Oddstips » Fotball
»Blackpool - West Ham (-1) 17.05.2012 20:41 - poul_owen
- Sport:Fotball
- Land:England
- Liga:Championship
- Kamp / utøvere:Blackpool - West Ham
- Tilleggsinfo:West Ham -1,5
- Tips/ utfall:West Ham
- Spillestopp:19.05.2012 16:00
- Odds:3.85
- Innsats:4
- Selskap:Bet24
Kommer et tidligt spil fra mig, da jeg tror oddsen vil synke på denne. Tager til finalen i championship playoff, hvor vinderen får en plads i Premier League. Kampen spilles på Wembley, lørdag kl. 16.00
Blackpool endte sæsonen på 5. pladsen, hvor de i 46 kampe samlede 75 poeng. Da kampen spilles på Wembley stadion, så tager jeg her udebane statestikken i brug for begge hold. Blackpool havde ude 7 sejre, 8 uafgjorte og 8 tabte. Målscoren i de kampe sagde 37 - 38 Formen siger 5 sejre og 4 uafgjorte i de sidste 9 kampe.
West Ham endte på 3. pladsen, kun 2 poeng fra direkte oprykning. De samlede 86 poeng i deres 46 kampe. Ude stod de med 13 sejre, 6 uafgjorte og 4 tabte, hvilket faktisk var bedre end deres hjemmebane statestik. Målscoren i de kampe sagde 40 - 22 Formen siger 6 sejre, 2 uafgjorte og 1 tabt på de sidste 9 kampe.
Indbyrdes har West Ham et solidt overtag på Blackpool, således har West Ham vundet de 3 sidste indbyrdes opgør med følgende ciffer: 1 - 3 (ude), 4 - 0 (hjemme) og sidst vandt de 1 - 4 (ude). Altså 3 solide sejre.
Tager man Blackpool sine 8 tabte udekampe, så er de 6 tabt med mindst 2 mål.
Tager man West Ham sine 13 sejre på udebane, så er de 9 af dem vundet med mindst 2 mål.
Disse tal siger mig at West Ham vinder denne med mindst 2 mål, hvilket Bet24 tilbyder mig fine odds 3,85 for. Den får da 4 units herfra.
- Land:Sverige
- Liga:Superettan
- Kamp / utøvere:Hammarby- Assyriska
- Tips/ utfall:H -1,5
- Spillestopp:18.05.2012 19:20
- Odds:3.50
- Innsats:2
- Selskap:Unibet
Det er tidlig i sesongen enda og Superettan er ikke lett å spå, men Hammarby har åpnet knallbra med 5-1-0 på sine 6 første kamper. Kun Østers ligger foran med 3 poeng, men de har spilt 1 kamp mere. En målscore på 10-3 er også mer enn bra nok på de første 6 kampene.
Hammarby sine kamper sålangt:
| 13/05-12 | Superettan | Varnamo vs. Hammarby | 0:1 | |
| 06/05-12 | Superettan | Hammarby vs. Varbergs | 1:1 | |
| 27/04-12 | Superettan | Brage vs. Hammarby | 0:2 | |
| 23/04-12 | Superettan | Hammarby vs.Brommapojkarna | 3:1 | |
| 16/04-12 | Superettan | Umeaa vs. Hammarby | 1:2 | |
| 09/04-12 | Superettan | Hammarby vs. Halmstad | 1:0 |
Får legge til at kun 2 av matchene er vunnet med minst 2 mål. Max von Schlebrugge er tilbake i trening med laget, men begge vingene, Lallet og Castro-Tello, fikser målene enn så lenge, 3 på hver hitills. Schlebrugge er faktisk en av de spillerne i Svergie jeg med hånda på hjertet kan si at jeg kjenner litt til, meget god, blir bra for Hammarby når han føler seg 100%. Glem heller ikke at det kommer til å være "stappfult" på Søderstadion i morgen, mange tusen er solgt allerede og flere kommer. Hammarby har hatt noen dårlige sesonger i Superettan før denne sesongen, jeg tror de er veldig innstilte på opprykk igjen. Innbyrdes mellom disse står det 4-1-1 fordell Hammarby, men et par av oppgjørene er tilbake i 2005. Når man møttes her i Juli i fjor ble det 0-0, men da hadde Bajen en sinnsykt dårlig sesong, man var faktisk nære nedrykk.
Jeg skal ikke skryte for mye av Hammarby, det er ingen kasteball de møter her. Vant de 3 første kampene sine, men etter det har det blitt 2 tap på bortebane mot ganske hard motstand og 1 uavgjort hjemme nå sist.
Assyriska sine kamper sålangt:
| 13/05-12 | Superettan | Assyriska FF vs.Falkenberg | 0:0 | |
| 03/05-12 | Superettan | Landskrona vs.Assyriska FF | 3:2 | |
| 29/04-12 | Superettan | Angelholm vs.Assyriska FF | 3:1 | |
| 22/04-12 | Superettan | Assyriska FF vs.Varnamo | 3:0 | |
| 14/04-12 | Superettan | Varbergs vs. Assyriska FF | 1:2 | |
| 09/04-12 | Superettan | Assyriska FF vs. Brage | 3:1 |
La seg midt på tabellen forgie sesong og det tror jeg blir noe av det samme denne sesongen. Akkurat som med Hammarby så er det begge vingene som har stått frem og scoret målene for Assyriska, Catovic på høyrevingen har 5 mål, mens Hyseni på venstreving har 3 mål.
Jeg kommer med laginfo i morgen. Vanskelig å være bombastisk så tidlig i sesongen, men det virker som om Hammarby er det sterkeste laget av disse 2 denne sesongen. Formkurven til Hammarby er også bedere samt at de har meget stor støtte fra tribunen.
http://www.youtube.com/watch?v=QbxTOunWdxw&feature=related
- Land:Norge
- Liga:Tippeligaen
- Kamp / utøvere:Stabæk vs Haugesund
- Tilleggsinfo:Hc -1.5
- Tips/ utfall:Haugesund
- Spillestopp:20.05.2012 18:00
- Odds:3.60
- Innsats:5
- Selskap:Betsson
Et mulig bidrag til ON-ligaen dette og Tommy Tusj har også et spill ute på seier til gjestene fra vest. Det vil seg ikke for gutta fra Stabæk denne sesongen og det er kanskje ikke så rart med tanke på materiellet de har tilgjengelig denne sesongen.
Det er ikke umulig de klarer å score mot Haugesund men mot offensive gjester som bøtter inn mål så blir det garantert baklengsmål og jeg tror enkelt gjestene dekker dette handicapet søndag kveld.
Nicola Djurdjic scoret ekte hat-trick for Haugesund i onsdagens 4-2 seier mot Aalesund og han blir nok en skummel mann for forsvaret til vertene.
Jeg repeterer ikke tabeller osv. som kan leses alle steder og på spillet til T.Tusj.
http://www.oddsnet.com/fora/view/Stabæk-Haugesund__B-65011-173147.html#173147
Spill og terninger er satans gjerninger:)
Mvh/Flipper
- Kamp / utøvere:Lillestrøm - Sogndal
- Tips/ utfall:Hjemmeseier
- Odds før kurtasje:1.99
- Kurtasje %:5
- Odds etter kurtasje:1.94
- Innsats:10
- Selskap:Betfair
Lillestrøm tar i mot Sogndal til kamp i Tippeligaen på Åråsen.
Lillestrøm har startet sesongen på en meget skuffende måte, men tok sin aller første seier for sesongen borte mot Viking i gårsdagens 16-mai kamp. En sårt tiltrengt seier for fugla, som om vi regner med fjorårets sesong stod med 19 seriekamper uten seier. Lillestrøm har et bedre lag enn statistikken skulle tilsi, og har nok hatt uflaks i flere av kampene sålangt denne sesongen. Var før sesongstart tippet i toppsjiktet av Tippeligaen, og der kan de fortsatt hevde seg, selv om dagens tabellsituasjon ikke ser så bra ut. De siste tre LSK-kampene har vært:
16.5.: Viking - Lillestrøm 1-2
13.5.: Lillestrøm - Brann 3-4
6.5.: Haugesund - Lillestrøm 1-1
Formen er altså ikke så ille som det kan se ut som, og det er nok en viss positivitet blant spillerne nå, etter den siste kampen mot Viking.
Sogndal på sin side startet sesongen på en god måte, men den siste tiden har det stokket seg fullstendig for laget, og flyten i starten av sesongen er borte. Siste kampen mot Brann gjorde Sogndal en god figur i første omgang, før det raknet i en periode i andre omgang, der Brann kom til og fikk score 4 mål på 10 minutter. Sogndals tre siste seriekamper har alle endt med tap.
16.5.: Brann - Sogndal 5-0
13.5.: Sogndal - Viking 1-2
6.5.: Strømsgodset - Sogndal 3-0
Her ligger det an til at LSK påfører Sogndals fjerde strake serietap, og oddsen som den er nå er etter min mening for høy på hjemmelaget.
- Land:Spania
- Liga:Segunda Division
- Kamp / utøvere:Celta Vigo-Alcoyano
- Tilleggsinfo:Ahc -1,5
- Tips/ utfall:H
- Spillestopp:19.05.2012 18:00
- Odds:1.94
- Innsats:1
- Selskap:PinnacleSports
Spania, Nivå 2. Celta Vigo-Alcoyano.
Segunda division har 4 runder igjen før sesongen er slutt. Celta Vigo har den viktige 2. plassen som gir direkte opprykk til Primera. De er a poeng med Valladolid, men foran på målforskjell. Det bør de også være etter denne runden, og følger de trenden skal denne ende med flermålsseier. Etter en litt fomlete start på sesongen, sier hjemmestatistikken at 9 dekker hc-1.
| 35 | 21.04.2012 | Hercules | Celta | 1:0 (0:0,1:0) | |
| 36 | 28.04.2012 | Celta | Barcelona-B | 4:1 (0:1,4:0) | |
| 37 | 05.05.2012 | Sabadell | Celta | 1:2 (0:1,1:1) | |
| 33 | 08.05.2012 | Cartagena | Celta | 1:1 (0:1,1:0) | |
| 38 | 12.05.2012 | Celta | Alcorcon | 3:0 (2:0,1:0) | |
| 39 | 16.05.2012 | Guadalajara | Celta | 0:3 (0:1,0:2) |
Alcoyano tar turen fra Valencia til Spanias vestkyst. Laget har holdt til i Segunda B, Tercera og enda lavere de siste 30 årene. Nå er de så godt som klar for Segunda B, og forhåpningene kan ikke være store i forkant av denne kampen. Alcoyano har bare 6 kamper som dekker spilt hc, men trenden ser ut til å forsterkes nå på tampen av sesongen.
| 34 | 14.04.2012 | Alcoyano | Guadalajara | 0:1 (0:0,0:1) | |
| 35 | 21.04.2012 | Recreativo | Alcoyano | 1:3 (1:1,0:2) | |
| 36 | 28.04.2012 | Gimnastic | Alcoyano | 2:0 (1:0,1:0) | |
| 37 | 04.05.2012 | Alcoyano | Cordoba | 3:3 (2:1,1:2) | |
| 38 | 12.05.2012 | Girona | Alcoyano | 5:1 (3:0,2:1) | |
| 39 | 16.05.2012 | Alcoyano | Murcia | 1:3 (1:1,0:2) |
Her velger jeg flermålsseier til hjemmelag med motivasjon og god form, mot et så godt som nedrykksklart bortelag.
Tidlig enda, ingen retning på oddsen, så her velger jeg Pinnacles 1,94 som er markedsledende.
Laginfo:
Jeg skal prøve å komme med laginfo seinere.
Statistikk fra nifs.no og stat-football.com
- Kamp / utøvere:Aalesund-Brann
- Tips/ utfall:Over 2,5
- Odds før kurtasje:1.71
- Odds etter kurtasje:1.67
- Innsats:6
Til helga er det klart for 8ende duell av årets sesong i oddsnet ligaen og i mangel av andre ting så blir det nok en gang ett overspill på undertegnede.
Aalesund tar i mot Brann og på innbyrdes statistikk med hjemmebane på Color Line så er nå tallene før avspark på min side her er dem
| 27/11-11 | Eliteserien | Aalesund vs. Brann | 3:1 |
|
| 06/03-11 | Club Friendly Games | Aalesund vs. Brann | 2:1 | |
| 31/10-10 | Eliteserien | Aalesund vs. Brann | 3:1 | |
| 19/09-09 | Eliteserien | Aalesund vs. Brann | 3:0 | |
| 05/04-08 | Eliteserien | Aalesund vs. Brann | 4:2 | |
| 20/10-07 | Eliteserien | Aalesund vs. Brann | 2:1 | |
| 15/07-07 | Club Friendly Games | Aalesund vs. Brann | 3:0 | |
| 02/05-05 | Eliteserien | Aalesund vs. Brann | 1:3 | |
| 26/04-03 | Eliteserien | Aalesund vs. Brann | 3:3 |
Over i samtlige møter det holder for meg. Her er 2 vennskapskamper inni her men for meg teller dem også like mye som dem seriøse kampene.
Så langt i år har Aalesund vært involvert i over 2,5 mål i 67 prosent av kampene med 6 av 9. Brann har på sin side over i 8 av 9 som skulle bli sånn cirka 89 prosent.
I den siste kampen for begge lag ble det skikkelig måltips. Aalesund var en tur i Haugesund og ble sendt hjem med 2-4 i baggasjen. Haugesund leda 4-0 før Aalesund startet opphentinga. Aalesund hevder selv dem spilte sin beste kamp borte for året og at man hadde dommeren imot seg på ett par av målene. Det ene som første til straffespark var i albuen på spiller. Mens 3-0 målet så mener man at egen keeper hadde ballen med en hånd og Djurdic sparker den ut av keeperens hånd.
Brann hadde sin 16 mai hjemme mot Sogndal og det som lenge så ut til å bli en målløs affære eksploderte fullstendig da hjemmelaget peisa inn 4 mål på rundt 10 minutter. Ett av dem var muligens offside men det er en anna sak. Brann puttet også ett 5 mål før dommarn blåste av oppgjøret.
Aalesund har skåret 3-2-2-0 i sine 4 første seriekamper hjemme denne sesongen hvor motstanderne har vært av god kvalitet i form av Godset-Rosenborg-Odd og Tromsø.
Brann har putta 4-1-1-1 i sine kamper borte mot Lillestrøm-Haugesund-Molde og Rosenborg som ikke er noe dårligere motstand.
