Denne siden krever javascript
10Bet|Bet24|Bet365|Betfair|Betsafe|Betsson|NordicBet|PinnacleSports|Unibet
DISKUSJONSFORA

Øvrige » ON-prat

Tilbake til forum
Hva skal vi med landslagstrener Solbakken?
kjemos Postet 18.08.2010 16:23 Regnskap
Endret
18.08.2010 16:24 kjemos

Det lurer jeg virkelig på. Man skal lete lenge etter en så ukarismatisk fyr, som senest i går stod med hendene i lomma, og ett sammenbitt uttrykk, og i stedet for å ta selvkritikk på danskenes elendige forsvarsspill, i stedet trakk frem spillere, og det offentlig, som syndebukker;..noen han også har gjort før.
Denne lille spjælingen makter ikke å bli annet enn potte sur foran alle tv-kameraer, nær sagt hver gang vi ser han. På mange måter er Solbakken forutintatt, og det er ikke bare ironi. Han synes å være sykelig hevngjerrig. Det passer vel en landslagstrener heller dårlig.
Men det aller største ankepunktet er hvordan han er som trener. Tross skandinavias desidert mest hardtsatsende klubb, så er det ikke all verden denne karen har fått til. Gikk det ikke heller dårlig i Kamma også?
Vel, man kan si hva man vil on drillo, resultater har han, han argumenterer, og vil jeg si, veldig godt, for sine synspunkter. Dessuten synes jeg drillo har en helt annen og bedre karisma enn Solbakken.
Re:
Kornboy Postet 18.08.2010 16:37 Regnskap
Selvsagt kommer det en gjeng trøndere å kritiserer Solbakken fordi han sa han aldri har likt RBK.

Du mener det gikk dårlig med Solbakken i Kamma? Her lirer du av deg noe du ikke vet noenting om føler jeg.

http://www.youtube.com/watch?v=QbxTOunWdxw&feature=related
att Kamma..
kjemos Postet 18.08.2010 16:54 Regnskap
så gikk det vel hardt utover innventaret i garderoben,ved minst en annledning. I går dro han opp navn på spillere under studio intervjuet. Resultatene i FCK er vel ikke i nærheten av forventet for en såpass stor klubb. Selvkritikk har jeg fortsatt tilgode å høre.
Ståle
torvik Postet 18.08.2010 19:31 Regnskap
Rekdal tar aldri selvkritikk, ergo er han en elendig trener.....

odds.torvik@gmail.com
Re: Ståle
kjemos Postet 18.08.2010 23:02 Regnskap
Rekdal.
Han fikk vel ikke til all verden i Lierse, eller Kaiserslautern han heller, men i hvertfall skapte han spenning og trakk vel Lierse opp på kvalplass. Midlene, og omgivelsene i kaiserslautern var kanskje ikke helt på lag. At han ikke tar selvkritikk, og det er det mange trenere som ikke gjør, er ett minus, så klart.
En landslagssjef bør nok ha den egenskapen. Vedkommende må kunne takle en hel nasjons respons, bli stilt til veggs, og kunne innrømme feildisponeringer, når det skjer.
Å gjøre som Solbakken;...der har vel Rekdal også svin på skogen, å regelrett henge ut enkeltspillere på direkten, det blir for drøyt, og det er ansvaret til treneren å få spillerne til å utføre sine oppgaver, og sette oppgavene inn i en plan/spillmønster. Når det ikke skjer, så tar man for seg spilleren under fire øyne, eventuelt de det gjelder i lukket møte.
Solbakken må gjerne fortsette å sparke til vannbøtter, rasere bord i garderober, skjelle ut sine egne spillere for åpen mikrofon;...skape gråstein ut av gode spillere (som i FCK) for det var det mange av de fremstod som i går,
.....men jeg ønsker ikke en slik trener på landslaget.
Kristobal Postet 19.08.2010 16:02 Regnskap
Gleder meg til Ståle tar over landslaget jeg. Håper det ikke tar riktig så lenge som forespeilet. Satser på at han kommer inn når Norge er mer eller mindre ute av EM-kvalen.
kjemos Postet 19.08.2010 17:34 Regnskap
Så du satser på at Solbakken får fyken i FCK? ;-))
Vel, han har vel kontrakt der til;..i hvertfall Juli neste år, hvis det ikke var ut året.
Så han kan jo sikkert ta over midtveis i kvalliken uansett.
Om Norge skal komme til ett mesterskap igjen, så tror jeg det må bli nå, med drillo.
En Solbakken, som med sin FCK trener karriere ikke har oppnådd mere i Europa, til tross for at det er ett høyt overordnet mål i klubben og prestere internasjonalt, tror jeg ikke kan skape furore med det norske landslaget heller.
Når det gjeldre returoppgjøret i Parken, så blir RBK veldig svekket, tror jeg med Annan ute. Samtidig ble ett eventuelt 3-0, til 2-1 her hjemme, og det er to vidt forskjellige utgangspunkt. Uansett, så er RBK resultatet bedre enn hva jeg fryktet det ville bli før kampen, men jeg tror ikke det er mulig at FCK kan levere enda en tilsvarende dårlig kamp, som på lerkendal, og da må også RBK heve seg til bortekampen, for å overhodet ha en sjangse sammenlagt. Det er jo lov å håpe, men det ser desverre ikke så alt for godt ut.
poul_owen Postet 21.08.2010 16:07 Regnskap
Ser personligt frem til at Ståle forlader FCK
Med det spillermatriale, så har han ikke gjort det særligt godt. Når han tilmed er kvalmende egoistisk at høre på tilmed, gør det ikke bedre. Minder lidt om Morinho, men har bare ikke noget at have det i.
Bevares, manden spilte sikkert godt fodbold da han var på sit bedste, men selv mener han jo at han var over alle andre i nivo og ingen kom i nærheden af ham.
Det er helt iorden at have selvtillid og lækkert hård, men der er en grænse for hvor selvfed man har lov til at te sig. Denne grænse har han brudt op til flere gange.
Med det spillermatriale FCK har haft de sidste par år, så er det faktisk meget lidt de har fået ud af det.
Kornboy Postet 21.08.2010 20:23 Regnskap
Poul Owen:

