Oddstips » Tennis
»ATP World Team Cup: Mayer-Andreev 21.05.2012 10:27 - Blatter
- Sport:Tennis
- Land:Internasjonal
- Liga:ATP
- Kamp / utøvere:Mayer-Andreev
- Tips/ utfall:Mayer
- Spillestopp:21.05.2012 13:00
- Odds:1.54
- Innsats:8
- Selskap:PinnacleSports
ATP Power Horse World Team Cup, Blue Group, Düsseldorf.
På vei ut, så dette blir veldig kort.
Florian Mayer har etter noen tap på rad i starten av grussesongen vist form og godt spill da han slo Ranoic i Roma og spilte godt mot Nadal i andresettet (tapte kampen 1-6 5-7). ATP-rank 28.
Andreev er ranket som 78 og er i utgangspunktet en dårligere grusspiller enn Mayer selv om de begge liker dekket. I Madrid trakk han seg på stillingen 3-6 0-1 mot Monfils, og i Roma trakk han seg før kvalkampen han skulle spille mot det italienske wildcardet Enrico Burzi. Årsak: Problemer med høyre skulder.
Info i Oddsnets spilleguide:
Mayer:
http://www.oddsnet.com/game/guide/view/member/for/2042
Andreev:
http://www.oddsnet.com/game/guide/view/member/for/1601
Kan ikke skjønne annet enn at Mayer skal ha en mer enn solid sjanse på hjemmebane i dag mot en i beste fall rusten Andreev. 8 units er satt hos en one-set completed bookie, se oversikten:
http://www.oddsnet.com/default/page/view/i/43
Lykke til med evt. spill.
/Sepp
Svartelistede bookmakere: Paddy Power - Stan James - Unibet
- Kamp / utøvere:Djokovic - Nadal
- Tilleggsinfo:ATP Roma
- Tips/ utfall:Djokovic
- Spillestopp:20.05.2012 16:00
- Odds:2.26
- Innsats:7
Novak Djokovic med en enormt sterk seier mot Federer i semien, og førstesettet var av en klasse jeg sjeldent har sett i ATP-touren. Timingen i returene til Novak gir han en enorm styrke, og jeg ser at han har funnet form foran French Open i neste uke. Novak har hatt et godt tak på Nadal siste årene, og kun på treg spansk grus skal Nadal settes som favoritt.
Rafael Nadal vant som tro vane turneringer på spansk jord, men ble pushet hardere enn på lenge av sin landsmann Ferrer i semien. Nadal har ikke avgitt sett i turneringen, men jeg ser ikke en uslåelig Nadal for øyeblikket. Holder hans motstander i nærheten av klassen han viste i semien, så skal Nadal få problemer i egen serve, mer problemer enn han kan straffe Novak-serven.
Overraskende høy odds på Novak, når man ser på det overtaket som Novak har bygget siste årene, og Novak vant klart finalen her i Roma ifjor mot Nadal.
"I`ll let the racket do the talking."
- Liga:WTA (w)
- Kamp / utøvere:Lepchenko - Hercog
- Tips/ utfall:Lepchenko
- Spillestopp:04.04.2012 16:00
- Odds:2.33
- Innsats:3/10
WTA Charleston
Det er mulig man får denne høyere hos Betfair etterhvert, men ettersom matchen starter 09.00 Bogotá-tid, så slenger jeg den ut nå.
Polona Hercog har slitt mye med skader siste par mnd, men er fit igjen nå. I Miami tok hun seg greit av formsterke Hampton, før Bartoli ble for sterk i runden etter. I 1.runde her i Charleston ble det grei 63 64 seier mot Date Krumm, men det skulle da også bare mangle. 40 år gamle Krumm har hatt en tragisk sesong.
Hercog elsker grusen, og hennes serve/forehand-kombinasjon er svært effektiv der. Hercog kicker nemlig serven godt opp i skulderhøyde, og hamrer forehanden inn i tomrommet. I tillegg kan den slovenske jenta mikse opp med dropshots, noe hun gjør litt for ofte til tider.
Polona har en stor svakhet i spillet sitt, og det er backhanden. Slicen er OK, men den toppede backhanden hennes er høyst ustabil. Dette er hovedargumentet for dette spillet, fordi Lepchenko er nemlig leftie. Hercog har tradisjonelt sett slitt tungt mot lefties og har 9-14 i karrieren (4-8 på grusen).
Varvara Lepchenko har blitt en mye bedre spiller etter at hun fikk amerikansk statsborgerskap, og treningen på USTA-senteret i New York har hjulpet gamet hennes betydelig. Lepchenko slo Yakimova 62 57 62 i 1.runde, og bortsett fra en walkabout i 2.settet var ting greit.
H2H er 1-1, etter to knuseseire for hver part i hhv 2009 og 2010. Lepchenko er en langt bedre spiller nå, enn tidligere, og den nevnte leftie-faktoren kan bli svært avgjørende her. Hercog har den naturlige feelen og touchen på grusen, men sålenge Varvara hindrer henne i å sette opp forehanden kan det bli tungt for slovener-hønsa.
Alt i alt grei verdi i 2.33, og 3 units prøves.
Frankie
Du må meget gerne kontakte mig på : mark@bet2invest.dk
har noget jeg gerne vil spørge dig om.
Mvh
Mark Andersen
Polonia er veldig god på grusen og har en flott statistikk som viser 100 - 42 her , hun kan bare spille på grusen ettersom statistikken viser negativt på alle andre underlag.
Lepchenko vant mot yakimova men denne seieren skal man ikke legge for stor vekt på da yakimova er i elendig form for øyeblikket , yakimova spilte på grus også i forrige uke og tapte klart 61 63 for Sesil Karatantcheva i første runde , sesil er ingen stor tennisspiller og før yakimova tapte klart her spilte hun i miami og tapte 64 60 for pervak , så jeg vet sannelig ikke om man skal legge for stor vekt på lepchenkos seier her.
Lepchenko er da heller ingen stor grusspiller , men så har vi dette med lefti og polona sliter mot dem , så det kan godt tenkes at hun får problemer mot lepchenko i dag , men jeg synes ikke 2,33 er verdt mye og synes heller odds på 1,60 og over dette er god odds på en såpass god grusspiller og polona er mere fristende her.
Du glömmer en MYCKET viktig sak, och det är när du generaliserar underlaget som "grus", men det spelas på det gröna gruset som är LÅNGT snabbare än det europeiska röda gruset, och det är gynnsamt att spela mer offensivt och flackt. Därmed behöver inte de fina statsen på red clay för Hercog säga så mycket, när vi kommer till spel på detta underlaget.
Hercog har power i serve/forehand, men av vad jag sett vantrivs hon likväl när det går snabbare, speciellt på backhandsidan får hon ofta bekymmer då.
Helt enig i värdet på Lepchenko.
- Kamp / utøvere:S. Williams - G. Voskoboeva
- Tilleggsinfo:Antal partier
- Tips/ utfall:Under 17,5
- Spillestopp:15.05.2012 21:30
- Odds:1.79
- Innsats:5
Serena Williams er i fremragende form for tiden og kommer med selvtilliden fuldt tanket op efter triumfen i Madrid, hvor hun udraderede Azarenka med 6-1,6-3. Tidligere i turneringen slog hun Pavlyuchenkova, Sharapova, Wozniacki og Hradecka. Ser man bort fra det første sæt mod Wozzy, som hun tabte med 6-1, så har hun set frygtindgydende ud lige siden. Hun slog Wozzy med hhv. 2 og 3 i de efterfølgende sæt. I 3 af de 4 andre kampe har hun vundet sikkert, så kampene er gået under 18 partier. Hun var ude i tiebreak mod Hradecka, men vandt efterfølgende 2.sæt med 6-0.
Voskoboeva røg ud i 1.runde i Madrid, hvor Makarova gjorde kål på hende i 2 sæt. Ugen forinden måtte hun lade livet mod den upåagtede italiener Knapp. Hendes form er generelt nedadgående.
Serena viser topform pt. og virker mere end klar til French Open, som er næste upcoming Grand Slam.
Jeg tror det bliver 2 hurtige sæt, som Serena vinder og at hun max afgiver 5 partier samlet. Mit spil er derfor under 17,5 partier.
- Kamp / utøvere:Federer - Berdych 2-0
- Tips/ utfall:Federer 2-0
- Spillestopp:13.05.2012 16:35
- Odds:1.75
- Selskap:Unibet
Berdych er i god form for tiden, ingen tvil om det. Det er spesielt returene han har forbedret seg på, noe man merket mot Del Potro igår. Der gjennomlyste Berdych serven til Del Potro fra starten. Virket som han ikke var helt stødig på smashene sine igår, hvor han smashet alle ballene rett på Del Potro istedet for en vinkel FRA Del Potro. Det var marginer om å gjøre at Del Potro ikke tok første og andre sett som begge endte i tiebreak.
Federer har full kontroll for tiden og har tatt alle i strake sett untatt førsterunden hvor han måtte slite i 3 sett mot Raonic. Det er nok spesielt storservere Federer kan få problemer med, men jeg ser ikke på Berdych's serve så farlig som Raonic's.
Federer har kjempet seg til finalen og jeg tror han kommer til å være topp skjerpet foran denne kampen og han vil nok ta sin 4. tittel idag.
Federer leder 10-4 innledningsvis.
Matchen blir nok å bestå av få breaks, men Federer kommer til å sette inn støtet når han får sjansen. Får Federer førstesettet, tror jeg ikke Berdych blir å ha mye sjans for å ta andresettet, da det er kjent at han fort kan gi opp når han ligger under.
Jeg synes det er fin verdi på at Federer tar det i strake her også! 5 units! Lykke til.
09.05.2012 02:41 Blatter
09.05.2012 03:06 Blatter
- Kamp / utøvere:Delbonis-Tipsarevic
- Tips/ utfall:Delbonis
- Spillestopp:09.05.2012 16:30
- Odds:3.69
- Innsats:3
Først vil jeg si at jeg ikke har noen problemer med å gi Federico Delboonis minst 30% mot Janko Tipsarevic i dagens kamp, derfor dette spillet. Vanskelig å sette prosenter, men jeg vil si at det ligger i intervallet 30-40 vs. 60-70. Burde egentlig satt dette spillet hos Stan James til odds 4,0, men siden de ikke liker vinnere må jeg ringe dem hver gang jeg skal sette et spill, og det gidder jeg bare ikke. Derfor litt lavere odds og Pinnacle.
Kanskje vil det vise seg å være galskap å tippe mot en spiller som er i peak når det gjelder ATP-ranking, Tipsarevic er nemlig nr. 8 nå - i en alder av 27 år hans beste ranking noensinne. Delbonis' rank er 125. Men det er når poengene fra alle dekker er regnet inn - grus er Tipsarevics dårligste dekke og Delbonis beste dekke (han spiller nesten bare på grus).
21-åringen Delboonis har spilt seg inn på det glatte dekket i Madrid, han har kvalet inn og har ikke avgitt sett i de to kvalkampene eller i første runde. Han har gode stats, men har ikke møtt all verdens motstand heller.
Dette er Tipsarevics første kamp på dekket, og siden han i utgangspunktet ikke er spesielt glad i grus kan det være at han ikke er helt up for it på dette dekket.
Her er hva Tipsarevics mer kjente landsmann Djokovic skrev på facebook etter sin første kamp på dekket: "Today I played my first official match on blue clay and I have to admit I was not very happy. Next time i have to bring skates instead of shoes, it was sooo slippery. Dani played really good match and gave me a lot of trouble. I have to focus on next match now and hopefully It will be better than today."
Tipsarevic er en god allrounder, men har alltid slitt med førsteserven, og i Barcelona lå denne på 52,4%. Av disse vant han 73,9%, mens på andreserven vant han 47,5%. Nå skal det sies at han møtte (og røk mot) Nadal i kvartfinalen. Uansett er førsteserven som alltid et stort problem for ham, og den statistikken er relativt uavhengig av motstand. På grusen i Monte Carlo spilte han to kamper, vant mot Montanes og tapte mot Simon (tok sett), der var statsen enda verre: 45,6% førsteserve, vant 71,2% av disse, og vant bare 45,2% av andreservene. Jeg har inntrykk av at Tipsarevic har forbedret returspillet og at det har hjulpet ham oppover ATP-ranken. Men holder det i dagens kamp?
Delbonis har på sine tre kamper i Madrid en førsteserve på 72,4%, vant 77,1% av disse, og vant 73,3% av andreservene. Selvsagt mot dårligere motstand i kvalkampene, men tallene er uansett gode. Han spilte også i Barcelona hvor han tapte mot Kevin Anderson i andre runde - to tiebreaks som ble tapt med knappest mulig margin - og inkl. kvalkampene spilte han fire kamper med 70,5% førsteserve, vant 75,3% av disse, og vant 55,1% av andreservene.
