|
|
Ingen grunn til å ta av!
|
|
kjemos
Postet 29.07.2010 01:19 Regnskap
|
|
|
ett RBK langt unna potensialet tar en kontrollert seier i Stockholm, og har ett OK utgangspunkt foran hjemmekampen. Rutinen kom etterhvert til å bli avgjørende. Tenker ett Brann lag på sitt beste, det er de langt i fra nå, men som sagt, på sitt beste hadde reist hjem med 0-2, 0-3 i sekken. Vi trøndere tar uansett ikke av, og grunnen til at jeg giddet å poste dette;...var egentlig mangelen på andre RBK postinger i kveld;...noe som er helt normalt etter en helt vanlig, og ordinær CL kval kamp for oss.
|
|
|
|
|
|
Re: Ingen grunn til å ta av!
|
|
Piggfri
Postet 29.07.2010 12:40 Regnskap
|
|
|
Grunnen til at du gadd (giddet) poste dette var for å provosere, men det lyktes du ikke med. Grunnen er at vi alle ser at RBK snart er ute av denne cup'en, så vi lar det heller være med det:)
|
|
|
|
|
|
|
|
kjemos
Postet 29.07.2010 20:40 Regnskap
|
|
|
HeHe, Provosere???? Hvis realiteter,og det å nevne de er å provosere så. Fakta er at RBK på ingen måte er klare for siste kval runde i CL,(de kan faktisk ryke hjemme mot AIK, og mest sannsynlig mot seedet motstand i siste kval runde) men at de er det eneste norske laget som ikke faller rett i gjennom mot europeiseke middelmådigheter. Alle andre norske går rett til bunns, selv mot bunnlag i svensk super ettan, eller som b.l.a Aalesund, som i skrivende stund ligger under hjemme mot Motherwell, med 10 min igjen. Som sagt, RBK, som for øyeblikket er langt unda det potensialet de kan oppnå, eller langt unda det de burde vært på, er fortsatt overlegne her hjemme, fortsatt kan de vinne borte mot de beste svenske, i motsetning til alle andre norske lag. Det er imponerende med stinn brakke på Color line, men resultatet så langt skremmer ingen. De burde strengt tatt slå ett svakt middelmådig skotsk lag. Det hadde garantert RBK gjort minst 9/10 ganger med komfortabel seier.
|
|
|
|
|
|
|
|
Bromle2
Postet 29.07.2010 21:05 Regnskap
|
|
|
AIK viste seg jo å være et håpløst fotballag som ikke hang sammen verken fremover eller bakover. SÅ at RBK karret til seg en grei seier skulle bare mangle. Det virker som du er overrasket over at Aalesund ikke slår Motherwell. Og da tør jeg spørre hvorfor du er det? Et skotsk lag som gjorde en god sesong i SPL i fjor med flere jevne kamper mot både Rangers og Celtic (lag jeg rangerer hakket over RBK). Så alle med litt peiling på fotball skjønner jo at Aalesund ikke ville valse over Motherwell. Det var en jevn kamp, akkurat som forventet. To lag som er bedre defensivt enn offensivt. Motherwell skapte vel ikke stort utenom målet de scoret. Aalesund med noen flere sjanser og ingen kunne sagt det var ufortjent om det hadde endt med hjemmeseier.
|
|
|
|
|
|
|
|
kjemos
Postet 29.07.2010 22:15 Regnskap
|
|
|
Celtic, og Rangers er vel like suverene i skotsk liga, som RBK har vært det her til lands i 20 år, bortsett fra en to-tre sesonger, hvor hele laget ble fornyet, samtidig med en rekke trenerskifter av ymse kvalitet. Status for RBK nå er at de blir tatt videre av en, for omternt hele spillerstallen, NY trener, i.f.a NAE. Nå, siste uker blir de drillet i NAE sine offensive spillsystemer, som vi tidligere har sett at t.o.m at enkelte nye spillere fra glansperioden brukte inntil 2 år for å mestre, og det til tross for at de skulle inn i en allerede drillet, resterende 10'er. Dagens RBK lag har dog ett solid defansivt fundament og spillestil fra Hamren, men dog, det er forandringer under NAE. Tilbake til skots liga, jeg husker godt at RBK slo Celtic 2-0 hjemme i gruppespillet, også det, etter at den sportslige nedturen forlengst hadde startet, dog tap i skottland samme år. Motherwell, som er av en helt annen, langt dårligere kvalitet, bør slåes av ett norsk tippeligalag hjemme. Det hadde RBK gjort, men sørgelig nok å melde, som det eneste norske, ser det ut til.
