Oddstips » Tennis
»Nye deltakere til OddsNet-ligaen søkes!(limt)(låst) 19.06.2013 16:11 - BT Karlsen
Den 19. sesongen av vår populære kontinuerlig pågående konkurranse OddsNet-ligaen er avsluttet, og vi forbereder neste sesong. Den kan du bli med på, for nå er det er åpnet for påmelding fra nye deltakere til neste ukes kvalifisering.
OddsNet-ligaen er en konkurranse der du selv bestemmer du hva du vil tippe på! Du vet selv best hvilken sport du kjenner og kan hente spilleobjekter ifra som du kan skrive tips om, og kan velge helt fritt hvilket oddsobjekt du vil satse på.
OddsNet-ligaen er en tipsekonkurranse, ikke en tippekonkurranse, for en viktig del av konkurransen er at du presenterer spilleobjektene dine som tipsinnlegg på vårt forum.
Du vil hver runde møte en av de andre ligamotstanderne til kamp ansikt mot ansikt. Du kan tipse om to spill i hver runde, og den som har tipset om spilleobjektene med høyest odds sammenlagt som har gått inn, vinner kampen - enkelt og greit!
Har du tid til å skrive to begrunnete tips i løpet av uka, så har du tid til å være med i OddsNet-ligaen!
OddsNet-ligaen består av en Eliteserie, tre 1. divisjonsavdelinger og seks 2. divisjonsavdelinger. En sesong går over 10 uker, og etter hver sesong er det opp- og nedrykk mellom divisjonene.
Nykommerne må starte i 2. divisjon, men er du dyktig og heldig kan du komme deg opp i Eliteserien på bare 2 sesonger!
I Eliteserien vanker det fine premier, og ligamesteren vinner NOK 5 000,-. Det er imidlertid muligheter til å vinne fine premier uansett hvilken divisjon en befinner seg i. Alle avdelingsvinnere får premier, og det er også flere premier en kan vinne bare ved å delta!
Så meld deg på i dag ved å sende en e-post til bt@oddsnet.com, og benytt denne sjeldne sjansen til å bli med på moroa i OddsNet-ligaen! I e-posten tar du med ditt kallenavn på OddsNet og fullt navn.
Påmeldingen er åpen for absolutt alle, uansett om du har deltatt tidligere eller ikke. De som falt ut av ligaen etter sist sesong har også full anledning til å melde seg på igjen.
Det er begrenset med ledige plasser i kvalifiseringsrunden, som vil bli arrangert i neste uke, der konkurranseuka går fra mandag 24. til søndag 30. juni.
Påmelding må skje senest innen førstkommende søndag, 23. juni kl.12, for da trekkes kvalifiseringskampene.
Her er det først til mølla-prinsippet som gjelder, så når kvalifiseringen er fulltegnet, så er det for sent og det kan skje når som helst.
Så ikke nøl meld deg på nå ved å sende en e-post til bt@oddsnet.com!
Det er i skrivende stund ikke helt klart når ligaspillet med sesong 20 vil starte opp igjen, men benytt sjansen til å sikre deg plass nå!
- Sport:Tennis
- Land:Internasjonal
- Liga:WTA (w)
- Kamp / utøvere:Halep - Tsurenko
- Tips/ utfall:Tsurenko
- Spillestopp:20.06.2013 14:00
- Odds:4.14
- Innsats:3/10
- Selskap:PinnacleSports
WTA S'Hertogenbosch
Lesya Tsurenko kom inn som lucky loser, og hun har imponert saalangt i turneringen. I 1.runde ble det *50 RET mot Hantuchova, mens Voegele ble tatt ned 61 76 i 2.runde. Tsurenko har hatt eksepsjonelt gode serve-statas, noe som er heller uvanlig paa den fronten. Jeg tolker det som et tegn paa at formen er meget bra.
Simona Halep vant turneringen i Nurnberg, og hun har fulgt opp med to nye seire i Rosmalen. Den rumenske baselineren er full av selvtillit nuh, noe 60 61 mot Vinci viser. Kampen var imidlertid ikke noen stor forestilling, og sistnevnte saa slapp ut fra start til slutt.
Jeg hadde absolutt ikke ventet over 4 i odds paa Tsurenko her, saa 3 units boer absolutt proeves hos PinnacleSports.
Frankie
Vamos Rafa!
Halep leder 2-0 h2h
Tsurenko er ingen stor gresspiller , at hun er i 3 runde nå er ikke så imponerende da hun får wo i første runde der Hantuchova trekker seg , deretter møtte hun er svært ustabil Voegele , når det gjelder voegele så var hun elendig i matchen mot Yulia Putintseva og lå under 2-5 i siste sett men kommer tilbake og vinner 7-5. Yulia er heller ingen gresspiller og hun har aldri prestert på dette underlaget.
Når det gjelder Simona Halep så heller ikke hun noen stor gresspiller men formen hennes er strålende , hun spilte semifinale i roma før hun ryker i første runde mot navarro , deretter vant hun nurnberg greit i forrige uke der feltet var sterkt og hun har nå åpnet greit på gresset.
Nå er det jo grusen som er haleps underlag men vi ser ofte at spillere kan ta med seg form også over til andre underlag.
Minuset for halep nå er at hun hadde mange matcher i tyskland og at dette kan prege henne , men ser vi på form pr i dag vinner halep i dag.
- Kamp / utøvere:U.Radwanska - Flipkens
- Tips/ utfall:U.Radwanska
- Spillestopp:20.06.2013 14:30
- Odds:2.59
WTA S'Hertogenbosch
Kirsten Flipkens er nesten paa hjemmebane i Rosmalen, men spillet hennes har ikke vaert paa topp saalangt. I 1.runde ble en uinteressert Schiavone slaatt 36 63 60, mens comeback-aktuelle Krajicek ble tatt ned knepent med 76 76 i 2.runde.
Urszula Radwanska trives utmerket paa gress, og hun knuste Govortsova i 1.runde og tok en halvskadet Rybarikova 43 RET i runden etter. Lillesoester Radwanska var i finalen her i fjor, saa underlaget passer henne som sagt bra.
Flipkens er en mix-up spiller som har alle forutsetninger for aa lykkes paa gresset, men formwise har hun ikke vaert lynskarp i det siste. Det at hun maatte slite slik mot Krajicek var intet styrketegn, spesielt ikke med tanke paa sistnevnte doebblet 10 ganger.
H2H er 2-2, og jeg mener Ula boer ha litt over 40 % sjanse paa skrell her.
3 units proeves til 2.59 hos PinnacleSports.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Muguruza - Cibulkova
- Tips/ utfall:Muguruza
- Spillestopp:20.06.2013 12:30
- Odds:2.38
- Innsats:4/10
WTA S'Hertogenbosch
Dominika Cibulkova har slitt med akillesen, og hun har vaert under pari saalangt i turneringen. Det har blitt to sliteseire i 3 sett mot hhv Dominguez Lino og Medina Garrigues, men Cibulkova har enda ikke blitt skikkelig testet paa defensiven. Det tror jeg fort vekk kan skje mot Muguruza.
Gabriela Muguruza skal operere ankelen etter Wimbledon, men hun holder ut og spiller bra tennis saalangt i Rosmalen. Det er ingenting nytt at den spanske jenta trives paa hurtige underlag, og det offensive registeret er meget bra.
Jeg tror Cibulkova faar store vansker i dette oppgjoeret, og ser paa det som ganske aapent.
4 units proeves til 2.38 hos PinnacleSports.
Frankie
Vamos Rafa!
19.06.2013 23:20 Kyosa2
- Liga:ATP
- Kamp / utøvere:Lopez - Verdasco
- Tips/ utfall:Verdasco
- Spillestopp:20.06.2013 12:00
- Odds:2.52
- Innsats:4
Fernando Verdasco har 2 matcher på gresset hittil i år, mens Feliciano Lopez har 5.
Siste resultater F. Lopez:
| International ATP Eastbourne ( Grass Court ) | |||
| 06/19/2013, 13:30 | J. Monaco - F. Lopez | 0 : 2 (4 : 6) (4 : 6) | Round 2 |
| 06/18/2013, 13:30 | J. Nieminen - F. Lopez | 0 : 2 (6 : 7) (6 : 7) | Round 1 |
| London Queens Club ( Grass Court ) | |||
| 06/13/2013, 14:10 | M. Cilic - F. Lopez | 2 : 1 (4 : 6) (7 : 6) (7 : 5) | Round 3 |
| 06/13/2013, 11:40 | F. Lopez - J. Benneteau | 2 : 0 (7 : 6) (6 : 4) | Round 3 |
| 06/11/2013, 13:35 | F. Lopez - R. Berankis | 2 : 1 (3 : 6) (6 : 3) (6 : 4) | Round 2 |
Siste resultater Verdasco:
| International ATP Eastbourne ( Grass Court ) | |||
| 06/19/2013, 12:05 | A. Ramos - F. Verdasco | 0 : 2 (4 : 6) (0 : 6) | Round 2 |
| 06/17/2013, 18:45 | F. Verdasco - A. Dolgopolov | 2 : 1 (1 : 6) (6 : 3) (6 : 2) | Round 1 |
| French Open Men ( Clay Court ) | |||
| 05/31/2013, 11:05 | F. Verdasco - J. Tipsarevic | 2 : 3 (6 : 7) (1 : 6) (6 : 3) (7 : 5) (6 : 8) | Round 3 |
| 05/28/2013, 19:30 | F. Verdasco - M. Gicquel | 3 : 0 (6 : 2) (6 : 3) (6 : 1) |
F. Lopez er ingen dårlig spiller på gress og får utnyttet serve-volley stilen sin ganske bra på dette underlaget. Han har forholdsvis tatt seg forbi Nieminen hvor han måtte slite og hvor Nieminen hadde set-point i 1. sett, men Lopez greide likevell å snu det til sin fordel. Han fulgte deretter på med å slå ut Monaco i strake sett, men Monaco er ingen gress-spiller så resultatet var vel egentlig som ventet.
Verdasco gjorde sin første match på gresset mot Dolgopolov og fikk en veldig hard innkjøring på dette underlaget. Han kludret mye i egen serve og slet med å finne en rytme i 1. settet. Derimot i 2. settet ble jeg mildt sagt overrasket over Verdasco! Det var ren klasse og han slo helt syke vinnere, i tillegg til at serven plutselig gikk fra å være helt ræva til å være et av hans viktigste våpen. Dolgopolov hadde rett og slett ikke sjans å henge med når Verdasco dro frem forehanden. Da var løpet kjørt..
I runde 2 ble det også en overkjøring av Albert Ramos som har vist gode takter hittil i år. Gresset er kanskje ikke hans beste underlag, men trodde ikke Ramos ble å tape så mye som 64 60 for han har vist mye kvalitet de siste månedene hvor han har slått veldig gode spillere.
H2H står det 4-2 i favør Verdasco hvor siste møte var i 2009. Verdasco har forøvrig vunnet de 3 siste møtene. Lopez vant sist i 2005.
Verdasco har i lengre tid vært i en dårlig periode, men det jeg så mot Dolgopolov var ikke annet enn topp 10 klasse! Jeg vet at Lopez kan være en hard nøtt å knekke med den serve-volley stilen, men Verdasco har knekt den nøtta 4 ganger før, så tror han skal greie det en femte gang så lenge han holder det nivået han har vist hittil.
Jeg prøver seier til Verdasco! Lykke til!
- Kamp / utøvere:Seppi - Harrison
- Tips/ utfall:Seppi
- Spillestopp:19.06.2013 10:00
- Odds:1.69
- Innsats:2/10
Disse to møttes faktisk i semifinalen i denne turneringen i fjor (Seppi vant 75 61).
Italieneren tapte senere finalen for Roddick og har selvsagt en del poeng å forsvare i år. Det gjelder forsåvidt også Harrison, men i mine øyne er Seppi en bedre gresspiller.
Finaletapet fra i fjor er nevnt, men Seppi gikk faktisk helt til topps i Eastbourne i 2011 (1 av 3 ATP-titler han har vunnet). Man kan derfor trygt si at dette er en aldri så liten favoritt-turnering for Seppi sin del.
Ryan Harrison har jeg sett på som et kjempetalent lenge og en mulig ny stjerne i amerikansk tennis, MEN det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Han er fortsatt ikke mer enn 21 år, så det kan selvsagt fortsatt skje...