Jeg nøyer meg med disse tall og satser på det begge lag er målhungrige til helgen.
Ha en fin dag.
- Liga:Championship
- Kamp / utøvere:West Ham - Blackpool
- Tilleggsinfo:Halvleg / Fuldtid
- Tips/ utfall:HT/FT X/1
- Spillestopp:19.05.2012 16:00
- Odds:5.25
- Selskap:NordicBet
( HT/FT X/1 kan spilles til odds 5,50 Unibet )
Mine forhåndsfavoritter til oprykning West Ham skal spille finale i playoff om oprykning til PL mod Blackpool på Wembley, London. Efter at have elimineret Cardiff sikkert over 2 kampe med henholdsvis 0-2 ude og 3-0 hjemme skal oprykningen nu afgøres i éen sidste kamp mod den anden nedrykker Blackpool, som spillede to ret lige opgør mod Birmingham ( den tredje nedrykker ), som endte 1-0 og 2-2 i Blakpools favør.
West Ham har ellers siddet solidt på en direkte opryknings plads langt største delen af sæsonen igennem, men en periode med manglende scoringer og uafgjorte resultater til følge gjorde at man endte på 3. pladsen ved sæsonafslutningen. Man fik dog i foråret lavet nogle fornuftige offensive indkøb i Vaz Te ( Barnsley ) og N Maynard ( Bristol C ), som efterhånden er fuldt integreret på holdet, og specielt unge Vaz Te virker til at blive et hit!
Jeg forventer, at 1. halvleg bliver en afventende affære, da ingen af holdene ønsker at indkassere et dumt mål i så vigtig en kamp, men jeg forventer at favoritterne fra West Ham trækker det længste strå til sidst.
West Ham kunne mønstre stærkeste i playoff kampene, og forventes at kunne ligeså i finalen.
Blackpool stillede ligeledes i nær stærkeste i sine playoff kampe mod Brum, og der skal specielt holdes øjes med den unge formstærke kant Poul Ince. West Ham har dog krammet på Blackpool, som det ses af nedenstående
Seneste indbyrdes kampe:
21/02/2012 Blackpool vs. West Ham 1:4
15/10/2011 West Ham vs. Blackpool 4:0
02/02/2011 Blackpool vs. West Ham 1:3
13/11/2010 West Ham vs. Blackpool 0:0
Trupnyt følger:
Andre spilforslag:
Ciffertips 2-1
Begge hold scorer
- Sport:Soccer
- Country:Denmark
- League:Cup
- Match / players:AC Horsens - FCK
- Tip / outcome:ACH
- Closing time:17.05.2012 17:00
- Odds:6.50
- Stake:10
- Company:Andre/Other
Ladbrokes er bookie.
De 6,5 Ladbrokes tilbyder er væsentligt over konkurrenterne og 13 for HT/FT ACH/ACH er også et godt stykke over andre. Begge spilles med 10 og 7 units i indsats.
ACH slog Køge i semifinalerne, efter 2-2 ude og 1-0 hjemme. FCK var milimeter fra at ryge ud, efter 1-0 hjemme over Sønderjyske og et 4-3 nederlag i returen, hvor Sønderjyske førte 4-2 med 5 minutter igen.
FCK spillede 2-2 i går i Superligaen ude imod selvsamme Sønderjyske, og var igen uhyre tæt på den helt store skuffelse, efter at have været bagud 2-0, udlignede Ottesen med 5 minutter igen og hentede et vitalt point i mesterskabskampen.
http://www.bold.dk/nyt/CV-overvejer-reservespaekket-finalehold
Det er jo et interessant dillema CV står overfor, og jeg tror han fortæller sandheden her. En pokalfinale for FCK er noget nær ligegyldig og er nærmest til gene. FCK spiller en ekstremt vigtig kamp på søndag i Herning, og der skal ikke herske nogen tvivl om, at den bliver opprioriteret. Ydermere slutter Superligaen på næste onsdag, så der kommer tre kampe indenfor seks dage for både FCK og ACH.
Efter sejren over FCM i lørdags, spillede ACH sig i position til bronze. Det betyder uden tvivl meget at få medaljer, men en pokalfinale er historisk for Horsens og ville i sidste ende betyde mere. Desuden er EL-pladsen allerede sikret.
Uafgjort hjemme imod AGF kan være nok, hvis FCM taber hjemme til FCK. Det betyder der skal en storsejr til i sidste ude kamp for FCM, hvis bronzen skal sikres.
Kortsagt har Horsens allerede lagt det største arbejde via sejren i weekenden, og jeg tror Johnny Mølby stiller i stærkeste opstilling i finalen.
Taget form, mulige holdopstillinger og hele situationen omkring ligaen i betragtning, er 6,50 helt og aldeles absurd. Jeg tror denne skal bevæge sig helt ned under 4 inden kampstart, hvis ikke nærmere 3,50.
Løb og køb!
17.05.2012 11:16 Dalle
Oddset er overall gået godt og grundigt ned. Ladbrokes er nu i 4,33 og højeste odds er 4,51 på Pinny.
H/H er halveret til 6,5 hos Ladbrokes og bedste odds er 8,5.
Pt bølger markedet lidt frem og tilbage. CV har endnu ikke offentligt gjort en holdopstilling, men Horsens melder Spelmann "rimelig sikker", trods han testes kl. 12.
Jeg er stadig overbevist om kampen i Herning tynger hos FCK hvad end de måtte udmelde inden kampstart. Fakta er, at kampen ikke betyder ret meget i forhold til CHL-pladsen/mesterskabet, og med den genvundne mulighed for selv at afgøre det, tror jeg ikke på slinger i valsen rent priotitetsmæssigt. Jeg ved ikke om der er værdi i 4,51, men tror det kan blive tæt, forhåbentligt med en Horsens-føring ved pausen.
EDIT: Pinny slashet til 4,29.
Hei Dalle.
Hva tror du om søndagens ACH - AGF?
Borteseier står til 3.44 som best pt. Et ACH i pokalrus mot et godtgående AGF skal vel kanskje være noe mer jevnt enn oddsen tilsier?
- Kamp / utøvere:Stabæk-Haugesund
- Tips/ utfall:B
- Odds:2.05
- Innsats:7
Kjører avgårde et tidlig spill i denne kampen, en kamp jeg har Haugesund som skyhøye favoritter...
En del tragisk rundt Stabæk om dagen med dødsfallet til Gromstad og deres 16.mai kamp hjemme mot Vålerenga ble naturlig nok utsatt. Forøvrig stort av engasupporterne og ta busser til Nadderud og legge ned blomster.
I Tippeligaen har jeg også tidligere nevnt at jeg ikke helt klarer å se at dette Stabæk mannskapet skal hente en eneste treponger. Virker fryktelig svake og det lukter Adecco lang vei for 2013. Har en liten fordel her i et tett program med at de ikke spillte 16.mai, men den er ikke stor mot et høytflyvende FKH om dagen. 0-1-7 på de åtte første for Stabæk, 0-1-3 hjemme hvor seriepremieren mot Aalesund endte målløst. Tre klare tap mot Hønefoss, Odd og sist Molde med hele 5-0
Haugesund flyr høyt om dagen, tok seg av Aalesund igår med 4-2. Har vært lenge råsterke hjemme, men Grindhaug og Co. har denne sesongen også begynnt å hente poeng på bortebane. 1-3-1 borte for FKH, som jeg syntes har sett sterke ut denne sesongen. Djurdic og Søderlund danner et fryktet spisspar som dette lurvete Stabækforsvaret skal få slite tungt med å holde unna nettkjenning
Haugesund vant fjorårets oppgjør med 2-1 i gymsalen, de er klare favoritter i denne kampen og 2,05 spilles enkelt.
Tidlig med laginfo ettersom det var kamper igår, kommer tilbake til det litt senere....
Tabell:
| 4 | Haugesund FK | 9 | 4 | 4 | 1 | 16-10 | 6 | 16 |
| 16 | Stabæk Fotball | 8 | 0 | 1 | 7 | 3-22 | -19 | 1 |
Siste kamper:
| 12.05.12 | ELIT | Stabæk - Molde | 0-5 | Runde 8 |
| 09.05.12 | NM | Fana - Stabæk | 1-4 (e.e.o.) | Runde 2 |
| 04.05.12 | ELIT | Rosenborg - Stabæk | 3-1 | Runde 7 |
| 01.05.12 | NM | Lommedalens - Stabæk | 0-3 | Runde 1 |
| 28.04.12 | ELIT | Stabæk - Odd | 0-2 | Runde 6 |
| 16.05.12 | ELIT | Haugesund - Aalesund | 4-2 | Runde 9 |
| 13.05.12 | ELIT | Fredrikstad - Haugesund | 0-0 | Runde 8 |
| 09.05.12 | NM | Staal Jorpeland - Haugesund | 1-5 | Runde 2 |
| 06.05.12 | ELIT | Haugesund - Lillestrøm | 1-1 | Runde 7 |
| 01.05.12 | NM | Avaldsnes - Haugesund | 1-7 | Runde 1 |
JFT 96 YNWA
- Kamp / utøvere:sandnes U - Molde
- Odds:2.15
- Innsats:3
Mulig spill 2 , runde 8.
Når det nærmet seg pause i Skien dagen før dagen så trodde vel de fleste at Sandnes Ulf kom til å gå på ett greit tap. Odd ledet 2-0 , men det rotet de bort ved å gi gjestene ett enkelt mål rett før pause , og pausen var det Vestlendingene som tok best vare på , for de var best de siste 45 , og fikk etterhvert utligningen , dog skulle Odd hatt ett straffespark , og keeper Andersen skulle i mange øyne hatt direkte rødt etter ett "karatespark" på Herolind Shala , men slik ble det ikke.
Molde og Angan seiret hjemme mot FFK , Fredrikstad yppet seg ved ett par anledninger men etter at Angan satte inn sin andre scoring for kvelden så var kampen ferdig , Angan oppe i syv mål nå.
Molde slipper inn få mål , og det er nøkkelen når fjorårets mester skal opp mot nykommlingene fra Sandnes. Sandnes åpnet sesongen med 2 tap og 2 poengdelinger , så ble de tre strake gevinster mot Stabæk , FFK og Hønefoss , før det altså ble poendeling igjen mot Odd og RBK.
| Last | 16/05/2012 | Odd Grenland | 2-2 | Sandnes Ulf | Norway Tippeligaen |
| 2 | 13/05/2012 | Sandnes Ulf | 1-1 | Rosenborg | Norway Tippeligaen |
| 3 | 06/05/2012 | Sandnes Ulf | 1-0 | Honefoss | Norway Tippeligaen |
| 4 | 28/04/2012 | Fredrikstad | 3-4 | Sandnes Ulf | Norway Tippeligaen |
| 5 | 22/04/2012 | Sandnes Ulf | 2-1 | Stabaek | Norway Tippeligaen |
Molde skal med sin stall kunne vinne denne kampen , men konsentrasjonen må være på topp , for Sandnes Ulf har absolutt vært ett friskt pust så langt , likevel så tror jeg at Solskjærs elever tar seg av denne til kurant odds , slike kamper skal og må vinnes om Gullet skal vinnes.
6-0-3 er hva Molde har prestert , ligger som nr 2 , poenget bak Godset.
| Last | 16/05/2012 | Molde | 2-0 | Fredrikstad | Norway Tippeligaen |
| 2 | 12/05/2012 | Stabaek | 0-5 | Molde | Norway Tippeligaen |
| 3 | 06/05/2012 | Molde | 2-1 | Aalesund | Norway Tippeligaen |
| 4 | 28/04/2012 | Sogndal | 2-1 | Molde | Norway Tippeligaen |
| 5 | 23/04/2012 | Molde | 3-2 | Lillestrom | Norway Tippeligaen |
I gullsesongen tapte Molde 5 ganger på fremmed gress , jeg tror ikke de gjør det i denne og forsøker ett lite spill på laget Angan og Co.
ps (er det mye skriveleifer er det pga en håpløs data)
- Kamp / utøvere:fredrikstad vs strømsg.
- Spillestopp:19.05.2012 17:55
- Odds før kurtasje:2.46
- Odds etter kurtasje:2.39
spiller mot fredrikstad på nytt i runde 8 i oddsnetligaen.
godset gjester plankebyen på lørdag, og vi snakker faktisk bunn mot topp.
godset topper tippeligaen fortjent med 19 poeng på 9 kamper, men fredrikstad er nest sist med 6 poeng.
kun stabæk er svakere enn hjemmelaget her, og det er ikke bra. hjemmelaget spilte mot molde og tapte lett 2-0, og har nå spillt 2 kamper etter at aune trakk seg som trener, og det har gitt 1 poeng hjemme mot haugesund i forrige hjemmekamp, men totalt 2 kamper med midlertidig trener og 0 scorede mål.
godset tidligere ikke kjent for å være gode gode borte, men hittil er både lillestrøm og brann slått på utebane. det sier kanskje heller ikke så mye, men all den tid at begge de som godset har slått er 1 hakk hvassere en hjemmelaget denne gang, så er det gode sjanser for en ny skalp boerte til godset, og fortsatt tabelltopp etter runde 10 i tippeligaen.
fredrikstad siste 8 kamper 1-3-4
fredrikstad siste 8 hjemme 3-3-2
fortsatt ikke helt på trynet hjemme, men heller ikke normal standard
godset siste 8 kamper 7-0-1
godset siste 8 borte 4-0-4
inneholder tap mot ålesund og molde borte, som er helt ok, samt 2 tap i privatkamper som ikke kan vektlegges.
innbyrdes er det 2-3-0 favør hjemmelagert, men det tilhører fortiden når godset var en middelhavsfarer og fredrikstad var et ok lag, og gode hjemme. denne sesongen er ikke de forutsetninger til stede mener jeg.
enseste spill imot slik jeg ser det er innbyrdes her i fredrikstad, men siden hjemmelaget sliter med å score, og godset scorer i hver kamp, så ser jeg for meg at det er nok til en borteseier, kanskje bare knepent. men 1-0 er fortsatt 3 poeng, og da sitter spillet.