|
|
|
|
|
|
|
|
jess23
Postet 30.07.2010 23:47 Regnskap
|
|
|
Hvordan gikk det i e-cup ifjor Kjemos? Ellers håper jeg selvfølgelig at RBK klarer brasene og kvalifiserer seg. Helst til Ch.L. Det er jo bare positivt for norsk fotball.
|
|
|
|
|
|
Vel, Karabakh, eller Qarabag, eller....
|
|
kjemos
Postet 31.07.2010 00:00 Regnskap
|
|
|
alt etter som man skriver det;....ble for sterke. Tør vel minne om at samme Karabakh, nå denne uka slo polske Wisla Krakow med 1-0 borte i Europa League ;-) Klart bedre lag enn Åtvidaberg, eller hva nå det svenske, nivå 2, eller 3 heter ;-)
|
|
|
|
|
|
Fortsatt ingen grunn til å ta av!
|
|
kjemos
Postet 04.08.2010 22:38 Regnskap
|
|
|
AIK ble rett og slett for dårlige, da de fikk 1-0 i trynet, vær løpet kjørt. 1.omg dog, langt fra overbevisende, men framskritt sesongen under ett i 2.omg. Likevel, neste kval runde kan bli for tøff, men uansett europa league gruppespill som minimum.
|
|
|
|
|
|
slettet
|
|
aaa
Postet 05.08.2010 01:42 Regnskap
|
|
|
Endret 05.08.2010 01:45 aaa
|
|
|
|
|
|
Re: Fortsatt ingen grunn til å ta av!
|
|
kjemos
Postet 16.08.2010 00:50 Regnskap
|
|
|
Seriemesterskapet skimtes i det fjerne;...bare gedigne feilskjær kan rote bort det. Folo er siste hinder før en eventuell cupfinale, og Europa League er sikret, bare FCK kan hindre at det ikke blir CL Summa summarium, så blir dette en knall sesong, hvis seriemesterskapet ros i land, og Follo blir slått. Skulle RBK klare å ta seg til sluttspillet i CL, så kan dette bli en golden RBK sesong. Jeg vil vel, om jeg er snill med RBK regne muligheten for det siste til 60-40 fordel FCK. RBK har mere erfaring enn FCK med CL, no doubt, men...det er nok fortsatt en lang vei for å kunne ta ut ett optimalt nivå av dagens RBK lag. Det er rett og slett umulig i inneværende sesong.
|
|
|
|
|
|
|
|
kjemos
Postet 25.08.2010 23:43 Regnskap
|
|
|
Da blir det en knall sesong, men ingen golden. FCK ble som fryktet for sterke;...og tross sin udyktighet i avslutningsøyeblikket, Roar Strands via keeper og tverligger, og merkelige matchvinnerscoring (til dansker å være) så vant de fortjent i dag. verst tenkelige res for meg som hadde FCK hc-1 på oddsen, men innerst inne håpet på RBK spill i CL. Hva som skjer med FCK etter 1.omg's misbrukte sjangsers dag, eller kanskje minst like mye RBK's tafatte 1.omg, og til en 2.omg, hvor faktisk RBK er best, det er nok en kombinasjon av FCK som blir mere slitne, og som vil sikre noe mere, samt RBK som løfter seg fra det begredelige til det godkjente. Grattis til FCK, men ikke til Solbakken. RBK skal spille Euro League, vinne serien, og sikre neste års CL kval, samt gjøre ett forsøk på cupfinalen. Brann derimot, de må nok i beste fall spille kval om å berge plassen i tippeligaen mot Sarpsborg.