Litt øvrig statistikk:
Delbonis er leftie, og når Tipsarevic er favoritt med odds mellom 1,2 og 1,5 og spiller mot en leftie vinner han i snitt bare 55% av kampene.
Returspill siste år:
Delbonis - 35,3% (førsteserv) 51,7% (andreserv)
Tipsarevic - 31,1% (førsteserv) 53,3% (andreserv)
Eneste spiller begge har spilt mot på grus i år er Frederico Gil. Både Tipsarevic og Delbonis vant 6-2 6-2 i sine respektive kamper.
-----------
Viktigste faktorer for spill:
* Ny type grusdekke for Tipsarevic, og han trives ikke spesielt godt på grus fra før av
* Delbonis får inn mange førsteserver hvor han vinner poeng
* Tipsarevic feiler ofte på førsteserv, og Delbonis stjeler poeng fra andreserven
* Tipsarevic sliter mot lefties når han er stor favoritt som nå
* Delbonis on a roll - kvalet inn i Barcelona og kom til andre runde, kvalet inn her og er i andre runde
* Oddsen
Tipsarevic berettiget favoritt, men litt for stor sådan. Verdi i spill i alle fall ned til 3,3 - kanskje litt lavere hvis vi gir Delbonis noen og tredve prosent. Spiller 3 units på at Delbonis avanserer på bekostning av Tipsarevic.
Lykke til med eventuelle spill.
/Sepp
04.05.2012 09:26 Blatter
- Kamp / utøvere:Tomic - Lopez
- Tips/ utfall:Lopez
- Spillestopp:04.05.2012 15:00
- Odds:1.70
Lopez spilte godt selv om han tapte mot Ferrer i Barcelona (Ferrer til finale hvor han tapte for Nadal), og han viser for en gangs skyld form som gjør at jeg tror han vinner dagens kamp mot urutinerte Tomic. Etter min mening er det verdi ned til 1,6 i spill på Lopez mot Tomic i dag.
Lopez er veldig opp og ned i prestasjonene, mest ned, men av og til glimter han til. Det er i utgangspunktet risikosport å gamble på at han skal gjøre det, men jeg gjør det nå likevel ettersom jeg tror risikoen er lav nå. I alle fall mot unggutten Tomic. I motsetning til "den vanlige" Lopez som ryker ut tidlig i turneringer, har han gjort det greit i to grusturneringer nylig: Semifinale i Houston og kvartfinale i Barcelona. Han er altså i form.
Lopez har vist stabil førsteserve (65-70%) og dette er viktig ettersom han bruker sin fordel som venstrehendt til å serve ut av banen på motstanderends forehandside. Han er statistisk sett en av spillerne som esser mest på touren, se f.eks. statistikk fra 2011:
http://goo.gl/QNuzz
Den australske unggutten Tomic spiller for det meste hardcourt så langt i sin korte kariere, men han slo grusspilleren Starace i går. Tomic måtte ut i tre sett etter å ha tapt tiebreaket i 2. sett. Greit nok, men Starace har knapt noen andre våpen enn å stå bak grunnlinjen og få baller tilbake i spill, så jeg ser ikke på seieren i går som noen stor prestasjon.
Tomic møter en helt annen spiller i dag. Ikke bare er Lopez god på dekket, han er en suveren serv-volleyspiller, og han er god på defensiven. Dessverre skorter det litt på hans evne til servegjennombrudd, så han ender relativt ofte i tiebreaks. På grusen i år har det blitt tiebreak i 6 av 17 sett han har spilt, så dette er ikke kampen hvor man går for hcp-seier. 4 av de 6 tiebreakene er vunnet - i semien i Houston vant han et og tapte et tiebreak mot servekanonen Isner, og i kvarten i Barcelona vant han et og tapte et mot Ferrer.
Jeg tror ikke Tomic for første gang i sin relativt korte karriere avanserer til 3. runde i en ATP grusturnering, og satser på at Lopez fortsetter den fine formen han har vist.
1,70 hos Unibet og gamebookers er absolutt godkjent.
Lykke til for den som følger.
/Sepp
- Kamp / utøvere:Kubot - Rosol
- Tips/ utfall:2-0
- Spillestopp:01.05.2012 10:00
- Odds:2.29
- Innsats:2
Kubot er i utgangspunktet bedre enn Rosol. Dette er to spillere som favoriserer grusen, og på grus kan det gjerne blir lange matcher, gjerne i 3 sett. Men, jeg tror faktisk Kubot skal kunne ta dette i 2 sett pga. at han er en klasse over Rosol.
Rosol gjør det greit for tiden men har en feeling på at det blir å si stopp allerede i første runde mot Kubot.
H2H står det 1-1 hvor siste møte var på HC i 2011 der Kubot tok det i strake sett.
Jeg prøver ett par forsiktige unit her..
- Kamp / utøvere:Harrison - Souza
- Tips/ utfall:Harrison
- Odds:1.64
Harrison er den bedre spiller her etter min mening. Souza har slitt veldig dette året og har tapt allerede i 1. rundene mot spillere som er på challenger nivå. De fleste turneringene har vært på grusen, hvor Souza normalt skal trives.. Jeg tror denne trenden til Souza blir å fortsette. Nå er det veldig lenge siden han har hatt smaken på seier.
Harrison spiller best på hjemmebane, men jeg tror likvell han skal kunne gjøre en bra match her selv om det er på grus. Han viste fine takter i Davis Cup på grusen selv om han tapte mot både Tsonga og Gilles Simon.
Jeg tror det blir overkjøring selv om serven til Harrison kan bli litt utsatt her. 1,64 i odds på Harrison er bruktbart for min del.
Prøver 5 unit! Lykke til!
- Kamp / utøvere:Falla - Bachinger
- Tips/ utfall:Bachinger
- Odds:2.10
- Innsats:4
Jeg går for Bachinger her også.
Bachinger virker å være i en veldig bra periode nå, selv på grus. I tillegg spiller han på hjemmebane i Munchen i Tyskland.
Bachinger kom seg helt til semifinalene i Bucharest hvor han ble stoppet av Gilles Simon som forsåvidt vant turneringen der.
Falla er kanskje i teorien en litt bedre spiller enn Bachinger, men Falla har ikke gjort stort utav seg hittil i år og såvidt kommet forbi 1. runde i de fleste turneringene har har deltatt på.
H2H står det 1-0 til Bachinger hvor de møttes i 2009. Da vant Bachinger 61 60. Dette var også i Tyskland.
Med det gode spillet Bachinger har nå og i tillegg til at han har fansen bak seg, så tror jeg han bør få det ekstra kicket til å kunne slå Falla her.
Kan bli en tøff match. Prøver 4 unit! Lykke til!
- Kamp / utøvere:Bachinger - Brands
- Spillestopp:27.04.2012 11:00
- Odds:2.10
- Selskap:Bet365
Nummer 120 mot 119 på rankingen skal spille mot hverandre i Bucharest på grusen.
Brands er en spiller som har holdt seg for det meste i challenger-turneringer på grusen og spilt mot middelmådige spillere. Tror Brands er litt overvurdert i denne matchupen for etter min mening fungerer Bachinger veldig godt på grus til tross for at han trives best på HC og gress.
Bachinger fikk en røff start i 1. runde men vant over Volandri 36 61 63. I 2. runde møtte han Troicki som han slo på tiebreak i tredje sett, 63 46 76.
Daniel Brands møtte Dodig i 1. runde som han tok greit i strake sett, deretter Zopp som han også slo i strake.
Jeg tror toppnivået til Bachinger er mye bedre enn Brands, selv om han har falt på rankingen de siste månedene.
H2H er det 3-1 til Brands, men den eneste matchen som ble spilt på grus vant Bachinger.
Liker virkelig fremgangen til Bachinger på grusen, og virker som han kjemper hardt i denne turneringen. Tror han blir å gå seirende ut fra denne match-upen, har en god feeling på det.
Kjører på med 5 units! Lykke til!
22.04.2012 09:57 Stigis
- Kamp / utøvere:Nadal - Djokovic
- Tips/ utfall:Nadal
- Spillestopp:22.04.2012 14:00
- Odds:1.78
- Innsats:2/10
Djoko vant 5 av 5 oppgjør mot Nadal i fjor, deriblant 2 oppgjør på grus med seier i strake sett. I tillegg slo han på nytt Nadal i årets Australian Open i en jevn 5-setter.
Jeg holder likevel Nadal som favoritt foran dette oppgjøret. Han har aldri tapt i Monte Carlo og kan ta sin 8! strake tittel der. Underlaget passer ham utmerket og selv om han vel må tape en eller annen gang tror jeg ikke det skjer i år heller (altså i denne turneringen).
Djokovic mistet bestefaren sin denne uka og var helt på gråten etter seieren mot Dolgopolov. Da var det svært usikkert om han kom til start i sin neste kamp, men det gjorde han og vips så er han i finalen. Veien dit har imidlertid vært litt opp og ned og det er tydelig at han har noen utfordringer rent mentalt nå. I tillegg synes jeg ikke han er på sitt aller beste nå. Jeg synes tvert om at Nadal er nærmere et toppnivå enn Djoko nå..
En Djoko litt i ubalanse tror jeg blir for liten mot Nadal som virkelig er i sitt ess i denne turneringen. Nadal har servet godt og fra grunnlinjen virker han som sitt gamle jeg igjen. Det trege underlaget dreper mye av rackethastigheten og ikke minst noe av aggressiviteten til Djokovic, og nettopp her ligger nøkkelen for Nadal sin del. Det er jo hovedfaktoren for Djoko sin suksess mot Nadal i de siste oppgjørene.
Nettopp det trege underlaget er det aller største argumentet for at jeg tror Nadal tar denne. Med tregt underlag mener jeg veldig tregt og Nadal er og blir tidenes beste grusspiller. Han har ikke vunnet siden French Open i fjor, men sto også uten titler når han kom til denne turneringen i fjor..
Ikke vits å skrive noe utfyllende om disse spillerne da alle som følger tennis kjenner dem ut og inn etter hvert. Magefølelsen min tilsier altså Nadal slik de står per i dag og Nadal er i så fall fortsatt den ubestridte kongen av Monte Carlo.
Stigis
Spill og terninger er satans gjerninger:)
Mvh/Flipper
- Liga:Challenger
- Kamp / utøvere:Querrey, S - Zeballos, H
- Tips/ utfall:Zeballos, H
- Spillestopp:17.04.2012 22:35
- Odds:2.25
Prøver meg på ett Tennis spill som jeg syns ser intressant ut. Dere Tennispros må bare skyte meg hvis jeg er på villspor her.
Horacio Zeballos møter Sam Querrey for første gang og jeg mener all odds over 2 er spillbar her. Horacio har funnet formen og var god mot isner i houston sist.kunne fort vunnet den kampen med litt marginer i andre sett. i Colombia gangen før endte han opp i finalen mot Falla som vant på hjemmebane.
Møter i dag Hardcourt Sam Querrey som vant 2 av 6 kamper på clay i fjor og med formen til Zeballos må jeg bare spille argentineren .Tror Sam går ned til challenger for å finne godfølelsen i singelspillet sitt og få inn en god turnering,men jeg tror han kan få seg en smell med en gang.
- Kamp / utøvere:Muguruza Blanco - Goerges
- Tips/ utfall:Muguruza Blanco
- Spillestopp:12.04.2012 15:00
- Odds:3.22
- Innsats:5/10
WTA Barcelona
Gabriela Muguruza Blanco kan bli "the next big thing" i spansk dametennis, og ungjenta har imponert meg stort de få gangene jeg har sett henne i aksjon. I Miami slo hun bl.a Zvonareva og Pennetta, på veien til 4.runde.
Muguruza Blanco har noe så sjeldent som en bra 1.serve, og det er ikke ofte man ser spanske damer med det. I tillegg har hun svært fin teknikk i både forehand og backhand, og spiller med mye kraft.
Jeg ble ganske overrasket da Julia Goerges signet opp til denne turneringen, men jeg mistenker at hun vil ha matcher i beina før hennes gladturnering neste uke. Goerges har nemlig vært kanonbra i Stuttgart de siste årene, og det vil være langt fra jordas undergang for henne om hun ryker her.
Goerges har en kruttsterk forehand og en meget bra 1.serve, men det går litt over stokk og stein til tider. Hvis hun gir jernet er selvsagt Julia grei favoritt her, men selv da er Muguruza Blanco såpass talentfull at hun kan overraske.