I fjor var Harrison i semifinalen både i denne turneringen (Eastbourne), samt Newport og han har noen fine skalper på gress. Likevel holder jeg ham hakket bak Seppi som i tillegg pleier å dra frem storspillet "her" i Eastbourne.
Harrison har kvalet inn med seire over Slabinsky, Ito og Russel (alle i strake sett), mens han beseiret Mathieu i 1.runde (64 26 76). Fordelen er selvsagt å ha spilt flere kamper på gresset og sånn sett fått det ekstra under huden.
Seppi debuterte på gress med å slå Rufin i 1.runde (36 63 64), så satser på at han fortsetter å spille på seg form mot Harrison.
Seppi er svært god på defensiven og forsvarer seg altså meget godt. Offensivt har han ingen killerslag eller våpen i særlig grad, men de siste par årene har forehanden likevel blitt en god støttespiller. Tidligere var det hans tohånds backhand som var mest solid og som produserte en del vinnere for ham, men dette har altså utjevnet seg med tiden.
Seppi er solid og gjør få feil og sammen med en god defensiv gjør det ham vanskelig å spille ut. Likevel vil jeg si at mangelen på en skikkelig offensiv er det som hindrer ham fra å ta ytterligere et steg mot toppen.
Heller ikke i serven er Seppi blant de aller ypperste, men på gress kamuflerer han dette brukbart mens returspillet er middels pluss. Det er først og fremst han solide opptreden i ballvekslingene med få unforced errors som gir ham mye poeng. Han evner dessuten å knekke koden med stadige nettangrep på gresset, noe som er helt nødvendig på dette underlaget.
Harrison er faktisk ikke så ulik i spillestilen og gjør selv få upressede feil generelt sett. Lengden hans er også god og spesielt vil jeg trekke frem hans tohånds backhand som god.
Han er dessuten flink til å benytte seg av backhand-slice når han havner litt på defensiven på backhandsiden. Han virker å ha god kontroll når han slicer og kommer seg ofte "back on track" i ballvekslingene igjen ved hjelp av slicene sine.
Det bor rett og slett mye tennis i Harrison og han har mange strenger å spille på. Backhand-slicen er nevnt og han evner også å bruke den offensivt - i oppbyggingen av nettangrep. Han varierer nemlig spillet fint og er ikke redd for å angripe nettet dersom anledningen byr seg. Han har god rekkevidde, fin touch og timing, samt et hurtig og bra bevegelsesmønster som alle er faktorer som gjør ham brukbar i volleyspillet - noe som igjen er en viktig faktor på gress.
Både Seppi og Harrison er gode på defensiven, spiller med god sikkerhetsmargin og gjør generelt få upressede feil. Ingen er noen servekanoner, mens de også er ganske jevne i returspillet, MEN det faktum at Seppi har en god historikk fra denne turneringen og er et like hakk foran sin motstander i de fleste av spillets faser gjør at jeg tror han vinner denne.
Selvsagt ingen stor verdi så lenge Seppi er satt som grei favoritt, men 2 små units forsøker jeg likevel.
Stigis
18.06.2013 19:22 Kyosa2
Seppi måtte virkelig slite mot Rufin og det var egentlig flaks at Seppi greide å ta både 2. og 3. sett fra Rufin da Rufin plutselig ga opp og gjorde en drøss med feil som gjorde at Seppi kunne bryte enkelt. I noen games spilte han helt ræva og i noen få games gjorde han det bra, men det var Rufin selv som ødela matchen. Man vet fra før av at Seppi har vært i ganske dårlig form hittil i år og er på ingen måte like god som han var ifjor, noe man kan bekrefte ved å ta en titt på resultatene hans. Seppi spiller bedre, men fortsatt sliter han. Om det var nerver eller noe lignende vet jeg ikke, men Rufin hadde den matchen i sin hule hånd.
Når det gjelder Harrison så sier du at hans tohånds backhand er god, men jeg vil si at dette er svakheten hans. Harrison er jevnt god, men han har ingen store våpen. Tror serven må være det største "våpenet" hans. Slicen kan jeg si meg enig i, men slicen kan også være et mareritt for Harrison som gjør at motstanderen får tid til å tenke ut hvor han skal slå. Fysikken til Harrison er vel heller ikke like god som den var ifjor og han virker egentlig litt tregere. Han slår ikke så dype baller og virker som han av og til ikke tør å gå for de vanskelige vinklene og ender derfor med å bare slå korte baller som blir enkle å returnere.
Ser ikke så stor verdi i dette spillet med tanke på at Seppi slettes ikke er til å stole på, og ihvertfall ikke nå for tiden. Hva han har gjort i denne turneringen de tidligere årene tror jeg ikke spiller en så høy faktor når han ikke har greid å levere gode resultater de siste månedene. Hvis Harrison møter opp og gjør en OK innsats tror jeg han kan vinne.
Holder meg personlig unna denne matchen! Ønsker deg likevel lykke til med ditt spill! :-)
Denne matchen er vidåpen og jeg lar den gå forbi.
Men for all del . ønsker selvsagt stigis lykke til med sitt spill.
- Kamp / utøvere:Bautista Agut - Bohli
- Tips/ utfall:Bautista Agut
- Spillestopp:17.06.2013 14:00
- Odds:2.19
ATP S'Hertogenbosch
Stephane Bohli har kvalet inn mot relativt svak motstand, og sveitseren er framme i sin foerste ATP main draw paa snart 2 aar. Bohli har alltid likt seg best paa hurtige underlag, men han er naa bare saavidt ranket i topp 400. I en alder av 30 aar kan man vel konkludere med at sveitseren har sett sine beste dager.
Roberto Bautista Agut har blitt en steady ATP-spiller, og nivaaet hans skal vaere mye hoeyere enn Bohlis. Gress-tennisen er selvsagt noe for seg selv, men Agut har gjort sakene sine helt OK i Wimbledon-kvalen de gangene han har deltatt.
Kunstig nok leder Bohli 3-0 i H2H, men moetene er fra Challenger-nivaa i gamle dager. Jeg synes Bautista Agut har langt hoeyere klasse, og hvis han er motivert boer han vinne denne.
4 units proeves til 2.19 hos PinnacleSports.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Putintseva - Voegele
- Tips/ utfall:Voegele
- Spillestopp:17.06.2013 11:00
- Odds:2.11
WTA S'Hertogenbosch
Stephanie viste klasse i French Open, og det til tross for at grusen ikke er hennes beste underlag. Den sveitsiske jenta har en herlig mix-up i spillet sitt, og den egenskapen er meget nyttig paa gress.
Yulia Putintseva har ekstremt mye vilje, men hun er liten og saarbar mot mer slagkraftige spillere. Naa er ikke Voegele noen utpreget powerspiller, men hun skal ha en stor edge i evnen til aa variere offensivt.
Den eneste fordelen jeg ser for Yulia er at hun er varm paa underlaget, men i ren kvalitet synes jeg Voegele er den bedre.
3 units proeves til 2.11 hos PinnacleSports.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Kirilenko - Jovanovski
- Tips/ utfall:Jovanovski
- Spillestopp:17.06.2013 16:00
- Odds:4.29
WTA Eastbourne
Maria Kirilenko tok seg en ferie etter French Open, og hun kom ikke til England foer for et par dager siden. Jovanovski spilte turneringen i Birmingham sist uke og skal dermed vaere mye mer akklimatisert til underlaget.
Kirilenko taper svaert sjelden mot spillere ranket lavere enn seg selv, men sesong-debuten paa gress er alltid spesiell. I tillegg har Maria kun deltatt to ganger i Eastbourne i karrieren, og begge deltagelsene har endt med tap i aapningsmatchen.
Jovanovski har steget til over 4 i odds, og det blir for hoeyt i mine oeyne. 3 units proeves til 4.29 hos PinnacleSports.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Lepchenko - Watson
- Tips/ utfall:Watson
- Spillestopp:17.06.2013 13:30
- Odds:2.08
WTA Eastbourne
Etter en uke med ferie poster jeg noen kjappe spill til morgendagens gresstennis. Wimbledon er rett rundt hjoernet, saa hoeydepunktene staar i koe for de tennisfrelste.
Heather Watson er tilbake paa 100 % av energi-nivaaet sitt etter sykdom, og gresset er hennes favoritt-underlag.
Varvara Lepchenko har gresset som sitt daarligste underlag, selv om leftie-fordelen hjelper henne endel.
Lepchenko gjoer sin foerste gress-match for aaret, mens Watson gjorde det greit i Birmingham sist uke. Vinden er alltid en faktor i Eastbourne, men det er ikke noe argument hverken den ene eller andre veien her.
Watson knapp favoritt i mine oeyne, og 3 units proeves til 2.08 hos PinnacleSports.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Petkovic/Ryberikova
- Tilleggsinfo:Dobbel
- Tips/ utfall:Petkovic/Ryberikova
- Spillestopp:15.06.2013 13:00
- Odds:2.60
- Innsats:8
- Selskap:NordicBet
Setter i dag en dobbel med Andrea Petkovic som vinner mot Simona Halep og Magdalene Ryberikova som vinner mot Donna Vekic.
Jeg så Andrea Petkovic mot Jelena Jankovic i går og det var den beste kvinnelige tennismatch jeg noengang har sett , utrolig bra kvalitet på spillet fra begge spillerne der Petkovic opprettholdt den gode kvaliteten mest og dermed vant i strake sett , spiller Petkovic i nærheten av hva hun gjorde mot jankovic så vinner hun greit i dag og oddsen på 1,53 for at petkovic tar denne synes jeg er helt ok.
Jeg så også Halep mot safarova og kvaliteten på det de viste var ikke i nærheten av petkovic og jankovic viste, og som sagt hvis petkovic også i dag har noe av den samme innstillingen så vinner hun greit.
Den andre matchen som jeg kombinerer Petkovic med er Ryberikova mot Vekic.
Denne matchen er langt mere åpen men jeg mener Ryberikova er den beste spilleren også på gresset av disse to.
Jeg fulgte matchen til Vekic mot Cirstea der vekiv vinner lekende lett , men den matchen ble mange ganger avbrudt i lengre og kortere perioder pga værforhold , matchen ble bla avbrudt på stillingen 3-2* til vekic og derfra ble det til slutt 6-2 til vekic , da matchen startet opp igjen på 3-2* viste cirstea tydlige tegn på at hun ikke ønsket å spille og hun demonstrerte flere ganger det glatte underlaget da det lå vann over banen , andre settet så jeg ikke men vekiv vinner til slutt 62 61 og hvis cirstea fortsatte den dårlige holdningen til matchen som hun hadde fra første settet så hadde hun allerede tapt matchen.
Magdalena Ryberikova er en spiller med helt annen innstilling og hun knuste en svært godtgående Madison Keys 63 60 , keys er svært god på gresset og før matchen mot ryberikova hadde hun gjort sine saker veldig bra.
Donna Vekic er bare 17 år gammel og selv om hun har viste gode takter i birmingham så har hun ikke allverdens erfaring fra gresset og jeg tror hennes gode run stopper her.
Odds 1,70 for at Ryberikova vinner denne synes jeg er bra og jeg setter den sammen med 1,53 for Petkovic som gir 2,60 og hiver innpå 8 unit på denne dobbelen.
- Kamp / utøvere:Tommy Haas - Gael Monfils
- Tips/ utfall:Gael Monfils
- Spillestopp:14.06.2013 14:40
- Odds:2.85
- Innsats:5
H2H leder Monfils 2-1 der han vinner på grusen og på HC , Haas har en seier på HC men hva ang den matchen så trakk monfils seg på 5-1 i første sett så i realiteten har tommy haas aldri slått monfils.
Nå er det første gange disse møtes på gresset og det kan bli spennende , begge er gode på gresset der monfils har åpnet med 64 62 over raonic og nå sist 62 63 over hernych.
Haas på sin side har bare 1 match der han slår Gulbis 76(5) 64.
Tommy Haas satt til relativt stor favoritt i denne , han spiller på hjemmebane eller i det minste i tyskland samt at han tradisjonelt gjør det godt på gresset i halle der han vant turneringen i fjor.
Tror denne matchen blir langt jevnere enn hva oddsen tilsier og jeg sjanser på at monfils fortsetter den fine formen han er inne i og vinner her.
- Kamp / utøvere:Federer - Zverev
- Tilleggsinfo:Antall games
- Tips/ utfall:Under 19
- Spillestopp:14.06.2013 11:00
- Odds:1.88
Ikke store verdien i et slikt spill, men Federer bør ha gode muligheter på å ta Zverev med minst 63 63, 64 62 eller lignende (under 19 games).
