Nalbandian kan sjokkere om han får spilt seg varm utover i turneringen. Hva tror folket? |
|
| - Svar på innlegg | |