Jeg ble smått sjokkert da jeg så oddsen her, og hadde aldri forventet over 3 i odds på det spanske stortalentet. Muligens har ikke nok folk sett henne i aksjon enda, men det hindrer ikke meg i å trøkke til litt ekstra her.
5 units prøves til 3.22 hos PinnacleSports.
Frankie
- Kamp / utøvere:Paire - Bachinger
- Spillestopp:11.04.2012 13:00
- Odds:2.55
ATP Casablanca
Skal hoppe i bingen her, så dette blir kjapt og gæli.
Benoit Paire har et fantastisk talent, men innstillingen hans til tennissporten er under enhver kritikk. Man kan kanskje kalle franskmannen for tennissportens svar på Mario Balotelli, når det gjelder evnen til å ikke utnytte sitt talent.
Paire slo Young 46 76(5) 62 i 1.runde, men imponerte ingen i den kampen. Benoit ble brutt utallige ganger, og 2.serven var oppe for slakt stort sett hele kampen. Young falt sammen etter å ha rota vekk 52** i 2.settet, men den formsvake amerikaneren har aldri vært noen grusspiller.
Mathias Bachinger imponerte med 63 36 63 mot Volandri i 1.runde, og sistnevnte hadde ikke tatt på seg rigge-skoene heller. Italieneren prøvde nemlig så godt han kunne hele veien, men Bachinger var rett og slett for bra.
Både Bachinger og Paire har en god 1.serve, så normalt sett skal dette bli en offensiv matchup uten så mange breaks. Med Paire involvert er det imidlertid umulig å si noe sikkert ang. kampforløp.
Bachinger leder 2-0 i H2H, og selv om det er fra Indoors, synes jeg det kan brukes som argument på de hurtige grusbanene i Casablanca. Alt i alt kommer jeg ikke unna et spill på Mathias her, pga Paires notoriske slurvestreker.
3 units er satt.
Frankie
- Kamp / utøvere:Beygelzimer - Cadantu
- Tips/ utfall:Beygelzimer
- Spillestopp:10.04.2012 12:00
- Odds:1.97
WTA Barcelona
Yulia Beygelzimer stilte i et av de mest spesielle antrekkene jeg noensinne har sett, da hun kvalet inn til French Open for mange år tilbake. Det vampyr-aktige kostymet sitter godt i hukommelsen min hvertfall.
Beygelzimer har stort sett holdt til på ITF-touren de siste årene, men her i Barca har hun kvalet inn i bra stil. 3 enkle seire i strake sett gir signaler om at Beygelzimer er i sin beste form på lenge.
Alexandra Cadantu var i finalen i Monterrey, og hun får fortsatt cred i markedet for dette. Sannheten er imidlertid at Cadantu ikke har vunnet en eneste match siden den turneringen, og det er ofte typisk for one-hit wonders. Det gjenstår å se om den rumenske jenta klarer å gjenta bedriften fra Mexico, men slik formen er nå tviler jeg på at det skjer med det første.
H2H er 1-0 favør Beygelzimer etter en seier på grusen i fjor, så alle faktorer taler i hennes favør her. Jeg synes 1.971 er verdt et spill, ettersom jeg har Beygelzimer som grei favoritt i boka mi.
Frankie
- Kamp / utøvere:Thorpe - Zakopalova
- Tips/ utfall:Thorpe
- Spillestopp:10.04.2012 12:00
- Odds:4.14
WTA Barcelona
Laura Thorpe er et nytt bekjentskap WTA-wise, men hun har gjort det greit på ITF-touren. Den franske damen har sågar kvalet inn i fin stil her, etter et bikkjeslagsmål mot seige Cabeza-Candela i kvalfinalen.
Klara Zakopalova har aldri gjort det bra i Barcelona, og hun er høyst ustabil. Hennes powerspill er glitrende på sitt beste, og hvem husker ikke hennes nesten-seier mot Serena Williams i French Open for noen år tilbake. Da var forehanden glitrende, men både den og serven kan variere voldsomt i kvalitet.
Det er tidlig i grussesongen, og Thorpe har fin fordel av å ha 3 kvalmatcher under beltet. Zakopalova kan ryke mot hvem som helst på en dårlig dag, og 4ish i odds var høyere enn forventet her.
3 units prøves.
Frankie
- Kamp / utøvere:Zvonareva - Safarova
- Tips/ utfall:Safarova
- Spillestopp:06.04.2012 21:30
- Odds:2.73
WTA Charleston
Vera Zvonareva har slitt voldsomt i år, men skader må ta skylden for det. Forut for turneringen i Charleston var Zvonareva svært positiv, og hun erklærte seg selv skadefri for første gang på lenge.
Zvonareva slo K.Bondarenko enkelt 61 61 i 2.runde, men sistnevnte har gjort det til vane å slå DFs i fleng de siste par ukene. I 3.runde ble det langt verre for den russiske damen, og Voegele ble såvidt tatt ned 57 63 64. Vera kom tilbake fra *030 i sistegamet, og kun choking av Voegele hindret avgjørende tiebreak der.
Zvonareva trenger nok litt tid på å finne storformen, og 2.serven virker å være veldig sårbar foreløpig.
Lucie Safarova er en streaky-spiller, og nå og da har hun uker der tennisen er fantastisk å se på. Safarova virker å være i det humøret denne uka, og etter at Lucic ble slått 63 60 i 2.runde ble formsterke Wozniak tatt ned med 62 67(4) 61 i går. Safarova reddet alt av BBs imot i den matchen, og lot seg ikke påvirke av et knepent 2.setts-tap.
Safarovas leftiespill gir henne ikke noe særlig fordel mot Zvonareva, som har en glitrende backhand og beveger seg svært godt i alle faser av spillet. Safarovas kompromissløse powerspill i både serve og returfase kan imidlertid bli svært avgjørende. 2.serven til Zvonareva er nemlig sårbar nå, og Safarova kommer til å angripe den med alt hun har.
H2H er 1-0 favør Vera, etter 63 76(9) i Australian Open i fjor. Den gangen stod hun til 1.20ish i odds, så når Safarova lykkes med angrepsspillet kan hun absolutt slå hull på den russiske damens forsvar.
Jeg synes 2.73 er helt grei odds her, og hadde satt opp denne som en 40-60 match favør Zvonareva.
3 units prøves på Safarova.
Frankie
06.04.2012 06:44 accurate
- Liga:Davis Cup
- Kamp / utøvere:R.Stepanek - J. Tipsarevic
- Tilleggsinfo:Tsjekkia vs Serbia
- Tips/ utfall:Radek Stepanek
- Spillestopp:06.04.2012 16:30
- Odds:2.75
Davis Cup, Tsjekkia vs Serbia, kvartfinale
Radek Stepanek har et STORT Davis Cup hjerte, og der han har solide seiere, og alltid selger seg dyrt mot overmakten. Har hatt Ferrer i kne på grus i Spania, Nadal i kne på carpet og pushet Federer. Generellt denne sesongen så har det lugget litt, men man får det beste ut av Stepanek i slike oppgjør som dette. Holder han en god dag i serven, så bor det så mye kvalitet i grunnspillet at på grus blir han ikke overspillt. Og i takt med publiken så bygger han moment i miksingen sin, og er totalt uredd.
Janko Tipsarevic går sjeldent ut av en grus-sesong med positive fortegn. Det handler om serve, første-serve prosent, og der han ikke får bruke sitt signaturslag. En hoppende backhand etter en luftig ball med en god lengde i hjørnet er hardcourt-gull. Tipsarevic har skuffet i en del Davis Cup matcher, og har avogtil slitt med å innfri, har tap mot Devvarman og Monfils på hjemlig hardcourt. Fjoråret var stort for Tipsa, og han har også levert i år, men tilbake igjen på grusen stoler jeg ikke på serberen.
Berdych tar mest sannsynlig Troicki i dagens første møte, og da har Stepanek fått det slik som han vil, og alt press ligger på racketen til Tipsa. Innendørs grus,
men likevel ikke stor fordel Tipsa.
Innbyrdes 2-1 fordel Tipsa, men 1-0 fordel
Stepanek på grusen.
Godt å se deg tilbake på tennisforumet, og jeg håper du fortsetter å slakte ATP-markedet:)
Jeg satt faktisk og skrev på dette spillet selv, men nøyer meg med en kommentar nå:
Det er ventet over 10 000 tilskuere til denne matchen, og Stepanek kommer til å bruke det for alt det er verdt. Tsjekkeren er vansinnigt seig, og et mareritt å møte når han er i kamphumør. Det er ingen tvil om at Radek vil gi alt han har her, og forholdene skal også favorisere han. Tipsarevic klaget senest i dag på at grusen i arenaen var som "mud", og det er ikke ideelt å bruke energi på å irritere seg over baneforholdene.
Radek spiller samme tennis uansett underlag, og i tillegg til å være en kløpper i 5-settere har han også vært dypt i French Open etc. Jeg synes dette ser svært spennende ut og er veldig enig i verdien på Stepanek.
Lykke til Accu!
mvh
06.04.2012 05:06 accurate
- Liga:Davis Cup
- Kamp / utøvere:N.Almagro - J.Melzer
- Tilleggsinfo:Spania vs Østerrike
- Tips/ utfall:over 37,5 game
- Spillestopp:06.04.2012 12:00
- Odds:2.02
Davis Cup,
Spania vs Østerrike, kvartfinale
Nicolas Almagro åpner ballet for spanjakken mot Jurgen Melzer. Almagro har slitt mot leftier tidligere i karrieren, og det handler mest om at han får liten tid til å ladde sin enhånds-backhand, og ballen flyr ut av banen. Men han har blitt klokere og roligere med årene, og tar litt mere dybde i satsingene. Likevel har
Verdasco for eks. som også er leftie hatt overtaket innbyrdes. Almagro har også i mange matcher hatt problem med å holde konsen i 5-settere, og kan ryke i egne servegame litt enklere enn rankingen tilsier. Almagro sterk i Sør-Amerika på grusen senest, men mye av feelingen er borte via hard-court turneringene i statene.
Jurgen Melzer er en god allrounder, og på grusen har han mange gode runs , blant annet tok han ut Federer og nettopp Almagro i Monaco i fjor. Melzer er ekkel å spille imot, der han også går mye på nett i egne servegame, for så å sjanse mye i returene der han banker ballen tilbake med høy hastighet, noe som ga han tittelen i årets indoor Memphis turnering i februar. Melzer kan holde en høy første-serve prosent, noe som gir han nok trykk til å holde mye, og variasjonen er bra.
Almagro er ganske fersk i Davis Cup, og må holde nede satsingsnivå foran sine egne tilskuere. Han har fortsatt en del barnesykdommer, som å la frustrasjonen bli
litt ødeleggende. Melzer er mere rutinert, og kan like å gå inn i en slik match som stor underdog, og der han har en x-factor i litt miksing i spillet hvis Almagro ikke finner dunke-formen fra grunnlinjen. Raske forhold på Marina d'Or, Oropesa del Mar, Castellon, Espana, og det gir meg en tettere match enn linjen som er satt.
Innbyrdes 2-1 fordel Melzer, 1-1 på grus. Jeg liker serve/returstatsene fra tidligere møter.
- Kamp / utøvere:Hercog - Bartoli
- Tips/ utfall:Hercog
- Spillestopp:05.04.2012 16:00
- Odds:2.83
WTA Charleston
Oddsen virker å synke på Hercog, så jeg poster dette spillet tidlig.
Jeg gikk imot Polona Hercog i 2.runde, pga leftiemotstand i Varvara Lepchenko. Hercog stormet imidlertid gjennom matchen på imponerende vis og vant til slutt 63 62. Lepchenko klaget over at hun hadde vært syk forut for turneringen i post-match intervjuet, men ettersom hun stilte opp regner jeg med det bare var excuses.
Marion Bartoli har aldri vært noen grusspiller, men på en god dag kan hun slå de fleste også på dette underlaget. I French Open i fjor hadde Marion en fantastisk run bl.a. Grusformen virker imidlertid ikke å være helt inne for frøken Bartoli foreløpig, og hun slet tungt mot Dushevina i 2.runde. Dette har alltid vært en vanskelig matchup for Marion, og det var bare såvidt hun hanglet iland en 62 67 64 seier.
Bartoli har røket ut direkte i første match to år på rad, og slet tungt i dag. Hun leder riktignok 4-0 mot Hercog, og dette er GRØNN (og ikke rød) grus, men den ene matchen innbyrdes på grus vant Bartoli"bare" 36 64 64. Det var da også i hurtige forhold i høyden i Madrid.