- Kamp / utøvere:TIL - VIKING
- Tilleggsinfo:Pauseresultat
- Odds:2.20
- Innsats:25
- Selskap:Bet365
To lag som begge tapte den 16. møtes på Alfheim i Tromsø førstkommende søndag. Ingen krise for TIL å tape 2-0 for Godset i Drammen. Sistnevnte spillte meget god fotball, og det er alltid vanskelig å komme dit og ta poeng. Nordlendingene har nå spillt 4 bortekamper, og fortsatt ingen seire (2 uavgjorte). Da blir det ekstra viktig å sanke 3-poengere hjemme, skal de henge med i kampen om europa-spill (3 plass). Det er vel et naturlig mål vil jeg tro, selv om jeg ikke har hørt noen offisiell målsetting. I forrige hjemmekamp var det i alle fall liten tvil om hvor poengene ville havne. VIF ble sendt hjem til tiggestaden med 1-3 i sekken. Jeg lot meg også imponere over pasningssikkerheten TIL viste, og hvor bevegelige spillerne var! I tillegg virker det som om de har en plan over angrepsspillet sitt. I motsetning til flere andre lag som bare måker ballen fremover, forsøker de å angripe etter mer bevisste mønstre. Ellers var de aggresive fra første stund! Full trøkk fra start av, uten noe mikk-makk med at lagene skal «ta og føle på hverandre». Dette har vært tilfelle i flere av de foregående kampene også, og det viser seg da også igjen på statistikken over når målene har blitt scoret. Klart flest mål i starten av kampene!
Lag 0-15 16-30 31-45 46-60 61-75 76-90 Sum
Tromsø 3 3 3 1 1 1 12
Viking 1 1 0 1 2 2 7
Jeg har i utg.pkt mest tro på en H til slutt i denne kampen, men får en del bedre odds på at de leder til pause. Det passer fint sammen med det faktum at Tromsø kommer hurtig ut av startblokkene. Dessuten litt usikkerhet rundt dette med at de har hatt en tendens til å slukne litt mot slutten av kampene.
Hva angår Viking, så har de vel ikke skjemt seg ut annet enn nå sist mot LSK. Selv ikke på bortebane har de tapt med mer enn ett mål. Likevel tror jeg de skal få kjørt seg under polarsirkelen J
Tromsø hjemme i år:
12/05/2012 Eliteserien Tromsø vs. Vålerenga V - 3:1
28/04/2012 Eliteserien Tromsø vs. Hønefoss U - 0:0
15/04/2012 Eliteserien Tromsø vs. Sandnes V - 3:1
09/04/2012 Eliteserien Tromsø vs. Stabæk V - 3:0
25/03/2012 Eliteserien Tromsø vs. Fredrikstad V - 1:0
Viking borte i år:
13/05/2012 Eliteserien Sogndal vs. Viking V - 1:2
07/05/2012 Eliteserien Brann vs. Viking U - 0:0
22/04/2012 Eliteserien Strømsgodset vs. Viking T - 1:0
10/04/2012 Eliteserien Vålerenga vs. Viking T - 1:0
26/03/2012 Eliteserien Sandnes vs. Viking U - 2:2
Tabellen:
1 Strømsgodset 9 6 1 2 17:11 6 19
2 Molde 9 6 0 3 17:10 7 18
3 Rosenborg 9 4 4 1 16:9 7 16
4 Haugesund 9 4 4 1 16:10 6 16
5 Tromsø 9 4 3 2 12:9 3 15
6 Hønefoss 9 3 4 2 8:7 1 13
7 Sandnes Ulf 9 3 4 2 15:16 -1 13
8 Vålerenga 8 4 1 3 12:13 -1 13
9 Odd 9 3 3 3 14:13 1 12
10 Sogndal 9 3 3 3 10:12 -2 12
11 Viking 9 3 2 4 7:9 -2 11
12 Brann 9 3 1 5 17:15 2 10
13 Aalesund 9 2 4 3 12:14 -2 10
14 Lillestrøm 9 1 4 4 11:15 -4 7
15 Fredrikstad 9 1 3 5 13:15 -2 6
16 Stabæk 8 0 1 7 3:22 -19 1
2 sesonger i ON-ligaen. 1 sesong i 2. divisjon.
- Land:Internasjonal
- Liga:UEFA Champions League
- Kamp / utøvere:Bayern München - Chelsea
- Tips/ utfall:U 2,5 mål
- Spillestopp:19.05.2012 20:45
- Odds:1.91
Da var det dags , innimellom bæring av pappesker , grinete unger og kjærringer så skal denne karen få med seg årets fotballbegivenhet NR1 , UEFA Champions Leauge finalen mellom Bayern og Chelsea skal spilles , og jeg skal ha 2 timer pause fra flytte kaoset!
Kampen spilles på Tyskerenes hjemmebane , og de blir derfor favoritter , men er de så store favoritter som oddsen indikerer når ett forsvars sprekt Chelsea står på motsatt banehalvdel i årets største kamp? Jeg er skeptisk , jeg er i hvertfall meget skeptisk til at vi får se mange mål , og derfor finner jeg Pinny sin under odds (1,91) ganske interessant!
Joda Brittene er hardt redusert dessverre , navn som : Terry, Ivanovic, Ramires og Meireles er ute , at Ramires vil bli savnet er helt sikkert antaes at Sturridge går inn i hans sko. Tyskerene har også sine fravær men ikke noe som kan erstattes. Holger Badstuber, David Alaba og Luiz Gustavo må alle stå over. men Chelsea er de som er hardest rammet!
Når man kommer til kamper som dette så ser jeg ikke på tidligere resultater som veldig relevante , nå nullstilles alt. Alt dreier seg om å gjøre jobben i 90 minutter , og muligens enda lenger. Kontringsterke Tyskere vil nok sette Engelskmennene på prøve mer enn en gang , så gjenstår det å se om de lykkes til slutt. Robben og Ribery samt Gomez er litt av en trio og stagge for Bozingwa , Luiz , Chahill og Cole , men på en god dag har de kapasitet til det. Kapasitet har Chelsea også framover i rutinen til Lampard , Playmakeren Mata , Kalua som svinger fra brilliant til ingenting...Drogba , ja han gjør det bare Drogba kan , på godt og vondt!
Chelsea har svinget veldig i resultatene etter Barca kampen:
| Last | 13/05/2012 | Chelsea | 2-1 | Blackburn | England Premiership |
| 2 | 08/05/2012 | Liverpool | 4-1 | Chelsea | England Premiership |
| 3 | 05/05/2012 | Liverpool | 1-2 | Chelsea | England FA Cup |
| 4 | 02/05/2012 | Chelsea | 0-2 | Newcastle | England Premiership |
| 5 | 29/04/2012 | Chelsea | 6-1 | QPR | England Premiership |
Tyskerne har vært stabilt sterke hele sesongen
| Last | 05/05/2012 | FC Koln | 1-4 | Bayern Munich | Germany Bundesliga |
| 2 | 28/04/2012 | Bayern Munich | 2-0 | VfB Stuttgart | Germany Bundesliga |
| 3 | 25/04/2012 | Real Madrid | 2-1 | Bayern Munich | Champions League |
| 4 | 21/04/2012 | Werder Bremen | 1-2 | Bayern Munich | Germany Bundesliga |
| 5 | 17/04/2012 | Bayern Munich | 2-1 | Real Madrid | Champions League |
Det er snart klart for det store slaget på Allianz Arena og jeg tror det blir jevnt helt inn!
- Kamp / utøvere:Hønefoss - VIF
- Odds:2.75
- Innsats:25
Best å ta denne før oddsen raser nedover! Nyopprykkede Hønefoss tapte 1-4 hjemme mot Odd. Isolert sett et elendig resultat, men faktum er at flere mente Hønefoss var det beste laget. Odd var imidlertid utrolig effektive på sine kontringer. Ikke første kampen Hønefoss brenner sjanser heller, de er det laget som har flest stolpe/tverrligger-skudd denne sesongen. Regner med de fikk en voldsom vitamininnsprøytning etter den overaskende seieren i Trondheim, og drar med seg effekten av dette hjem til Aka Arena.
Vålerenga er rake motsetningen hva flaks gjelder, og har langt flere poeng enn de skulle hatt. Forsvaret lekker som en sil, og Fellah holdes på mye på benken. Sportslig sett hever han laget, men det var disse bosman-greiene da.
Hønefoss hjemme i år:
13/05/2012 Eliteserien Hønefoss vs. Odd T - 1:4
22/04/2012 Eliteserien Hønefoss vs. Aalesund V - 3:1
09/04/2012 Eliteserien Hønefoss vs. Fredrikstad U - 1:1
24/03/2012 Eliteserien Hønefoss vs. Lillestrøm U - 0:0
Vålerenga borte i år:
12/05/2012 Eliteserien Tromsø vs. Vålerenga T - 3:1
29/04/2012 Eliteserien Brann vs. Vålerenga V - 1:2
15/04/2012 Eliteserien Lillestrøm vs. Vålerenga U - 1:1
31/03/2012 Eliteserien Strømsgodset vs. Vålerenga T - 3:2
Tabell:
1 Strømsgodset 9 6 1 2 17:11 6 19
2 Molde 9 6 0 3 17:10 7 18
3 Rosenborg 9 4 4 1 16:9 7 16
4 Haugesund 9 4 4 1 16:10 6 16
5 Tromsø 9 4 3 2 12:9 3 15
6 Hønefoss 9 3 4 2 8:7 1 13
7 Vålerenga 8 4 1 3 12:13 -1 13
8 Sogndal 8 3 3 2 10:7 3 12
9 Sandnes Ulf 8 3 3 2 13:14 -1 12
10 Odd 8 3 2 3 12:11 1 11
11 Viking 9 3 2 4 7:9 -2 11
12 Aalesund 9 2 4 3 12:14 -2 10
13 Brann 8 2 1 5 12:15 -3 7
14 Lillestrøm 9 1 4 4 11:15 -4 7
15 Fredrikstad 9 1 3 5 13:15 -2 6
16 Stabæk 8 0 1 7 3:22 -19 1
- Kamp / utøvere:Bayern Munchen - Chelsea
- Tilleggsinfo:Bayern og over 2.5 mål?
- Tips/ utfall:Ja
- Odds:2.75
Finale ja, men i Munchen.
Der er Bayern enorme.
14-1-2 i ligaen.
Tapte 15.mars 2011 2-3 mot Inter.
Vunnet de syv oppgjør etterpå.
2-0, 2-0, 3-2, 3-1, 7-0, 2-0 og sist 2-1.
Fem med dekt -1.5.
Fire med Bayern+over 2.5.
Fire Clean sheets.
Scoret minst to i samtlige.
Chelsea med opptur.
Ikke spesielt sterke borte i CL siste året 2-3-3.
Var grusom mot Liverpool, men det var nok ene og alene fordi de tenket på denne. Terry fikk vel tre tunneller på seg første kvarteret.
Mye på spill.
Bayern skulle få revansje etter at Dortmund lekte med dem forrige sesong, slik gikk det ikke og dobbelsmell og enormt trykk i Arenaen lørdag aften.
Det må væe ufattelig surt å misse denne da de etterhvert som ligagullet glapp nok har fokusert mye på nettopp CL.
Chelsea vil heller spille CL foran EL og Hazard som sier han spiller i blått i PL neste sesong spiller ikke EL.
Alaba, Badstuber og Gustavo ute for Bayern.
Det er vel halve defensiven.
Chelsea uten Ivanovic, Meireles, Terry og Ramires.
Mye defensivt som forsvinner her og.
Luiz og Cahill har slitt med skadeproblemer og er neppe 100% om de skulle spille.
2-1 er et typisk CL finale resultat.
Og ikke all verdens differanse på 2.75 og 3.1(-1.5).
Voetbal is Oorlog - Rinus Michels.
- Land:Danmark
- Liga:Superligaen
- Kamp / utøvere:Brøndby-Nordsjælland
- Tilleggsinfo:1x2
- Tips/ utfall:2
- Spillestopp:20.05.2012 16:00
- Odds:2.05
- Innsats:6
Her er det ble sovet i timen.
Nordsjælland er et fattig poeng og seks mål bak FCK med to kamper igjen.
Brøndby supportere ønsker tap så ikke FCK vinner ligaen det virker som hele Danmark gjør det og FCKs trener har da og vært ute å sutret rundt temaet.
BIF med stygt 5-1 tap i Århus sist noe Mr.Owen og flott sa kom til å skje!
NS utspilte OB og igjen ble jeg enormt imponert over dette laget.
Tror det vil være fint for dansk fotball om de får prøve seg i CL og FCK skal ut i kvaln.
Brøndby med bare fire tap i sine 16 hjemmekamper det burde kanskje vært flere om man kan si det sådan.
NS ligaens beste bortelag med 8-2-5.
Brøndby startet flott, men røk så helt ned.
Tippet bortetap mot Søderjyske som endte 3-3 etter mye fint fra BIG, spesielt før pause.
Har så tapt 1-0 i Ålborg og sist i Århus.
Sterke tall hjemme i 2012.
4-2-1.
Sønderjyske 1-0
AGF 0-0
Lyngby 2-1
OB 1-0
Køge 1-1
FCM 0-2
Silkeborg 3-2.
Møter et bedre lag her som har mye mer å spille for og denne burde vært satt tidl.
Expeckt har 2.10 og denne går under 2 før KO.
Nordsjælland samme 4-2-1 borte i 2012.
Overkant 50% bliver kanskje ikke all verdens av verdi, men moderat sats kan den vel fortsatt forsvare.
Voetbal is Oorlog - Rinus Michels.
- Liga:Adeccoligaen
- Kamp / utøvere:sarpsborg - mjøndalen
- Tips/ utfall:-1.5 H
- Spillestopp:16.05.2012 18:00
- Odds:2.23
- Kamp / utøvere:Odd-Sandnes Uklf
- Tilleggsinfo:Hp-1
- Odds:2.55
D ahar endelig formen fått tak i Skienslaget Odd Grenland, og jeg tror bevisst at Blaget fra Stavanger blir sendt hjem med minst tomålstap...
Det er to lag i form som møtes 16. mai. Begge lag er ubeseiret på sine fire siste kamper, Sandnes Ulf med tre seiere og en uavgjort, mens Odd har to seiere og to uavgjorte.
Lagene har kun møtt hverandre to ganger tidligere, da begge befant seg i Adeccoligaen i 2008. Odd vant da begge oppgjørene, 3-2 på hjemmebane og 3-0 borte.
På bortebane er FKK slått av Sandnes, mens de har to klare tap for Tromsø og Brann....som jeg ser på nivå med Odd...
