|
|
Moa til Tyskland
|
|
Kornboy
Postet 17.08.2010 15:27 Regnskap
|
|
Ser ikke på Aalbu som den største eksperten innenfor fotball, men synes han har et poeng her. Jeg også synes prisen på Moa var latterlig lav. http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2964104.ece
http://www.youtube.com/watch?v=QbxTOunWdxw&feature=related
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Re: Moa til Tyskland
|
|
Big Beat Boutique
sommersam@hotmail.com Postet 17.08.2010 16:05 Regnskap
|
|
Hva hadde dere egentlig forventet? Ny kontrakt når han ellrs kunne gått, straks 25, men knapt landskamper og sikkert ingen viktige. Heller ingen U21 historie. Spiller på et middels lag som knapt har spillt utenfor landegrensene, men har en god sesong akkurat i år. Han varierer enormt i prestasjonene. Jeg vil heller si at om han hadde gått for 35 som Aalbu antyder, så hadde handelen stått i galskapens tegn sammen med Milners overgang til City og Rosenborgs Tor Trondsen, eller 8-millionersmannen som jeg kaller ham.
FK Qarabaq - Brann - Bergen
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
Kornboy
Postet 17.08.2010 16:22 Regnskap
|
|
Synes prisen er lav. Sier litt om kvaliteten på spillerne våre når en av de beste går for knapper og glansbilder. For Enga sin del kunne de godt beholdt han, men han ville vel bort til utlandet å spille skikkelig ball. helt forståelig det.
http://www.youtube.com/watch?v=QbxTOunWdxw&feature=related
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
torvik
Postet 17.08.2010 16:29 Regnskap
|
|
Den beste sammenligningen er nok Mame Biriam Diouf, kvalitetene er heller ikke så forskjellige. Diouf litt bedre på hodet, men Moa har bedre avslutninger med begge føtter. Over 50 mill fikk Molde. Og da blir dette billigsalg.
odds.torvik@gmail.com
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
Big Beat Boutique
sommersam@hotmail.com Postet 17.08.2010 16:59 Regnskap
|
|
Ja, bortsett fra at Diouff er 3 år yngre, har langt bedre fysikk og har mer internasjonal erfaring. Det blir vel sånn ca 30 mill i minus. Legger en til at Moa fikk visse lovnader ved kontraktsinngåelse så har vi svaret på at det ble ca halvparten av forventet.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
Agrajag
Postet 17.08.2010 18:56 Regnskap
|
|
En sorgens dag for oss med hjerte i Enga. Var ganske forberedt på at han dro, men håpet i det lengste at spekulasjonene rundt salgssummen bare var spekulasjoner. Hadde aldri troen på at vi skulle få bud over 30 igjen, men 20-25 føler jeg er rett pris. Dessverre/heldigvis viser Enga igjen at spillere som vil dra, får dra. Perkins, Wæhler, Thomasson og DFH (litt annen situasjon) er eksempler på dette. Dette vil riktignok betrygge unggutter på vei til klubben eller i kontraktsforhandlinger, men samtidig gir det et signal om at spillerne våre går på billigsalg. Hannoverledelsen vet de har gjort et kupp. Aldri i verden om vi får hentet inn en spiller på samme nivå til denne prisen, men dersom vi får godkjent et bud på Pedersen ser han ihvertfall at det er "trygt" å skrive en lengre kontrakt med oss. Om det er den mye omtalte avtalen mellom klubben å spilleren er jeg redd det kan bli mange av de framover. Frykter Singh og Fellah reiser for samme sum rett etter at de har skrevet under neste gang.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
Agrajag
Postet 17.08.2010 18:59 Regnskap
|
|
Når det gjelder sammenligningen Diouf/Moa er grunnen enkel. Når Manchester United går inn for en spiller dobles prisen. Ferguson har vist mange ganger at når han bestemmer seg blir det akkurat den spilleren. Personlig mener jeg Moa er en klart bedre spiller på de fleste områder, men som nevnt over er alder og fysikk svært viktige faktorer.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Vif og Skeid
|
|
Black
Postet 17.08.2010 19:00 Regnskap
|
|
Ja, når man tenker på hvor mye Vålerenga ga for Moa (det vil si ingenting) når Aalbu hentet han fra Skeid, så blir det å kaste stein i glasshus for Mister Aalbu. Vålerenga hadde ikke råd til å la Moa bli en Bosma spiller og komme i samme situasjon som Skeid var i 2007. Den gangen i 2007 var det Skeid som var dumme og holdte på Moa og ikke solgte han mens de kunne til Vålerenga og få noen kroner for han. I tillegg så har Skeid vært så langt nede at de har sagt fra seg (solgt) muligheten for å få noen penger for salget av Moa til den tyske klubben. Desverre for både Skeid og Vålerenga så var det en klubb som vil kjøpe Moa for 30 mill. i fjor, men man valgte å ikke å selge. Da hadde blitt mye mere penger på begge klubbene.
People who care too much about the way they look are bad gamblers.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Re: Vif og Skeid
|
|
Agrajag
Postet 17.08.2010 19:04 Regnskap
|
|
Moa hadde kontrakt ut 2013, så den sammenligningen skjønner jeg ikke. Det var ikke Vålerenga som takket nei til Groningens bud for to år siden, det var Moa som ville vente. Han har alltid likt å ta små steg i karrieren. Ville blant annet ikke opp på A-laget til Skeid første gangen han fikk tilbudet.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
bearo
Postet 18.08.2010 12:16 Regnskap
|
|
|
Hørest ut som du beskriv Huseklepp, bortsett fra lagets gode sesong akkurat i år. Kva meiner du Huseklepp bør gå for?
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
Big Beat Boutique
sommersam@hotmail.com Postet 18.08.2010 13:55 Regnskap
|
|
Huseklepp har vist mye mer enn Moa mot bedre motstand. Det er naturlig at større klubber er mer interessert i prestasjoner i internasjonale kamper enn at man dunker inn noen mål mot et svekket Start forsvar. Derfor tror jeg også at Huseklepp har noe høyere markedsverdi enn Moa. Avtaler som ble gjort i forbindelse med at Huseklepp forlenget gjør sikkert likevel sitt til at den endelige summen kun blir noen få millioner høyere. Hvis han i det hele tatt blir solgt.
|
|
|
- Svar på innlegg |