Ståle var en brukbar spiller, men løp som ei tante :)

Manglende sportslig suksess
kjemos Postet 21.08.2010 23:00 Regnskap
i hardsatsende FCK, der det ikke bare holder å vinne SAS ligaen.
Det hersker jo ingen tvil om at det laget har gjort under Solbakken ikke tilfredsstiller klubben og fansen.
Solbakken ble forøvrig genierklært i Kamma, etter opprykk, så 5 plass, og deretter en 10 plass var det vel. Klubben (Kamma) var vel da lenge ute å kjøre, mtp nedrykk. Deretter startet trenerkarriæren i FCK
Minner om at Kåre Ingerbrigtsen ledet Glimt til 4 plass i 2008, uten samme ovasjoner, og nå ønsker vel flere i Glimt trenerens avgang.
At Solbakken løp som en kjerring på banen er jo sant, han har fortsatt å ligne på en kjerring i sine bevegelser på sidelinjen også.
Mange beskylder oss trøndere for å hate Solbakken, mest pga hans uttalelser om RBK.
Javel, skulle bare mangle, men det høver seg svært dårlig for en påtroppende landslagstrener å hate norges desidert beste klubb. Det blir i grunnen latterlig, og rokker veldig ved habiliteten.
Nå tror jeg ikke Solbakken får sportslige, gode nok resultater med landslaget, og en avgang derfra kommer vel innen 2år er gått.
Re: Manglende sportslig suksess
Kornboy Postet 21.08.2010 23:19 Regnskap
Nå har du ihvertfall lest deg til at han gjorde det fint i Kamma, bra det. At Solbakken sier at han egentlig aldri har likt RBK er vel en ærlig sak, ser ikke noe galt med det, desuten kom vel den komentaren under "munnhuggeriet" rett før kampen mellom RBK-FCK, naturlig at det kommer slike komentarer da. Ellers tror jeg det er svært få i Norge utenom trøndere som liker den klubben noe særlig. Jeg er blandt dem som håper de kommer seg til Champions League, men jeg er en av veldig få.

Solbakken har fått mye tillit av Don Ø i FCK, det kan vel ikke være helt uten grunn?

Vel Kornboy....
kjemos Postet 21.08.2010 23:57 Regnskap
spørsmålet er hvor "bra" Kamma resultatet egentlig var.
Ja, jeg skjønner at det er/var en liten klubb med begrensede ressurser.
Å hate RBK må man gjerne gjøre som supporter, spiller, eller trener i hvilken som helst annen klubb, men det, som jeg sier, høver seg dårlig når man vet at man skal trene landslaget.
Solbakken uttalte som spiller i LSK, på (unnskyld meg;-)) spørsmål om videre karriære;...på sin sedvanlige (jeg oppfatter det som skikkelig klysete) måte;...at, jeg skal i hvertfall ikke til Rosenborg.
....men helt greit det ;-))
Så har han ved flere anledninger i FCK vært frempå med at FCK er skandinavias beste klubb
....vel, ikke om man måler sportslig suksess siste 15år