|
|
|
|
|
|
|
|
Team HS
Postet 26.08.2010 09:51 Regnskap
|
|
|
RBK som klart beste norske lag, sliter når de møter bedre motstand. Litt logisk når man er vant til å møte dårligere lag gjennom hele sesongen og dermed ikke får god nok matching til å heve egen kvalitet høyt nok. I enkelt kamper kan selvfølgelig RBK(eller andre norske lag) vinne men over f.eks to kamper mot FCK så vi at danskene var klart best. At alt kan skje i fotball ser vi jo når RBK kunne utlignet like før slutt. RBK slipper inn begge målene på dødballer det er litt pussig, akkurat der bør man kunne ha muligheter til å "stå imot" mye bedre. At Ålesund ryker mot Motherwell er vel et klarere eksempel på "laber" kvalitet på norsk klubbfotball. Etter FCK i Danmark er ikke akkurat kvaliteten så veldig høy, retter vi blikket mot søta bror så er vel ingen lag spesiellt gode. Så at Martin Andresen håpet at RBK skulle ryke ut, det blir litt sneversynt. At RBK hadde fått mye penger er en ting,(kanskje brukt noen på norske spillere?) alle andre Eliteserieklubber hadde fått ca 400.000,- pr klubb, det hadde da vært noe å ta med seg. Mulig Enga ikke trenger penger men mulig andre klubber hadde satt pris på det.
|
|
|
|
|
|
|
|
Agrajag
Postet 26.08.2010 15:58 Regnskap
|
|
Endret 26.08.2010 15:58 Agrajag
Synes Martins uttallelser til pressen har blitt blåst ut av proposjoner. Det kan virke som om hverken pressen eller noen andre har lest hva han egentlig sa, bare trukket konklusjoner fra de tabloide overskriftene. Denne mer nyanserte artikkelen på DB forklarer hans faktiske mening: http://www.dagbladet.no/2010/08/26/sport/fotball/tippeligaen/valerenga/martin_andresen/13131148/ Når andre klubber sier de er uenige tror jeg mange lyver. De svakere klubbene som ikke har andre ambisjoner enn respektable plasseringer mener det kanskje, men klubber som Enga, Brann Viking osv. ser selvsagt også ulempene med nye 150 millioner til RBK. Da er 400.000 en dråpe i havet. Dersom du tror toppklubbene blir glad for at RBK igjen kan velge og vrake blant spillerne deres bør du tenke deg om en gang til. Som Engagutt var jeg selv ganske vinglete igår. Ønsket ikke at Rosenborg skulle inkassere pengesekken, men i kampens hete tok jeg meg å hyle etter straffespark, ta hendene til hodet når Strand traff tverrliggeren, og ikke minst be Eggen ta av udugelige Olsen. Forøvrig så jeg Vålerengas 3. kvalifiseringskamp mot Brugge på Klokkesvingen, som er Rosenborgs supperterpub, i Trondheim i 2006. Der var det stor jubel når vi røk på straffer. Så kanskje dere bør feie for deres egen dør først?
|
|
|
|
|
|
|
|
kjemos
Postet 27.08.2010 23:50 Regnskap
|
|
|
Agrajag Joda, det finnes kålhoder blandt RBK supportere, såvel som hos VIF, og andre norske lag. Sikkert i flertall også;-) Personlig, så har jeg alltid håpet på norsk suksess i Europa, uansett lag, fordi jeg mener det gavner norsk klubbfotball, og da tenker jeg ikke på 400K til de øvrige klubbene, hvis ett norsk lag kvaler til CL, men mere på rankingen. Vet ikke hvor mye det er å hente der, men det var nå i hvertfall slik, at om norske lag gjorde det godt, så ville alle få en bedre seeding ved en senere anledning. Regner med det teller i dag også. Skjønner godt at 400K i dagens budsjett ikke er mere enn en dråpe i havet, og at det nok bare er Kongsvinger og lag på samme nivå som merker dette fra, eller til. Er jo heller ikke blind for konsekvensene som ett 100 millioner rikere RBK vil ha for overgangsmarkedet her til lands, men det ville utvilsom gjort at norske klubber ville ha fått noen ekstra millioner ved salg til nettopp RBK. Nå blir det vel heller å selge RBK profiler;..ikke til VIF, eller norske klubber, men til større europeiske. EL blir nok som vanlig ett vindu utad for RBK spillere, samt ett verdifullt matching nivå for klubben internasjonalt. Regner med minst 4 poeng, kanskje maximum 9-10, men mest tro på 6 til 8 poeng i gruppespillet. Spørs litt på hvem som forlater skuta i forkant.
|
|
|
|