Sveitseren var starttreg mot en annen tysker, Stebe, i 2.runde, men vant likevel 63 63. Jeg ser for meg at Federer spiller seg gradvis opp og klarer ikke helt å se at Zverev klarer å breake ham.
Federer spiller alltid Halle som oppvarming til Wimbledon og vant turneringen i 2003, 2004, 2005, 2006, 2008 (deltok ikke i 2007, 2009 og 2011). Han var tapende finalist for Hewitt i 2010 og tapende finalist for Haas i 2012.
Zverev har en spillestil som står godt til gresset. Han spiller serve og volley for alt det er verdt, og server han opp mot maks kan han selvsagt henge godt med i settene. Jeg tror likevel nivåforskjellen er såpass stor at Federer kommer til å breake ham både 1 og 2x i hvert av settene.
Zverev har egentlig ikke vist noe særlig selv på gresset de siste par sesongene. Jeg husker godt han slo Berdych i Halle for noen år siden og han spilte en 5-setter mot en god gresspiller som Petzschner i Wimbledon samme år (2009). Dette er et par unntak som viser hva han kan på sitt beste på gresset, men mot selveste legenden på gress bør det bli en umulig oppgave, så får tiden vise hvor klar seieren blir til Federer.
Zverev har falt mye på rankingen de siste sesongene og har fått wild-card til turneringen. Han har allerede vunnet 2 kamper og har ingen ting å tape. Det kan selvsagt slå positivt ut, men spiller Federer en god kamp bør han vinne med såpass klare sifre at dette spillet går inn..
Zverev har vel alltid variert vanvittig i prestasjonene og kan falle fullstendig sammen både i serve og net-approaches, men får han først sistnevnte til å fungere kan han samtidig spille volleytennis på svært høyt nivå.
Stigis
- Kamp / utøvere:Hewitt - Dimitrov
- Tips/ utfall:Hewitt
- Spillestopp:11.06.2013 19:00
- Odds:2.80
Denne kampen har per nå spillestopp kl 19:00, men nå har det nettopp begynt å regne igjen så kampen forskyves nok ytterligere.
Dette er en av Hewitt sine absolutte favoritt-turneringer og han har vunnet den hele 4x, selv om det begynner å bli lenge siden. Han vant også Halle i 2010 og var så sent som i fjor tapende finalist i Newport.
I tillegg har han selvsagt sin Wimbledon-tittel i 2002 og se tilbake på.
På gress kan han fortsatt spise kirsebær med de aller største og når oddsen nærmer seg 3 blir det alltid interessant.
Dimitrov har lenge blitt kalt den nye Federer, men har slitt med å slå ut i full blomst. I år har han til tider dratt frem storspillet, men fortsatt svinger han en del i prestasjonene.
Dimitrov vant både Wimbledon og US.Open for juniorer i 2008, men som senior er det vel kun semifinale i nettopp denne turneringen (Queens) i fjor som er noe å snakke om.
Dimitrov har en god serve og får mye gratis i serven, noe som selvsagt er en fordel på gress.
Når det gjelder spillet ellers slår han ganske flatt og meget hardt. Såpass små marginer gir ham til tider en del trøbbel med timingen på gress. I tillegg har han en stor akilleshæl på backhandsiden og den har rett og slett en tendens til å falle sammen.
Hewitt har alltid slitt i egen serve, men på gress er han ikke like sårbar og Dimitrov er heller ikke blant de aller ypperste i returfasen.
Hewitt har stadige fravær fra tennistouren og har slitt med sine skader opp gjennom, men klarer han å dra frem noen takter på gresset igjen kan han absolutt ta Dimitrov. Dette er en turnering som står veldig høyt i kurs og Hewitt gir alltid max i Queens. Serven blir hovedfaktoren for Hewitt her.. Det er ofte den det hele står og faller på...
Uansett fin verdi i 2,80 og 3 units prøves på Hewitt.
Stigis
Oddsen har steget jevnt og trutt. BF har i skrivende stund 3-3.05
Aleksander
- Kamp / utøvere:Mandy Minella - Lourdes Dominguez Lino
- Tips/ utfall:Mandy Minella
- Spillestopp:12.06.2013 13:00
- Odds:3.50
- Innsats:5
Mandy Minella er en spiller som har kommet mere frem den siste tiden og hun har ett bra potensiale på grusen der hun har slått sterke navn ved flere annledninger.
Minella åpnet mot Pegula og vinner 75 46 63 , denne matchen fulgte jeg og minella hevet seg betraktelig utover i matchen og hun hadde en god første serve som også resulterte i 7 aces.
Lourdes Dominguez Lino åpnet med 75 63 over Dugue-Marino , men marino hadde en dårlig dag der første og andre serven var svak og da taper man mot de fleste.
Lino er veldig opp og ned og hun kan prestere svært godt men hun kan også tape nær sagt for hvem som helst.
H2H står det 2-0 til lino , begge oppgjørene på grusen der siste møte var i uke 17 i år i fescup den matchen gikk til 3 sett.
Jeg stoler ikke på lino og mener minella kan ta denne og første serven fortsetter som mot pegula , oddsen på 3,50 her mener jeg er altfor høyt og bør spilles.
- Kamp / utøvere:Marcos Baghdatis - Ernests Gulbis
- Tips/ utfall:Marcos Baghdatis
- Spillestopp:11.06.2013 14:40
- Odds:2.50
Dette er en langt mere åpen match en det oddsettingen indikerer.
Ernests Gulbis er en spiller med ett veldig bra potensiale og han har kommet mere og mere som tennisspiller og i år har han fremstått som sterkere en noengang.
Tiltross for fremgangen så ser man på statistikkene hans på de forskjellige underlagene at han ikke utmerker seg spesielt sterk på noen av dem , han gjør det godt på HC og har ett godt potsensiale på grusen , men på gresset sliter han veldig og har aldri helt fått taket på dette underlaget , statistikken hans viser 2-6 på gresset og det er den svakeste statistikken han har.
Marcos Baghdatis var en spiller man måtte regne med på alle underlag foruten grusen der han alltid har slitt.
Ser vi på formen så sliter baghdatis for tiden og grussesongen hans er elendig , baghdatis var lenge plaget av skader men var tilbake i år og har tidvis vist glimt av gammel storhet , men nå de siste uken har han falt noe tilbake og resultatene har uteblitt , men de siste 6 ukene har han spilt på grusen som er det dårligste underlaget baghdatis er på , men nå sist i FO synes jeg baghdatis viste fin fremgang og klarte seg fint mot franskmannen Benoit Paire som han tapte 63 67(1) 46 46 for.
På gresset har baghdatis klart seg bra og er en bedre spiller på dette underlaget enn gulbis er.
H2H leder baghdatis 4-1 der 1 av oppgjørene er fra gresset og baghdatis vinner 36 64 63 62 men her må vi tilbake til wimbledon 2007 og siden den gang har gulbis blitt en langt bedre spiller.
Jeg er usikker på formen til marcos Baghdatis nå da han har tapt mye i det siste men det er på grusen som da er ett underlag han aldri har mestret spesielt godt , men som sagt ser vi bedring og tiltross for tap i første runde i FO vitner resultatet om at formen kanskje er i anmarsj.
Jeg tror Baghdatis kan vinne denne mot en gulbis som rett og slett ikke mestrer gresset , det kan fort bli en tett og jevn match men jeg setter mine 4 unit på cyproiten her og tror han vinner.
10.06.2013 22:10 Kyosa2
10.06.2013 22:10 Kyosa2
- Kamp / utøvere:Monfils - Raonic
- Tips/ utfall:Monfils
- Spillestopp:11.06.2013 12:00
- Odds:2.75
- Innsats:3
- Selskap:Andre/Other
Oddsen fåes hos Bet365.
Monfils har klatret på rankingen og er på vei tilbake til sin gamle form. Har vært ute pga. skade en stund men har i det siste vist veldig lovende resultater!
Monfils vant nylig en challenger tittel (Bordeaux) og kom til finalen i Nice rett etterpå hvor han tapte mot Montanes. Etter dette deltok han i French open hvor han som underdog slo Berdych i 1. runde og Gulbis i 2. runde for deretter å tape mot Robredo i en tøff 5-setter.
Jeg så matchen mot Gulbis å fysikken til Monfils er vel svakheten hans for tiden. Dette spiller en veldig viktig rolle i spillet hans forøvrig da han vanligvis spiller som en ape på speed. Utenom det server han veldig bra og er god på returene, noe man så mot serve-sterke Gulbis.
Raonic har slitt på grusen i det siste siden serven ikke har vært like farlig, men har hatt helt greie resultater. Det har vært tap mot spillere som Nieminen, Verdasco, Kohlschreiber og Anderson i det siste. Dette er spillere han vanligvis ikke ville hatt problemer med.
Nå møter Monfils altså Raonic på gresset, og da blir serven til Raonic fort litt farligere enn på grusen, men om Monfils kan finne tilbake den fysikken han hadde i French Open tror jeg han kan gi Raonic trøbbel. Raonic er veldig avhengig av serven sin men tror Monfils bør kunne gjøre det bra på returene fordeom.
H2H står det 1-0 til Monfils hvor han slo Raonic 67 64 63 på HC i 2011.
Monfils var sist i Halle i 2011 og kom helt til semifinalen hvor han tapte for Kohlschreiber. Raonic var også sist i Halle i 2011 men kom bare til kvartfinalerundene hvor han tapte for Federer.
Tror fordelen for Monfils må være at Raonic ikke har hatt noen imponerende resultater på gresset hittil i sin karriere. Vært tap tidlig i de gress-turneringene han har deltatt i de siste årene.
Raonic er favoritt, og Monfils er ikke heeelt der han var før men når han vinner over spillere som Berdych og Gulbis, da er det håp!
Er forsiktig på innsatsen da man ikke helt vet hvor man har Monfils så setter 3 units! Lykke til!
10.06.2013 11:23 Stigis
- Kamp / utøvere:F.Mayer - Fischer
- Tilleggsinfo:Settspill
- Tips/ utfall:H/ -1,5
- Spillestopp:10.06.2013 14:00
- Odds:1.97
Florian Mayer anser jeg som en GOD gresspiller. Han var i kvartfinalen i Wimbledon så sent som i fjor, samt helt tilbake i 2004. 3x har han også vært i kvartfinalen på hjemmebane i Halle.
Tyskeren spiller med veldig lang tilbakeføring/sving både på forehand- og backhand-siden og kan se noe keitete ut, men så lenge det fungerer..... Han varierer fint med ulike slice-varianter fra backhand-siden - noe som står veldig godt til gresstennis. I mine øyne er han uten tvil aller best på det grønne underlaget.
Martin Fischer sliter med å komme seg opp på ATP-nivå. Per nå er han ikke topp 200 i verden og spiller til daglig mest på Challenger-touren. Noen husker kanskje at han nådde 2.runde i Wimbledon som kval-spiller tilbake i 2010 og han var vel oppe som topp 120 en liten periode det året.
Fischer står godt til de ulike dekkene/underlagene, men faktisk anser jeg ham som aller best på grus. Mot Mayer på gress skal han være underlegen, men han kan selvsagt karre til seg et tie-break og da blir det fort bingo - jeg tror det imidlertid ikke.
Jeg tror ikke Fischer henger helt med på tempoet til Mayer og anser muligheten for 2-0 i sett som god.
Stigis
10.06.2013 11:25 LuckyOne
Bror til jurgen melzer? sikker på at du ikke forveksler fischer med Gerald Melzer nå? , var ikke klar over at Martin Fischer var bror til Jurgen Melzer? , isåfall? hvorfor heter martin "fischer"? og ikke melzer?
Mens jeg er her,,, du er oppdatert på at Martin Fischer har kvallet inn her og at han nå har vunnet 3 matcher i strake sett samtidig som at F.Mayer ikke har spilt på gresset siden wimbledon i fjor
Jaja, en historie til neste julebord :o)
Stigis
07.06.2013 13:43 SokndalHalifaxian
07.06.2013 13:44 SokndalHalifaxian
- Kamp / utøvere:S.Williams - Sharapova
- Tips/ utfall:-5.5 H
- Spillestopp:08.06.2013 09:55
- Odds:1.84
- Innsats:2.20
Serena Williams overkjørte totalt Sara Errani i semifinalen med 60 61. Det var en enorm forskjell og lille spede Sara hadde ikke mye å stille opp med mot kjempen Serena.
