|
|
Brukerne taper penger på uttak hos Unibet
|
|
ThaGambler
Postet 16.07.2010 15:28 Regnskap
|
|
|
Endret 16.07.2010 15:33 ThaGambler
I løpet av de 2-3 siste ukene har jeg foretatt et uttak to ganger hos Unibet. En ting er at det nå tar lenger tid enn hva det gjorde før. Det må man nesten regne med siden det går gjennom flere ledd enn tidligere. Det som irriterer meg at jeg nå "taper" penger på å ta ut, og det har med kursen å gjøre. Unibet og dens samarbeidspartnere opererer rett og slett med forskjellige kurser. Jo da, kursen forandrer seg fra dag til dag, men sjeldent så kraftig på så få dager. Eksemplene mine er; Dag 1: Tok ut 5000 kroner. Fikk pengene utbetalt på konto etter et par dager, men beløpet som ble utbetalt var 4798.20. Dag 2: Tok ut 5000 kroner. Fikk igjen pengene utbetalt etter et par dager, men beløpet som ble utbetalt var 4750.30. Etterhvert blir det snakk om ganske mye penger. I mitt tilfelle er det nesten 500 kroner. Kan også nevne at samme dag som jeg tok ut penger fra Unibet første gang, tok jeg også ut 5000 kroner fra Expekt. Disse pengene fikk jeg dagen etter, og beløpet var det beløpet jeg ville ha ut - Eksakt 5000 kroner. Så nå spørs det hvor lenge jeg orker å spille hos Unibet om dette blir melodien framover. Jeg har ingenting imot å vente både 3-4 dager lenger på å få utbetalt pengene. Det er det endelige beløpet jeg får utbetalt som irriterer.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Brukerne taper penger på uttak hos Uni
|
|
Kornboy
Postet 16.07.2010 15:46 Regnskap
|
|
Pengene utbetales i Euro fra nå av så da må vi vel bare akseptere svingningene? Men nesten 200 og 250 spenn i trekk synes jeg var veldig høyt. Det skulle da være mulig å justere summene etter kursen bedere enn dette. Jeg kan ikke klage sålangt da jeg fikk mer penger enn det jeg utbetalte fra kontoen, var sikkert heldig med kursen.
http://www.youtube.com/watch?v=QbxTOunWdxw&feature=related
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Brukerne taper penger på uttak hos Uni
|
|
Trosten
Postet 16.07.2010 21:26 Regnskap
|
|
Når du tar ut samme beløp fra 2 bookmakere og får 200-250 kroner mindre hos den ene så er det klart at vi snakker om mer enn rene valutasvingninger. Folket får erfare og ta vurderinger underveis. Tror vi vil oppleve langt større svingninger enn før. Før var det vel stabilt rævva hos enkelte. Nå vil det være ustabilt rævva. Takk kommunistjævlene som styrer dette landet...
Trosten
THE ONLY THING I`M ADDICTED TO..http://www.miinto.no/
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Dette lukter fisk
|
|
EvilEye
Postet 17.07.2010 10:04 Regnskap
|
|
|
Enig med sistnevnte. Tapte 12 euro på en dag på 1000 kroner inn og ut i løpet av ett døgn hos Unibet på min Neteller-kontoe i euro (nesten 10%-slikt blir det grunker av). Så valutasvingnnger kan vi utelukke, dette er bevisst rip-off som man har sett sitt snitt til å innføre i ly av betalingsforbudet. Jeg synes det er på tide at bookmakere nå opplyser om alle skjulte kostnader ifm. overførsel til/fra med ulike betalingsformer.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Re: Dette lukter fisk
|
|
Gråstein
Postet 17.07.2010 12:26 Regnskap
|
|
|
Du tapte nok pengene din til Netteller. Først taper du fordi du veksler valuta. Gå i en hvilken som helst bank og se forskjell på kjøps- og slagskurser så forstår du hvorfor. Deretter tar Netteller bra med gebyrer for innskudd og/eller uttak. Husker ikke helt, men mener at de også har et fast gebyr? Isåfall blir prosenttapet stort når du driver med småpenger. Så fra bank til Netteller taper du først 2,5% på valuta. Så taper du gebyret hos Netteller. Fra Netteller i Euro til konto hos bookmaker i NOK taper du nye 2,5% og ta det samme vei tilbake. Hovedtapet ditt ligger i at du har Euro-konto.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Du har delvis rett