Anel Raskaj sone karantene etter tre gule kort. Midtbanekollega Aksel Berg Skjølsvik har pådratt seg en lårskade og er usikker, mens Andreas Westly fortsatt er sykemeldt pga en lårskade.
Odd har i det siste hadd en opphenting hjemme mot Tromsø nest sist som lignet noe av det odd står for, og ble i siste kamp borte mot Hønsfoss fått virkelig trorn på seg selv....vant tilslutt 4-1
Nei her ser jeg muligheten til seier med minst to mål og setter 3 unit på denne fra Nordicbet...
Godt spill for de som følger
Prøver og prøver....må vel løsne snart!!
- Country:Sweden
- League:Superettan
- Match / players:Trelleborg - Brage
- Tip / outcome:Trelleborg
- Closing time:16.05.2012 19:00
- Odds:1.68
- Stake:100
- Company:PinnacleSports
Trelleborg - Brage
16.5.2012, 19:00
Vangavallen (10.000) * 585 km.
Trelleborg lost away to Brommapojkarna 0-2 in a game that played with many absences.
In general, Trelleborg is not what its fans would want to see this year, but to tell the truth Alf Vesterbergs team played so far with many alternatives due to injuries.
For today, Youssef Fakro (DEF, 4/0) is injured, while Fredrik Jensen (MID, 5/1, 1 assist), is still unavailable and probably will return on Saturday.
On the contrary, Magnus Anderson (MID, 5/0) is back from suspension, while Johan Nilsson Guyiomar (DEF, 4/0), Touomo Tourounen (DEF, 3/0) and Ibrahim Koroma (MID, 3/0) overcame their problems and they are back.
MISSION
Fredrik Persson, Zlatan Azinovic (goalies)
Dennis Melander, Toumo Turunen, Tobias Mattsson, Tobias Malm, Johan Nilsson-Guiomar, Jonathan Asp, Martin Cavdarovski - Thiago Pinto Borges, Kristian Haynes, Sebastian Carlsén, Magnus Andersson, Zoran Jovanovic, Ibrahim Koroma - Andreas Grahm, Mattias Adelstam, Mohamed Ramadan .
Brage drew 1-1 at home against Ljungskile, in an open game that both teams could have achieved other goals too. Went ahead on 26 minutes with Okerval, but accepted the equalizer before the end of halftime after a negligence defense.
Without victory in the last three (0-1-2), while outside of home it has G/G and Over the three outputs!
Niklas Sandberg (DEF, 6/0) is suspended, Johan Persson (DEF, 5/1) is injured, while still uncertain given Stefan Lindmark (MID, 1/0), while Etuwe (MID, 5/0), is a doubt, but probably will play. Kaio Mendes and the Jesper Menden are injured.
Trelleborg might not impress with its performances, but today has some good returns and given that it will play at home in front of its fans has an advantage against Brage, which has some important problems
- Kamp / utøvere:Falkenberg-Landskrona
- Tips/ utfall:Over 2,5 mål
- Spillestopp:16.05.2012 19:00
- Odds:1.82
Da var fotballens nasjonal dag i Norge kommet og på denne dag skal jeg prøve meg på ett overspill til men denne gangen fra vårt kjære naboland og fra Superettan.
På Falkenberg Idrottsplass får hjemmelaget Falkenberg besøk av Landskrona. Ett oppgjør som for bortelaget har vært ett stort mareritt dem 2 siste sesongene med innslupne hele 9 mål.
Falkenberg ligger på 12 plass med 1-2-3 5-7 og 5poeng på sine første kamper i år mens motstanderen ligger på 10 plass med 2-1-3 9-10 og 7 poeng.
For hjemmelaget vil Marcus Översjö erstatte Johannes Vall. Zlatan Krizonovic er tilbake i troppen ellers sies det at laget vil være det samme som mot Assyriska nå i helgen. En kamp man ble ganske så utspilt i og tapte sjansestatistikken 2-10 men klarte pga storspill i målet og reise hjem med 0-0 ganske så ufortjent da Stojan Lukic stengte målet fullstendig.
Landskrona på sin side tapte 1-2 i derbyet mot Ângleholm noe man mente var ganske så urettferdig. Henke Larsson og hans menn reiser til Falkenberg vel vitene om 9 innslupne mål i siste 2 besøk i siste møtene med Falkenberg som hjemmelag. Bortelagets keeper Ivo Vazgec som ikke spilte disse kampene er ikke bekymret over det men sier : Skal man uroe seg over statistikk da fort ting til helvete
Surprise Ralani og Thomas Raun er tilbake i troppen etter å ha fullført siste trening. Ute er dog Sonny Karlsson som er blitt syk. Fra før er Marcus Lantz og Jesper Lundberg skadet.
Hjemmelaget har vært involvert i over 2,5 mål i 33 prosent av kampene i år. (2-6)
Landskrona i 83 prosent med over i 5 av 6.
Her er statistikken som gjorde at jeg velger overspill, dem siste innbyrdes når kampen har gått med Falkenberg som hjemmebane.
| 02/07-11 | Superettan | Falkenberg vs. Landskrona | 5:1 |
|
| 19/08-10 | Superettan | Falkenberg vs. Landskrona | 4:0 | |
| 08/10-09 | Superettan | Falkenberg vs. Landskrona | 2:1 | |
| 07/10-08 | Superettan | Falkenberg vs. Landskrona | 2:1 | |
| 26/08-07 | Superettan | Falkenberg vs. Landskrona | 1:1 | |
| 29/06-06 | Superettan | Falkenberg vs. Landskrona | 1:2 |
Hjemmelaget har ett bra tak på Landkrona og man håper å ta sin 4 strake seier ett spill jeg vurderte men magefølelsen sa spill på mye mål i stedet.
Da håper jeg på masse mål i kveld så vel i Norge som i Sverige har vel sjelden levert så mange spill på over 2,5 noen gang. SÅ får vi se om lagene er målkåte i kveld.
- Land:Danmark
- Liga:1. divisjon
- Kamp / utøvere:Blokhus-Esbjerg
- Tips/ utfall:2/2
- Odds:1.95
Top mod bund i 1. Division. Nr 1 mod nr 14. Her bør der være klasseforskel også selvom holdene ikke har det store at spille for.
Blokhus ligger absolut sidst i rækken og har kun fået skrabet 11 point sammen i 21 kampe. De har tabt 14 af 21 kampe i sæsonen. De er 12 point fra redning og med kun 15 point at spille om, skal man være mere end optimist for at tro på, at det skal lykkes at overleve.
På hjemmebane, hvor man skulle mene, at de skulle hive pointene har de været rigtig skidt kørende. 1-3-6 lyder statistikken for sæsonen. Holdet har tabt de sidste 7 kampe. De er inde i en katastrofeperiode og det er naturligvis årsagen til at de rykker ud i år.
Esbjerg ligger klar, klar 1er i rækken. De har gennem hele sæsonen været det klart bedste hold. De har virkelig vist, at de hører til i den bedste rækken, hvor de er sikret oprykning til.
Esbjerg's form er ganske okay. De har i foråret vundet de første 6 kampe, men tabte dog senest hjemme mod Randers, hvor de leverede en indsats under vanlig standard og flere spillere var yderst skuffede. Jeg er sikker på, at de vil revanchere dette og ikke sparer på kræfterne.
På udebane har 8-1-1 for sæsonen. 6 af deres 10 kampe har de allerede ført ved pausen.
Den omvendte kamp i oktober vandt Esbjerg 2-1.
Jeg tror på klasseforskellen vil være the major factor her, da ingen af holdene kan nå så meget andet end det de ligger til netop nu.
- Land:Skottland
- Liga:Play Off
- Kamp / utøvere:Stranraer-Albion
- Tips/ utfall:H -1
- Spillestopp:16.05.2012 20:45
- Odds:4.33
1 kamp i playoff til 2 divisjon der Stranraer som ble nr 3 i 3 divisjon møter Albion som ble nr 9 og nest sist i 2 divisjon til kamp om spill i 2 divisjon til neste år.
Stanraer slo Queens Park som ble nr 2 i 2 divisjon foran Stranraer.
Stanraer vant hjemmekampen hjemmekampen 3-1 og bortekampen 2-0. Tapte de 5 siste i serien men treneren sparte mange spillere i de siste kampene slik at man kunne fokusere på playoffkampene som har vært en taktisk godt grep for de var Queens Park overlegen over 2 kamper sist.
Nå er det finale mot Albion som ikke har hatt noe god sesong i 2 divisjon. Var det dårligste bortelaget med 4-1-13 og det laget som slapp inn flest mål på bortebane. 18-44 hadde de på bortebane.
1 playoffrunde slo de Elgin som ble nr 4 og bak Stranraer i 3 divisjon. Elgin vant hjemmekampen mot Albion 1-0 og ifølge rapportene burde de vunnet mye meir. Slo tilbake på hjemmebane i en jevn kamp 2-0 som kunne bikket begge veier. Seiersmålet kom i det 90 min og like før hadde Elgin noen enorme sjanser for å utligne men slik er fotballen.
Tror ikke Albion har noe å hente her. Faktisk så er Stranraer det laget i Skottland som har scoret nest mest mål(77 mål) etter Celtic og her møter de et lag som slipper i 2.4 mål i snitt på bortebane iår.
Tror ikke Stranraer går i fellen med å være fornøyd med en 1 målsseier for det er på hjemmebane de nå må legge grunnlaget for opprykket. Kommer til å gå ut i 100 mot et lag som ikke har noen selvtillit på bortebane og vil nok legge seg her for å ikke ryke allerede i 1 kamp.
Jeg tror opprykkskampen kan bli avgjort her og tror veldig på at Stranraer vinner denne med flere enn 1 mål.
Noe smårusk i begge leire men ikke de store fravær.
Axx
- Land:Belgia
- Liga:Pro League
- Kamp / utøvere:Oostende - Westerlo
- Tilleggsinfo:Oprykningsspil
- Tips/ utfall:o. 2,5 mål
- Spillestopp:17.05.2012 20:30
- Odds før kurtasje:1.77
- Odds etter kurtasje:1.73
Oprykningsspil til den bedste belgiske række mellem Oostende, der blev nr. 4 i den næstbedste række, og Westerlo, der blev næstsidst i Pro League.
Det skal siges på forhånd, at jeg ikke har noget kendskab til de to hold, der torsdag står over for hinanden, andet end hvad jeg læser ud fra statistikkerne.
Begge hold har spillet tre kampe i oprykningsspillet, som alle er endt med over 2,5 mål.
Oostende har klaret sig alt andet end imponerende: tre nederlag og en målscorer på 3-12!
Westerlo har 1 sejr og 2 nederlag og en målscorer på 7-5. Den ene sejr kom søndag mod netop Oostende - med hele 5-1.
I ligaen var de to mandskaber generelt involveret i målrige kampe i den forgangne sæson. Oostende hjemme: 11 kampe over 2,5 og 6 kampe med færre end 2,5 mål.
Westerlo ude: 10 kampe over 2,5 og 5 kampe under 2,5.
Med udgangspunkt i statistikken føler jeg, at Betfairs 1,73 er et ganske fint odds. Der skal naturligvis tages det forbehold, at jeg intet kender omkring de to hold trupper.
- Land:Sveits
- Liga:Schweizer Cup
- Kamp / utøvere:Basel - Luzern
- Tips/ utfall:1
- Spillestopp:16.05.2012 20:30
- Odds:1.70
- Innsats:5243
Pokalfinale på neutral bane i Bern.
Det er guld- og sølvvinderne fra denne sæson der mødes i pokalfinalen, men forskellen er enorm.
Basel ligger 23 point foran i tabellen og er i en anden klasse i alpelandet.
Luzern er 6 point foran 3. pladsen.
Basel stiller idag op med gode offensive kræfter som Frei, Streller og Shakiri.
Basels sidste kampe:
| 12.05.2012 | D1 | FC Basel | 6-3 | Grasshoppers | ![]() |
| 06.05.2012 | D1 | FC Zürich | 1-5 | FC Basel | ![]() |
| 02.05.2012 | D1 | FC Basel | 2-1 | FC Thun | ![]() |
| 29.04.2012 | D1 | FC Basel | 3-1 | Lausanne-Sport | ![]() |
| 22.04.2012 | D1 | FC Sion | 0-3 | FC Basel | ![]() |
| 15.04.2012 | Cup | FC Winterthur | 1-2 | FC Basel | ![]() |
| 07.04.2012 | D1 | FC Luzern | 1-1 | FC Basel | ![]() |
| 04.04.2012 | D1 | Lausanne-Sport | 0-2 | FC Basel | ![]() |
| 31.03.2012 | D1 | FC Thun | 2-3 | FC Basel | ![]() |
| 24.03.2012 | D1 | FC Basel | 5-0 | Servette FC | ![]() |
| 21.03.2012 | Cup | FC Basel | 5-2 | Lausanne-Sport | ![]() |
| 13.03.2012 | CL | Bayern München | 7-0 | FC Basel |
Altså har man siden det store nederlag i München i CL vundet 10 og spillet 1 uafgjort i de 11 opgør man har spillet. Den uafgjorte kom i 1-1 kampen imod netop Luzern. Det var dog på udebane. 37 scoringer har Basel lavet i de 11 kampe.
Luzerns sidste kampe:
| 12.05.2012 | D1 | FC Luzern | 3-2 | Lausanne-Sport | ![]() |
| 05.05.2012 | D1 | BSC Young Boys | 2-2 | FC Luzern | ![]() |
| 28.04.2012 | D1 | Grasshoppers | 2-2 | FC Luzern | ![]() |
| 21.04.2012 | D1 | FC Luzern | 3-1 | Servette FC | ![]() |
| 15.04.2012 | D1 | FC Zürich | 0-0 | FC Luzern | ![]() |
| 11.04.2012 | Cup | FC Sion | 0-1 | FC Luzern | ![]() |
| 07.04.2012 | D1 | FC Luzern | 1-1 | FC Basel | ![]() |
| 25.03.2012 | D1 | FC Luzern | 1-0 | Grasshoppers | ![]() |
| 20.03.2012 | Cup | FC Luzern | 3-0 | Grasshoppers | ![]() |
| 17.03.2012 | D1 | FC Luzern | 0-0 | FC Sion | ![]() |
| 11.03.2012 | D1 | Servette FC | 2-1 | FC Luzern | ![]() |
| 04.03.2012 | D1 | FC Basel | 3-1 | FC Luzern |
Indbyrdes opgør:
| 07.04.2012 | D1 | FC Luzern | 1-1 | FC Basel | |
| 04.03.2012 | D1 | FC Basel | 3-1 | FC Luzern | |
| 03.12.2011 | D1 | FC Basel | 1-0 | FC Luzern | |
| 20.08.2011 | D1 | FC Luzern | 3-1 | FC Basel | |
| 25.05.2011 | D1 | FC Basel | 3-0 | FC Luzern | |
| 27.02.2011 | D1 | FC Luzern | 0-1 | FC Basel |
Jeg tror på Basel hjemtager "The Double" ved at vinde i ordinær tid i aften. Og i On-ligaen spiller jeg derfor "hjemmesejr" til fine 1,70 hos Pinaccle.