Nå blir det en litt annen motstand Serena får her, men hun er solid i egen serve. Maria Sharapova er veldig ustabil i servingen og skal få problemer mot Serena. Maria gjør en haug med dobbeltfeil, men samtidig en haug med serveess. 2.serven til Maria ligger tynt an mot Serena som drar til i returen.
Maria Sharapova vant 61 26 64 over Azarenka i sin semifinale.
Serena har et enormt godt tak på Maria og har vunnet 13/15 kamper mot henne. Serena Williams har dekket handicapet 5/7 siste mot Maria. De to siste på grus (begge i Madrid) har Serena vunnet hhv 61 63 og nå sist tidligere i år 61 64.
Mitt spill blir at Serena Williams vinner med mer enn 5,5 games mot Maria Sharapova.
- Liga:Challenger
- Kamp / utøvere:Adrian Mannarino - Benjamin Becker
- Tips/ utfall:Adrian Mannarino
- Spillestopp:07.06.2013 13:20
- Odds:2.30
Gressesongen har såvit startet og denne uken er de i gang i nottingham.
Både mannarino og becker er gode gresspillere og spesielt becker har en meget sterk statistikk på dette underlaget , becker har nå spilt to matcher der begge er gått til 3 sett. Før denne turneringen på gresset i nottingham har becker en svært svak periode som har vart helt siden indoorturneringen i san jose tilbake i uke 7 som vel er i februar , da vant han første runde men ryker ut i andre runde og derfra har det blir 11 strake tap og han ryker i første runde i alle turneringer , nå har han riktignok vunnet sine to matcher på gresset i nottingham men jeg vet ikke om vi kan friskmelde becker av den grunn. Becker har sin klart sterkeste styrke på carpet og gress.
Franske Adrian Mannarino er også en ok gresspiller om dog ikke samme statistikk som becker her , mannarino har åpnet med en 3 settsmatch i første runde før han på imponerendevis vinner i strake sett mot Marinko Matosevic i går.
Sett ut fra hva disse to gjør på gresset samt hvordan formen er så ville jeg satt oddsen nokså likt i denne matchen la oss si 1,90 - 1,85 , men oddsetteren har satt becker til relativt stor favoritt noe jeg ikke er enig i og når mannarino kan fåes til 2,30 så prøver jeg han her.
Meget mulig becker igjen kjemper seg til en 3 setter og vinner til slutt , sett på hva han gjør på gresset så bør ikke dette komme som noen veldig stor overraskelse men slik jeg ser denne så vil det heller ikke overraske om mannarino tar denne i dag.
Lykke til.
- Kamp / utøvere:Djokovic - Nadal
- Tips/ utfall:Djokovic
- Spillestopp:07.06.2013 09:55
- Odds:2.40
- Innsats:6/10
- Selskap:Unibet
Oddsen på Djoko som forventet på vei ned, men har ikke rukket å poste noe før nå. Unibet har per nå 2,40 og det finner jeg fortsatt meget god verdi i.
Ikke vits å si særlig om disse spillerne da alle som følger tennis kjenner de ut og inn.
Djokovic brøyt den vanvittige vinnerrekka til Nadal i Monte Carlo (8 titler på rad), og vant 62 76. Jeg synes ikke Nadal er like skarp som tidligere år, i hvert fall mangler han fortsatt det siste lille fra toppnivået sitt.
Nadal var tross alt ute fra Wimbledon i fjor og helt frem til februar i år.
Dette er uansett en kamp som vil avgjøres på svært små marginer og i mine øyne er dette en skikkelig coinflip. Det er jo samtidig reprise på fjorårsfinalen som Nadal vant 3-1 i sett. Sånn sett synd de må møtes i semifinalen i år, men det har selvsagt sammenheng med det lange avbruddet til Nadal og fall på rankingen.
Spiller Djoko så aggressivt som nesten bare han kan det, samtidig som returspillet ikke står noe tilbake for Nadal sitt er dette vidåpent. Dette er Nadal sitt domene, men Djoko knakk koden hans i Monte Carlo og kan gjøre det igjen. Han slo da også Nadal i strake sett 2x på grusen i 2011, så why not again?
Stigis
- Kamp / utøvere:Williams - Errani
- Tips/ utfall:Under 81,5 min
- Spillestopp:06.06.2013 15:05
- Odds:1.80
- Innsats:1
Prøver meg igjen på dette spesialspillet hos Unibet. Spillet: totalt antall minutter i kampen under 81,5 minutter.
Oddsen på 2-0 til Williams gir 1,18 hos samme bookie. Det ligger på det nivået rundt om.
Skulle Willams vinne 2-0 i sett så er det også gode muligheter for at vi havner under 81,5 minutter. Et tiebreak vil dog høyst sannsynlig ødelegge spillet.
En annen fare er selvfølgelig også svingningene i dametennis. Slik som når Williams i forrige kamp vant 1. sett 6-1, men likevel tapte 2. settet 3-6.
Williams spiller kun single her mens Errani også har kommet til SF i double. Et tøft program for henne altså i tillegg til at de siste kampene har blitt lange. Errani spilte kvartfinale i double så sent som i går. Dagen før der to tunge sett mot Radwanska.
Egentlig så føler jeg at Williams sitter med fasiten her. Gidder hun så føler jeg at dette vil gå raskt. Vil hun leke litt og være litt lenger i rampelyset så får Errani noen ekstra games. Noe sett tror jeg ikke hun får så uansett vil vi være nær 81,5 min...
Williams - Kuznetsova 6-1, 3-6, 6-3
28 + 43 + 46 = 117 min
Williams - Vinci 6-1, 6-3
29 + 41 = 70 min
Errani - Radwanska 6-4, 7-6
44 + 67 = 111
Errani - Navarro 5-7, 6-4, 6-3
66 + 40 + 43 = 149
Trosten
THE ONLY THING I`M ADDICTED TO.. http://www.miinto.no/
- Kamp / utøvere:Azarenka - Sharapova
- Tips/ utfall:Azarenka
- Spillestopp:06.06.2013 10:00
- Odds:2.12
Dette ligner en coinflip i mine øyne, så jeg forsøker 2 små units og bruker det også som bidrag i ON-ligaen.
H2H mellom disse viser 7-5 til Azarenka, men på grus står det 0-2;
2012: Sharapova 61 64 (Stuttgart)
2011: Sharapova 46 30 ret (Roma)
Ingen av spillerne er det jeg ser på som en utpreget grusspiller, men nivået er selvsagt så godt at de kan vinne en Slam selv på dette underlaget - noe Sharapova gjorde i fjor.
Azarenka vant Australian Open i fjor, var i finalen i US.Open og tok 6 titler totalt.
I år fulgte hun opp med å forsvare seieren i Australian Open og hun vant også i Doha.
I Indian Wells i mars måtte hun trekke seg før kvartfinalen mot Wozniacki og var ute helt til begynnelsen av mai. Nå virker hu å være tilbake for fullt og spillet på Roland Garros har gradvis blitt bedre kamp for kamp.
Sharapova tapte finalen i Australian Open i fjor for nettopp Azarenka, men hun vant French Open og med det har hun faktisk vunnet samtlige Grand Slam-turneringer.
I år har hun vært i semifinalen i Australian Open og Doha, tapende finalist i Miami og Madrid, mens hun vant i Indian Wells og Stuttgart.
"Her" på Roland Garros har hun vunnet oppskriftsmessig i strake sett frem til dagens semifinale mot Jankovic (06 64 63). Der var hun en stund ute å kjøre og 1.settet til Jankovic er noe av det bedre hun har gjort på flere år.
Azarenka og Jankovic er imidlertid to vidt forskjellige spillertyper, så dette blir en helt annen matchup;
Sharapova og Azarenka står for mye av det samme og seerne kan, dessverre, vente seg et stønneshow uten like. Tar man vekk Larcher de Brito ligger vel disse skliene høyest i antall desibel på touren og det kan være ren tortur å høre på (fy til Monica Seles som startet den ballen der på 90-tallet).
Begge representerer et powerspill i verdensklasse, men der Azarenka evner å være hakket mer tålmodig fra grunnlinjen. Sharapova korter ned poengene mest mulig og går for vinnerne fortest mulig. Hun maler på kontinuerlig, uansett hvor mange unforced det måtte komme. Hun har liksom ikke en plan B i det hele tatt, men peiser på videre uansett.
Azarenka hamrer selv løs offensivt, men er ikke like avhengig av å avgjøre poengene like hurtig som sin motstander. Lengden kan være særdeles god og hun setter opp gode vinkler, noe som blir svært viktig mot Sharapova - selvsagt for å unngå at sistnevnte går inn i banen og hamrer inn vinnere.
Jankovic viste at Sharapova kan være svært sårbar ved å holde ballen i gang og opprettholde god lengde. Sharapova hadde en periode et hav av unforced errors og svært få vinnere. Hun er jo vanvittig forutsigbar som tennisspiller og enkel som et uvær å lese rent taktisk, MEN for de fleste er det likevel ikke nok for å stoppe henne.
Azarenka er i stand til å matche Sharapova i rene power-dueller, men for å vinne matchen må hun altså få defensiven til å fungere, samtidig som hun frustrerer Shara med god lengde og gode vinkler - dette for å fremprovosere feil hos Sharapova.
Begge er middels i servefasen (svært sårbare i egen 2.serve), men fantastisk i returspillet så denne avgjøres først og fremst på dagsform, men der jeg har nevnt de viktigste faktorene for Azarenka sin del.
Stigis
Jag har alltid tyckt det är märkligt att dom får hålla på med dessa stönanden, det är både störande för publik och inte minst motspelarna kan bli störda. Osportsligt uppträdande enligt mig. Jag menar, då är det ju fritt fram att låta hur som helst på banan om det inte finns gränser. Jag borde då kunna springa omkring på banan och skrika som en gris vid varje slag, eller? På något sätt måste det gå att stoppa, även om jag förstår att det är svårt att få en väl fungernade regel som är praktisk att tillämpa.
- Kamp / utøvere:Radwanska - Errani
- Tips/ utfall:2-0 i sett
- Spillestopp:04.06.2013 14:05
- Odds:2.69
- Innsats:2
Radwanska har imponert meg i French Open og skal klare å ta seg av Errani temmelig enkelt.
De møtte hverandre på grus i Madrid i fjor og da vant Radwanska soleklart 6-0, 6-1.
Radwanska har vunnet klare 2-0 seirer i alle 4 kampene til nå. I 4.runde så var hun mye bedre enn Ivanovic og vant 6-2, 6-4.
Errani vant så vidt mot Suarez Navarro i 4.runde. Hun vant til slutt 5-7, 6-4, 6-3. Errani spilte ikke særlig godt i den kampen. De andre 3 kampene vant hun klart og greit 2-0.
Radwanska har et godt tak på Errani og har vunnet 6/7 oppgjørene. Den eneste gang hun ikke vant var i Budapest i 2006.
- Kamp / utøvere:Robredo - Ferrer
- Tilleggsinfo:Sett-handicap
- Tips/ utfall:+2.5 sett Robredo
- Spillestopp:04.06.2013 15:30
- Odds:2.98
- Innsats:6
Tror dette blir en spennende match som kan bikke begge veier!
Har satt spill på at Robredo skal greie å ta 1 sett, og det tror jeg er fullt mulig. Robredo har overrasket som underdog både mot Monfils og Almagro:
| 06/02/2013, 13:10 | T. Robredo - N. Almagro | 3 : 2 (6 : 7) (3 : 6) (6 : 4) (6 : 4) (6 : 4) | Round 4 |
| 05/31/2013, 15:40 | G. Monfils - T. Robredo | 2 : 3 (6 : 2) (7 : 6) (2 : 6) (6 : 7) (2 : 6) | Round 3 |
| 05/29/2013, 14:15 | I. Sijsling - T. Robredo | 2 : 3 (7 : 6) (6 : 4) (3 : 6) (1 : 6) (1 : 6) | Round 2 |
| 05/27/2013, 11:05 | J. Zopp - T. Robredo | 0 : 3 (3 : 6) (2 : 6) (1 : 6) |
Robredo har vist at han er en fighter og at motivasjonen er på topp! Han feiret seieren over Monfils og Almagro akkurat som at han hadde vunnet en Slam! Han spiller rett og slett ekstremt godt og klarer å holde ut veldig lenge i tillegg til å holde nivået oppe gjennom hele matchen. De 3 siste matchene har han ligget under 2-0 men har på mirakuløst vis greid å snudd det alle tre gangene mot Sijsling, Monfils og Almagro.