Jeg klarer ikke finne argumenter for IKKE å spille denne til odds over 2.50, ettersom det lukter veldig 60-40 match favør Bartoli. Grei verdi i Hercog til 2.83 slik jeg ser det, og 3 units prøves.
Frankie
- Kamp / utøvere:Shvedova - Wickmayer
- Tips/ utfall:Shvedova
- Spillestopp:04.04.2012 19:30
- Odds:3.27
WTA Charleston
Markedet har sunket de siste timene, så jeg tar denne før jeg køyer.
Yaroslava Shvedova kvalet inn i overbevisende stil, etter 64 60 mot Pegula (faren hennes eier hockeylaget Buffalo Sabres) og 76 75 mot Hlavackova. I 1.runde ble Panova feid av banen med 64 60, og det er solide siffre mot en hardtservende dame som Panova.
Shvedovas serve/forehandspill er nøkkelen til hennes suksess, men kasakk-hønsa har en fin mixup med nettangrep og backhandslice.
Yanina Wickmayer slo Vania King 63 64 i 1.runde, men King kan skylde på seg selv for å ha misset 6 av 6 BBs i 2.settet. Wickmayer har ristet av seg ryggplagene som hemmet henne i store deler av fjorårssesongen, men stabiliteten er ikke som før. Hun røyk for Gajdosova i Indian Wells, og choket grusomt mot Wozniacki i Miami.
Shvedova er en offensiv spiller, og mix-upen hennes kan fort dra feil utav powerspillet til Wickmayer. Nøkkelen ligger i serven, og jeg håper de statsa fortsetter å være sterke.
Over 3 i odds her er spillbart i mine øyne.
3 units er satt.
Frankie
- Kamp / utøvere:Rodionova - Medina Garrigues
- Tips/ utfall:Rodionova
- Spillestopp:03.04.2012 22:30
- Odds:3.74
WTA Charleston
Jeg gikk imot Medina Garrigues i går, men hun tok seg av Oudin med 64 46 60 i den matchen. Oudin stod til 6 i odds prematch der, så jeg synes ikke Medina imponerte allverden. De to første settene var helt jevne, og Oudin gikk ned med et brak etter å ha misset GB i åpningsgamet av 3.settet.
Medina Garrigues har ikke spilt i Charleston på mange år, og formen hennes har da også vært langt fra skremmende sålangt i år. Det er først og fremst i de små turneringene på rød grus hun virkelig plukker poeng nå til dags.
Anastasia Rodionova servet knall i 1.settet og 3.settet mot Czink i går, og det holdt til 62 26 61-seier. Czink hadde kvalet inn, så den seieren syntes jeg var bra av Rodionova.
H2H mellom disse spillerne står 1-1, og Rodionova vant sist de møttes i 2007. Da stod hun til over 4 prematch, men formwise var Medina langt skumlere det året synes jeg.
Medina slet stort sett i hvert eneste servegame i de to første settene mot Oudin, og selv om denne matchen får en annen rytme så viser det at hun er sårbar. Rodionova kan plukke endel gratis på 1.serven, men er avhengig av å spille aggressivt og korte poeng. Klarer hun dette blir matchen grisejevn slik jeg ser det.
3 units prøves til 3.74 hos PinnacleSports.
Frankie
- Kamp / utøvere:Daniilidou - Pavlyuchenkova
- Tips/ utfall:Daniilidou
- Spillestopp:03.04.2012 21:00
- Odds:3.02
WTA Charleston
Poster to kjappe OddsNetspill, for de som vil følge litt grus-humor utover kvelden.
Anastasia Pavlyuchenkova har vært i elendig form i lang tid, og det skyldes mye hennes skulderproblemer. Jeg forstår ikke hvorfor den russiske ungjenta ikke tar en break og sørger for å bli fit. Her har hun faktisk bedt om wildcard, og det virker som Pavlyuchenkova er fast bestemt på å fortsette å spille seg gjennom problemene.
Eleni Daniilidou er ingen grusspiller, men den grønne grusen i Charleston er mye hurtigere enn europeisk rød grus. Danii fikk en fin gjennomkjøring med 63 64 mot Kudryavtseva i går, og slicen fungerte utmerket. Den kan fort dra endel feil utav løse Pavlyuchenkova også, som hadde BYE i går og spiller sin første match i turneringen her.
Oddsen er nå over 3 på Daniilidou, og det må prøves synes jeg.
Frankie
- Kamp / utøvere:Oudin - Medina Garrigues
- Tips/ utfall:Oudin
- Spillestopp:02.04.2012 18:30
- Odds før kurtasje:6.00
- Kurtasje %:5
- Odds etter kurtasje:5.75
- Selskap:Betfair
WTA Charleston
Melanie Oudin har slitt forferdelig tungt de siste to åra, men vi vet jo alle hva som bor i henne. Nå har den amerikanske strikkmotoren endelig vist form igjen, og Melanie fikk bra selvtillit i kvalen. Først ble seige Watson tatt ned i 3 sett i en skikkelig grinderduell, før bigserving Rampre ble slått enkelt 63 62 i går. Oudin lå under *13 der, før hun reelet av 8 strake games til 63 *30.
Anabel Medina Garrigues er god på grusen, men dette er hurtig grønn grus og kan ikke sammenlignes med den europeiske røde. I tillegg har ikke Medina Garrigues vist form i hele år strengt talt, og her i Charleston har hun ikke deltatt siden 2008. Det tyder på at hun normalt sett ikke har prioritert den, og sist oppmøte her endte med tap som stor favoritt mot Perebiynis i åpningsrunden.
Dette blir en skikkelig grunnlinjematch, men Oudin er på gang nå, og da synes jeg dette blir altfor høy odds under gjeldende omstendigheter. 3 units prøves.
Frankie
Nå er det en stund siden jeg har kommet med tips her på OddsNet. Dette er fordi jeg har hatt mindre tid til å kunne se kamper og det førte til at jeg ikke har hatt nok kunnskap til å begrunne tips. Har fulgt en god del med allikevel, men nå har altså min tennisside/tenniskanal kommet med mulighet til å se hele kamper i VODs slik at jeg kan følge med på viktige øyeblikk i kampene og analysere når jeg har tid til det. Til tross for dette har jeg ikke mulighet til å komme med mange tips, men vil prøve å komme med noen høyoddsere hvis jeg føler jeg har godt nok grunnlag til det.
Når det gjaldt Melanie Oudin så føler jeg at dette er en match hun har god mulighet til å vinne. Du har skrevet mange gode grunner her og jeg skal bare legge til flere. Oudin er en veldig formspiller og det å spille på amerkansk grunn er alltid noe som favoriserer henne. Farligheten er at dette er første gang hun har vunnet to kamper på rad siden november 2010 og blir vanskelig for henne å spille så mange kamper på rad i tillegg til at hun har tapt to av to mulige mot Medina Garrigues (rød grus). Jeg synes det er veldig viktig å fokusere på at dette er en turnering Oudin har gode minner fra i tillegg til mye støtte fra fansen. Hun nådde kvartfinalen her i 2010 hvor hun tapte mot finalist Vera Zvovareva. Støtte fra fansen kan ses i denne vidoen fra kvalfinalen: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CBucFPCdViY.
- Kamp / utøvere:Falconi - Hlavackova
- Tips/ utfall:Falconi
- Spillestopp:02.04.2012 20:00
- Odds:2.93
- Innsats:4/10
WTA Charleston
Irina Falconi har slitt veldig formmessig i år, men fikk en flott formutløsning på grønn grus i Osprey sist uke. Osprey er en svært stor ITF-turnering, så den kan sammenlignes med en liten WTA-turnering faktisk. Falconi slo en av årets unge kometer på ITF-touren, Grace Min, i 3 sett, før hun gikk ned knapt 46 i 3.sett mot Aranxta Rus. Rus er en tricky leftie og vant til slutt hele turneringen, så absolutt godkjent av Falconi.
Andrea Hlavackova har kommet inn som lucky loser, etter at hun først røyk 67 57 mot Shvedova i kvalfinalen i går. Hlavackova er en meget søt og langbeint jente, som har en tung serve, men som ikke er av de raskeste til å stokke beina. Det er først og fremst i double hun har gjort sine beste resultater.
Falconi er en gritty baseliner, og jeg synes dermed hun får en fin matchup her. I tillegg har den amerikanske jenta hjemmebanefordel, og hun viste som sagt form i Osprey sist uke. Hadde Falconi vært på normalt nivå de siste par mnd hadde denne vært even oddswise, så dette må rett og slett prøves.
4 units er satt.
Frankie
- Kamp / utøvere:Ferrer - Djokovic
- Tips/ utfall:Ferrer
- Spillestopp:30.03.2012 01:00
- Odds:4.60
ATP Miami
Novak Djokovic vant Australian Open tidligere i år, men jeg tror de fleste er enige med meg i at serberen IKKE har vært like utilnærmelig som på samme tidspunkt i fjor. Dette kan ha sammenheng med skulderskaden i pre-season, eller rett og slett det faktum at den tennisen Novak viste de første månedene i fjor var umenneskelig.
Djokovic røyk for Isner i Indian Wells, og jeg synes ikke han har imponert særlig denne uka heller. Gasquet hadde store sjanser i 1.settet, men gikk ned 57 36.
David Ferrer elsker Miami, noe de fleste spansktalende spillerne gjør. Det er nesten som å være på hjemmebane for de, ettersom latino-andelen er stor på tribunene. Publikumswise blir nok dette uansett ganske even, ettersom Djokovic er mektig populær i Statene.
Ferrer spilte en strålende match mot Del Potro i forrige runde, og det på den noe hurtigere Grandstand-banen. Spanjolen temmet serven og forehanden til DP på effektivt vis, og ble aldri brutt selv.
Djokovic leder "bare" 8-5 i H2H mot Ferrer, MEN han har hele 7-0 på hard courts. Centre courten i Miami på kveldstid er imidlertid svært treg, noe vi bl.a så i Tsonga - Nadal i går. Dette er fordel Ferrer, som muligens får matchen inn i sitt spor; nemlig en skikkelig slitematch.
Den spanske terrieren mot tempo-fenomenet Djokovic har som regel endt i grei Djoko-seier, men jeg synes forutsetningene er ganske annerledes her.
4.60 prøves med 3 units.
Frankie
Djokovic imponerte verken mot Troicki eller Gasquet.
Så matchen mellom Ferrer og Benneteau hvor Ferrer hentet seg inn noe voldsomt og deretter spilte suverent i 2. settet. Må bare si at serven til Ferrer faktisk er _bedre_ nå enn den tidligere har vært. I tillegg er jo Ferrer en fighter og gir seg ikke før siste slutt.
Blir spennende!
29.03.2012 17:59 Stigis
- Kamp / utøvere:Wozniacki - Sharapova
- Tips/ utfall:Wozniacki
- Spillestopp:29.03.2012 19:00
- Odds:2.02
Wozniacki virker endelig å ha funnet igjen gløden og motivasjonen. Hun spilte meget bra mot Serena i kvartfinalen (64 64) og spesielt servingen imponerte meg stort. I tillegg klarte hun å løfte aggressiviteten og sette ordentlig trykk på ballene, noe som var nok til at Serena fikk en solid andel errors etter hvert.
I tillegg spiller hun selvsagt fortsatt stødig og svært solid i forsvar, og når hun altså i tillegg klarer å løfte spillet sitt fremover i banen blir det bra. Antallet vinnere er fortsatt ikke av en annen verden, men klarer hun å trykke på som mot Serena bør det gi Sharapova problemer - altså i tillegg til solid serving da Sharapova ikke er kjent for å holde igjen i den fasen heller :-)
Sistnevnte fikk nærmest walk over mot Na Li i sin kvartfinale. Na Li traff ikke på noe som helst og det er vel første gang jeg har sett Sharapova kun stå å returnere baller og vente på feil fra motstanderen.
Sharapova får problemer så fort motstanderen klarer å sette henne litt under press. Hun vakler nemlig så fort hun blir satt på prøve i fotarbeidet og nettopp det tror jeg Wozniacki er i stand til å utfordre.
Wozniacki har vunnet i strake sett de to seneste oppgjørene på hardcourt (mot Sharapova) og bør nå ha fått tilbake selvtilliten. Så langt i turneringen har hun ikke avgitt sett og det hjelper selvsagt mye mentalt når det virkelig begynner å dra seg til.
Klarer hun å å serve opp mot nivået fra Serena-matchen i tillegg har jeg god tro på Wozniacki her faktisk.
