Denne siden krever javascript
10Bet|Bet24|Bet365|Betfair|Betsafe|Betsson|NordicBet|PinnacleSports|Unibet
DISKUSJONSFORA

Øvrige » ON-prat

Tilbake til forum
Kvartfinaler ishockey
oehb oehb@netcom.no Postet 02.03.2010 21:47 Regnskap
Endret
02.03.2010 21:49 oehb

Oppsettet ble nok kraftig endret grunnet Stjernens scoring rett før slutt i Garasjen.

Enga velger MS som datt ned på "bunn2" blant de mulige lagene grunnet det målet.

Sparta velger som nummer to og velger sjetteplasserte Stjernen. Herlig derbyoppgjør!

Oilers velger som tredjelag og overrasker vel kanskje noe med å velge Lillehammer som endte 15 poeng (10 sportslige poeng) for åttendeplasserte Storhamar.

Lørenskog må "ta til takke" med det dårligste, etter fempoengstrekket, kvalifiserte laget Storhamar.
-----
Kjappe egne tanker:

Enga vinner i fire, max fem kamper. Kan fort bli svært målfattige oppgjør.

Sparta må heve seg betraktelig om de skal ta Stjernen - som er helt avhengig av en kanon Grotnes i målet. Tipper Sparta avgjør i kamp fem eller seks.

Oilers tar Lillehammer etter fem.

Lørenskog - Storhamar fremstår kanskje for mange som relativt klar, men for meg, som Storhamarsupporter, var dette drømmetrekning. Lørenskog har kun sin a-plan (veldig offensiv og "artig" hockey), men om Storhamar får tettet igjen bakover, som de ofte gjør i sluttspill, går Lørenskog fort "i sekken" og dette kan bli en svært jevn serie. Tipper Lørenskog etter seks, men denne kan ende alt fra 4-0 til 0-4.
- Svar på innlegg
Re: Kvartfinaler ishockey
oehb oehb@netcom.no Postet 03.03.2010 16:19 Regnskap
Litt artig er Betsafe sine tanker rundt Lørenskog-Storhamar. I sin blogg http://almostanything.betsafe.com/blog-no/slik-ender-kvartfinalene/ rangerer de Storhamar som totalt sterkere og tipper at de avanserer til semifinalene. Samtidig gir de 1,65 på at Lørenskog går videre og 2,10 på Storhamar.

Blogger og oddssetter er altså langtfra enig med hverandre :)
- Svar på innlegg
Avstängd Postet 04.03.2010 11:23 Regnskap
Hur går det ikväll?
- Svar på innlegg
oehb oehb@netcom.no Postet 04.03.2010 12:25 Regnskap
Hur går det ikväll?

Den som hadde visst det hadde blitt rik fort :)

...men for fortfort å ta kampene...alle med start 04.03 kl 1830.

Sparta - Stjernen:
Sparta var ekstremt dårlige mot et c-preget Vålerengalag på tirsdag. Må være det mest tafatte selvoppnevnte hockeytown har vist på isen på mange, mange år. Kan virke som det er litt gnisninger både i spillegruppa og mellom spillere og trener etter hva som ble sagt i intervjuene under kampen. Sparta likevel (altfor) klare favoritter, men en H spilles ikke aldri om man spiller på verdi. Mest aktuell i min bok er 2,42 på UB (5,10 U @ NB og 4,60 på B @ Bwin) eller 2,35 på samme spill @ Norsk Tipping.

Lørenskog - Storhamar:
Laget som tapte bronsen i siste serierunde hjemme mot laget som endte på åttendeplass (dog etter fem poengs trekk tidligere i sesongen) burde vel være grei skuring i utgangspunktet, men denne kan ende med alt mulig. Både kampen og hele serien. Lørenskog er periodevis veldig bra offensivt, men, i fare for å gjøre 'skauenfans sure, de eier ikke forsvarspill i det hele tatt. Ofte ikke keeper heller for den sakens skyld. Storhamar også i forferdelig form, men de har en unik evne (sammen med Enga selvsagt, men de trenger strengt tatt ikke å heve seg som regel) her til lands å heve seg når det blir sluttspill. Spiller ofte særdeles bra bakover i playoff, men jeg er sterk skeptisk til mannen i boksen og om det rett og slett er bra nok denne sesongen. Centrebets 4,40 på B veldig ok i går og all odds oppunder fire bør være greit. Gir bortelaget et sted mellom 25 og 30%.

Stavanger - Lillehammer:
Oilers overrasket vel som allerede nevnt mange ved å velge Lillehammer som sin motstander i kvartfinalene, men det henger vel sammen med en særdeles kjedelig sluttspillshistorie mot nettopp Storhamar - og man skal ikke se bort fra at sluttspillstrener #1 her til lands Petter Thoresen har hatt et, to eller ti poeng han har lagt frem før valget. Nettopp Thoresen er for meg hovedårsaken til at jeg fra før sesongen har holdt Oilers som finalefavoritt nummer 1 og det står jeg fortsatt på. Stavanger har kommet seg voldsomt på borteis denne sesongen, men spiller langtfra like naivt offensiv sirkus tut-og-kjørhockey som tidligere - noe som har fått flere målkåte siddistilskuere til å svikte laget denne sesongen. Avsluttet serien perfekt med pene bortseiere mot Sparta og Lørenskog. Lillehammer hadde jeg stor tro på i fjorårets sluttspill, men da feilet de max allerede i kvartfinalen. Spiller egentlig veldig "sluttspillsorientert" med bra defensiv organisering, ofte omtalt som drit kjedelig, men det gir nå en gang ofte bra resultater. Klarer ikke helt å se for meg mye mål i denne og jeg tror på en H i en målfattig kamp. Både Bet365s 1,91 på H og WHs 2,10 på u5,5 er høyaktuelle.

Vålerenga - MS:
Enga tok sitt 27. seriegull og avsluttet sesongen med å ydmyke, totalt, tabelltoer Sparta i Sarpsborg med å forholdsvis enkelt vinne 4-2 med 11-12 spillere ute og en skadet førstedivisjonskeeper som nesten ikke klarte å stå oppreist i mål siste ti minutter. Mange av disse er tilbake i dag og dette bør være planke for Shampos menn. MS har gjort en drømmesesong og selvom det ble sjuendeplass etter scoring imot i siste minutt hjemme mot Stjernen i siste serierunde tror jeg det skamfullt fåtallige publikummet i Garasjen er strålende fornøyd. Finner lite som pirrer meg voldsomt i markedet, men tror at disse kampene, kanskje i alle fall i starten av serien, kan bli relativt målfattige og Pinnas 1,84 på u6,0 er nok ikke så halvgæli.
- Svar på innlegg