Generelt sett spiller Robredo ganske feilfritt men han har begrenset med våpen å komme med, noe som gjør at det fort ender i lange rallys men det er her han gjør det best. Matchen mot Ferrer blir ikke enkel og det blir en heftig kamp om poengene da jeg ikke tror noen blir å få så mye gratis i egen serve.
Ferrer har hittil vunnet over:
| 06/02/2013, 11:05 | K. Anderson - D. Ferrer | 0 : 3 (3 : 6) (1 : 6) (1 : 6) | Round 4 |
| 05/31/2013, 12:55 | F. Lopez - D. Ferrer | 0 : 3 (1 : 6) (5 : 7) (4 : 6) | Round 3 |
| 05/29/2013, 11:05 | A. Montanes - D. Ferrer | 0 : 3 (2 : 6) (1 : 6) (3 : 6) | Round 2 |
| 05/26/2013, 15:55 | M. Matosevic - D. Ferrer | 0 : 3 (4 : 6) (3 : 6) (4 : 6) | Round 1 |
Ferrer har fått litt lettere motstand enn Robredo og har seilet igjennom alle matchene med strake sett. Nå tror jeg Ferrer blir å få tøffere motstand mot en skikkelig grusspiller som er spesielt gira på å vinne.
H2H står det 6-2 i favør Ferrer hvor siste møte var i Buenos Aires i februar hvor Ferrer vant 63 62 på grusen. Men på den tiden var Robredo fortsatt i recovery-modus og spilte ikke i nærheten av like godt som han han gjort hittil i Roland Garros.
Jeg vil ikke spå om Robredo blir å vinne, men jeg kan si såpass at om Robredo fortsetter slik han har holdt på hittil vil muligheten være der. 13,4 i odds hos Pinnacle er i overkant mye. Men jeg velger heller et litt mer safe spill og satser på at Robredo hvertfall greier å ta ett sett ifra Ferrer.
Lykke til!
03.06.2013 10:37 Admin
- Kamp / utøvere:Djokovic - Kohlschreiber
- Tips/ utfall:Under 28.5 games
- Spillestopp:03.06.2013 12:05
- Odds:2.29
Djokovic har våknet etter en litt tam oppkjøring til French Open og 1.rundekamp mot Goffin som ble 35 games. I 2.runde møtte han Pella og da ble det bare 22 games. I 3.runde møtte han Dimitrov og da skulle en tro det ville bli litt mer games, men det ble bare 25. Djokovic storspilte som han gjør når han gidder.
Kohlschreiberstapte mot Sijsling i siste kamp før French Open. Sliter han og taper mot slike spillere så får han merke det mot den beste av de beste storspillerne, Djokovic. I 1.runde så slet han også mot Vesely men vant til slutt i 4 sett. Det var ikke så veldig imponerende det heller. I 2.runde fikk han walk over da Lu ikke stilte opp. I 3.runde spilte han bedre og vant enkelt 3-0 i sett mot Hanescu, men Hanescu er langt fra Djokovic kaliber.
De møttes i French Open i 2010 og da vant Djokovic 3-0 i sett og det ble 30 games. Nå er Djokovic enda bedre enn da.
| 2009 | Roland Garros France | Clay | R32 | Kohlschreiber, Philipp 6-4, 6-4, 6-4 Stats |
Djokovic taber i 3 sæt, ikke vinder som du skriver!
Next time, please use a little more time, atleast get the facts straight.
03.06.2013 14:08 Admin
- Kamp / utøvere:Stephens - Sharapova
- Tilleggsinfo:French Open 4. runde
- Tips/ utfall:Over 83,5 minutter
- Spillestopp:03.06.2013 15:05
- Odds:1.87
Tennis er fasinerende, men gud hvor små marginer det er noen ganger.
Dette spillet, Totalt antall minutter: går ut på hvor lenge kampen varer. Jeg velger dette alternativet i dag fordi det har gode muligheter til å gå inn selv ved 2-0 i sett til Sharapova.
Stephens gis små sjanser til å vinne, men muligheter for å henge med og kanskje ta et sett.
Av statistikken så ser vi at Sharapova har slitt med serven. Mot Zheng gikk 57% av 1. servene inn. Mot Bouchard i forrige runde kun 50%. Hele 8 double faults fikk vi se mot Zheng mens det var 4 mot Bouchard.
Ellers så tar det litt tid når Sharapova spiller. Hun stresser ikke og undre meg om ikke hun bruker noen "cat walk" moves som drøyer enkelte kamper litt ekstra. Hehe, lekent argument for spill...
Stephens har servet bra og fått inn bra med 1. server. Med andre ord et godt potensiale til poeng mot Sharapova som ikke vil få det helt enkelt med å bryte Stephens like lett som tidligere motstandere.
Til slutt så tar jeg med nok et lekent argument for spill. Kvinners humørsvingninger og svingninger generelt. Ikke uvanlig at selv de beste spillere taper sett mot dårligere motstand. Skal ikke utdype videre, men en dyp studie hadde garantert gitt meg rett...
Sharapova - Zheng 6-1, 7-5
35 min + 70 min = 105 min
Sharapova - Bouchard 6-2, 6-4
38 min + 52 min = 90 min
Sharapova Hsieh 6-2, 6-1
27 min X 2 = 54 min
Stephens - Erakovic 6-4, 6-7, 6-3
35 min + 64 min + 38 min = 137 min
Stephens - King 6-2, 6-3
25 min + 32 min = 57 min
Stephens - Knapp 6-2, 7-5
31 min + 51 min = 82 min
Spillestopp er 15.05 hos Unibet, men kampen vil drøye. Selv Djokovic med tap i 1. sett gjør sitt for å sikre det. Og har jeg forstått det rett så skal Nadal spille først også. La oss håpe den blir spilt i dag...
Trosten
- Kamp / utøvere:Hampton - Jankovic
- Tips/ utfall:Hampton
- Spillestopp:03.06.2013 16:00
- Odds:3.01
WTA French Open
Jamie Hampton har imponert veldig de to siste ukene, og det paa et underlag hun karakteriserer som sitt daarligste. Sannheten er imidlertid at Hampton har en bra 1.serve, en utrolig snappy forehand og en fin backhand-slice. Disse tre faktorene kommer du langt med paa det roed underlaget, og det har den amerikanske jenta vist til de grader saalangt.
Jelena Jankovic har seiget seg videre til 4.runde i kjent stil, men uten aa imponere noe veldig egentlig. Hun laa under 0-5 i 2.settet mot Hantuchova, og 3.runde-kampen mot Stosur var rett og slett av laber kvalitet. Sistnevnte har ikke kommet seg skikkelig tilbake etter skaden i mars/april, og det ble en veldig passiv duell med mye pushing.
Jankovic er en bunnsolid baseliner, men i Slams har hun skuffet gang paa gang i lang tid nuh. Man maa tilbake til 2010 for aa finne sist gang Jelena var forbi 4.runde i en av de fire store, da hun naadde semifinalen nettopp paa Roland Garros.
Hampton slo Kvitova 61 76 i forrige runde, etter en taktisk perfekt match. Den egenskapen trenger hun mot Jankovic ogsaa, men jeg tror Jamie er moden for oppgaven. Hun leder nemlig 1-0 H2H, etter 64 63 i Indian Wells i fjor.
Den amerikanske jenta boer ha mellom 35 og 40 % sjanse for skrellen her, og 3.01 hos PinnacleSports proeves med 4 units.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Sharapova - Stephens
- Tilleggsinfo:Sett-spill
- Tips/ utfall:Stephens tar sett
- Spillestopp:03.06.2013 16:00
- Odds:4.00
- Selskap:Ladbrokes
WTA French Open
Sloane Stephens har spilt seg gradvis opp i denne turneringen og mot Erakovic leverte hun definitivt sin beste kamp siden Australian Open. Endelig smiler sjarmtrollet igjen, og det virker som hun har det goey paa banen. Gruspotensialet hennes er hoeyt, med bra bevegelse, en tung 1.serve og piskende forehand.
Maria Sharapova gjorde plutselig en daarlig match mot Zheng i gaar, og jeg ble overrasket over hvor svakt det 2.settet var. En spiller med noe som ligner paa en serve ville tatt Sharapova greit til 3.sett, men Zheng fikk nada gratis paa den fronten og misset noekkel-poeng paa noekkel-poeng.
Sharapova er tittelforsvarer her, og de fleste forventer en finale mellom henne og Serena Williams. Det er ingen tvil om at Maria er grov favoritt mot Stephens, men hun har tapt sett flere ganger tidligere i aar. Poenget er at den russiske damen har en helt SINNSYK statistikk i kamper som gaar til 3 sett, og derfor spiller det ofte nada rolle om hun ender opp der.
Sloane Stephens har definitivt skrell-potensiale, og det saa vi i Australian Open tidligere i aar. Hvis serven og forehanden fungerer maks tror jeg hun presser Maria, ettersom sistnevnte nok en gang virker aa miste flyten i egen serve.
Ladbrokes skiller seg fint ut med 4 i odds paa Stephens til aa ta sett, og det er verdt en slant. Personlig har jeg spilt Stephens +6.5 ogsaa, men synes verdien er stoerst paa 4-oddsern.
3 units anbefales.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Radwanska-Ivanovic
- Tips/ utfall:Radwanska
- Spillestopp:02.06.2013 16:15
Okej detta är ett litet vanskligt spel, inte för att jag inte tror Radwanska vinner utan mer för att det är ett Oddsnetligaspel och det måste avslutas innan ikväll. Så matchen får alltså inte ställas in/bli uppskjuten till i morgon.
Bara hoppas vi slipper regn i Paris och att herrmatchen som pågår nu mellan Robredo och Almagro inte tart 6 timmar, är en dammatch efter den och sen ska min match upp som sista match.
Blir en kort rek detta men den är bra i alla fall.
Radwanska har mött Ivanovic 9 gånger och det står 6-3 till Radwanska, dock måste man lägga märke till att Ana Ivanovic vann de 3 första matcherna men nu har alltså Radwanska 6 raka vinster.... Dom har mötts två gånger tidigare på grus och då har Radwanska vunnit båda...
Jag har sett deras drabbningar några gånger och även sett i alla fall Radwanskas matcherr i Paris under veckan och enligt är det inte mkt som talar för Ivanovic, om man bortser från utseende då!
Radwanska är favorit men man får ändå höga 1.84 hos PinnacleSports vilket är på tok för högt tycker jag.. Ett normalt odds borde ligga runt 1.60 så då förstår ni att jag hittar spelvärde i 1.84 som är högre än alla andra bolag jag kollat odds hos.
Bara spela Radwanska anser jag som jag tror tar 7 raka mot Ivanovic...
02.06.2013 15:45 astros
02.06.2013 15:45 astros
Hei!
"enligt är det inte mkt som talar för Ivanovic, om man bortser från utseende då!"
Tommel opp for den :)
Jeg er enig i dette spillet, dersom Radwanska er 100% fit.
Hun virker å ha et godt tak på Ivanovic nå, som sliter litt når hun må gjøre alt selv.
Hun får ingenting gratis av Agnieszka, og da er jeg redd for at UE`ene hoper seg litt opp for den serbiske jenta.
Som en kuriositet kan også nevnes at Ivanovic nylig tapte for lillesøster Urszula Radwanska på grus, som holder et knepp lavere nivå enn sin 2 år eldre søster.
Vet ikke hva du legger i 1 i innsats, spillet fortjener solide units om du vurderer 1.60 som riktig odds :)
Oddsen på 1.84 fås også i skrivende stund hos Betsson.
Lykke til!
Vh astros
En utrolig prestasjon av Robredo, etter opereasjonen hans for kort tid siden. Turneringens klart største prestasjon så langt.
- Kamp / utøvere:R.Vinci - S.Williams
- Tips/ utfall:Vinci + 7,5 game
- Spillestopp:02.06.2013 12:15
- Odds:1.95
Roberta Vinci er en bra grusspiller og har gjort det ok i FO og er nå klar for 4 runde.