Stigis
29.03.2012 12:07 Na Zdrowie
- Kamp / utøvere:D.Ferrer - N.Djokovic
- Tips/ utfall:D.Ferrer 2-1
- Spillestopp:29.03.2012 01:00
- Odds:7.50
- Selskap:NordicBet
David Ferre har god form og spiller godt om dagen , han ser ut til å trives i miami og har feid all motstand ut og bort , sist ble potro feid av banen med 63 63.
Ferrer er først og fremst grusspiller men gjør det godt på hc også og nå mener jeg han har sjansen til å stoppe djokovic.
h2h leder djokovic 8-5 der 7 av møtene har vert på hc og djokovic har vunnet alle , men ferrer har sanket godt med poeng i disse matchene og han skal ikke være helt uten sjanse i denne.
Djokovic viser svakhetstegn i miami og avgir mange game til sin motstandere.
Ferrer har motivasjonen her og formen vitner om at dette blir en tett match som kan bikke i ferrers favør til slutt , jeg tror på en 3 setts match igjen mellom disse to men at ferrer her endelig slår djoko på hc.
Synes 7,50 er fristende og jeg prøver.
- Kamp / utøvere:Tsonga - Nadal
- Tips/ utfall:Tsonga
- Spillestopp:29.03.2012 03:00
- Odds:3.20
ATP Miami
OBS! Mulig oddsen stiger, men jeg poster den nuh, slik at flest mulig får sett spillet.
Rafael Nadal var langt fra sitt beste nivå i går, men det holdt til 64 64 mot Nishikori. Jeg må imidlertid innrømme at det virket som Nadal, sportsligheten selv i mine øyne, dro igang et tjuvtriks på slutten av 1.settet. Spanjolen tok en injurytimeout rett før Nishi skulle serve på *45, og japaneren sprakk som trollet i sola.
Nadal har ikke imponert denne uka, kanskje med unntak av 2.rundekampen mot Giraldo. Jeg synes det samme var gjeldende sist uke, da han burde røket for Nalbandian, men såvidt kom seg gjennom.
Jo-Wilfred Tsonga spilte en fantastisk match mot Florian Mayer i går, og det var klinisk serve/power-tennis fra start til slutt. Mayer er en svært tricky motstander for mange av bigserverne, men tyskeren var sjanseløs på å stå imot brutaliteten til Tsonga.
Jo-Jo ligger under 3-6 i H2H mot Nadal, men vant 2 av 3 oppgjør i fjor. Det ene han røyk var Davis Cup-match i Spania, og der vil jeg påstå Nadal er så og si uslåelig.
Franskmannen har det blytunge powerspillet til å slå hull på Nadals forsvar, og serven blir en nøkkel her. Dessverre spilles matchen sent, noe som gjør at forholdene er tregere, men slik Rafael fremstod i går synes jeg uansett det er fin verdi her.
Spillbar ned mot 3 i odds hvertfall, og 4 units prøves.
Frankie
Jeg ser ikke at Nadal skal gå ned i strake sett, han har for mye fightervilje og har tid til å lese seg inn i serven utover matchen i 2.sett, skulle det dra seg mot 3 sett, så er Nadal megafavoritt når det drar seg mot slutten på for eks. 4-4 eller noe der omkring. Tsonga sitt løpesett og Nadal sin evne til å finne ut av serven etter to timer, gjør at Nadal får matchen inn til slutt.
To bets er bedre i mine øyne enn en ren Tsonga seier, overspillet på antall game og at Tsonga tar 1.sett etter god serving.
Må stikke nå, men måtte lufte tankene mine først :-)
Uansett, toppspillere kan heve seg fra dag til dag, men Nadal har vist såpass mye svakhetstegn i det siste at jeg ikke kommer unna skrellforsøket her.
mvh
Nadal vant 37% av førsteservene til Tsonga i møtet i Miami i 2010, kontra 15 % på indoor, og 13% på gresset i dei to nevnte møtene!!! Og det avgjør kampen i mine øyne, selv om det kan bli jevnt.
- Liga:Challenger
- Kamp / utøvere:B.Paire - S.Bubka
- Tips/ utfall:Sergei Bubka
- Spillestopp:28.03.2012 22:40
- Odds:1.80
- Selskap:NordicBet
H2H leder franske Benoit Paire 2-0 på Sergei Bubka , begge oppgjørene på grus og på fransk jord.
Her er vi tilbake i frankrike men denne gang på HC og jeg tror Bubka som har vist bra takter i det siste skal ha en fin sjanse her og 1,80 synes jeg bør prøves.
Benoit Paire er først og fremst grusspiller der han spiller 61% av matchene sine på dette underlaget , på HC er han ikke veldig god og har 14-12 her.
Paire har vert i usa og spilt i indian wells og miami , i indian wells ble han knust 64 62 av berlocq i første runde , i miami vant han første match mot alex kuznetsov som ble en 3 setts match , i andre runde ble Piare knust av belgiske Goffin 62 62.
Sergei Bubka spiller flesteparten av sine matcher på HC og hadde ett fint opphold i usa og gjorde det godt både i indian wells og miami.
i indian wells kom han til 3 runde der han ble slått 75 63 av davydenko.
i miami ble det stopp i andre runde etter at han kvalet inn og fikk 4 matcher der.
Oddsen til denne er satt veldig jevnt og er nok sikkert riktig , men jeg tror Bobka tar denne på rutine på HC samt at serven ser ut til å sitte bra , han viser bedre form og jeg tror h2h etter denne vil vise 2-1 i favør Paire.
- Kamp / utøvere:Na Li - Sharapova
- Tips/ utfall:Na Li
- Spillestopp:27.03.2012 18:00
- Odds:2.37
Na Li har slått Sharapova 4x på rad og jeg ser ikke helt hvorfor det ikke skal kunne skje igjen..
2011: Na Li 76 64 (WTA Championships - indoor hard)
2011: Na Li 64 75 (French Open - clay)
2010: Na Li 75 61 (Birmingham - grass)
2009: Na Li 64 64 (Birmingham - grass)
I 2005-2006 vant Sharapova alle 4 oppgjørene, mens hun også vant en match i 2009 på grus - et par uker før Birmingham-finalen.
De 4 siste oppgjørene bærer likevel preg av et mentalt overtak for Na Li og det er faktisk en faktor man ikke skal kimse av.
Sharapova slår fort sprekker mot spillere som klarer å svare på powerspillet hennes og ikke minst klarer å sette henne under press tilbake. Da havner hun ofte i ubalanse og de upressede feilene florerer.
Na Li er ikke like ekstrem hva offensivt spill og mangel på sikkerhetsmargin angår, men hun besitter likevel svært gode offensive egenskaper - fra begge sider. I form er hun UTEN TVIL topp 5 i verden og jeg synes hun nærmer seg toppnivået igjen nå.
Na Li er altså selv svært offensiv i stilen, men med mye mer kontroll enn Sharapova. Hun er god til å å sette tempo på ballene og rackethastigheten er imponerende. Fotarbeidet er i verdensklasse og hun vinkler og varierer spillet mesterlig når ting flyter. Dette er svært viktige egenskaper for å få Sharapova ut av sin endimensjonale spillestil og kanskje noe av grunnen til det solide overtaket H2H de siste årene.
Ingen ruvende servere dette, men Sharapova er ofte i trøbbel så fort 1.serven ikke sitter. Spesielt dobbelfeilene hagler til tider og hun blir aldri den serveren hun en gang var - selvsagt pga operasjonen og skadeplagene hun slet med tidligere. Derfor blir også returspillet avgjørende for Na Li sin del og jeg ser absolutt ikke bort fra et hav med breaksjanser begge veier i denne kampen.
Jeg finner helt klart verdi i 2,37 og setter 3 units på Na Li her.
Stigis
- Kamp / utøvere:S.Williams - Wozniacki
- Tilleggsinfo:Settspill
- Tips/ utfall:2-0
- Spillestopp:28.03.2012 00:30
- Odds:1.77
- Selskap:Betsafe
Serena Williams vant 46 av 49 turneringer før hun var 10 år. Resten er historie, men hadde hun prioritert annerledes og tatt andre karrierevalg tror jeg likevel hun kunne hatt et enda større navn i historiebøkene.
Karrieren hennes har vært preget av alt for mange skader, nedprioritering av mindre og, for henne, ubetydelige turneringer, for mye fokus på mote og design, lite treningsvillig osv.
Likevel har hun vunnet 13 Grand Slam-titler i singel og 14 i dobbel (alle med søster, Venus). Totalt har hun vel også bikket 40 singel-titler, samt 20 i dobbel. Hun har vært nr.1 i verden i totalt 123 uker, et tall som kunne vært langt mer imponerende hvis hun hadde villet eller rett og slett giddet.
Nå når Serena og søster Venus deltar i Miami-turneringen er det med viten om at fokuset og motivasjonen er 110% og vel så det. Dette er "deres" turnering og de har vel til sammen vunnet den 8x med hele 5 titler til Serena.
Kan jo minne om at dette er en turnering som i lange tider har gjort alt de kan for å få inntog som en Grand Slam-turnering og som i størrelse kan måle seg med flere av dem.
Serena hamret inn vanvittige 20 ess i gårsdagens match mot Samantha Stosur (75 63) og har så langt feid gjennom i strake sett i alle kampene;
4.runde: Stosur 75 63
3.runde: Vinci 62 61
2.runde: Zhang 62 63
H2H leder dessuten Serena 3-0 mot Wozniacki;
2011: Williams 62 64 (US.Open - hard)
2009: Williams 64 01 ret (Doha - hard)
2009: Williams 67 63 76 (Sydney - hard)
Wozniacki har vært på en liten down så langt i år og mistet blant annet sin nr.1-posisjon på rankingen. Hun byttet trener og forsøkte å legge om stilen sin noe, men det tok ikke lang tid før faren hennes igjen var back in business. Det har egentlig bare endt med at Wozniacki har blitt mer usikker på seg selv. I og med hun har gått noe vekk fra det hun var trygg på.
Endringene går selvsagt på å forsøke å være litt mer agressiv og trykke på mer i sitt offensive spill. I forsvar vet vi jo at hun er i den absolutte verdensklasse, men i forhold til Grand Slam-titler og møte med de aller, aller beste blir manglene i spillet hennes svært synlig.
Mot Serena Williams ser jeg ikke for meg at hun klarer å henge med i svingene. Serena spiller ofte med små marginer og en del unforced, men slik hun spiller nå skal Wozniacki spille maks i forsvar for å stå i mot. Det gjelder imidlertid å gjøre mer enn å stå i mot lengst mulig. Hun må selv få opp agressiviteten flere hakk fra normalen for ikke å la Serena styre ballvekslingene som hun vil.
Wozniacki kommer ofte bakpå i kampene sine, men det har hun absolutt ikke råd til mot Serena. Sistnevnte virker å ha noe stort på gang igjen og da er hun ofte ustoppelig. Serven alene er nok til å skremme vannet av motstanderen.
Når disse to møttes i US.Open i fjor vant vel Serena 34-5 i antall vinnere og det bekrefter noe av det jeg skrev lenger oppe - nemlig at Wozniacki må heve seg flere hakk offensivt og tørre å slå litt tilbake. Det holder ikke å kun spille forsvar mot Serena.
3 units forsøkes på 2-0 i sett til Serena.
Stigis
- Kamp / utøvere:Hantuchova - Ivanovic
- Tips/ utfall:Hantuchova
- Spillestopp:25.03.2012 20:00
- Odds:3.51
Jeg spilte settspill på Ivanovic i forrige runde, men denne gang velger jeg faktisk å gå i mot henne. Rett og slett fordi jeg mener oddsen på Hantuchova er kunstig høy.
Over 3,50 frister i hvert fall, med følgende faktorer som mulig utslagsgivende;
Ivanovic game preges i stor grad av serven, svært ofte med negativt fortegn.
I Miami er det en del vind og forholdene kan gi Ivanovic ekstra trøbbel, spesielt i forhold til oppkastet hennes. Alle vet hvor sårbar Ana-babe er når hun skal vikle seg frempå med 2.server... Det kan i så fall gi Hantuchova mange breakmuligheter.
Ivanovic har aldri trivdes i Miami og går sjelden langt i denne turneringen.
Det er turneringen i Indian Wells Ana-babe pleier å briljere i og hun har selv uttalt at nettopp den turneringen er blant favorittene hennes, mens hun har uttalt seg i langt mindre positive ordelag om Miami-turneringen (disse turneringene spilles jo back-to-back).
Forholdene er dessuten svært forskjellig turneringene i mellom og det kan være en trøblete overgang for enkelte.
Ivanovic har spilt på seg selvtillit igjen, MEN jeg friskmelder henne fortsatt ikke og faktum er at spillestilen hennes tross alt preges av svært små marginer.
