|
|
Viking seriøs tittelutfordrer i år?
|
|
Eric B
Postet 08.03.2010 15:32 Regnskap
|
|
|
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
Re: Viking seriøs tittelutfordrer i år?
|
|
Kristobal
Postet 08.03.2010 18:46 Regnskap
|
|
|
Viking blir en god nummer fire, bak RBK, Stabæk og Brann. Veldig spennende lag riktignok, men gode spillere er ikke alene nok til å ta gull. Tror ikke man skal ta av før sesongen begynner i hvert fall.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
torvik
Postet 08.03.2010 19:02 Regnskap
|
|
Endret 08.03.2010 19:07 torvik
5 grunner til at Viking tar gull 1. Tradisjon og klubbkultur Viking har tilhørt toppen av norsk fotball i tiår, og kun Rosenborg overgår Viking i medaljefangst. Tradisjon med dyktige trenere. 2. Åge Hareide Enorm erfaring, klubbygger, offensiv tankegang, defensiv strukturell, "eier garderoben", ambisiøs. Alltid godt likt, noe som har med likebehandling og menneskelighet å gjøre. 3. Supporterkultur En ny giv i Siddis-land, har luket ut uønskede elementer, får en bølge når resultatene kommer, toppmateriale. 4. Spillerstall Nevland, Jarstein, Ingelsten inn, sentrallinjen er komplett. Kontinuitetsbærere som Steenslid, Sokolowski, Bjarnason, Fillo, Ødegaard, Danielsen er intakt. Kamp på ALLE plasser i laget. 5. Motivasjon Mange spillere med over snittet vilje, spillerene er tørst, klubben er tørst, byen er tørst. Da kan Kristobal komme med 5 punkt for hvorfor IKKE Viking havner i toppen....
odds.torvik@gmail.com
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
Kristobal
Postet 08.03.2010 21:16 Regnskap
|
|
|
Er ikke uenig i påstandene jeg. Heller ikke i at de vil være med der oppe. Men gull tror jeg ikke de tar. Ikke det at spranget er så enormt, men jeg ser ikke for meg at de blir stabile nok. Vålerenga og Brann i de to første blir spennende og vil nok gi noen svar. Klarer Hareide å gi laget en trygg defensiv så kan det bli en veldig god sesong.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
sabu
Postet 10.03.2010 04:54 Regnskap
|
|
|
Brann kommer på en 5->8 plass. Er selv Bergenser og troen på suksess i år ligger på Huseklepp og at forsvaret ikke er skadeskutt. Samtidig er det så mye rot i klubben med både økonomi og i ledelsen at jeg ikke ser på noen sesong å skrive hjem om. Tror man skal være fornøyd med 5. plass med tanke på omstendighetene i klubben. Andre lag har forsterket og er som regel bra i alle ledd, vi har god midtbane og god angrep, mens forsvaret lider. Islendingen er gammel og holder ikke samme form, Yaw trenger tid på å bli vant til Tippeligaen, og det er de eneste stopperne vi har, som er stoppere. Austin må kanskje spille stopper, og har fungert helt greit. Han er bedre på midtbanen, så svekkes der. Om Huseklepp scorer mer mål enn i fjor, og Gustavino får til samarbeidet med Kleppen så kan det se lovende ut i motstanderens mål, men jeg har en følelse av at vi vil slippe inn en del også. Skal også sies at Opdal har vært en del skadet og er ikke i 2007-formen. Blir en spennende sesong, og jeg kan ta feil med spådommen. Jeg håper virkelig det, men det ser ikke helt lyst ut i Idrettsveien, dessverre.
Tror selv Viking kan utfordre til gullet selv om Rbk er favoritt. Molde bør ikke glemmes heller.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
Big Beat Boutique
sommersam@hotmail.com Postet 12.03.2010 10:19 Regnskap
|
|
Viking tar en kjedelig sjetteplass. Viking er en særdeles gørrkjedelig klubb som jeg ikke unner fortsatt liv i Eliteserien. Desverre er Stavanger av ufortjente grunner proppfull av penger, det gjør at laget kan satse igjen og igjen til tross for etterhvert utallige fadeser. Laget er profilløst og uten folk som en nærmest kan garantere vil få en god sesong. Vinnerkultur har de like lite av som Faaberg og selv lokale patrioter har problemer med å orke å se dem på hjemmebane. Jeg kårer dem allerede 12 mars, merk dere tidspunktet, til seriens minst lidenskaplige lag, fans og by.
FK Qarabaq - Brann - Bergen
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
Kristobal
Postet 25.10.2010 09:35 Regnskap
|
|
|
Kårer herved BBB til årets spåmann. :-) Kom over denne ifm søk på noe annet på nettet.
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
torvik
Postet 25.10.2010 15:10 Regnskap
|
|
Med dette spillermateriellet kunne alle med litt snev av fotballkyndighet, havnet over midten på tabellen. Tar forbehold om en del skader som har rammet, særlig tidlig i sesongen. Noe råttent i spillergruppen, og det må lukes ut. Særlig når glattcella blir det største temaet. Hva er galt, siddiser?
odds.torvik@gmail.com
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
Big Beat Boutique
sommersam@hotmail.com Postet 03.11.2010 17:46 Regnskap
|
|
Takk for oppmerksomheten Kristobal :) Med årets usannsynlige treffsikre spådommer i bakhodet, får vi for din del håpe at den neste spådommen ikke får tittelen "RBKs snarlige fall fra norgestoppen" og med undertittelen "Hvordan stormannsgalskap og manglende forståelse for historiske hendelser samt evnen til å se egen historie i en slik kontekst, endret klubbens strategi bort fra bærekraft og mot en utarmende selv-tilintetgjørende fremtid".
FK Qarabaq - Brann - Bergen
|
|
|
- Svar på innlegg |
|
|
|
|
Kristobal
Postet 06.11.2010 12:16 Regnskap
|
|
|
Nei, fri meg fra den slags spådommer, så skal jeg la RBH og Skarsfjord få jobbe i fred de neste ti årene.
|
|
|
- Svar på innlegg |