- Kamp / utøvere:Ham Kam - Bodø/Glimt
- Tips/ utfall:B v/pause
- Odds før kurtasje:3.45
- Odds etter kurtasje:3.33
Bodø/Glimt leder serien, og har ikke tapt en eneste kamp på de siste 5 kampene.
De møter et godt Ham Kam lag, men Bodø/Glimt har vist seg å være i svært god form og veldig målfarlige, så denne kampen drar de inn til pause.
Ham Kam er bedre i 2.omgang enn i 1.omgang. De er trege med å komme i gang. Derfor tror jeg de skal slite mot Bodø/Glimt i starten. Jeg husker Ham Kam var veldig trege sist sesong også.
I kampen mot Ranheim ledet Ranheim 1-0 til pause. I kampen mot Notodden så var det 0-0 til pause. På Kongsvinger så ledet Ham Kam 1-0 til pause. De var bedre i 2.omgang i alle de kampene.
| 13/05/2012 | 1. Divisjon | Ranheim vs. Ham-Kam | U - 1:1 | |
| 09/05/2012 | NM | Ham-Kam vs. Valdres FK | V - 5:1 | |
| 06/05/2012 | 1. Divisjon | Ham-Kam vs. Notodden | V - 1:0 | |
| 01/05/2012 | NM | Faaberg vs. Ham-Kam | V - 3:5 | |
| 28/04/2012 | 1. Divisjon | Kongsvinger vs. Ham-Kam | V - 0:3 | |
| 22/04/2012 | 1. Divisjon | Ham-Kam vs. Strømmen | T - 2:3 |
Jeg har merket meg at Bodø/Glimt kommer godt i gang i kampene. Bodø/Glimt har ledet til pause i alle de 3 siste seriekampene.
| 13/05/2012 | 1. Divisjon | Bodø/Glimt vs. Bryne | V - 4:1 | |
| 09/05/2012 | NM | Nardo vs. Bodø/Glimt | V - 0:1 | |
| 06/05/2012 | 1. Divisjon | Ullensaker/Kisa vs. Bodø/Glimt | V - 0:3 | |
| 01/05/2012 | NM | Tverlandet vs. Bodø/Glimt | V - 0:5 | |
| 28/04/2012 | 1. Divisjon | Bodø/Glimt vs. Tromsdalen | V - 3:2 | |
| 22/04/2012 | 1. Divisjon | Hødd vs. Bodø/Glimt | T - 2:1 |
Lagene de i mellom
| 03/08/2011 | 1. Divisjon | Ham-Kam vs. Bodø/Glimt | 2:2 | |
| 28/09/2008 | Eliteserien | Ham-Kam vs. Bodø/Glimt | 2:2 | ![]() |
| 21/04/2007 | 1. Divisjon | Ham-Kam vs. Bodø/Glimt | 2:3 | ![]() |
| 07/08/2005 | Eliteserien | Ham-Kam vs. Bodø/Glimt | 2:0 | ![]() |
| 08/08/2004 | Eliteserien | Ham-Kam vs. Bodø/Glimt | 0:2 | ![]() |
| 01/10/1995 | Eliteserien | Ham-Kam vs. Bodø/Glimt | 0:6 | ![]() |
| 23/04/1994 | Eliteserien | Ham-Kam vs. Bodø/Glimt | 1:3 | ![]() |
Bare 1/6 ganger har Ham Kam vunnet og siden de er svake i 1.omgang i tillegg så ser det godt ut for Glimt.
Tabell
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
- Kamp / utøvere:Bayern - Chelsea
- Tilleggsinfo:Ballpossession
- Tips/ utfall:Chelsea + 15,5
- Odds:1.85
Hei
Tidlig ute med spill til runde 8 i ON ligane grunnet reise.
Unibet er tidlige ute med statistikkspill til Champions League finalen som spilles lørdag kveld.
Setter 1 unit på at Chelsea får mest ballinnehav med et hc på +15,5% Gjelder spill til ordinær tid.
Bayern er på en måte heldige og får spille finalen på sin hjemmebane i år. Sterkt gjort å klare å nå finalen i år for de, bra timet!
Men jeg tror ikke fordelen er så utrolig stor som oddsen kanskje skulle tilsi. Oddsen på at Bayern løfter trofeet er nede i rundt 1,4-1,5
Jeg tror på en langt jevnere kamp en det skulle tilsi. Begge lagene har solid statistikk på ballinnehav i turneringen. Det er vanskelig å ranke lagene på samme grunnlag siden noen som ryker tidlig kan ha et høyt snitt som f.eks Valencia på 60%
En ting er sikkert, Barce skiller seg klart ut med 68% i snitt gjennom hele turneringen. Bayern og Chelsea følger etter med hhv 56 og 52% Imponerende etter at Chelsea fikk en real trøkk mot Barca 72-28 i begge kampene der.
Det vitner vel om at snittet ellers er bra. Chelsea er flinke på og spille på resultat, noe Bayern i god tysk tradisjon også er. Jeg tror Chelsea har gode muligheter på høyt ballinnehav uansett hva stillingen i kampen måtte være. Det eneste som vel kan ødelegge er en tidlig ledelse, og om den kanskje økes til mer enn ett mål også.
Det bør være større muligheter for at Bayern tar ledelsen og da vil Chelsea tvinges til å ta iniativet.
For at spillet ikke skal gå inn så må Bayern ha possession på minst 58%, det tror jeg ikke de klarer mot et så jevngodt lag. Chelsea har bare tapt med det HC mot Barcelona og det er lite relevant mot et lag som Bayern, med all respekt for tyskerene.
Bayern har klart å vinne med HC på 15,5 to ganger og det var i 7-1 seieren mot Basel (59-41) og i 2-0 seieren mot Marsielle (58-42)
1,85 i odds på at de ikke klarer det mot Chelsea synes jeg er godt betalt.
- Kamp / utøvere:Viking - Lillestrøm
- Tilleggsinfo:HC -1,5
- Tips/ utfall:Viking
- Odds:2.85
Hei
Spill til ON ligaen
Jeg setter 1 unit på at Viking dekker HC mot Lillestrøm i kveldens kamp på Viking Stadion.
Viking har ikke hatt en veldig god start på sesongen og står med 2 seiere og 1 tap hjemme. Ikke innfridd HC til nå. Men jeg mener bestemt at Viking er på rett vei formmessig. De er nesten helt skadefrie også. King Gyan brakk foten i cupkampen mot Jerv. Ellers er Ingelsten som har vert skadet veldig lenge på vei tilbake. Spørs om han er med i dag, men han spilte 90 minutt i andrelags kampen nå i uken. Scoret et mål der.
Viking er har en utrolig god statistikk på hjemmebane på fotballens festdag som er i dag 16 mai. Ikke tapt hjemme siden tidlig på 90 tallet tror jeg. Det hører med til historien at de ikke har spilt hjemme alle årene, men de fleste.
De har rimelig greit tak på Lillestrøm hjemme, og har slått de med hc 2 av de 3 siste årene.
Lillestrøm har som kjent startet sesongen elendig og ligger på direkte nedrykk etter 8 kamper og usle 4 poeng. Ikke vunnet enda i år og mange trodde seieren skulle komme mot Brann. Istedenfor ble det 3-4 tap på hjemmebane og det var fortjent. Jeg tror det er gode muligheter for at krisen for kanarifuglene fortsetter enda en stund til.
Mathis Bolly, Erik Midtgarden og Petter Vaagan Moen er ute for gjestene.
Fryktelig dårlig lag Lillestrøm har om dagen. I tillegg har de en keeper som slapp inn 4 på 2 sjanser på søndag og som sprer usikkerhet i et allerede aldrende og tregt forsvar. Kippe og Pedersen er rett og slett for trege.
WINNER WINNER CHICKEN DINNER!!!!!!!!!!!!
- Kamp / utøvere:Sandefjord-Ranheim
Nordicbet blant de høyeste på hjemmeodden akkurat no, jeg spilte til 2.22 hos Pinna for et par timer siden, men oddsen er vel synkende over hele fjøla.
Hadde skrevet et lengre innlegg da jeg ble "kastet ut" og alt ble borte, derfor kommer kortversjonen her. Sandefjord på 3 plass i fjor, etter nedrykket i 2010. Har mange kvalitetsspillere, ex-Brann Avankwah og Jaiteh, Cato Hansen, Jo Sondre Aas og Torp, Austbø i gållen, Sandstø på benken er også en kar jeg har sansen for. Dokken er vel ute på ubestemt tid? Tradisjonelt sterke hjemme, og 16. mai i Hvalfangerbyen skal de ikke være enkle å hanskes med. Åpnet under pari, 2-2-2 og 8 poeng holder ikke mot ambisjonene om opprykk. Har møtt mye sterk motstand og klart seg ok, (Kamma, Start, Særp og Vinger), men sist ble det ydmykende 0-3 mot Notodden.
Ranheim et topplag på dette nivået år etter år, har alltid full innsats og trøkk som sitt beste våpen, godt organisert og disiplinert gjeng med unggutter. Alltid en viss strøm av spillere til/fra RBK, i år dominerer Gjermund Åsen på midten. Bjørkan ser ut til å få ut potenisalet i unggutta, står med 3-3-0, sterk åpning.
Uansett tabell, som selvfølgelig ikke lyver, jeg ser for meg at Sandefjord skal klatre på tabellen, mens jeg ikke tror Ranheim har mannskap til opprykk. Spiller for spiller mener jeg Sandefjord skal være minst på høyde, og med hjemmebanefordel på fotballens nasjonaldag og det faktum at laget bør komme ut som et såret dyr etter innsatsen sist borger dette for et spill på "Blåhvalene". Nordicbet blant de høyeste pr. nuh, det passer bra siden de er en av ON-ligaens gode sponsorer denne sesongen :)
15 sesonger i ON-ligaen (:
Ligamester Eliteserien Sesong #11
- League:Liga I
- Match / players:GazMedias - Concordia
- Tip / outcome:Concordia 1,5+
- Closing time:15.05.2012 18:00
- Odds:3.50
- Stake:2
- Company:Bet365
Jeg ville rigtig gerne ha spillet denne kamp i ON-Ligaen men spilstoppet fungere så ikke så fint.. Æv æv æv
Jeg har kigget på denne kamp længe og synes der er flere gode spil at hente.
Kigger man på disse to hold så er det kun hjemme´holdet der har noget at spille for, men det kræver at de taber de to sidste kampe og Targu Mures vinder deres to sidste kampe for at undgå nedrykning og det kan man godt tvivle lidt på sker.
Til en start synes oddset på udeholdet virkelig flot (4,80) og derfor spiller jeg 1 unit på det og X2 spillet fåes til (1,99).
Jeg vælger dog at poste spillet som går ud på at gæsterne skal score mindst to mål i kampen, som bet365 tilbyder 3,50 for.
Gæsterne har været i vanvittig form i de sidste måneder og vundet 10 af 14 kampe efter de lå absolut sidst i ligaen. Samtidig har de på udebane vundet deres sidste 5 kampe og i alle 5 kampe ha de mindst scoret 2 mål..
Gaz Medias ligger på pladsen liger over de kedelige pladser med 6 point ned til stregen med altså kun to kampe igen og skal altså tabe begge og holdet under skal vinde begge. De er rigtig stærke på hjemmebane hvor de kun har tabt 3 kampe i sæsonen, men deres spil har ikke været optimalt den seneste tid og har bla ladet 13 mål gå ind deres seneste 6 kampe.
Odds på udeholdet til at vinde synes fine og x2 spillet også, dog vælger jeg at poste dette spil som altså går ud på at gæsterne score mindst to mål i kampen, som så vil være 7 gang ud af deres seneste 9 spillede kampe og sidste 5 på¨udebanen altså.
Indrømmer jeg ikke er kendt i denne liga, men odds synes fine på en del forskellige spil på kampen og dette er et af dem synes jeg og ville rigtig gerne ha haft muligheden for denne kamp i ON-Ligaen.
Concordia sidste 5 udekampe
| 10/05/2012 | Liga I | Ploiesti vs. Concordia C | V - 0:2 |
| 03/05/2012 | Liga I | Mioveni vs. Concordia C | V - 1:3 |
| 22/04/2012 | Liga I | Cluj vs. Concordia C | V - 2:4 |
| 09/04/2012 | Liga I | Brasov vs. Concordia C | V - 2:3 |
| 21/03/2012 | Liga I | P. Ploiesti vs. Concordia C | V - 3:4 |
Concordia sidste 14 kampe
| 13/05/2012 | Liga I | Concordia C vs. Targu Mures | V - 4:1 |
| 10/05/2012 | Liga I | Ploiesti vs. Concordia C | V - 0:2 |
| 07/05/2012 | Liga I | Concordia C vs. Steaua | T - 0:2 |
| 03/05/2012 | Liga I | Mioveni vs. Concordia C | V - 1:3 |
| 27/04/2012 | Liga I | Concordia C vs. Vointa Sibiu | V - 2:0 |
| 22/04/2012 | Liga I | Cluj vs. Concordia C | V - 2:4 |
| 16/04/2012 | Liga I | Concordia C vs. Bukarest | T - 1:3 |
| 09/04/2012 | Liga I | Brasov vs. Concordia C | V - 2:3 |
| 02/04/2012 | Liga I | Concordia C vs. Ceahlaul | V - 2:0 |
| 24/03/2012 | Liga I | Concordia C vs. Universitatea C | U - 0:0 |
| 21/03/2012 | Liga I | P. Ploiesti vs. Concordia C | V - 3:4 |
| 16/03/2012 | Liga I | Concordia C vs. Rapid Bukarest | V - 1:0 |
| 09/03/2012 | Liga I | Vaslui vs. Concordia C | T - 4:0 |
| 05/03/2012 | Liga I | Concordia C vs. Otelul Galati | V - 1:0 |
16.05.2012 14:30 TCDK
Odds faldet betragteligt på alle tre spil
Hoved spillet fra 3,60 til nu 2,50 bet365
Max odds alm sejr nu 3,80 fra 4,80
Max odds X2 1,75 FRA 1,99
Max odds Concordia til at score mindst 2 mål bet365 2.50
OBS !!!