Hantuchova har vært litt så som så i forhold til potensial i år, men jeg synes likevel at spillet hennes er bedre etter at hun i fjor la om til en noe mer defensiv utgave. Hun har rett og slett lært seg til å bli litt mer tålmodig og spille med mer taktisk smartness. Nettopp det tror jeg er ekstra viktig mot en spillertype som Ivanovic, men samtidig kan det også være en fordel å slå direkte tilbake og Hantuchova besitter tross alt selv et høyt nivå offensivt.
H2H mellom disse viser 5-2 fordel Ivanovic og Hantuchova har vunnet sine 2 på gress, men mange av oppgjørene er av den svært jevne sorten.
Jeg nevnte tidligere i uken at Ivanvic var veldig enten eller og at hele 47 av hennes 51 siste matcher ble avgjort i strake sett - enten 2-0/0-2. Hun plusset på med ytterligere en etter 2-0 mot King, men mot Hantuchova har jeg faktisk tro på en sjelden 3-setter og da kan alt skje.
Jeg lar meg friste til noen units på Hantuchova, så får tiden vise om det er lurt eller ikke. Som en kuriositet kan jeg nevne at Hantuchova ledet 6-0 2-0 mot Ivanovic i Australian Open tilbake i 2008, men til slutt tapte kampen. Når de møttes i finalen i Luxembourg i 2007 (indoor hard) var Hantuchova oppe med et sett og 3-0 i 2.sett, men igjen klarte hun å kollapse..
La oss håpe den tiden er forbi og at Hantuchova ikke har dette altfor langt fremme i topplokket.
Jeg har i hvertfall tro på en jevn batalje og mener 3,51 er for høyt på en spiller av Hantuchova sitt kaliber.
Stigis
Anababe trivs ju som sagt inte riktigt i Miami, det skrev jag ju också senast minns jag, så på det sättet kan det ju verka som ett lämpligt spel, men faktum är att Daniela trivs ännu sämre, och turneringen i Key Biscayne har länge setts som en slags "förbannelse" för Daniela ända sedan år 2000 (!).
Danielas resultat i Miami sedan 2000:
2000: 1.rundan
2001: 1.rundan
2002: 1.rundan
2003: 2.rundan (första matchen)
2004: 3.rundan
2005: 2.rundan (första matchen)
2006: 3.rundan
2007: 3.rundan
2008: 3.rundan
2009: 2.rundan
2010: 4.rundan
2011: 3.rundan
Hon har alltså blott en enda gång tagit sig förbi 3.rundan sedan år 2000, och då har Hantuchova varit en solid topp20-30 spelare sedan dess i princip. Det är rätt och slätt helt sinnessjukt för en spelare av den kalibern, och den otroligt långa karriären i världseliten. Återstår att se om hon kan förbättra på det facitet ikväll då.
Bör också tilläggas att Daniela spelade i 2.rundan mot Katya Bondarenko, och vann 67 62 76, men den var LÅNGT ifrån välspelad. Matchen innehöll 26 breaks på 34 games (!!), 31 dubbelfel och enorma mängder UE´s överlag, i en match som beskrevs som en av de sämsta matcherna på WTA de senaste åren. Bondarenko servade för match vid 65 i avg. set och hade 42 i tb, men tappade båda gångerna.
Stigis
PS: Man kan selvsagt si at jeg burde hatt med din info i analysen også, men da er det bra du er "våken" og kan spe på med info :o)
Endret
25.03.2012 18:18 AntonW
Hehe, nej alltså, jag var ju enig med dig i Venus-spelet f.eks så har inget emot dig alls :) Ville bara lägga in lite extra info, och sa väl inte direkt någonting om att spelet var dåligt i sig. Håller med om att 3.51 är ett högt odds under normala omständigheter mot Ivanovic. Vill minnas att de möttes på gräset i förra sommaren med långt mer even odds. De högre oddsen nu beror nog mycket på den horribla matchen senast då mot Bondarenko, men det är ju alltid möjligt hon höjer sig här med uppgiften ! Blir en intressant match oavsett mellan två skönheter :=)
Det er lett å bli litt ensporet når man skriver en slik analyse og i dette tilfellet la jeg nok litt vel mye vekt på den ene siden. Derfor setter jeg stor pris på din input, for du kommer med veldig viktig og konkret info.
All ære til deg for det, så keep 'em coming - tilbakemeldingene altså. Enten du er enig eller ikke :-)
Stigis
- Kamp / utøvere:Federer - Harrison
- Tilleggsinfo:ATP Miami
- Tips/ utfall:Ryan Harrison
- Spillestopp:24.03.2012 19:30
- Odds før kurtasje:18.5
- Kurtasje %:5
- Odds etter kurtasje:17.6
- Selskap:Betfair
Roger Federer har spillt enormt mye tennis i det siste, uten å ha en off-dag, med sine store titler på nyåret. Federer har annonsert hvile etter denne turneringen, og det er forståelig før grussesongen tar av. Federer har en tendens til å slippe seg ned i tidlige runder, og han kan få problemer her hvis han gir bort noe fra start av. Et møte i Indian Wells ifjor er fordel Harrison, da han holdt mye og også gav Federer press fra grunnlinjen. Federer spillte god tennis i årets Indian Wells, men ble pushet svært hardt av Raonic og her får han en bedre grunnspiller. Men Federer har en enorm evne på bigpoints, og den evnen må grumses til hvis han skal ned her. 2005/2006 hadde Federer sine siste titler i Miami.
Ryan Harrison klaget over for lite hvile forut og inni Indian Wells, men har nå fått endel fridager innimellom, og snudde matchen mot Starace. Det er en tålmodighetsprøve, og Harrison kan svare her med en match med svært få upressede feil. Servemessig er Harrison god nok til å holde alt, og man kan få en match som avgjøres i bigpoints. Returmessig satses det friskt, og Harrison er det største vidunderet, ved siden av Isner, hos amerikanerne. Harrison reddet 5 av 5 breakballer mot Starace, og det sier at unggutten har inne flyt i topplokket, og kan gi Federer match helt inn. Jeg liker at Harrison kun har møtt Federer en gang (67 36 IW 2011) , da har han ingen spøkelse opparbeidd.
Mye jevnere enn oddsen indikerer, og Harrison har det inne nå, til å gjøre dette langt fra komfortabelt for Federer. Jeg liker generellt matchupen og tallene fra møtet ifjor, og at Harrison har funnet spillet sitt iforhold til nylige turneringer. Det er nå man skal gå imot Federer, i en åpningsmatch mot en unggutt med enormt potensiale, og ikke senere.
24.03.2012 06:14 Frankie P.
- Kamp / utøvere:Becker - Benneteau
- Tips/ utfall:Becker
- Spillestopp:24.03.2012 17:30
- Odds:2.76
ATP Miami
Benjamin Becker slo O.Rochus i 57 63 62 i 1.runde, og han viste fremragende fighting-spirit i den matchen. Tyskeren burde tatt 1.settet enkelt, men misset alt av sjanser og ble istedet brutt på den ene imot på *55. Dette så imidlertid ikke ut til å prege han i det hele tatt, og han stormet gjennom de to siste settene uten problemer.
Becker er "bare" 1.80 høy, men serven er et svært viktig våpen, og den fungerte på utmerket vis mot Rochus. Benjamin har vært i 4.runde i Miami før, og US hardcourts er utvilsomt det underlaget han presterer best på.
Julien Benneteau kastet bort sett og break opp til 62 36 26 mot Ebden i 2.runde i Indian Wells, og dermed er det endel uker siden franskmannen viste gladtennis. Benneteau har egentlig god grunn til å ha vært litt "off", ettersom han ble vraket som double-partner til Llodra i OL. Det franske forbundet valgte istedet å pare opp Llodra med Tsonga, og dette gjorde selvsagt Benneteau svært skuffet. Årsaken til at jeg skriver "selvsagt" er at Benneteau og Llodra har vært et supert team i flere turneringer de siste par årene, og i tillegg plukket plenty "rubbers" for det franske DC-laget.
Julien hadde BYE i 1.runde, og gjør dermed sin første match i turneringen her. Han har ikke råd til å slurve med 1.serveprosenten, som han ofte gjør, fordi Becker virker vanskelig å bryte nå. I tillegg er jeg spent på om Benneteau fremdeles er preget av OL-vrakingen i double, men det gjenstår å se.
Grei verdi i odds over 2.50 her synes jeg.
Frankie
- Kamp / utøvere:Gasquet - Stebe
- Tips/ utfall:Stebe
- Spillestopp:24.03.2012 16:00
- Odds:5.08
ATP Miami
Richard Gasquet har aldri gjort det bra i Miami, og etter at han ble anklaget for å ha snartet kokain under en turnering for noen år tilbake ble ikke sakene bedre. Gasquet hevdet sin uskyld og sa ei høns hadde tatt kokain og så kysset han.
Formen til Richard er ikke imponerende, men han skyldte på sykdom for kollapsen mot Ramos Vinolas i 2.runde i Indian Wells. Franskmannen virker å være sårbar nå, både formwise og confidence-messig.
Cedric-Marcel Stebe var en av de store klatrerne på rankingen i fjor, og han vant Challenger Championship. Tyskeren har vært dårlig hittil i år, men fikk seg en OK seier mot Cipolla i 1.runde. Jeg har ventet på at Cedric skal vise godt spill igjen, psyken hans imponerte meg i forigårs. Cedric gav nemlig fra seg dobbelbreak i begge settene, men vant likevel 2-0. Tyskeren er ofte involvert i matcher med endel breaks, og han er ikke av de som blir emo og henger med hodet om han blir brutt.
Jeg liker at denne matchen går kl 11 på formiddagen, ettersom Gasquet har slitt med motivasjonen i tidligmatcher tidligere. Det at denne heller ikke går på en av de to klart største banene (Stadium og Grandstand) gjør at skrelleatmosfæren absolutt er tilstede hvertfall.
Får avslutte med at Gasquet vinner greit om han spiller i nærheten av toppnivået, men jeg er tvilende til at franskmannen er i storslag nå.
3 units prøves.
Frankie
- Kamp / utøvere:Petrova - Halep
- Tips/ utfall:Petrova
- Spillestopp:23.03.2012 19:30
- Odds:2.23
WTA Miami
Nadia Petrova har begynt å jobbe med Ricardo Sanchez, og hun fremstod som en ny spiller mot Stosur i Indian Wells. Nå slet riktignok den russiske spilleren mot Kirilenko i runden etter, men jeg tror Petrova kan blomstre litt igjen denne sesongen.
Simona Halep er en bunnsolid baseliner, som fighter svært godt. Formen er god, men hun ble tatt til døra av Suarez Navarro i 1.runde. Halep henger på motstanderne som en klegg, men Petrovas tunge spill er godt nok til å henge med selv om Simona forsvarer seg mesterlig.
Petrova er underdog pga en dårlig sesongstart, men nå som hun har ny trener tror jeg ting kan snu som sagt.
4 units prøves på Nadia.
Frankie
- Kamp / utøvere:Watson - Safarova
- Tips/ utfall:Watson
- Spillestopp:23.03.2012 20:30
- Odds:5.00
WTA Miami
Heather Watson slo Cirstea 63 36 76(4) i 1.runde, etter at hun hentet opp 05* i 3.settet! Watson er solid fra grunnlinjen, og jeg tror den matchen har gitt henne stor selvtillit. Den britiske ungjenta har skuffet litt sålangt i år, men virker å være på gang nå.
Lucie Safarova fikk nærmest walkover i 2 runder i IW, pga at hun møtte en skadet Paszek og en magesjuk Schiavone. I den første "skikkelige" matchen gikk hun ned glatt i strake sett mot Bartoli.
Watsons solide defence kan bli en viktig faktor her, ettersom Safarovas tunge angrepsspill kan svikte i vinden. Safarova har riktignok vært i 3.runde i Miami flere ganger, men til denne oddsen synes jeg Watson absolutt forsvarer et spill.
Frankie
- Kamp / utøvere:V.Williams - Kvitova
- Tips/ utfall:Williams
- Spillestopp:23.03.2012 23:30
- Odds:2.79
- Innsats:2/10
Jeg innrømmer gjerne at dette kan være et langskudd og at verdien muligens er på vippen og vel så det, men jeg liker matchupen og kan med en gang si at Venus ikke hadde stilt opp her hvis hun ikke var matchfit igjen.
Hun hater å tape og motivasjonen hennes er garantert 100% når det gjelder denne turneringen. Hun uttalte blant annet dette etter sin comeback-match i 1.runde (vant 60 63 over Data Krum).
