Denne siden krever javascript
Bet365|Betfair|Betsafe|Betsson|Centrebet|Expekt|NordicBet|PinnacleSports|Unibet
DISKUSJONSFORA

Øvrige » ON-prat

Tilbake til forum
Tanker rund OL turneringen i hockey
skrell Postet 03.03.2010 15:22 Regnskap
Er det tilfelig at topp 3 i turneringen til daglig spiller på "små" baner? Synes egentlig det er litt rart at ikke IOC har klare regler for banemål (siden de har rimelig klare regler på alt annet)
Noen som vet om noen av de øvrige landene som deltok til daglig spiller på "små" baner?
- Svar på innlegg
Re: Tanker rund OL turneringen i hockey
Trosten Postet 03.03.2010 15:44 Regnskap
He he, i alle fall ikke tilfeldig at Canada og USA møttes i finalen. Gode JA, HJEMMEBANE JA, VINNERMENTALITET JA. Canada og USA hadde møtt hverandre i hockeyfinalen om de så spilte på en islagt fotballbane...

Når det er sagt så er det kanskje litt rart at man ikke kan sette en standard. Litt av grunnen angående NHL er vel kanskje at publikum hadde sviktet om banene ble større. Der vil de ha action, action og action! Det er vel en grunn til at bandy ikke er en folkesport i det landet heller....

Trosten
- Svar på innlegg
skrell Postet 03.03.2010 15:56 Regnskap
Hehe enig i mye men også uenig i noe. for det første var ikke USA noe finalefavoritt. IOC ser kanskje på det som action når langrennsløpere ligger "for døden" i målområdet også siden teamet ikke får lov å hjelpe til... Tror ikke banetørrelsen hadde noe å si for publikumsoppmøtet, de kunne jo solgt ut hallen flere ganger til de fleste kampene. Ser bare ikke for meg at alle arrangørland hadde fått utnyttet slike fordeler sånn uten videre... Å siden de tre landene jeg kjenner til som spiller på små baner kom topp 3 i OL dukket bare tanken opp... Og det var jo ikke de 3 landene som var ranket topp 3 før vi begynte... Kanskje hadde det mer å bety enn vi trodde på forhånd... 
- Svar på innlegg
Avstängd Postet 03.03.2010 16:43 Regnskap
Övriga världen skall förstås krympa sina rinkar. Det blir bättre hockey då.
- Svar på innlegg
Kristobal Postet 03.03.2010 17:02 Regnskap
Flata i Leangen ishall er mindre enn en del andre norske isflater den også. Uten at det alltid blir hjemmeseier der :-)
- Svar på innlegg
Trosten Postet 03.03.2010 20:56 Regnskap
USA ikke noe finalefavoritt. Nei da...  OL nærmest på hjemmebane og USA ikke en sterk finalekandidat? Svenskene kanskje som tror de er verdensmestere hele tiden.... Blaserte russere som ikke lenger har partipisken hengende over seg...  Tsjekkiadessverreutenslovakia, hver for seg så blir de aldri noe mer enn en god middelmådighet...  Har jeg glemt noen? Finland kanskje, men de tror ikke selv at de er gode en gang...

Canada-USA i OL finalen var ikke langt unna bankers! Hadde kanskje bittelillelitt med banene å gjøre, men hey vi snakker HJEMMEBANE uansett!

Banestørrelsen hadde ikke hatt noe å si for en OL finale nei. Hadde man derimot "doblet" størrelsen på alle hockeybaner i USA/Canada så hadde publikumsinteressen dalt drastisk på kort tid. Der i gården vil man ha tette kamper, mål og slosskamper. Hvor mange tøffe taklinger og slosskamper ser man vanligvis i en bandykamp...? Små tighta rinker er greia! Hadde vi hatt bandy i OL og USA var i finalen så måtte det vel en bråte svensker til for å fylle hallen...:-) I Sverige er man glad i allt av bandy serru...:-)

Trosten
- Svar på innlegg
Kornboy Postet 03.03.2010 21:02 Regnskap
Canada- Russland var drømmefinalen for de fleste.
- Svar på innlegg
Piggfri Postet 03.03.2010 21:34 Regnskap
Ikke så mye slåsskamper da Trosten. Reglene har heldigvis bidratt til å redusere denslags, men harde reale tacklinger hører selvsagt hockeyen til.

Når det gjelder størrelsen på banen er det nok vi andre som må tilpasse oss, koste hva det koste vil.

- Svar på innlegg
Roy Johansen ville vel ha mindre baner...
kjemos Postet 03.03.2010 21:37 Regnskap
i Norge også, med tanke på bedre utvikling av spillerne;...såvidt jeg vet.
Vel uansett;...om IOC hadde pålagt det ene eller det andre ift nord-amerikansk hockey, så hadde de ikke kommet noen vei, overhodet ikke;..og det vet de nok selv også.
Når alt kommer til alt, så er NHL noe langt viktigere enn OL hockey.
Att Russland-Canada, så var jo det ren knusing fra canadiernes side, mens de møter langt større motstand mot amerikanerne som spiller langt mere typisk, og ikke så veldig rart;..nord-amerikansk, og kriger om hver eneste puck.
- Svar på innlegg
Re: Roy Johansen ville vel ha mindre baner
skrell Postet 03.03.2010 22:14 Regnskap
Endret
03.03.2010 22:19 skrell

Må få klarhet i noe her, har ikke nevnt med et ord at banene i nhl skal forandres, og eg er enig i at det sikkert hadde vert det beste for hockeyen verden over med mindre baner. Det eg er kritisk til er at banestørrelsen varierer alt etter hvor OL arrangeres. Det er ingen andre OL grener som har variable "ytre rammer" etter hvor i verden OL arrangeres såvidt eg vet.

Er helt fullstendig enig i at Canada - USA var drømmefinalen, helt fantastisk, Men om eg ikke husker feil så var vel USA ranket rundt nummer 5 FØR OL
- Svar på innlegg
Re: Roy Johansen ville vel ha mindre ba
Trosten Postet 03.03.2010 22:30 Regnskap
Hva var de ranket som i det OL hvor de "knuste" laget som ikke kunne tape da - Sovjet... - PÅ HJEMMEBANE! Disse rankingene før OL kan man jo bare stoppe opp en viss plass. Sverige var vel ranket foran da. En eller annen søt bror som hadde blitt furt ellers...

Ellers så tror jeg de fleste forstod hva du mente med ditt innlegg. Lov å la det skli litt ut vel..:-)
- Svar på innlegg