Denne siden krever javascript
Bet365|Betfair|Betsafe|Betsson|Centrebet|Expekt|NordicBet|PinnacleSports|Unibet
DISKUSJONSFORA

Tips » Trav

Tilbake til forum
Sundbo Kravall klarer siste trippel?
JamesBond007 Postet 06.02.2010 09:14 Regnskap
  • Sport:Hestesport
  • Land:Norge
  • Liga:Momarken
  • Kamp / utøvere:5 Sundbo Kravall
  • Tips/ utfall:Topp 3
  • Spillestopp:06.02.2010 15:10
  • Odds:4.50
  • Innsats:2
  • Selskap:Unibet

Sundbo Kravall møter helt riktig motstand på strek. Det eneste minuset/usikkerhetsmomentet er den lange pausen. Nå sies det fra trenerhold at hesten aldri har sett så fin ut i trening og da prøver jeg et trippelspill med denne. Hesten er rask fra start, skull det bli tet stiger sjansene betraktelig, dersom Åsajerven eller Moe Brage kommer dundrende etter 500m er det bare å legge seg i rygg på en av disse. D. Aarum er en god kusk og Sundbo Kravall er sønn av selveste Jærvsøfaks. 3 av 12 på trippelen i fjor. Mulig jeg tar helt feil her, men jeg må bare sette denne foran 1 Amor Even. Amor Even står fint til spormessig, men møter mye hardere motstand nå. Ble regelrett knust sist den møtte Moe Brage, lignende forutsetninger da. Blir altså Moe Brage som vinner løpet, og satser på at Sundbo Kravall klarer andre eller tredjeplassen :)

- Svar på innlegg
Re: Sundbo Kravall klarer siste trippel?
EG Postet 06.02.2010 12:51 Regnskap
Som jeg har skrevet et eller annet sted omkring dette løpet (i tråden med Rolf S. sitt plasstips på Amor Even), så var Sundbo Kravall en av de hestene jeg var nær på å spille det samme som du gjør.

Men en ting i din vurdering tror jeg er feil. Verken Åsajerven eller Moe Brage kommer dundrende etter 500. I utgangspunktet skal ingen av disse ha tet. Nå er det ikke totalt umulig at Asbjørn Mehla tar en frekk en og sender Moe Brage tidlig frem. Av de to forgrunnsfigurene så tror jeg Moe Brage er den eneste som i lyse stunder kan vinne fra tet. I så fall tar Asbjørn Mehla en råsjanse for dersom Åsajerven klarer rygg på Moe Brage, så er det Åsajerven som sitter med de beste kortene. Sundbo Kravall er neppe hesten som havner i rygg på Moe Brage dersom Asbjørn Mehla skulle velge tet-alternativet. Da blir det fort dødens på Sundbo Kravall.

En posisjon som er værre enn tet for Moe Brage/Åsajerven, er dødens. 3./4./5. par utvendig er langt å foretrekke. Motstanden er ikke værre enn at både Moe Brage og Åsajerven blåser rundt disse hestene fra en slik posisjon.
Jeg synes det blir spennende å se hvilke alternativ Mehla/Wollebæk velger.
Sundbo Kravall må eventuelt trykke seg til tidlig tet dersom han skal ha noen særlig sjanse til trippelplass. Ikke umulig, men jeg tviler på det.

Jeg er enestående:
Jeg forstår noe ingen andre forstår - min egen humor
Jeg er enestående:
Jeg gjør noe som ingen andre gjør - jeg ler av mine egne vitser
- Svar på innlegg