"It was great to be back out there," Williams said afterwards. "It was definitely a bit nerve-wracking, especially playing an opponent I know is talented in my first match back, but I was able to get a great start and settle in and play well against a really difficult opponent. It was definitely an ideal, ideal start."
"Just to be in this tournament is a huge win for me," Williams said. "That's what I told myself going in, that this is a win. I have nothing to lose, just to gain. I just tried to get in the tournament - there were a lot of tournaments I didn't make.
"It was a great opportunity for me to play Fed Cup. I'm really glad I didn't have to play singles there, I don't think I would have gotten a lot of balls in. But for the doubles I was super determined. That was a great start to playing again."
Williams talked about how Sjögren's Syndrome has shaped her game. "At this point in time it's important for me to play smart," she explained. "I'm an attacker - that's what I do best, and that's what I tried to do today. I don't have the time to give any points away. I have to stay really focused on my game plan.
"The good thing is I'm playing well. I know how to play, so I haven't lost any steam in that, the fact that I can play tennis. That's comforting for me."
Nettopp det faktum at hun føler hun ikke har noe som helst å tape kan slå ut svært positivt for Williams sin del. Med all sin erfaring og rutine trenger hun, i likhet med sin søster, ofte svært lite matchtrening før nivået og feelingen sitter.
Mot Kvitova møter hun dessuten en spiller som spiller svært likt henne selv hva game-plan angår. Dette er to svært offensive spillere som liker å gjøre poengene kortest mulig og som begge har en forrykende serve i bakhånd.
Venus har vunnet denne turneringen 3x tidligere og pleier å gjøre det bra her. Ikke ofte verken Venus eller søster Serena har motivasjonen i orden, men når det kommer til Slams eller de største Masters-turneringene og da spesielt på hjemmebane vet man at de er all-in i forhold til å ha hodet på rett plass.
Godt mulig Venus trenger mer matching før nivået er på Kvitova-klasse, men unngår hun aaaalt for mange unforced lyser det en jevn batalje i en slik matchup.
Kvitova har vært på et høyt nivå i år også, men hun gik ned for McHale i Indian Wells forrige uke (62 26 36 i 3.runde). Jeg så dessverre ikke den matchen og forholdene er uansett noe helt annet i Miami.
Argumentet for spill er uansett at Venus har vært med så lenge at hun vet hva som skal til, lange fravær eller ikke. Hennes svært offensive spill er selvsagt marginalt av en annen verden, men jeg tror det å møte en så god spiller som Kvitova kan slå positivt ut. Det er sistnevnte som er storfavoritt og som har noe å bevise her. Venus går inn i matchen med ingenting å tape og føler seg allerede som en vinner bare ved å være tilbake i sirkuset - noe hun garantert ikke hadde gjort hvis hun følte hun ikke kunne prestere blant de beste lenger.
Oddsen burde kanskje vært over 3, men jeg setter 2 spekulative units på at ringreven Venus fortsett vet hva som skal til - selv mot Kvitova. Sistnevnte er på en måte en ny utgave av hennes selv hva spillemønster angår.
Når det gjelder sykdommen til Venus, anbefaler jeg å lese mer om den på linken nedenfor;
http://well.blogs.nytimes.com/2011/09/02/venus-williams-brings-attention-to-sjogrens-syndrome/
Jeg tror en slik sykdom og i denne fasen av karrieren ikke behøver å være alt for ødeleggende for avslutningen hennes på topplan. Hun har fått et litt annet perspektiv på livet og senker kanskje skuldrene noe når hun nå går på banen. Det at hun er så selektiv hva antall turneringer angår og har vært det i så mange år nå gjør dessuten overgangen mindre når dette nå er nettopp det hun må fortsette med. Altså velge turneringer med omhu, men likevel såpass at hun holder nivået og matchtreningen ved like.
Da er det bare å krysse fingrene for at Williams ikke mister all futt ute på banen og at hun føler seg "oppe" for tiden. Hun virket i hvert fall å sprudle bigtime etter 1.runde-kampen sin og nettopp den faktoren kan slå positivt ut for henne mot Kvitova.
Stigis
Endret
23.03.2012 15:55 AntonW
Jag är mer enig i denna ! :)
Jag kan också tillägga det att Kvitova sliter med astma, och i fuktiga förhållanden som i Key Biscayne ska tjeckiskan vantrivas alltså (klart värre än i f.eks Indian Wells, som eg. var fina förhållanden för Petra). Kvitova sa själv efter US Open ifjol att kombinationen slow courts + astma gjorde att hon inte kunde prestera even close to 100 %, och här i den tropiska ön får tjeckiskan i tillägg troligen slita med vinden.
Kvitova är en fullständigt magisk grass/indoor spelare, men på utomhus hard courts, och speciellt i USA har hon presterat väldigt lite, och det har ju också sin logiska förklaring. Sist i Indian Wells då tapp mot McHale, och i Miami har hon också ett bad record. I tillägg slet hon med stomatch flue efter Indian Wells.
Venus öppnade för övrigt mot Date Krumm med ett ace i 194kmh, och det är väl ett bevis som ngt på att hennes serve fortsatt är kanske hårdast av damerna. Serven blir en möjlig x-faktor för henne här, i tillägg med publikstödet, som jag hoppas blir fantastiskt. Jag hoppas också hennes movement är i närheten av vad det var 2010, för i så fall har hon fortsatt en klar edge på det området.
För övrigt en fantastisk match mellan "old vs new generation" och jag hoppas efter allt Venus varit med om senaste åren tar en seger här, hon förtjänar det !
Så lycka till med spelet :)
Lykke til!
mvh
Frankie
- Kamp / utøvere:Ivanovic - King
- Tilleggsinfo:Settspill
- Tips/ utfall: 2-0
- Spillestopp:23.03.2012 16:30
- Odds:2.00
Forsøker meg med et settspill igjen.
H2H viser 4-0 fordel Ivanovic;
2012: Ivanovic 63 64 (Australian Open - hardcourt)
2009: Ivanovic 64 46 61 (Los Angeles - hardcourt)
2007: Ivanovic 63 60 (Indian Wells - hardcourt)
2007: Ivanovic 62 60 (Australian Open - hardcourt)
3/4 kamper i strake sett innbyrdes, men relevansen er selvsagt så som så med kamper 3+ år tilbake.
Mer interessant er seneste match jentene i mellom fra Australian Open tidligere i år;
Ana-babe var ganske suveren og styrte som vanlig begivenhetene offensivt, men i mot var selvsagt horribel uttelling i egen 2.serve - noe som nesten alltid vil gi motstanderen sjanser gjennom breakballer med Ana involvert.
Tar man bort haken ved egen serving er det imidlertid stor klasseforskjell mellom disse spillerne og jeg mener at det meste ligger i hendene til Ana selv.
Nettopp det kan være en skremmende tanke, men jeg synes den tidligere verdenseneren er på vei mot noe igjen nå. I Indian Wells forrige uke var hun helt fremme i semifinalen der hun dessverre, gråtende, måtte trekke seg mot Sharapova på stillingen 46 10..
Bortsett fra et tie-break tap mot Pervak i 3.runde feide hun imidlertid over sine motstandere og gode spillere som blant annet Wozniacki (63 62) og Bartoli (63 64).
Mest positivt er de berømmelige utfordringene i egen serve der hun viste fin fremgang i kampene sine. Når hun unngår den verste sårbarheten i egen serve gir det positive ringvirkninger også til andre faser av spillet og nettopp det er ufattelig viktig for Ivanovic - der i gården spiller det mentale en svært viktig faktor for å si det mildt.
Det er sjelden jeg ser så god serving som Ana fremviser i egen 1.serve, kontra og bli så til de grader evneveik når hun må opp med 2.server - for ikke å snakke om skjelven for å unngå for mange dobbelfeil.
Uansett, når hun spiller med selvtillit som nå med tro på eget spill igjen har hun faktisk egenskapene til å nærme seg topp 10 igjen.
En annen faktor for 2-0 spillet mitt går for så vidt også litt under den mentale biten. Det blir litt enten klaffer det, eller så går det til helvete. Derfor er Ivanovic SVÆRT SJELDEN involvert i 3-settere.
Etter French Open i fjor har f.eks Ana-babe spilt 51 kamper og KUN 4! av dem har gått til 3 sett. 47/51 kamper har hun altså enten vunnet 2-0 eller tapt 2-0 i sett. Sånn sett burde jo et 2-0/0-2 spill være det ideelle her, MEN for et slikt utfall blir oddsen dessverre for lav.
The mental nutcase går ofte ned med et brak dersom hu taper 1.sett. Da går det meste på tverke og den, fra før, lave sikkerhetsmarginen flyr veggimellom og når sjansespillet hennes øker og bikker over grensen kan hun egentlig bare glemme det - noe ikke minst kroppsspråket hennes også viser i slike situasjoner.
Vinner hun derimot 1.sett sprudler man i stedet og aller viktigst, beholder roen såpass at fokuset holdes oppe - i så tilfelle er hun som regel mega-fokusert og tar 1 ball av gangen :o)
I kampen dems i Australian Open i januar i år var Ivanovic for øvrig helt suveren i sitt returspill og tillot ikke en gang King å vinne 50% i egen 1.serve (48%). Med et slikt returspill kan hun faktisk tillate seg å serve dårlig selv også....
Holder hun en grei 1.serve-prosent mot King og ikke havner skikkelig bakpå fra start har jeg stor tro på seier i strake sett. Da er det nemlig Ana-babe som selv kommer til å styre ballvekslingene og sånn sett ha utfallet i egne hender. King har egentlig ikke noen våpen som er gode nok til å stå i mot power-spillet til Ivanovic, MEN igjen: - servingen til Ana vil avgjøre.
Bet365 ute med 2 i odds for 2-0, noe jeg lar meg friste av. 4 units er satt!
Stigis
Endret
23.03.2012 11:38 AntonW
Ganska så oenig i denna.
Ana Ivanovic har sagt att hon alltid HATAT att spela i Key Biscayne, och det av flera orsaker. Dels spelas det ute på en tropisk ö utanför Miami, och det blåser som regel väldigt friskt, vilket är förrädiskt för en spelare av så högt och ostabilt uppkast som Ivanovic. Dels också för att stämningen på läktarna är vild och folket skriker och stör ofta i servemomentet, under dueller etc, vilket ofta fått Ivanovic ur balans. Hennes facit i Key Biscayne är också svagt genom åren, och faktum är att Ana sedan 2006 spelat varje år, men blott 2x varit förbi 3.rundan och då rykt i 4.rundan därefter båda gångerna.
Oavsett, lycka till med ditt spel !
Takk for tilbakemelding. Ja, jeg er klar over at hun stortrives i Indian Wells mens hun pleier å slite langt mer i Miami og burde selvsagt nevnt det i analysen - beklager dette.
Ivanovic er uansett så langt oppe nå og oser av selvtillit for første gang på flere år. Hun føler hun er tett på topp 10-nivå igjen og slik hun fremstår mentalt kan det være nok til at hun fungerer optimalt igjen. I en matchup mot King tror jeg det er nok til å vinne i strake, uansett utfordringene du sikter til. Vi vet jo alle at teknikken hennes i serven og da spesielt oppkastet kan by på store problemer..
Jeg setter uansett pris på tilbakemeldingen, noe vi alle burde bli flinkere til her på tennisforumet.
Stigis
"The 24-year-old has recovered well from the glute strain she suffered in the Indian Wells semi-finals on Friday night: she hit on Key Biscayne island for the first time on Tuesday and followed it up with further practice sessions on Wednesday and Thursday.
19/3 skrev hun dessuten dette i dagboka si;
"Playing three top 10 players in a row Wozniacki, Bartoli and Sharapova was a lot of fun. I've missed that feeling of competing regularly against the top players, but I am confident I will be experiencing it again in the not too distant future. I am definitely moving in the right direction and I think I'm just about top 10 according to results this year only.
Fortunately my injury, a glute strain, doesn't seem serious and I was told by the doctors that I should be okay for Miami next week. I'll work hard with my physio over the next few days to do everything possible to get fit."
Stigis
Ser at oddsen på +1,5 set til King er på 2,03 hos Pinnacle og med det over 100% tbp opp mot bet365.
Noe som jeg bet merke i var at flere bookier har nedjustert oddsen på -1,5 set, men på resultat 2-0 til Ivanovic er oddsen ikke justert, selv om det er akkurat samme spill.
Tenker at resultatmarkedet på tennis er et marked som ofte henger igjen, og kanskje lettere å finne spill med verdi på?