Vinci`s 3 første:
Vinci - Cetkovska 61 26 62
Vinci - Voskoboeva 64 46 62
Vinci - Gacon 63 60
Roberta Vinci må ha 3 sett i de to siste matchene men åpner dem begge veldig bra.
Serena Williams har vert totalt overlegen sine motstandere og er inne i en utrolig god form.
Serena vant roma i forkant av FO der spiller hun 5 matcher som alle blir vunnet i strake sett med utklassingsiffre.
I FO har hun åpnet knallsterkt med 3 matcher der alle er vunnet i strake sett og igjen med utklassingsiffre.
Serena virker rett og slett uslåelig nå , men nå handler ikke dette spillet om at Vinci skal vinne , hun skal ta 5 game og det tror jeg hun kan gjøre.
Vinci har en fin statistikk på grusen og jeg tror ikke hun vil gå ned her uten å kjempe til seg en del game.
H2H er det 2-0 serena fra gress og HC så dette blir første møtet på grusen.
Jeg tror 7,5 game skal holde for Roberta Vinci her.
- Kamp / utøvere:Kuznetsova - Kerber
- Tilleggsinfo:Sett-spill
- Tips/ utfall:Kuznetsova 2-0
- Spillestopp:02.06.2013 11:00
- Odds:3.98
WTA French Open
Svetlana Kuznetsova har fortsatt det mest rene grus-spillet paa touren, med sine flotte vinkler og drivende forehand. Problemet er at hun ikke har vist topp-nivaaet sitt paa lenge, og spm er om vi noen gang faar se det igjen.
Kuznetsova har slaatt Makarova og Jovanovski i strake sett saalangt, mens hun startet slow og vant 2-1 mot Rybarikova.
Angelique Kerber har ikke noe naturlig grus-spill, men hun fighter utrolig godt og er bunnsolid paa defensiven. Dette er mer enn nok til aa slaa 80-90 % av spillerne paa touren, men fra 4.runde og ut kreves det mer paa grusen.
Kuznetsova og Kerber moettes i Madrid tidligere i aar, og der vant sistnevnte 36 64 75. Det interessante var imidlertid at Svetlana burde vunnet ENKELT i strake sett, men den sedvanlige mentale lapsen oedela alt.
Kuznetsova har fremdeles endel stoerre potensiale enn Kerber paa grus, og sistnevnte faar sin foerste virkelige test her. Hun slet allerede mot Lepchenko i forrige runde, og det skal etter all logikk bli enda verre mot Svetlana i morgen.
Man faar 2.17 i odds paa skrellen her, og det er nok ogsaa litt verdi. Jeg har kampen som ganske aapen, men synes valuen paa 2-0 i sett er mye stoerre enn paa ren seier. I en 3.setter har nemlig Kerber et psykisk overtak, og i tillegg en fantastisk innstilling. Kuznetsovas mulighet ligger i aa spille ut Kerber fra start av og helst vinne en grei seier i strake sett.
PinnacleSports skiller seg endel ut med hele 3.98 for 2-0, og jeg ser ingen andre over 3.50. Dette har selvsagt med TBP i markedet aa gjoere, men Kuznetsova skal uansett ha naermere 30 % sjanse enn 25 % sjanse for aa klare denne bragden.
4 units proeves paa 2-0 til 3.98 hos PinnacleSports.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Anderson - Ferrer
- Tilleggsinfo:Tot ant games
- Tips/ utfall:OVER 35.5
- Spillestopp:02.06.2013 11:00
- Odds:1.93
ATP French Open
Kevin Anderson har blogget endel om sin forkjaerlighet for grusen, og soer-afrikaneren faar spillet sitt til aa fungere paa det trege underlaget ogsaa. Foerst og fremst er det en tung serve, solid kick-serve og mye power fra grunnlinjen som er vaapnene. Fotarbeidet vil alltid vaere Andersons akilleshael, men det er jo relativt vanlig for de hoeye spillerne.
Anderson har imponert saalangt i turneringen, og han tok ut Milos Raonic i strake sett i forrige runde.
David Ferrer har hatt en ganske ustabil sesong, og spanjolen har slitt mer enn normalt egentlig. Naa maa man alltid regne med super-fighteren i Slams, men det virker ikke som de super-enkle seirene kommer like ofte som foer.
Ferrer feide riktignok Montanes av banen i forrige runde, men slike matchups har han alltid eid. Montanes saa da ogsaa naermest ut til aa gi opp tidlig, og han var ogsaa sliten etter seieren i Nice sist uke.
Anderson slo nettopp Ferrer i Indian Wells tidligere i aar, og det gir nok endel selvtillit her. Soer-afrikaneren tok 2 sett fra Berdych, da han roeyk i 3.runde i fjor, og jeg tror ikke Kevin gaar ned enkelt her heller.
35.5 games er nok en gang en ganske lav linje slik jeg ser det, og 4 units proeves paa OVER til 1.926 hos PinnacleSports.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Robredo - Almagro
- Tilleggsinfo:Tot.ant.games
- Tips/ utfall:over 35.5 games
- Spillestopp:02.06.2013 12:30
- Odds:1.91
- Innsats:5/10
ATP French Open
Tommy Robredo har vaert i kvartfinalen paa Roland Garros fire ganger, men han maa finne seg i aa vaere grei underdog i morgen. Spanjolen er faktisk ganske heldig som i det hele tatt er i 4.runde, men maaten han snudde mot paa Monfils var veldig imponerende. Tommy reddet 4 matchballer der, og han snudde 0-2 til 3-2 for andre kamp paa rad. Dette er et godt tegn paa at den spanske veteranen ikke gir seg, uansett om han faar en daarlig start paa kampen.
Nicolas Almagro slo Seppi 76 60 64 i forrige runde, men sistnevnte burde tatt foerstesettet der. Seppi har dog vaert i elendig form i det siste, og han sloeste vekk de mulighetene han fikk.
Almagro leder hele 5-0 i H2H her, og 4 av seirene er kommet paa grusen. Det er da heller ingen tvil om at Nico er favoritt her, men jeg tror ikke han faar den enkleste kampen. Robredo trenger fort vekk bare ta ETT sett for at spillet gaar over, og jeg tror han klarer det ganske greit. Tommy har hatt en fantastisk innstilling saalangt i turneringen, og jeg synes totalen er flere hakk for lav her.
I mine oeyne hadde 50-50 odds paa ca.38 games vaert langt mer korrekt, og over 35.5 games til 1.909 proeves med 5 units.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Fognini - Nadal
- Tips/ utfall:over 27 game
- Spillestopp:01.06.2013 13:30
- Odds:1.90
Nadal kommer etter alle solomerker til å vinne denne matchen noe annet ville bli betegnet som en sensasjon.
Spørsmålet er hvordan han vinner?
H2H står det 1-0 til nadal der han vinner 61 63 så sent som i roma i forrige uke.
Jeg mistenker fognini ikke la alt i den matchen og heller tok noen dager fri til å forberede seg for FO (nadal vant roma)
I FO har nadal nå spilt 2 matcher og begge er gått til 4 sett og langt over 27 game.
Fognini også med 2 matcher der første runde ble lekende lett og han vinner 3 strake sett men han i går avga 1 sett mot Rosol.
Jeg tror fognini er istand til å ta ett sett i ettermiddag og jeg tror han kan komme til minst 1 tie og da er vi allerede på god vei,,,
R.Nadal storfavoritt og vinner helt sikkert men fognini blir nok ikke like lett her som han ble i roma.
- Kamp / utøvere:Isner - Haas
- Tips/ utfall:Isner
- Spillestopp:01.06.2013 14:00
- Odds:3.93
ATP French Open
John Isner kom tilbake fra 0-2 i sett til 3-2 i sett for foerste gang i karrieren, da han slo Harrison 57 67 63 61 86 paa fredag. Amerikaneren skal ut i ny toeff match allerede loerdag, og det virker som markedet pusher prisen oppover pga dette. Jeg synes imidlertid marathon-mannen Isner fort vekk skal ha en OK sjanse likevel, ettersom matchene hans ikke er de med lengst ballvekslinger.
Tommy Haas var veldig heldig som tok ut Sock i strake sett i dag, og han kan ikke forvente like gavmild motstander paa bigpoints i morgen paa loerdag tror jeg. Sock hadde 4 BBs i 1.settet, mens han cruiset i egen serve. Likevel misset han alt og roeyk i tiebreaket. I 3.settet hadde Sock 41* 4015*, men tapte det 57.
Haas har faktisk slitt med sykdommen fra Dusseldorf ogsaa i Paris, saa hvis denne kampen droeyer ut i tid er det noedvendigis ikke sikkert at det er Isner som faar kjenne det foerst.
Matchupen mellom disse har alltid vaert marginal, med god serving, korte poeng og faa breaks. Isner leder 3-2 i H2H, men ingen av moetene er paa grusen.
Isner har vaert veldig opp og ned i aar, men jeg tror han kan teste veteranen Haas her. Det at vaeret blir varmere skal heller ikke vaere noen ulempe, ettersom det foerer til at kickserven paa nytt spretter rett til himmels.
Hele 3.93 hos PinnacleSports proeves med 3 units.
Frankie
Vamos Rafa!
Isner har spilt mange gode kamper selv om han har vært litt opp og ned, har jo slått Djoko, tatt Nadal til 5 sett, vunnet mot Federer på grus i Sveits, så ja, han må man regne med.
Komfortabel med å spille Isner hos en one-settbookie (Pinnacle) i dag. Riktignok til lavere odds enn du fikk. Lykke til!
/S
- Kamp / utøvere:Janowicz - Wawrinka
- Tips/ utfall:Janowicz
- Spillestopp:01.06.2013 15:30
- Odds:3.59
ATP French Open
Jeg gikk imot Jerzy Janowicz mot Robin Haase i 2.runde, men polakken var EKSTREMT effektiv paa bigpoints og vant 64 46 64 63. Naar Janowicz er i det hjoernet er han utrolig vanskelig aa slaa, og fremdeles har han massevis aa gaa paa i serven. Polakken var langt fra fornoeyd med fredagens tunge forhold, saa det faktum at vaeret er meldt endel bedre paa loerdag skal passe han bra. Spesielt serven faar mer "bite" naar temperaturen er hoeyere.
Stanislas Wawrinka slet med en laarskade i oppladningen til French Open, men har ikke virket aa vaere preget av den saalangt. Likevel har sveitseren ikke imponert saa veldig foreloepig, og 75 63 67 75 mot De Bakker og 62 76 64 mot Zeballos skulle bare mangle.
Wawrinka har lenge slitt med aa faa ut det siste lille ekstra i Slams, noe som ogsaa gjelder for Janowicz del. Sistnevnte virker aa vaere paa gang med sin beste run i Slam noensinne nuh, mens Wawrinka fortsatt ikke helt har bevist formen denne uka.
Janowicz kommer nok en gang til aa spille ultra-aggressivt her, og det betyr at matchen mest sannsynlig er paa hans racket. Wawrinka har langt flere strenger aa spille paa i grunnspillet, men Janowicz serve/power imikset de fine dropshotene har vist seg aa vaere meget effektivt paa grusen.
Man skal huske paa at Jerzy beveger seg relativt OK paa grusen i forhold til de andre fyrtaarnene, og jeg tror han kan henge med Wawrinka her.
3 units proeves paa skrellen til 3.59 hos PinnacleSports.
Frankie
Vamos Rafa!
Det kan forventes en del sveitsere på Court 2 i dag; Vöegele spiller mot Kirilenko før Wawrinka møter Janowicz. Men polakken har støtte, han også, så det blir sikkert "hyggelig" og en lang kamp som jeg tror Wawrinka vinner til slutt (ikke oppsiktsvekkende, oddsen tatt i betraktning) - men 1,36 er selvsagt null verdi.
Kunne vært interessant å vite om du legger inn en usikkerhetsmargin, for meg varierer den fra kamp til kamp )(spiller til spiller), og er i nærværende kamp ca 20%, og til fordeling mellom spillerne får jeg for egen del noe sånt som
55 % Wawrinka (oddsgrense 1,81)
25 % Janowicz (oddsgrense 4,0)
...og dermed ingen verdi i noen vinnerspill.
/S
- Kamp / utøvere:Jankovic - Stosur
- Tips/ utfall:Jankovic
- Spillestopp:01.06.2013 16:00
- Odds:2.15
Begge disse damene liker seg godt på grus, men Jankovic gjør det kanskje best på grus av de to. Etter min mening ligger det an til 50% duell.