KAMPSTART KL 15.00 OM 30 MINUTTER !
16.05.2012 12:21 Kaiamu
- Kamp / utøvere:Sarpsborg 08 - Mjøndalen
- Tilleggsinfo:2B runde 7
- Tips/ utfall:H (-1,5)
- Odds:2.12
Sarpsborg 08 - Mjøndalen
Endelig klart for 16 mai kamp i Sarpsborg. Etter bortekamper på denne dagen mot Tromsø, Tromsdalen og Løvham er det endelig klart for kamp på Sarpsborg Stadion. Tror også endelig at hjemmelaget får sin første seier på eget kunstgress og dette med god margin. Dette er en kamp hjemmelaget bør vinne, hvis de skal være med å kjempe om direkte opprykk i år.
Sarpsborg har vunnet alle bortekampene denne sesongen, men står uten seier hjemme. De har prestert dårlig og det har virket nervøst. Spesielt har starten på kampene vært dårlig og de har reddet poengene mot Start og Ranheim i andre omgang.
Sarpsborg 08 spilte en god hjemmekamp hvor de vant 6-1 Moss i cupen for en uke siden, de møter nå ett bedre lag en det, men det skal være klasseforskjell når kampen spilles på Sarpsborg Stadion.
Mjøndalen har vel startet som forventet. De vant borte mot Alta i første, men så har det blitt to tap med hcp siffer mot henholdsvis Ull/Kisa og Tromsdalen.
Sarpsborg fikk to skader av betydning sist mot Strømmen. Glen Roberts er definitivt ute, mens den Islandske keeperen Björnsson nok kunne spilt, men de har valgt å satse på Frode Larsen her. Larsen sto de siste 20 min mot Strømmen og hele kampen hjemme mot Moss. Når Björnsson i tillegg ikke har vært helt heldig i hjemmekampene i år tror jeg dette er ett helt greit bytte. Mickael Røn er også uaktuell til denne.
Mjøndalens hjemmeside melder om at de forventer en tøff kamp og at Adrian er ute med Strekk og at Bjarne er usikker. Jeg vet ikke hvilken betydning disse to har for dette laget.
Sarpsborg 08 kommer nok til å gå tøft ut og skal dominere denne kampen, synes oddsen på at de vinner med minimum to er så god at den prøves. Anbefaller også å lese Aspmyra Kickers tips på samme utfall og Vieira som har ett alternativt tips til Sarpsborg seier.
Spillet har gått noe ned siden Aspmyra Kickers satte sitt, men Betsson med 2,12 synes jeg fortsatt er spillbart.
- Kamp / utøvere:Hercules - Numancia
- Tilleggsinfo:Hercules -1,5
- Tips/ utfall:Hercules
- Spillestopp:16.05.2012 20:00
- Odds:2.36
Satser på, at Hercules vinder med mindst to mål over Numancia.
Der resterer fem runder i den næstbedste spanske række, og Hercules er stadig med i opløbet om en direkte oprykningsplads, selv om det nok er mere realistisk, at holdet her i slutfasen skal koncentrere sig om at fastholde den nuværende placering blandt de fire hold, der skal spille playoff om oprykning.
Altså masser af motivation hos hjemmeholdet.
Omvendt hos Numancia, der ligger placeret i midten af tabellen, pt. 13 point fra playoff-pladserne (med 15 point tilbage at spille om).
Altså er sæsonen i praksis tæt på overstået, for så vidt det gælder Numancias sportslige muligheder, og det må være til Hercules' fordel.
Tabellen, top 11:
1. La Coruna 37 25 4 8 66:39 79
2. Celta Vigo 38 23 6 9 73:35 75
----------------------------------------
3. Valladolid 37 20 12 5 61:31 72
4. Hercules 37 20 5 12 52:35 65
5. Alcorcon 37 18 9 10 51:37 63
6. Cordoba 37 17 10 10 46:39 61
- - - - - - - - - - - - - - - - -
7. Almeria 37 14 16 7 56:41 58
8. Elche 37 16 6 15 51:46 54
9. Barcelo. B 37 14 11 12 54:46 53
10. UD Las Palmas 37 13 10 14 50:51 49
11. Numancia 37 12 12 13 45:47 48
H2H form:
Hercules: 3-2-0, 11:3, 11p
Numancia: 0-1-4, 4:10, 1p
H2H hjemme/ude:
Hercules: 11-2-6, 27:19, 35p.
Numancia: 1-8-9, 16:30, 11p.
Hercules har i de seneste to kampe spillet uagjort mod andre tophold som Real Valladolid og Almeira. Forinden havde Hercules en serie på fire sejre - i de tre på mindst to mål.
Det er syv kampe siden, Numancia har vundet og 12 kampe siden på fremmed græs (0-5-6 i de seneste 11 udekampe).
Bortset fra den langtidsskadede forsvarer Juanra stiller Hercules i stærkeste opstilling.
- Kamp / utøvere:Jönköping-Umeå
- Tilleggsinfo:Antall mål
- Tips/ utfall:4-5
- Odds:3.15
Match i Superettan i den svenska bollen mellan Jönköping och Umeå.
Hemmalaget har börjat serien utmärkt och ligger just nu på en fin fjärde plats med elva poäng på sex matcher. Laget har en grym offensiv och har gjort femton mål på de inledande matcherna. Man har gjort mål i samtliga matcher och med spelare som Branimir Hrgota, Daryl Smylie och Pär Cederqvist så kan det här laget gå långt. Till dagens match får man tillbaka Smylie och Cederqvist och dom ersätter Andreas Tegström och Kristofer Snarberg. Tegström är inte med för att han har problem med ryggen.
Fem senaste:
| Jönköpings Södra | Föregående | |||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
| Vunna:2 Oavgjorda:2 Förlorade:1 |
Samtliga matcher har varit målrika och defensiven är inte den bästa.
Umeå har även dom inlett serien med mycket målrika matcher och har släppt in flest mål av alla lag i serien. Till dagens match saknar man Ali avstängd, Karl-Mårten har ljumskproblem och Hampus W har förmodligen en meniskskada av nåt slag, annars har laget fullt manskap att tillgå. Defensiven har rasat ihop fullständigt de två senaste matcherna och man har släppt in åtta mål.
Fem senaste:
| Umeå FC | Föregående | |||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
| Vunna:1 Oavgjorda:0 Förlorade:4 |
Tror det här kan bli en målrik historia med två lag som släpper in mycket måkl samt ett hemmalag som har en offensiv som kan göra fyra fem mål på egen hand.
Tips:4-1
- Kamp / utøvere:Odd Grenland - Sandnes Ulf
- Tips/ utfall:Odd o1.5 mål
- Odds:1.61
ODD GRENLANDs målform har bedret seg betraktelig etter en målfattig start. De startet med 0 mål i de 2 første kampene mot Sogndal og Viking. Deretter fulgte: 2 mot Lillestrøm, 1 mot Aalesund, 1 mot Fredrikstad, 2 mot Stabæk, 2 mot Tromsø og nå sist scorte de 4 borte mot Hønefoss. I de 3 siste kampene, hvorav 2 borte, har de scort minst 2 mål. Nå skal de opp mot et Sandneslag som har store problemer med å holde måltallet nede på bortebane.
| 13/05/2012 | Eliteserien | Hønefoss vs. Odd | V - 1:4 | |
| 09/05/2012 | NM | Arendal vs. Odd | V - 0:5 | |
| 05/05/2012 | Eliteserien | Odd vs. Tromsø | U - 2:2 | |
| 01/05/2012 | NM | Gvarv vs. Odd | V - 0:4 | |
| 28/04/2012 | Eliteserien | Stabæk vs. Odd | V - 0:2 | |
| 22/04/2012 | Eliteserien | Odd vs. Fredrikstad | U - 1:1 | |
| 15/04/2012 | Eliteserien | Aalesund vs. Odd | T - 2:1 | |
| 09/04/2012 | Eliteserien | Odd vs. Lillestrøm | V - 2:0 | |
| 01/04/2012 | Eliteserien | Viking vs. Odd | T - 1:0 | |
| 25/03/2012 | Eliteserien | Odd vs. Sogndal | T - 0:4 |
SANDNES ULFs målflom har bedret seg i det siste, men bildet lyver litt da de 2 siste har vært hjemme på Sandnes stadion. Når de kommer bort fra redet så melder problemene seg. Selv mot 3.divisjonslaget Staal kalrte de ikke å holde seg under 1.5 imot. Mot Fredrikstad fikk de 3 baklengs. Det samme mot Tromsø og Brann.
| 13/05/2012 | Eliteserien | Sandnes vs. Rosenborg | U - 1:1 | |
| 06/05/2012 | Eliteserien | Sandnes vs. Hønefoss | V - 1:0 | |
| 01/05/2012 | NM | Staal Jorpeland vs. Sandnes | T - 2:1 | |
| 28/04/2012 | Eliteserien | Fredrikstad vs. Sandnes | V - 3:4 | |
| 22/04/2012 | Eliteserien | Sandnes vs. Stabæk | V - 2:1 | |
| 15/04/2012 | Eliteserien | Tromsø vs. Sandnes | T - 3:1 | |
| 09/04/2012 | Eliteserien | Sandnes vs. Aalesund | U - 1:1 | |
| 30/03/2012 | Eliteserien | Brann vs. Sandnes | T - 3:1 | |
| 26/03/2012 | Eliteserien | Sandnes vs. Viking | U - 2:2 |
Innbyrdes oppgjør:
| 24/08/2008 | 1. Divisjon | Odd vs. Sandnes | 3:2 |
Tabellen:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
- Kamp / utøvere:Start - Notodden
- Tips/ utfall:H (-1,5)
- Odds:2.13
Det er klart for 16.mai-fest i Kristiansand og hjemmelaget er naturlig nok store favoritter. Har åpnet sesongen fint, 3-3-0 totalt og 2-0-0 hjemme. Begge hjemmeseirene med 3-1, mot Strømmen og HamKam. Har i tillegg slått Vard-Haugesund 5-0 hjemme i cupen. Notodden har 2-0-4 så langt, begge seierene har kommet på hjemmebane. Har ikke scoret på bortebane og tapt de 3 kampene 2-0, 1-0 og 1-0 mot Ull/Kisa, Tromsdalen og HamKam.
For hjemmelaget var det usikkerhet rundt Espen Hoff, men han er klarert av det medisinske apparatet og er klar til kamp. Dermed er hjemmelaget fulltallige til denne kampen.
Notodden trøbler mer og Nuno Marques, Christian Bjerke, Bjørn Håkon Semb, Paal Christian Alsaker, Bardh Shala og Klas Tømmer Ufs er alle uaktuelle til denne. Klubben selv beskriver situasjonen som "meget vanskelig" på sin hjemmeside.
Dette er en kamp opprykksjagende Start skal og må vinne. Ønsker helt sikkert å lage fest for alle fremmøtte og det bør være over 50% sjanse for storseier mot et svekket og bortesvakt Notodden. Snittet i markedet er 1,88 og 2,13 hos Pinnacle spilles med 7 units.
- Kamp / utøvere:Molde-FFK
- Tilleggsinfo:Antall mål i 1.omg.
- Tips/ utfall:o/2,5
- Odds:5.25
Flesker avgårde et realt målspill på 16.mai i ON ligaen med at det blir målrikt imellom Molde og FFK på Aker stadion
Spillet finnes under: " 1.halvdel-Antall mål-Alternativer"
Molde kjenner igjen lukten av toppen etter deres første borteseier forrige helg når de regelrett slaktet Stabæk på Nadderud med 5-0, etter 3-0 tidlig i 1.omgang var de aldri truet. Har nå kun et poeng opp til lederduoen Rosenborg og Godset. Hjemme har Molde vært sikkerheten selv så langt med fire seiere på fire forsøk. Har i de to siste hjemmekampene vært innblandet i to scoringer til pause, AAfk 1-1 og LSK 1-1
Fredrikstad har jeg personlig blant de lagene som skal få slite denne sesongen og det har også startet slik, etter cupfadesen mot Kvik Halden ble det ny trener og 0-0 hjemme mot Haugesund sist. Borte har det ikke vært allverden for østfoldingene og de har helt klart slitt en del defensivt. I 3/7 seriekamper så langt for FFK har det vært tre eller flere mål til pause
Molde med en stor mental oppsving etter 5-0 borte mot Stabæk sist, vil garantert gi full pinne fra start av på selveste 16.mai. FFK med en gørr kjedelig match hjemme mot FK Haugesund, hvor faktisk FKH var nærmest seieren ifølge skriveriene rundt om. Tror Fredrikstad forsvaret skal få kjørt seg tungt i denne matchen, samtidig som de har en livsfarlig Tarik på topp på kontringer. God tro på mange goaler her og jeg går for o/2,5 til pause hos Bet365 til 5,25
JFT 96 YNWA
Jeg tror likevel man skal være litt forsiktig. Fredrikstad har fokus på å holde tett nå. Selv om kapasiteten er begrenset så vi noe av resultatet i 0-0 kampen mot Haugesund. Det betyr også at FFK er mer forsiktig fremover.
Jeg tror Molde må jobbe litt, men at de likevel ordner en grei seier til slutt. Mye er avhengig om de får et mål relativt tidlig. Gjør de ikke det så kan det fort bli en slitekamp hvor man stresser seg litt for mye opp.
Jeg ville moderert innsatsen litt på denne. Selv står jeg over og satser heller på at Molde gjør jobben på 90 minutter.
Sådan, da er det bare å gå all in på denne for Trosten kan ikke sies å være helt i flytsonen med sine betraktninger den siste tiden...
Trosten
THE ONLY THING I`M ADDICTED TO.. http://www.miinto.no/
JFT 96 YNWA
- Kamp / utøvere:Guadalajara-Celta Vigo
- Tilleggsinfo:over 2,5 mål
- Tips/ utfall:ja
- Spillestopp:15.05.2012 21:00
- Odds før kurtasje:1.67
- Odds etter kurtasje:1.64
Celta Vigo spiller med om direkte oprykning til La Liga.