- Kamp / utøvere:Falla - Murray
- Tilleggsinfo:Kampvinner
- Tips/ utfall:Falla
- Spillestopp:23.03.2012 15:00
- Odds:13.0
- Innsats:1
Prøver meg på et lite spenstig bet her for morro skyld.
Andy Murray er en spiller som har tendenser til å bli umotivert og gi faen i enkelte turneringer han melder seg på, som f.eks. sist turnering i Indian Wells hvor han tapte allerede i 1. runde mot 82-rankede Garcia-Lopez. Tror det tapet hadde noe med at han hadde en tung uke i Dubai hvor han måtte se seg slått i finalen av selveste Federer bare turneringen før.
Murray KAN være topp motivert og uthvilt nå, men man vet aldri med han. Siden Murray er så uforutsigbar kan Falla greie å slå han ut av denne turneringen allerede nå.
71-rankede Falla har vel ikke gjort stort ut av seg dette året med en del tap i 1. rundene. Denne turneringen er faktisk første gang han har greid å tatt seg forbi 1. runde siden han deltok i Australian Open. Istomin måtte gi tapt for Falla 61 21 RET igår.. Vet ikke hva som feilet Istomin.
Denne seieren over Istomin kan ha gitt Falla et lite boost og forhåpentligvis gir han derfor alt mot Murray i morgen.
Murray er jo selvsagt soleklar favoritt i denne matchupen men hvis ikke Murray skjerper seg i morgen, kan faktisk underdogen Falla være den som går seirende ut derfra.
Prøver èn forsiktig unit her! Lykke til! :)
- Kamp / utøvere:Gulbis - Bubka jr
- Tips/ utfall:Bubka jr
- Spillestopp:22.03.2012 19:00
- Odds:3.25
ATP Miami
Ernests Gulbis sliter voldsomt for tiden, og han røyk i 3.setts tiebreak mot en halvskadet Llodra i Indian Wells. Gulbis spiller på ørsmå marginer, og når han er i motgang ender det opp i et hav av upressede feil.
Sergey Bubka jr har hatt sin beste sesongstart noensinne, og den hardtservende ukraineren har kvalet inn til denne turneringen. Bubka jr. skal like matchupen mot Gulbis, ettersom det blir en serve/power-duell. Sergey er langt mer sårbar for solide baselinere, som kan dra feil utav hans sårbare grunnslag.
Oddsen har sunket endel her, men jeg synes fremdeles det er OK value. 3.25 er verdt 3 units i mine øyne.
Frankie
Gulbis er i ok form og slo spillere som falla og darcis før han ryker for matocevic , matocevic spilte seg frem til finalen og tapte for potro. dette var i DB
I IW tapte gulbis for llodra i en meget tett match som fort kunne bikket i gulbis favør , llodra er en skummel motstander for en enhver spiller.
Mulig bubka vinner men men jeg står over og om jeg absolutt måtte spille denne matchen ville jeg satt en krone eller 2 på gulbis.
- Kamp / utøvere:Benesova - Kuznetsova
- Tips/ utfall:Benesova
- Spillestopp:22.03.2012 17:00
- Odds:2.62
WTA Miami
Svetlana Kuznetsova var så dårlig mot Viktoria Azarenka i IW at jeg måtte skifte kanal. Det gjør rett og slett vondt å se på Kuza når hun er i det humøret, eller rettere sagt mangler spillehumør. Motivasjonen hennes har vært tvilsom i lang tid, men innimellom glimter den doble Slam-mesteren til.
Iveta Benesova har vært sjokkerende stabil i år, og i dag tok hun en ny bra seier. 76(5) 61 mot Vesnina etter å ha sølt bort *52-ledelse er bra mentalt av tsjekker-hønsa.
Benesova har spillet til å slå de fleste og her har hun en flott mulighet til å ta skalpen på Kuznetsova. Sistnevnte virker nemlig å være helt utav det for tiden, mens Iveta som sagt imponerer.
Jeg synes oddsen er for høy her, og forventer at den synker ytterligere. 2.62 er verdt 4 units.
Frankie
- Kamp / utøvere:Ram - Garcia Lopez
- Tips/ utfall:Ram
- Spillestopp:22.03.2012 23:30
- Odds:2.96
ATP Miami
Rajeev Ram har kvalet inn, og bigserveren har gjort det i overlegen stil. Elgin og Bachinger ble begge slått i strake sett, og Ram gikk gjennom kvalen uten å bli brutt. Når Rajeev har servestats ala dette er han en tricky motstander, og hans konstante serve/volley-spill i mikset chip n charge i returgamene straffer sårbare 2.server.
Guillermo Garcia Lopez har også kvalet inn, men han imponerte ikke så veldig. 3 sett mot Viola og knepen seier mot Reynolds er et minimum av hva man skal forvente av spanjolen.
H2H er 1-0 favør Garcia Lopez, men den matchen endte i 3.setts tiebreak. Oddsen var til gjengjeld over 4 den gangen, men Garcia Lopez var da også i langt bedre form enn han er nå.
Rajeev er en flytspiller deluxe, og får han servingen til å sitte her blir det marginduell deluxe.
3 units prøves.
Frankie
- Kamp / utøvere:E.R-Vasselin - X.Malisse
- Tips/ utfall:E.R-Vasselin
- Spillestopp:21.03.2012 19:00
- Odds:2.11
Edouard Roger-Vasselin er en bra allrounder, og har jobbet opp sine serve/mottaks-stats jevnlig siste årene. Fra grunnlinjen finnes trygghet fra begge sider, og forehanden kan gjøre mye damage når den sitter. Franskmannen er flink til å holde lengden når tryggheten i serven sitter, og da kommer også dei korte poengene. En ok one-two punch når motstanderen setter for kort fra serve. Er nå på vei opp mot en ranking som er karrierebeste, nr.82 i 2007, p.dd 89. Tidligere trives han best på dei raskeste dekkene som gress, men har tatt grep for å være tryggere i startfasen av gamene.
Xavier Malisse var tidligere sett på som en god server, men statsene har dalt både i serve og mottak. Jeg mistenkeliggjør Malisse for å slurve i treningsarbeidet, kanskje ikke så rart når man har vært helt fremme og nå ikke når opp som 31-åring. Malisse bygger mye nettangrep fra slice, men det biter ikke så mye på Edouard som gjorde en god match mot slice-Wawrinka tidligere iår. Malisse har iår vunnet under 80% av egne servegame, og det holder ikke på dette nivået, da blir det mye mere sjansing fra racketen. Mye krutt i forehanden, men også her bare sporadisk og kun drepende i dei beste dagene.
Jeg har Edouard som knapp favoritt her, på 2012 nivå er Malisse mest utrygg i serve/mottaks fasen.
1-1 i innbyrdes oppgjør, på hardcourt begge.
- Kamp / utøvere:Zakopalova - Savinykh
- Tips/ utfall:Savinykh
- Spillestopp:21.03.2012 19:00
- Odds:3.19
WTA Miami
Valeria Savinykh er et stort talent, og den russiske ungjenta kvalet inn med imponerende siffre her. Savinykh hadde den kanskje tøffeste veien av alle, med Voegele og Lepchenko, men tok ned begge hurtig i strake sett.
Klara Zakopalova har aldri vært bra i Miami, og man vet aldri hva som skjer når den tsjekkiske damen er i aksjon. Forholdene her har ikke passet henne tidligere, og Klara får svært tøff motstand fra en godt bevegelig og offensiv ungjente her.
Zakopalova hadde en god match mot Hantuchova i IW, men gikk ned med et brak mot Na Li. Formen er så som så, og Savinykh viste så bra takter i kvalen at odds over 3 definitivt må prøves her.
Frankie
- Kamp / utøvere:Benesova - Vesnina
- Tips/ utfall:Vesnina
- Spillestopp:21.03.2012 16:10
- Odds:3.62
WTA Miami
Kjapp begrunnelse, ettersom fristen går ut om knappe 40 mins.
Iveta Benesova hadde en fantastisk sesongstart, men røyk skuffende mot Cirstea i 3.setts TB i IW. Jeg tror dette kan ha stoppet momentumet hennes, og det er kunstig å se Iveta som så stor favoritt mot en habil spiller som Vesnina.
Vesnina-oddsen har steget til høye 3.62 her, og det skyldes nok at hun var i aksjon i doublefinale i helga. Jeg tror imidlertid hun har omstilt seg greit til Miami, og denne matchupen skal den russiske damen like. Etter en skuffende start på sesongen spilte hun seg bra opp i IW, og hang godt med McHale spillemessig.
Alt i alt grei verdi i 3.62, en odds som var langt under 3 sist de møttes.
Frankie
- Kamp / utøvere:F.Gonzalez - Mahut
- Tips/ utfall:Gonzalez
- Spillestopp:22.03.2012 00:30
- Odds:2.59
ATP Miami
Fernando "Feña" Gonzalez legger opp etter turneringen i Miami, og det er en svært populær spiller som forsvinner utav tennissirkuset. Gonzalez har utvilsomt fremvist en av de mest brutale forehandene i tennishistorien, og det har da også gitt han kallenavnet "El Bombardero".
Gonzalez var i kvartfinalen i Buenos Aires, men jeg tror det er denne turneringen han virkelig har siktet seg inn på. Det kryr av chilenere på tribunene i Miami, og de vil helt sikkert lage et heftig leven i denne matchen. Gonzo har nemlig fått kveldsmatch på Centre Courten, og "Chi Chi Chi Le Le Le" vil runge fra alle kanter.
Motstanderen er serve/volley-spilleren Mahut, noe jeg mener bør passe Gonzo bra. Mahut er nemlig ikke den hvasseste i returgamene, og serven til Gonzo er ikke hva den engang var.
Oddsen overrasker meg her, og jeg har ingen problemer med å gi Gonzo over 40 %. 4 units prøves på den hardtslående chileneren.
Frankie
- Kamp / utøvere:S.Stakhovsky - B.Tomic
- Tips/ utfall:S.Stakhovsky
- Spillestopp:21.03.2012 16:00
- Odds:2.48
- Innsats:10
Sergiy Stakhovsky leverte solid tennis i Indian Wells og røk marginalt mot Berdych. Det bor veldig mye i ukraineren, og i en slik matchup er han høyinteressant. Serven er blytung, og han har et stort register både fra grunnlinjen og der han angriper
nettet i godt timede forsøk. Han mikser bra, og faller sjeldent igjennom med tullefeil. Mye av problemet til Serigy er å konvertere brudd, men han er mere å
stole på i egen serve enn sin motstander her. 7 breakballer mot Berdych bærer prov på utvikling i returgamene, og mange mener at han er ganske komplett i resten av spillet. Jeg liker også hans smartness, og hans velutdannede familie
har gitt han ett godt hode. 4 ATP-titler sålangt, og han er også en god doublespiller der hans nettspill har utviklet seg til å bli solidt.
Bernard Tomic får enormt med cred i markedet totalt sett, og sannheten er at han ikke har bevist noe som helst utenom på australsk jord og på gress. Unggutten kom som ett skudd for få år siden, men har ikke kommet helt frem i noen turneringer på høyeste nivå,
ikke ulikt mange andre unggutter som stopper opp en periode. Veldig interessant at Tomic har gått ned mot tre bigservers siste turneringene, Müller, Isner og
Dodig. Det sier litt om hvor skoen trykker, og der han ikke finner rytme i spillet. Tomic beveger seg godt i grunnlinjen med tanke på hans høyde, men det
gjør også dagens motstander.
Sergiy har alle muligheter her hvis han holder nivået fra Indian Wells. Jeg liker også at Tomic gikk ned med dunder og brak 0-6 mot Müller i tredje sett i samme turnering, da mangler det noe i topplokket.
Feil favoritt her, og jeg tror ingen legger seg over pinny.
Kan sette 5-sifret beløp hos pinny, så ser ingen grunn til å vente.
Bernie røyk for Andujar her i fjor, men dette er tross alt Masters, og jeg vil tro han har kommet seg og er motivert igjen nuh. Godt mulig det er verdi i odds rundt 2.50, men jeg synes ikke det forsvarer noe maksspill. Normalt sett står tross alt Tomic rundt 1.50 (og motstanderen opp mot 3) i lignende matchups tidligere. Dermed føler jeg markedet har tatt greit hensyn til Bernards formsvikt i det siste når de priser Stakhovsky såpass lavt.
Lykke til uansett!
mvh
Frankie

Man skulle tro at det sitter litt lengre enn en uke i hodet ;)
Tomic må levere igjen, for å forsvare en slik oddssetting, og jeg står helt klart for min prosentvurdering her. Du sier jo det egentlig selv, en unggutt med mye rart i hodet.