Jankovic har spilt bra tennis i det siste, med finale spill i Charleston og kvartfinale i Roma nå sist. Hun røk tidlig i Stuttgart og Madrid, men det var i jevne kamper mot hjemmehåpet Sibine Lisicki(stuttgart) og godtgående Simone Halep. 1 og 2 runde i Fo har hun startet bra med 2-0 i mot Hantuchova og Maguruza.
Samantha Stosur har ikke gjort det like sterkt på grus som Jankovic, men gjorde det bra med kvartfinale i Roma nå sist før Fo. Også hun har to 2-0 seiere i 1 og 2 runde mot Date-Krum og Mladenovic.
H2H leder Jankovic 6-2. Det står 1-1 på grus, men Jankovic slo Stosur 2-0 på grusen i Stuttgart i slutten av April. Pinnacle med 2,15 på Jankovic. 3 units settes.
- Kamp / utøvere:Djokovic - Dimitrov
- Tips/ utfall:Dimitrov +2,5 sett
- Spillestopp:01.06.2013 15:05
- Odds:2.10
Resultatmessig har Djokovic prestert noe ujevnt i det siste. Han vant Monte Carlo like etter en ankelskade i April, for så å ryke i tidlig i Madrid og Roma. 1 runde i Fo slet han mot David Goffin (7-6, 6-4, 7-5). 2 runde gikk veldig enkelt mot Guido Pella (6-2, 6-0, 6-2).
Grigor Dimitrov har vist den siste tiden at han må regnes med. Han tok sett fra Nadal i kvartfinalen i Monte Carlo og slo nettopp Djokovic 2-1 i Madrid for under 1 mnd siden. Dimitrov blir sammenlignet med Federer pga stil, men han må bli mer stabil mot de beste for å nå opp.
Mener at Dimitrov bør ha over 50% sjanse på å ta 1 sett fra Djokovic i en 3 setter. Pinnacle med 2,1 på Dimitrov + 2,5. 3 units settes.
- Kamp / utøvere:Schiavone - Bartoli
- Tilleggsinfo:Games HC
- Tips/ utfall:Schiavone -3
- Spillestopp:01.06.2013 12:30
- Odds:1.92
WTA French Open
Marion Bartoli skulle aldri vaert i 3.runde, og sannheten er vel at hun aldri skulle vaert i 2.runde heller. Paa ett eller annet vis har den franske damen klart aa slaa Govortsova (fra MPs ned) og Duque Marino (fra 35 ned i begge sett), saa man maa gi kudos for mental edge. Den edgen tror jeg imidlertid Bartoli mister i 3.runde-matchen mot Schiavone, og da er spm hva den franske damen egentlig staar igjen med av vaapen?
Francesca Schiavone i form er den verste matchupen Bartoli kan ha paa grusen, ettersom foerstnevnte mikser opp og eksponerer det horrible fotarbeidet til Marion. Naa maa det sies at Schiavone ikke har vaert i sin beste form siden Fes, der hun imponerende feide gjennom hele turneringen.
Sist disse moettes i French Open var faktisk i semifinalen i 2011, og da vant Schiavone enkelt 63 63. Bartoli var i mye bedre form den gangen, men det kan man selvsagt ogsaa si om Francesca.
Bartoli har ikke vist noe som helst av kvalitet paa grusen de siste ukene, bortsett fra staa paa-viljen og den mentale styrken. Naar disse to faktorene nulles litt ut av en erfaren motstander, saa ser jeg ikke helt hva som skal hindre Schiavone i aa vinne relativt greit her. Den stoerste faren er selvsagt et slags "hvilesett", der Bartoli vinner enkelt f.eks 61/62, og saaledes oedelegger HC-spillet. En slik matchutvikling blir uansett spekulasjon, og jeg synes -3 games er et meget overkommelig HC.
Schiavone -3 games til 1.917 hos PinnacleSports proeves med 4 units. Pengene tilbake om seiers-marginen blir noeyaktig 3 games.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Erakovic - Stephens
- Tips/ utfall:Erakovic
- Spillestopp:01.06.2013 11:00
- Odds:3.55
WTA French Open
Marina Erakovic imponerte meg veldig i forrige runde mot Cibulkova, og serve/forehand-spillet var av hoey klasse.
Sloane Stephens knuste vaapenloese King i forrige runde, men faar en helt annen matchup her. Stephens roeyk 64 06 16 mot Erakovic innendoers i fjor, og det er fort vekk et oppgjoer som kan ligge i bakhodet.
I morgen er det endelig meldt litt varmere paa Roland Garros, og det betyr at Erakovic faar enda mer igjen for sitt offensive spill. Stephens har variert fra regelrett pushing til attraktivt angrepsspill, mens Erakovic har vaert 100 % all out attack saalangt. Denne ekstra modigheten fra kiwiens side kan fort vekk vise seg aa bli en avgjoerende faktor her.
3.55 paa Erakovic proeves med 4 units hos PinnacleSports.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Nishikori - Paire
- Tips/ utfall:Nishikori
- Spillestopp:01.06.2013 11:00
- Odds:2.09
Benoit Paire er og blir et stort spm-tegn for undertegnede. Jeg har sett ham 6,7x, egentlig uten at han har imponert meg voldsomt en eneste gang. Jeg synes rett og slett han har fremstått som helt middelmådig i de fleste faser av spillet.
Så fort jeg IKKE ser ham, slår han imidlertid til med resultater som i hvert fall slår MEG midt i fleisen og som absolutt ikke samsvarer med det inntrykket jeg har fått de gangene jeg har sett ham.
Han er nå inne i en svært god steam og nådde helt til semifinalen i Roma nylig. Der slo han gode grusspillere som Monaco, Benneteau, Del Potro og Granollers, før det ble tap for Federer i semifinalen.
I French har han så langt disse res;
2.runde: Kubot 76 62 64
1.runde: Baghdatis 36 76 64 64
Kubot har et stort potensial, men er LANGT unna toppnivået sitt. Baghdatis er rett og slett ingen grusspiller, så helt etter boka må man vel si om seirene hans så langt.
Mange mener Paire får mye gratis i egen serve, MEN et varsku slik jeg oppfatter det er stabiliteten hans i nettopp denne fasen av spillet. Han sliter veldig ofte med å komme over 50% på 1.serven og da blir han uhyre sårbar - noe som gjør et mulig våpen til i stedet å bli hans kanskje største fallgruve.
Et annet problem for Paire er det mentale, og det skal relativt lite til før humøret og konsentrasjonen slår sprekker og skaper unødvendige problemer for ham. Slik jeg ser det er han en humørspiller og en såkalt flytspiller, så slik han spiller nå om dagen skal man selvsagt se opp for franskmannen.
Nishikori er imidlertid et stort steg opp nivåmessig i forhold til Baghdatis og Kubot som han har slått så langt.
Nishikori er heller ingen stor server, men der i gården er det mer hipp som happ om det blir 1. eller 2.serve. Hastigheten er ikke særlig å hoppe i taket av, men han er god på viktige poeng og scorer f.eks svært høyt på vunnede 2.server - dette til tross for at han ofte server som ei kjerring på 2.serve (hva hastighet angår).
Det som først og fremst kjennetegner Nishi er hans solide spill fra grunnlinjen. Han setter som regel opp et høyt tempo på rackethodet, tar ballene tidlig i oppsprettsfasen og går på ganske aktivt i sitt offensive register. I tillegg er han en stor returspiller!
Han er således ingen typisk grusspiller og i mine øyne klart bedre på hardcourt, MEN unngår han altfor tunge grusforhold holder han uansett et høyt nivå også på grusen - selvsagt når han tar ut sitt beste. Prestasjonsnivået varierer stort, spesielt på grus, men i enkeltkamper har han vist at han kan leke godt selv med de store gutta.
Han slo f.eks Federer i Madrid nylig, men i Roma gikk han på hodet og ræva ut mot Chardy (46 16), så litt vanskelig å vite hvor man har Nishi. Det har selvsagt litt med hans noe marginale spillestil å gjøre, som gir ekstra utslag med grus under beina, men i en best av 5-setter tror jeg han skal ha gode muligheter mot Paire.
2 spillere som svinger voldsomt i prestasjonene og gjerne underveis i kamper, gjør at dette kan bli en thriller av en kamp som fort går til 5 sett.
Jeg har sett begge spillerne flere ganger i år og synes Nishikori virkelig har noe på gang nå, noe som gjør at han henger bra med selv på grus.
Paire har selvsagt publikum i ryggen, men kommer han bakpå mot Nishi er jeg ikke så sikker på om han kommer tilbake. Landsmennene Monfils, Tsonga og Simon er eksempler på spillere som evner å bruke publikum til en positiv faktor og som ofte gir dem det lille ekstra, men for Paire sin del kan det like godt slå negativt ut. Han har en liten motstander i eget hode og da kan det fort sette et ekstra press på ham dersom han f.eks kommer bakpå med et sett her..
Nishikori er som sagt ingen stor server, men han tar igjen mye i returfasen. På sitt beste er han fantastisk i returfasen og i inneværende sesong synes jeg han har tatt syvmilssteg. Reaksjonsevnen er svært solid og han evner å sette press på serveren direkte. Dersom Paire ligger på rundt 50% 1.server inn, ligger det an til et drømmescenario for Nishikori sin del.
Helt åpen kamp da disse spillerne er vanskelig å plassere. Dagsform er en faktor som mer enn vanlig avgjør for begge disse. For Nishikori sin del blir det helt avgjørende om han får offensiven til å sitte, mens for Paire sin del blir mye avgjort i egen serve. Han kan være VELDIG GOD, MEN også det stikk motatte i den delen av spillet - noe som er en nøkkelfaktor enten i den ene eller andre retningen.
3 units forsøkes på Nishikori.
Stigis
31.05.2013 23:21 Kyosa2
Hadde tenkt å legge ut tips på Nishikori men sier meg bare enig med deg!
Nishikori virker som en mer solid spiller som holder kvaliteten oppe gjennom en hel match, mens Paire er mer lik Gulbis hvor han plutselig kan storspille i ett sett og i det neste settet være helt ræva.
Går dette til ett femte sett tror jeg Nishikori drar det lengste strået.
- Kamp / utøvere:Monica Puig - Carla Suarez Navarro
- Tips/ utfall:Monica Puig
- Spillestopp:31.05.2013 12:45
- Odds:2.92
Monica Puig er en svært bra grusspiller og hun har kommer greit i gang her i FO.
Hun åpnet med å slå N.Petrova 36 75 64 for så å slå M.Keys i strake sett i andre runde (64 76(2)
Carla Suarez Navarro er noen år eldre og har mere erfaring fra toppnivå og er rangert som nr 20 i verden.
Navarro har også kommet ok igang med seier over S.Halep 36 62 62 og nå sist S.Rogers 36 64 64
Begge matchene til navarro har altså gått til 3 sett og hun taper klart i første sett begge gangene , i Monica Puig møter navarro en spiller som er bedre en de to hun har møtt og det blir vanskelig for navarro her , det jeg har sett av navarro er at hun er en spiller som stort sett bare returnerer ballen og satser på at motstanderen gjør feil , selv er ikke navarro flink til å sette vinnere selv.
Navarro favoritt i denne og det er helt greit men Puig er en spiller som ser ut til å spiller bedre for hver match nå og både første serven og andre serve var på 60 tallet i siste match og opprettholder hun denne prosenten skal hun kunne komme langt navarro da hennes andre serve ikke er god for tiden.
Prøver meg på Monica Puig til 2,92 i dag.
31.05.2013 13:01 astros
Hei!
Helt på sidelinja, men hvorfor har du bytta nick, Nasse?
Er det for å starte på nytt med blanke ark statistikkmessig?
Jeg legger sikkert nesa mi der den ikke hører hjemme som vanlig, so don`t mind me.
Fortsett å legge inn tips, for all del :)
Keep on going :)
BF ga vel lett fra 3.50 og oppover... Blir noen kr over ett år dette. Men men er vel ikke så farlig....
Aleksander
- Kamp / utøvere:Jovanovski - Kuznetsova
- Tips/ utfall:+ 4.5 games H
- Spillestopp:31.05.2013 16:05
- Odds:1.92
Jeg ble veldig imponert over Jovanovski i kampen mot Wozniacki hvor hun spilte virkelig godt. Hun var klart bedre enn den danske jenta og vant veldig fortjent 7-6, 6-3. I 1.runde vant hun klart 6-3, 6-2 over Zahlavova Strycova. Hun vant også 2-1 i sett mot Wozniacki for 2 uker siden før hun tapte mot Jankovic 2-0 i sett.