Jeg har registrert at han har fått mye støtte fra FCK bossen, men skjønner egentlig ikke hvorfor.
Taper de sammenlagt for RBK nå, så kan han være ferdig.
Desverre, så tror jeg spillertroppen til FCK blir for sterk, de kan umulig gjennta samme vanvittige dårlige innsats som på lerkendal, og RBK er naturligvis veldig svekket med Annan ute, Iversen og Prica ute av topp trening/matchtrening. Generelt litt slitne spillere for tiden, men det skal man jo tåle om man vil være med på dette da, bare så det er sagt.
Re: Vel Kornboy....
Kornboy Postet 22.08.2010 01:04 Regnskap
Håper uansett du får rett, vil heller ha han i Kamma asap enn på landslaget. Er der han har hjertet sitt. Alltid fint med diskusjoner her inne så lenge man diskuterer sak og ikke går rett på person, synes vi klarte det ganske bra :)

Når det gjelder hvor gode Hamarkam var under Solbakken sist er det selvsagt tatt hensyn til at det er en liten klubb med begrensede midler ja, det å kunne få mye ut av lite.

Ser den Kornboy :-)
kjemos Postet 22.08.2010 01:10 Regnskap
Og, slik jeg kjenner deg gjennom forumet, så er/har du alltid vært en likandes kar :-)
Prøver selv også, å ikke gå utover sakens kjerne, alltid ;-)
Noen ganger ligger fleipen under overflaten også, spes ift en annen norsk klubb.
att Rekdal
kjemos Postet 29.08.2010 23:16 Regnskap
Endret
29.08.2010 23:32 kjemos

Siden Rekdal er nevnt i postinger i denne topicen, var vel av torvik, som vel ytrer at Rekdal ikke tar selvkritikk
Dette skrev torvik:
"Rekdal tar aldri selvkritikk, ergo er han en elendig trener....."

Vel, i kveldens fotball magasin på TV2 uttaler Rekdal noe sånt som:
"Laget opptrer ikke som ett tippeligalag;....men jeg tar ansvaret, da det var jeg som tok ut laget"

Ikke noe mot torvik, eller andre her på forumet dette, men det er akkurat sånn jeg hadde forventet at Solbakken hadde formulert seg etter kampen på Lerkendal, hvor han i stedet hengte ut enkeltspillere.
Re: att Rekdal
torvik Postet 30.08.2010 00:05 Regnskap
Endret
30.08.2010 00:09 torvik

Jeg må arrestere deg litt, sitat:

"Jeg tar ansvaret, jeg tok ut feil lag"

Ikke feil formasjon, ikke feil taktikk, ikke feil oppbygging til kamp. Rekdal fikk pepper for å henge ut enkeltspillere tidligere, og ville ikke gå på snørra igjen.

Dette er en skjult måte å si at enkelte spillere ikke skulle vært banen ;-)
Han tar ikke selvkritikk i det hele tatt i mine øyne!

PS!
Den dagen Rekdal sier han bommet med formasjon eller taktikk kommer aldri.

odds.torvik@gmail.com
Sjølkritikk og sjølvkritikk ...
Brufle Postet 30.08.2010 16:44 Regnskap
Enig med torvik her. Dos Santos frå Vålerenga siterte Rekdal da Rekdal endelig skulle ta sjølvkritikk, og det vart noko slik som dette: "Greitt, i skal innrømme at det var min feil. Og feilen i gjorde var å stole på dokke". Uttalelsen etter Hønefosstapet liknar litt på denne.
Re: Sjølkritikk og sjølvkritikk ...
Oddsmannen Postet 08.09.2010 15:37 Regnskap
Jeg fatter heller ikke hvorfor Solbakken skal bli landslagstrener. Drillo burde få fortsette så lenge han har lyst. Ingen, verken Solbakken eller andre klarer oppnå bedre resultater med landslaget.
Kornboy Postet 08.09.2010 16:14 Regnskap
Kritikken haglet blandt folk på forumet når Drillo kom inn igjen, nå er det snudd helt på hodet...

Big Beat Boutique sommersam@hotmail.com Postet 08.09.2010 17:02 Regnskap
Jepp og nå er stillheten fra kritikkerne øredøvende. Både her og i vårt haltende og blinde fotballmedia først og fremst representert ved VG+Dagbladets tåkefyrster.

Jeg tar det som et tegn på at de har endret mening. Og det er bra. Norsk fotball trenger samhold. Vi kankk sammen sist da Semb ble presset ut. Faglig begrunnet metodikk ble erstattet med innholdsløst babbel og seksuelle referanser om stake var det nermeste en kom en slags pressisering av spillestil og hva en egentlig holdt på med.

FK Qarabaq - Brann - Bergen
Trosten Postet 08.09.2010 18:19 Regnskap
Snudd helt på hodet? Ikke snudd en dritt her, men må da for innisvartesteamasonasmørketshelsikke ikke gjenta meg selv... :-)

Griseflaks mot Island og litt griseflaks mot Portugal. Jadda, vi er europas beste...

THE ONLY THING I`M ADDICTED TO..http://www.miinto.no/