|
|
EvilEye
Postet 17.07.2010 20:25 Regnskap
|
|
|
Derfor har jeg jobbet som bare det for å bytte bookmakerkontovalutaene til euro. Skal ikke henge ut noen spesielle, men at en såpass enkel ting synes umulig for noen, er vanskelig å forstå. Honnør til Nordic, Sportingbet og Betsson for å ha fikset det raskt. Men uansett om man må regne med et lite vekslingstap, så synes jeg det er rart at akkurat hos Unibet, så er marginene så store. Ingen andre av de bookmakerne jeg fremdeles har norske kroner i valuta på, er i nærheten av å tilegne seg så mye. Og hvorfor skal Neteller beregne seg behandlingsgebyr når det ikke skjer med innskudd/uttak til og fra de aller fleste bookmakere. og da snakker jeg om beløp både mindre og langt større enn det ovennevnte(nå viser jo åpningsinnlegget på denne tråden at det ikke er beløpets størrelse det kommer an på)? Hvis Bet24, Betsafe, Expekt og Centrebet kan tilby kunden et langt bedre deal, så kan de kalle det akkurat hva de vil for meg. Vekslingsgebyr, valutasvingninger eller administrasjonskostnader - whatever. Uansett hvordan man snur og vender på det så velgerr man som kunde det stedet som gir de beste betingelsene. Når det er sagt, så er det mye positivt med Unibet, noe som gjør det så vanskelig å fjerne selskapet fra porteføljen.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Re: Du har delvis rett
|
|
Gråstein
Postet 18.07.2010 10:31 Regnskap
|
|
|
Hvis andre bookmakere med samme NOK ikke ender med samme avvik virker det rart, ja. Kan du sette Neteller til å betale ut i NOK selv om Euro er valutaen din? I såfall vil det jo være lett å se hva som er tatt i gebyrer hos Neteller, og det skal ikke være noe hos Unibet. Spesifiserer du i Unibet at du gjør innskudd i Euro, må de regne om. Da kan det hende de bruker selg/kjøp-kurser, mens du ser på middelkurser. Mest sannsynlig gjør du innskudd i NOK til Unibet og betaler fra kontoen din der det står Euro. Det vanlige da er vel at mottaker får de NOK som er spesifisert, og at avsenderbanken tar seg av veksling? Isåfall forstår jeg ikke hvorfor en enkelt bookmaker løper på større kostnader. Valutasvingninger høres veldig rart ut. Isåfall har Neteller et stort problem i systemene sine.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Re: Du har delvis rett
|
|
EvilEye
Postet 18.07.2010 14:33 Regnskap
|
|
|
Nei, jeg gjør aldri innskudd i NOK til de forskjelige bookmakerne, men presiserer at innbetalingen kommer i Euro (dette er et automatisk rutinetrinn hos bookmakerne). I så tilfelle kunne jeg forstått hvor pengene forsvinner, men det er en tabbe man bare gjør en gang:-) Derfor kan jeg ikke forstå at Neteller skal tjene noe på vekslingen fordi selskapet kun frembringer ønsket sum i Euro, som igjen blir omregnet av bookmakeren. De fleste bookmakere følger da sånn ca. en offisiell kurs (Betsson opplyste for et års tid siden at de brukte www.xe.com) som ikke er langt fra den reelle, men Unibet har noen voldsomme avvik. Jeg kan forstå at bookmakere har en liten foskjell på kjøp vs salg for å å unngå spekulasjon, men alt med måte. Uansett- og dette er vi sikkert ikke uenige om - kan jeg bare ikke forstå at bookmakerne opplyser åpent og greit om hvilken politikk de fører. I vekslingsspørsmål, så burde det da vel være mulig å ha en løpende oppdatering av kurser som brukes. Så får de heller beregne seg en liten provisjon, men så lenge kunden selv får vurdere alternativene opp mot hverandre, så ser jeg ikke noe problem. Men som sagt, jeg kommer nok til å stå enda hardere på for å få hele portefølen min over i Euro. Det er nok enklere enn å frustrere seg over ting som burde være unødvendige. For det er ikke akkurat summene som irriterer, det er jo mer mistanken om at man blir lurt, som gnager.
|
|
|
- Svar på innlegg |