Kuznetsova har vært i dårlig form og tapte 2-1 i sett mot Kerber i Madrid tidligere i måneden. I turneringen etterpå i Roma så tapte hun så klart som 6-1, 6-1 mot Halep. Det var turneringen før French Open. Nå i French Open har hun gjort det mye bedre. I 1.runde så vant hun 6-4, 6-2 mot Makrova. I 2.runde så vant hun 1-6, 6-2, 6-2 mot Rybarikova.
Nå skal Kuznetsova få kjørt seg mot Jovanovski i veldig god form. Hun skal spille veldig godt for i det hele tatt vinne kampen. At Jovanovski taper klart har jeg vanskeligheter med å se for meg. Da må hun ha en veldig dårlig dag og ikke være i nærheten av hvordan hun spilte mot Wozniacki.
- Kamp / utøvere:Lisicki - Errani
- Tips/ utfall:-3.5 games B
- Spillestopp:31.05.2013 14:35
Det er første gang disse møtes i kamp. Jeg så på Errani i forrige kamp og jeg må si jeg ble imponert over presisjonen og prestasjonen hennes i den kampen.
Lisicki vant enkelt mot Torro-Flor 6-4, 6-0 men motstander er langt nede på rankinglisten og hadde lite å vise fram. I 1.runde vant hun 6-3, 6-4 mot Arvidsson men heller ikke hun er særlig høyt oppe på rankinglisten.
Errani vant totalt overlegent mot så såpass god tennisspiller som Putintseva med 6-1, 6-1. I 1.runde vant hun nesten like overlegent 6-1, 6-2 mot Rus. Hun tapte mot Azarenka i turneringen før French Open men tapte bare 2.sett 7-5.
Errani er i meget god form og skal vinne denne kampen i 2 sett og da er sjansen stor for at hun vinner med mer enn 3 games.
31.05.2013 12:50 Trosten
- Kamp / utøvere:Gael Monfils - Tommy Robredo
- Tips/ utfall:Over 38,5 Games
- Spillestopp:31.05.2013 14:00
- Odds:1.91
Lenge siden jeg hadde fokus på tennis så skal ikke skryte på meg noe her. Spillet er i hovedsak basert på statistikk og litt etter hvordan kampen forventes å utvikle seg.
Oddsen på Robredo kryper nedover, men kanskje ikke noe rart når forumets tennis guru har trua.
Oddsen på dette spillet hang lenge, men gikk nylig ned fra 1,95. Ikke overraskende når markedet gir Robredo en større sjanse til å vinne.
Oddsen på at Robredo tar et sett ligger opp mot 1,5. 1,37 det laveste jeg har sett av de få ON liga sponsorene jeg har sett på.
Ladbrokes har even odds på 39,5. Noen har favoritt på under der, mens flere ligger som Pinnacle på 38,5
Vurderte også at kampen ville vare over 170 minutter hos Unibet. Fant ut at sannsynligheten da for over 38,5 var tilnærmet 100 så like greit å gå for over. Også siden Unibet synes å være ganske alene om den type spill.
Monfils-Gulbis 6-7, 6-4, 7-6, 6-2 44 games og kampen varte i 195 min.
Berdych - Monfil 6-7, 6-4, 7-6, 7-6, 5-7 61 games og kampen varte i hele 243 min.
Sijsling - Robredo 7-6, 6-4, 3-6, 1-6, 1-6 46 games og kampen varte i 180 min.
Zopp - Robredo 3-6, 2-6, 1-6 24 games og kampen varte i 100 min.
Oddsen på at Robredo tar et sett er veldig lav. Gjør han det så er det en veldig god sjanse for at dette spillet går inn. Et tiebreak eller to er heller ikke usannsynlig. Monfils har hatt to tøffe kamper så langt, og ser ikke hvordan han skal klare en grei 3-0 mot en så dyktig grusspiller som Robredo.
Trosten
- Liga:French Open
- Kamp / utøvere:J. W. Tsonga - J. Cardy
- Tips/ utfall:Over 3,5 sett
- Spillestopp:31.05.2013 15:00
- Odds:1.80
- Selskap:Betsafe
Denne gangen prøver jeg meg på tennis. Ikke så ofte det skjer, men denne gangen mener jeg å ha funnet et brukbart spill på French Open, nemlig kampen mellom Jo Wilfried Tsonga og Jeremy Cardy. Jeg spiller imidlertid ikke på vinner, men at kampen vil gå over 3,5 sett.
Endelig har de begynt å komme i gang på Roland Garros. Det er alltid vanskelig i begynnelsen, men etter hvert begynner vi å se konturene av hvem som stikker seg frem.
Denne kampen går mellom to franskmenn. Tsonga er vel satt opp som franskmennenes favoritt. Også Cardy er en bra spiller, men har problemer med å komme opp blant de beste. Han er imidlertid en god grusspiller, og andre mener at han er den store favoritten. I så fall ville spill på ham gitt gode odds.
Jeg finner det lite trolig at noen av disse vinner 3-0, og derfor er et spill på over 3,5 i sett i mine øyne et brukbart spill. Odds 1,80 hos Betsafe.
Jeg tror som sagt dette blir en tett kamp, og at Tsonga skal være obs på at Cardy kan overraske.
Tsonga har slått Bedene og Nieminen i to tresettere. Nieminen var den hardeste nøtten der.
Chardy har en knallhard serve, og også en meget bra mottak. Det skal derfor ikke mye uoppmerksomhet fra Tsonga før Cardy får inn et sett.
- Kamp / utøvere:Robredo - Monfils
- Tips/ utfall:Robredo
- Spillestopp:31.05.2013 14:00
- Odds:3.07
ATP French Open
Gael Monfils har gitt det franske publikummet massiv glede saalangt i turneringen, og som oddsmessig underdog har Lamonf slaatt Berdych 76 64 67 67 75 og Gulbis 57 64 76 62. Det er ingen hemmelighet at Monfils har hatt noen ekstreme runs paa Roland Garros, men i denne kampen er det noen faktorer som taler for troebbel.
Tommy Robredo er en av de mest suksessfulle French Open-spillerne, med hele 4 kvartfinaler paa samvittigheten. Spanjolen knuste Zopp i 1.runde, og viste stor stayerevne i runden etter. Sijsling tok nemlig begge aapningssettene, foer Robredo snudde og vant greit 67 46 63 61 61.
Monfils var i finalen i Challengeren i Bordeaux for to uker siden, og sist uke var han i finalen i Nice. I tillegg har franskmannen svidd mye krefter i aapningsrundene, og det mot svaert offensive spillestiler. Matchen mot Robredo blir helt annerledes, ettersom spanjolen er en ekte grus-spiller. Tommy bygger opp spillet fra A til AA, og han er ekspert paa spinnvariasjon. Berdych og Gulbis spilte stort sett flatt, mens denne matchupen altsaa blir annerledes.
Forskjellen fra de to foerste rundene er at naa forventer alle at Gael skal vinne. Det er faktisk som oddsmessig favoritt han har sviktet mest i denne turneringen, og som underdog er det nesten bare Federer som har slaatt han. Robredo er av de mest erfarne, og han vet akkurat hvordan han skal konstruere poeng paa grusen.
H2H er 2-1 favoer Robredo, men sist de moettes var helt tilbake i 2007. Oddsen har vippet over 3-tallet paa skrellen nuh, og det synes jeg er for hoeyt. Det er vanskelig aa se for seg en enkel seier til Monfils her, og ingen blir overrasket om dette blir en ny thriller.
3 units proeves paa Robredo til 3.07 hos PinnacleSports.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Haase - Janowicz
- Tips/ utfall:Haase
- Spillestopp:31.05.2013 11:00
- Odds:3.75
- Selskap:Betsson
ATP French Open
Jeg gikk imot Robin Haase i 1.runde, men han holdt bra stand mot hjemme-haapet Kenny de Schepper. Haase fikk ogsaa endelig brudt sin tiebreak-forbannelse, som har vaert helt ekstrem i aar.
Robin har generelt vaert veldig stabil de siste ukene, og han har hatt sjanser i alle kampene han har spilt. Hollenderen har mye potensiale, men har manglet det lille ekstra i flere episke dueller i Grand Slams.
Jerzy Janowicz fant gladformen i Roma, etter aa ha vaert preget av sykdom i starten paa grus-sesongen. Polakken har en ekstrem firepower i serve og grunnspill, men kampene hans har en stor tendens til aa bli veldig marginale. F.eks tok han ned Ramos 76 75 63 i 1.runde, men spanjakken hadde sjanser i alle sett.
Janowicz evne paa bigpoints er hoey naar han i flyten, men mot spillere som kan defende serven og samtidlig vaere solid i vekslingene har polakken et problem. Haase server faktisk veldig bra i form, og fra grunnlinjen er han den klart mest atletiske av disse to. Evnen til aa loepe opp Janowicz fiffige dropshots blir faktisk en liten kamp i kampen.
Oddsen har gaatt litt opp og ned her, men virker naa aa ligge stabilt rundt 3.60-3.70. Jeg noterte meg ganske tidlig at dette burde vaere en 1/3-2/3 type match, og da er det OK verdi i prisene som tilbys.
Janowicz er definitivt favoritt, men hvis Haase holder fokuset blir dette en kamp som avgjoeres paa ursmaa marginer. Polakken har fortsatt ikke hatt sitt gjennombrudd i Grand Slam, noe som ofte er typisk for de mer monotone big-serverne. De klarer nemlig aa holde maks intensitet i best av 3-setts kamper, men i Slams faar motstanderen sjansen til aa lese seg inn utover i lange matcher.
3 units anbefales til 3.75 hos Betsson. Personlig har jeg spilt hos PinnacleSports, som pr. nuh ligger paa 3.64.
Frankie
Vamos Rafa!
- Kamp / utøvere:Bartoli - Duque Marino
- Tips/ utfall:Duque Marino
- Spillestopp:31.05.2013 11:00
- Odds:2.20
- Selskap:Betsson
WTA French Open
Marion Bartoli har stort sett vaert i forferdelig form under grus-sesongen, og 1.runde paa Roland Garros var intet unntak. I en hoeydramatisk kamp mot Govortsova saa snudde momentumet utallige ganger i kampen, men det var Marion som tilslutt dro iland seieren med 76(8) 46 75. Govortsova maa ha revet seg i haaret over aa ha tapt den kampen, ettersom hun ledet *53 i 3.sett og hadde matchballer i egen serve. I tillegg var det et monster deuce-game da Bartoli servet for match paa *65, men den franske damen holdt stand og tok en emosjonell seier.
Man kan lett konkludere med at Marion aldri skulle vunnet den 1.runde-matchen, men hennes suverene mentale styrke fikset biffen. Formen hennes har ikke forandret seg, og hennes elendige fotarbeide blir eksponert paa grusen.
Mariana Duque-Marino kommer fra Colombia, og jeg har sett henne i aksjon mange ganger. Duque-Marino har et fint potensiale paa grusen, og hun virker aa ha funnet topp-formen til denne turneringen. Den colombianske jenta stormet gjennom kvalen, og feide Kristyna Pliskova av banen med 62 60 i 1.runde.
Duque-Marino er helt klart en mer naturlig grus-spiller enn Bartoli, men sistnevnte er en av de damene som faktisk klarer aa utnytte hjemmebanefordel. Hun girer seg veldig opp og fighter for alt hun er verdt. Det holder imidlertid ikke mot de gode grus-spillerne, og Bartoli har blitt feid av banen i denne turneringen mange ganger.
Forholdene i aarets FO har vaert preget av regn og lave temperaturer, noe som gjoer banene tyngre og tregere. Dette er helt klart en fordel for Duque Marino, ettersom Bartoli liker hurtige baner.
Oddsen har gaatt endel frem og tilbake her, men det virker som markedet er etablert rundt 2.20 nuh. Betfair har hundredelen hoeyere effektiv odds, saa de som har taalmodighet kan fiske der.
Jeg mener Duque Marino er knapp favoritt her, og vil gi den colombianske jenta ca 51-52 % sjanse. 2.20 hos Betsson er verdt 4 units i mine oeyne. Ladbrokes, Unibet, Betfair m.fl har tilnaermet identisk odds.
Frankie
Vamos Rafa!