Guadalajara ligger 2 point over nedrykningsstregen, så begge hol har masser af motivation for sejr.
Celta Vigo er rækkens stærkeste udehold og mest scorende mandskab, mens Guadalajara er det hold der lukker allerflest mål ind, hvilket er grundet til mit spilvalg, frem for spil på Celta Vigo, da de i de seneste 5 udekampe kun har præsteret 1-2-2. Det skal dog siges at jeg tror på Celta Vigo sejr i aften, som ligger i samme leje som over 2,5 mål, men finder mere værdi i over/under spillet.
#2 Celta Vigo ude 9-5-5 ( generel form 3-1-1 )
#18 Guadalajara hjemme 7-2-9 ( generel form 2-1-2 )
hva skjedde med denne kampen?! det var jo 0-3 ;o
http://www.canal19.tv/web/newsDetails.php?id_section=108&id=1696
https://twitter.com/#!/search/users/rccelta_oficial
Hvis noen som er bedre enn meg i spansk leser dette hadde det vært fint å vite om resterende minutter av kampen skal spilles i dag eller i morgen.
/S
Svartelistede bookmakere: Paddy Power - Stan James - Unibet
- Kamp / utøvere:Tromsdalen - Alta
- Tips/ utfall:1
- Odds:3.20
- Innsats:300
16.mai og "lokaloppgjør" på TUIL Arena.
Tromsdalen er nyopprykket, mens Alta har holdt seg i divisjonen siden hjemmelaget var i Adecco sist.
TUIL har startet sesongen bra med 7.plass sålangt.
Har tapt borte mot Kongsvinger og Bodø/Glimt, samt hjemme mot Ranheim. I åpningskampen hjemme mot Ranheim kunne nok resultatet blitt et helt annet om ikke skandaledommeren (som jeg ikke vil nevne med navn) hadde gitt TUIL to (2) totalt feilaktige røde kort.
De to andre hjemmekampene er begge vunnet mot Notodden og Mjøndalen.
Ingen skader eller karantener i TUIL-troppen.
Alta har fått en dårlig start og ligger på 13.plass med 5 poeng etter 6 kamper. 1-2-3 sålangt. Kun i 5-0 kampen hjemme mot Hødd har det blitt seier, og sist endte det med 1-3 tap hjemme mot Ullensaker/Kisa.
Sliter med endel skader i troppen der spissen Sega Ngom og midtbanespiller Christian Gauseth er de viktigste fraværene.
Tromsdalen spiller tidvis svært underholdende og offensiv fotball og mot Alta kommer de garantert til å ta føringen fra avspark. De er heller ikke et lag som slutter å angripe etter en evt. ledelse, og jeg mener bestemt de skal ha en god mulighet til å ta en klar seier på sitt nedslitte og svært raske kunstgress som de mestrer veldig godt .
3.20 prøves hos Nordicbet.
- Kamp / utøvere:Deportivo La Coruna- Las Palmas
- Tilleggsinfo:Both Teams To Score
- Tips/ utfall:Ja
- Odds:1.80
Spania, Nivå 2. Deportivo La Coruna-Las Palmas.
Segunda division har hele 5 runder igjen før sesongen er slutt. I tet er Deportivo, og som det desidert beste hjemmelaget regner jeg med seier her. Det som imidlertid er et faktum, er at laget har gått av banen med clean sheet i 5 av 19 hjemmekamper i tillegg til et tap hvor laget ikke scoret.
Det vil si Both Teams To Score i 13 av 19 kamper hjemme.
| 33 | 08.04.2012 | Deportivo | Murcia | 3:1 (1:1,2:0) | |
| 34 | 15.04.2012 | Celta | Deportivo | 2:3 (0:1,2:2) | |
| 35 | 22.04.2012 | Deportivo | Elche | 4:3 (1:1,3:2) | |
| 36 | 28.04.2012 | Almeria | Deportivo | 2:0 (1:0,1:0) | |
| 37 | 06.05.2012 | Deportivo | Valladolid | 1:1 (1:0,0:1) | |
| 38 | 12.05.2012 | Numancia | Deportivo | 0:3 (0:2,0:1) |
På besøk kommer Las Palmas fra ferieøyen Gran Canaria. Resten av sesongen er mindre interessant for Las Palmas, da de ligger trygt midt på tabellen, i realiteten uten fare for nedrykk og uten mulighet for playoff.
Las Palmas scorer som regel både borte og hjemme. Borte i 13 av 18 kamper, som også er tallene for BTTS.
| 33 | 07.04.2012 | Las Palmas | Numancia | 1:1 (0:0,1:1) | |
| 34 | 14.04.2012 | Las Palmas | Recreativo | 0:0 (0:0,0:0) | |
| 35 | 21.04.2012 | Xerez | Las Palmas | 2:0 (0:0,2:0) | |
| 36 | 28.04.2012 | Las Palmas | Huesca | 1:3 (0:0,1:3) | |
| 37 | 05.05.2012 | Villarreal-B | Las Palmas | 1:4 (0:1,1:3) | |
| 38 | 11.05.2012 | Las Palmas | Cartagena | 1:2 (1:0,0:2) |
Statistikk Gambrinus Liga:
..1. Deportivo La Coruna...Hjemme...16 2 1...6 Siste...4 1 1...Mål siste 6...14-9
10. Las Palmas..................Borte......4 4 10...6 Siste...1 2 3...Mål siste 6....7-9
Jeg velger her Nordic Bet med akseptable 1,80. Kun to bookmakere er bedre, best er 1,83.
Laginfo:
Det foreligger ingen laginfo.
Statistikk fra nifs.no og stat-football.com
Deportivo hjemme:
Hercules(4)
Las Palmas borte:
Huesca(15)
Cartagena(21)
Alcoyano(20)
Cordoba(6)
Xerez(14)
- Kamp / utøvere:Brann - Sogndal
- Odds:1.82
Brann har egentlig blitt bare bedre de siste kampene og på Åråsen fikk de også betalt i form av 3 poeng. Varmet nok mange Brann hjerter at Bentley endelig viste gammel klasse, det er en spiller de har hatt høye forventninger til i Bergen. Sogndal hadde fin flyt lenge men mye tyder på at de har rast fra seg litt nå, elendigheten startet vel med cuptapet mot Florø. Hjemmekamp i Bergen 16 mai har ikke alltid vært noe god formel for Brann og det er heller ikke nødvendigvis en fordel med et lokalderby. Men noe sier meg at Brann er skikkelig på gang og gir de stor tillit her, 60-25-15 er prosentene. Egentlig lyst til å kline til med et h'cap spill her også, men får vel følge min plan om litt tålmodighet..
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
- Kamp / utøvere:Cartagena-Xeres
- Spillestopp:16.05.2012 21:00
- Odds:1.95
Mitt bidrag:
Prøver meg på et motivasjonsspill fra Segunda Divisjon i Spania.
Cartagena fikk fornyet håp om å klare seg i divisjonen da At.Madrid i helgen vant over Villareal. Dette gjorde da at Villareal må ta den tunge veien ned i Segunda, men også at Villareal B må ned en divisjon på tross at man har nok poeng. Dette frigjør en plass i Segunda. Cartagena er i grei form og har ikke tapt på de fire siste kampene på hjemmebane. Tok en sterk seier borte mot Las Palmas sist. Og før der tok man et poeng hjemme mot Celta som faktisk kjemper om direkte opprykksplass.
Motstanderne Xeres ligger trygt plassert på tabellen og kan begynne å tenke på neste sesong. Dette gjør de også uttrykk for på banen, og har ikke vunnet på de siste fire forsøkene på bortebane. To strake tap.
Her skal et heltent Cartagena vinne mot et heller svakt Xeres som er ferdig for sesongen.
| # | Team | MP | W | D | L | F | A | D | P | Last 5 matches | H2H | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Deportivo La C | 37 | 25 | 4 | 8 | 66 | 39 | +27 | 79 | W D L W W | ||
| 2 | ![]() | Celta de Vigo | 37 | 22 | 6 | 9 | 70 | 35 | +35 | 72 | W D W W L | |
| 3 | ![]() | Real Valladolid | 37 | 20 | 12 | 5 | 61 | 31 | +30 | 72 | D D W W W | |
| 4 | Hércules | 37 | 20 | 5 | 12 | 52 | 35 | +17 | 65 | D D W W W | ||
| 5 | Alcorcón | 37 | 18 | 9 | 10 | 51 | 37 | +14 | 63 | L W D W W | ||
| 6 | ![]() | Córdoba | 37 | 17 | 10 | 10 | 46 | 39 | +7 | 61 | W D W L D | |
| 7 | ![]() | Almería | 37 | 14 | 16 | 7 | 56 | 41 | +15 | 58 | L D W D D | |
| 8 | ![]() | Elche | 37 | 16 | 6 | 15 | 51 | 46 | +5 | 54 | D W L L W | |
| 9 | ![]() | Barcelona II | 37 | 14 | 11 | 12 | 54 | 46 | +8 | 53 | W L L W D | |
| 10 | ![]() | Las Palmas | 37 | 13 | 10 | 14 | 50 | 51 | -1 | 49 | L W L L D | |
| 11 | ![]() | Numancia | 37 | 12 | 12 | 13 | 45 | 47 | -2 | 48 | L L L L D | |
| 12 | ![]() | Recreativo Huelva | 37 | 12 | 10 | 15 | 48 | 46 | +2 | 46 | W D L L D | |
| 13 | Villarreal II | 37 | 12 | 10 | 15 | 45 | 53 | -8 | 46 | W L W L D | ||
| 14 | ![]() | Xerez | 37 | 12 | 9 | 16 | 44 | 52 | -8 | 45 | L L W W D | |
| 15 | Huesca | 37 | 12 | 9 | 16 | 43 | 55 | -12 | 45 | L W W W L | ||
| 16 | Sabadell | 37 | 10 | 13 | 14 | 40 | 54 | -14 | 43 | D L L L D | ||
| 17 | Real Murcia | 37 | 12 | 7 | 18 | 42 | 59 | -17 | 43 | D L W L L | ||
| 18 | Guadalajara | 37 | 11 | 7 | 19 | 42 | 68 | -26 | 40 | D L L W W | ||
| 19 | ![]() | Girona | 37 | 9 | 11 | 17 | 50 | 57 | -7 | 38 | W W D W D | |
| 20 | ![]() | Alcoyano | 37 | 8 | 10 | 19 | 41 | 65 | -24 | 34 | L D L W L | |
| 21 | ![]() | Cartagena | 37 | 7 | 12 | 18 | 29 | 52 | -23 | 33 | W D W L D | |
| 22 | ![]() | Gimnàstic Tarr | 37 | 6 | 11 | 20 | 32 | 50 | -18 | 29 | L D W L L |
- Liga:Allsvenskan
- Kamp / utøvere:Ørebro-AIK
- Tips/ utfall:AIK
Sverige er som Norge godt i gang med sin fotballsesong 2012. Det er spilt ni kamper hittil i serien. To lag har en kamp mer. Tabellen gir da en pekepinn på styrkeforholdet mellom lagene. AIK har fjorten poeng, mens Ørebro har tre poeng.
AIK har spilt mye uavgjort, over halvparten. De har tapt en kamp, men da mot serieleder Elfsborg. Ser ut som de er best i forsvar. Det meste de har sluppet inn er ett mål. Scoringsteften er dårlig. Kun en kamp er vunnet med flere enn ett mål. Det var mot Kalmar borte. Sesongen 2011 endte laget på andre plass. AIK har disse sifrene de siste fire kampene borte: 2-1-1.
Ørebro sliter i bunn av tabellen. Forsvaret sliter. Fem av kampene har endt med to mål eller flere imot. Scoringsteften er bedre, fire av kampene har endt med scoring. To av disse med to og tre mål. Ørebro sloss om å overleve i Allsvenskan i sesongen 2011. så laget er der de var i fjor. Supporterne er likevel frustrerte og krever allerede nå trenerens avgang. Ørebro har disse sifrene de siste fire kampene hjemme: 0-1-3
Fem siste møter på Ørebros hjemmebane
2011 1-2
2010 1-0
2009 1-1
2008 1-4
2007 1-4
Det er klasseforskjell mellom lagene, men scoringsteften til AIK er ikke så mye å skryte av så ett uavgjort resultat kan godt bli resultatet. Ørebro sliter så det spørs hvordan det virker inn. De har vært der før så de er ikke noe nytt. AIK er sterke borte og Ørebro er tilsvarende dårlig hjemme. Det blir utslagsgivende for mitt spill.
TABELL Allsvenskan
| 9 | +11 | 24 | ||
| 10 | +3 | 18 | ||
| 9 | +10 | 16 | ||
| 9 | +1 | 16 | ||
| 10 | 0 | 16 | ||
| 9 | +2 | 14 | ||
| 9 | +2 | 14 | ||
| 9 | +1 | 12 | ||
| 9 | -1 | 11 | ||
| 9 | -1 | 10 | ||
| 9 | -1 | 10 | ||
| 9 | -5 | 10 | ||
| 9 | +1 | 9 | ||
| 9 | -2 | 8 | ||
| 9 | -11 | 6 | ||
| 9 | -10 | 3 |
Femten sesonger i oddsnetligaen. En sesong i eliteserien
- Kamp / utøvere:Ham Kam - Bodø Glimt
- Tilleggsinfo:Bodø 1,5 mål
- Tips/ utfall:Over
- Odds:2.02
- Innsats:50
Ham kam tar imot Bodø til 16 mai kamp i adeccoligaen.
Ham kam har blitt ett brukbart adecco lag de siste sesongene. Spiller nå brukbar fotball, men slipper inn altfor mye mål så lang i serien til å hevde seg i toppen. Scorer absolutt nok, til å gjøre det. Så langt i sesongen har det blitt med 2 mål i gjennomsnitt innsluppet på de 3 første hjemmekampene. 3 mål mot Strømmen og Sandefjord innsluppet. De møter her igjen ett bra lag, kanskje bedre enn de som de har møtt så regner med de kommer til å slippe inn ihvertfall 2.
Bodø har virkelig fått sving på sakene og bøtter inn mest mål i Adecco. Totalt blitt 7 mål på bortebane, dvs over 2 i snitt da de har spilt 3 kamper. Spesielt siste bortekamp mot Ullkisa var sterk med 3-0 seier. Jim johansen er også tilbake med mål i forrige kampen, som bare forsterker spillet. Leder også for øyeblikket tabellen, pga veldig god form. 10 mål på de siste 3 er bra, og tror de ihvertfall kommer til å score 2 mål ett Hamkam som slipper inn enn del mål. 2.02 synes jeg er veldig bra for ett lag som har scoret 2 mål i 2/3 kamper mot brukbar motstand. Formen peker bare en vei og det er oppover.
Finner derfor god verdi i Bodø over 1,5 tot til 2.02!
Lykke til!:)
Dagens langskudd: Over 4,5 mål til 4.35! Begge lagene Scorer/slipper inn mer en gjennomsnittet. Kan fort bli enn del mål her, da også 3/6 til bodø og 2/6 av hamkam sine kamper har gtt over i år.
- Kamp / utøvere:Viking - LSK
- Odds:1.74
Viking har ikke startet serien alt for bra, men tok en fin og fortjent seier bort mot Songdal på søndag, mens Lillestrøm tapte fortjent hjemme for Brann søndag kveld. Viking har startet serien med 2 seire på sine 3 første hjemmekamper. Lsk har 2 uavgjorte og 2 tap på sine første 4 bortekamper.
Viking fikk ingen nye skader sist kamp og går til kamp med mest sannysnlig samme tropp.
Hos Lsk er Vaagan Moen ute med skade, mens Andersson og Palmasson er usikre på om hodet er på rett plass etter bortgangen til tidligere lagkamerat Gromstad de vet enda ikke om de spiller kampen.
I fjor endte oppgjøret med en 2-0 seier til Viking.
Viking har slitt med å score mål så langt i årets serie, men spilte betratlig bedre på søndag enn de sist kamp og jeg tror formen fortsetter. LSK startet sesongen men bra spill, men lakk som ei sil mot Brann sist, i en kamp de kunne sluppet inn mange flere mål. Hvis i tillegg de usikre spilleren ikke blir med på kampen tror jeg dette skal være en grei seier til Viking, og hcp kan spilles. Men det er noe man bør vurdere opp mot kampstart. Jeg velger hvertfall å spille Viking seier først og fremst.
Lykke til
14.05.2012 19:29 baross
- Kamp / utøvere:Strømsgodset - Tromsø
- Tips/ utfall:Over 2,5 mål
- Odds:1.80
På fotballens nasjonaldag i Norge er det atter en gang klart for full runde i Tippeligaen og på denne dag går mann folk av huset for å se sine helter spille kamp. Jeg holder meg hjemme sånn i tilfelle Tromsø skulle vinne over Godset slik at jeg slipper å få juling av Tommy Tusj. Fra spøk til revolver jeg setter pengene mine på at det blir en målrik affære i Drammen når Tromsø kommer på besøk til ett slags toppmøte i vår øverste serie.
Godset ligger på en flott 2 plass så langt og hører det snakkes om å kanskje klare å hente pokalen til byen. I så fall har man vel ikke råd å spille slik man opptredde i Ålesund i går kveld. Nå er nå årets tippeliga en eneste stor bingo hvor alle slår alle minus Stabæk og Lillestrøm da.
Godset har 5-1-2 15-11 og 16poeng mens Tromsø har 4-3-1 11-7 og 15 poeng og befinner seg da på 4 plass.
Tromsø spilte en veldig god kamp hjemme på lørdag mot Vålerenga og 3-1 ga vel ikke ett helt riktig bilde av kampen. 7-0 hadde vel vært ett mer riktig resultat. Har sjelden sett større nivå forskjell på 2 lag i vår øverste serie. Jada jeg vet jeg ser det med TIL briller men i tillegg til 3 mål var Gutan i dem første minuttene alene med Enga keeper 3 ganger hvor spesielt Nystrøm burde ha ha puttet på ett av sine 2 forsøk. Hitzfeld var i en særklasse bortelagets beste spiller.
Når det gjelder hjemmelaget tapte dem som skrevet over 1-3 borte på Color Line og ifølge hjelpetrener Ødegaard skyldte han på dårlig pasningsspill og ergo overlater til hjemmelaget og styre showet. Man tar ufortjent ledelsen borte men får 2 i tryne like før pause og i 2 omgang fortsette så vel dårlig innsats iflg Deila med slurvete pasningspill og meget fortjent tap.
Godset troner dog øverst på formtabellen selv med tap i helga og har 4-1-1 på sine siste 6 kamper mot Tromsøs 3-2-1. Begge har her målscore 11-7.
Så langt har det gått over 2,5 i 6 av 8 Godset kamper og over i 5 av 8 på Gutan.
Litt artig å se på statistikk når di enkelte lag scorer sine mål. Hjemmelaget har f.eks ikke scoret om jeg ikke så feil dem første 15 minutt mens Tromsø har puttet 3 på dem første minuttene.
Godset er ganske målkåte dem siste 15 med hele 4 mål mot Tromsø sitt ene mål. Dem fleste målene for begge lag blir skåret i perioden 30-45 minutt med hele 6 for Godset og 3 for TIL.
Ikke ett tips fra meg uten statistikk og her kommer den med kampene som blir spilt i Drammen.
| 08/05-11 | Eliteserien | Stromsgodset vs. Tromso | 1:1 | |
| 05/06-10 | Eliteserien | Stromsgodset vs. Tromso | 2:1 | |
| 21/06-09 | Eliteserien | Stromsgodset vs. Tromso | 2:1 | |
| 21/09-08 | Eliteserien | Stromsgodset vs. Tromso | 1:3 | |
| 20/06-07 | Eliteserien | Stromsgodset vs. Tromso | 1:2 | |
| 06/10-02 | 1. Division | Stromsgodset vs. Tromso | 2:3 | |
| 16/09-01 | Eliteserien | Stromsgodset vs. Tromso | 0:0 | |
| 23/10-99 | Eliteserien | Stromsgodset vs. Tromso | 3:6 | |
| 26/07-98 | Eliteserien | Stromsgodset vs. Tromso | 3:2 | |
| 08/05-97 | Eliteserien | Stromsgodset vs. Tromso | 3:2 | |
| 18/08-96 | Eliteserien | Stromsgodset vs. Tromso | 5:2 | |
| 26/05-94 | Eliteserien | Stromsgodset vs. Tromso | 0:0 |
Ofte mye mål i Drammen når lagene møtes og dette er da grunnlaget for mitt spill. På min statistikk over er det over i 9 av 12 det blir 75 prosent. Dog er noe statistikk av gammel art men det gir jeg en god f. i.
Ikke så mye å finne ut om lagene på diverse siden. Tromsøs keeper Sahlman gikk ut med skade og det samme med Yndestad og jeg vet ikke nå om noen av dem starter. Lekström og Ciss er nå gode erstattere uansett. Så får vi se om Kovacs får starte og heade inn mål på sine gamle lagkamerater.
Tror uansett at det finnes nok av kandidater utpå gresset til at det kan bli 3 mål minst i denne kampen. Var meget skeptisk over at bortelaget mistet så vel Mos som Rushfeldt men virker som i hvert fall tjekkiske Ondrasek kan erstatte noe av savnet. For hjemmelaget er det en hel haug av kandidater som kan skåre målene.
Tror det får være nok for denne gang.
Ønsker alle sammen en fin 16 mai fotball kveld. Ja deg også TOMMY.
Og til mine landsmenn og kvinner ha en fin nasjonal dag.
Ser ikke bort fra at de kan ødelegge festen i Drammen, men syns det var litt svakt at de rotet bort en 2-0 ledelse i Skien forleden. Litt unødvendig at Fellah scoret på slutten for VIF også, selv om det strengt tatt ikke betydde så mye.
Ja jeg såg kampen med Tromsø briller det er helt sikkert :) Har noen kollegaer på jobb som mente at 10 mål med litt dyktighet og flaks ikke hadde vært noe sjokk så mye som dem skapte.
Og det fra kranglefanter som ikke er i nærheten av å like TIL men holder med Rosenborg-Godset ja og t.o.m Bodø Glimt.
Vel, vi kan i alle fall enes om at TIL var gode. I tillegg er det alltid gøy når noen slår VIF!!
- Land:Tyskland
- Liga:1. Bundesliga
- Kamp / utøvere:Fortuna Dusselforf- Hertha Berlin
- Spillestopp:15.05.2012 20:30
- Odds før kurtasje:3.55
- Odds etter kurtasje:3.42
Dette er en sinnsykt viktig kamp hvor vinneren over 2 kamper får spille i Bundesligaen neste sesong. Fortuna Dusseldorf overrasket i den første kampen og vant med 2-1, da prøver jeg Hertha nå, for denne gangen MÅ de vinne.
Hertha Berlin tok ledelsen i det første oppgjøret, men 2 raske scoringer i mindten av 2.omgang sørget for borteseier. Jeg tror, uten å kjenne lagene veldig godt, at Hertha Berlin er et bedere lag, de spilte jo tross alt i Bundesligaen forgie sesong, mens Fortuna Dusseldorf spilte i 2.Bundesliga. Så kan man alltids diskutere hvor stor forskjell det er på lagene når det ene kom tredjer sist i den øverste divisjonen, mens det andre laget var i toppen i den nest-høyeste divisjonen, men når man får sprek odds på gjestene så føler jeg at den kan prøves.
Espirit Arena i Dusseldorf rommer mange tusen og i den siste vanlige seriekampen mot Duisburg var det 51 000 tilskuere, det er til sammenligning flere enn mange Premier League klubber har. Dette er noe som naturligvis favoriserer hjemmlaget.
Sesongen som Hertha Berlin hadde denne sesongen i Bundesligaen var ikke god, men de klarte å mobilisere seg slik at kvalik var sikret. Var ofte helt håpløse, både hjemme og borte, men slo f.eks ligamestrene Borussia Dortmund på bortebane med 2-1.
Otto Rehhagel sier at spillerne har rista skuffelsen etter det første oppgjøret av seg og er klare for ny kamp.
En annen ting som Hertha skal bekymre seg litt for er Fortuna Dusseldorf på eget gress, i sesongen som var så hadde de 11-5-1 på hjemmebane, gikk som man kan se svært sjeldent på tap. Fortuna scoret mange mål både hjemme og borte, men flest hjemme naturligvis. At man er gode hjemme er ikke noe blaff for denne sesongen, året før gjorde man det totalt sett dårligere, men vant likevel 13 av 17 hjemmekamper.
Fortunas trener mener de ikke skal være favoritter da de møter et Bundesliga-lag, men det er vel noe man sier på ren auto i slike situasjoner. Hertha var favoritter til å beholde plassen før kampene begynte, men nå skal hjemmelaget være litt favoritter. Jeg prøver likevel Hertha her og kommer med laginfo i morgen.
Lagene: (tatt fra Kicker)
FORTUNA
Ratajczak - Levels, Lukimya, Langeneke, J. van den Bergh - Bodzek, O. Fink - Beister, Ilsö, Lambertz - Bröker
HERTHA
Kraft - Lell, Hubnik, Janker, Holland - Niemeyer, Kobiashvili - Ebert, Raffael, Ben-Hatira - Ramos
- Kamp / utøvere:brann-sogndal
- Tilleggsinfo:0-1
- Tips/ utfall:brann
- Odds:3.00
Brann tar i mot sogndal til 16 mai kampen og her kommer det til og være fullstappa på tribunen og brann kommer til og ofre alt i denne kampen.brann har kommet seg veldig i det siste og spesielt mot både vålerenga og lillestrøm spilte de bra og fortjente virkelig poeng mot enga.sist var bentley virkelig i siget og putta 3.sogndal åpna kanonbra til og være de, men de 3 siste kampene har det blitt tap og spesielt mot florø (0-3) var skuffende.virker som start gnisten har gitt seg litt nå.et brann lag som er i siget mot et sognal lag som virker nedover så syns jeg et handicap til 3 i odds virker fristende.kan også si at brann knuste florø 6-1 som sognal tapte 3-0 så er vel ikke noe minus akkurat det.
brann 5 siste:
| DA | TU | Kamp | HJ | UA | BO | FT | RU |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 13.05.12 | ELIT | Lillestrøm - Brann | 1.9 | 3.3 | 3.55 | 3:4 | R8 |
| 10.05.12 | NM | Floro - Brann | 1:6 | R2 | |||
| 07.05.12 | ELIT | Brann - Viking | 0:0 | R7 | |||
| 01.05.12 | NM | Bjarg - Brann | 1:2 | R1 | |||
| 29.04.12 | ELIT | Brann - Vålerenga | 1:2 | R6 |
sognal 5 siste:
| 13.05.12 | ELIT | Sogndal - Viking | 2.3 | 2.95 | 2.65 | 1:2 | R8 |
| 06.05.12 | ELIT | Strømsgodset - Sogndal | 3:0 | R7 | |||
| 01.05.12 | NM | Floro - Sogndal | 3:0 | R1 | |||
| 28.04.12 | ELIT | Sogndal - Molde | 2:1 | R6 | |||
| 20.04.12 | ELIT | Vålerenga - Sogndal | 0:2 | R5 |
Steinlager the one and ONLY
- Liga:League One
- Kamp / utøvere:Huddersfield - MK Dons
- Spillestopp:15.05.2012 20:45
- Odds før kurtasje:2.24
- Odds etter kurtasje:2.18
Huddersfield tar tirsdag kveld i mot MK Dons til returoppgjør i denne semifinalen i Play-Off til Championship. Huddersfield vant 2-0 borte, og har et godt utgangspunkt. Vinneren i kveld får møte Sheffield United i opprykksfinalen.
Huddersfield har 14-6-3 på hjemmebane i årets sesong. Mens MK Dons har 10-8-5 på bortebane.
Huddersfield avsluttet sesongen med 2-1-3, mens MK Dons avsluttet sesongen med 4-1-1 på de 6 siste kampene.
Huddersfield drar nytte av sin suverene topscorer i årets sesong, Rhodes (35 mål). Han ble spart mot slutten av sesongen med tanke på playoff kampene.
Jeg tror det er fine muligheter for hjemmeseier i denne kampen hvor MK Dons må fram på banen.
Setter 4 units på Huddersfield til 2.24 før kurtasje hos Betfair.
Mvh PySa
15.05.2012 14:37 Jever
- Land:Italia
- Liga:Serie B
- Kamp / utøvere:Torino-Sassoulo
- Tilleggsinfo:ON-ligaen
- Tips/ utfall:U. 2.5
- Spillestopp:15.05.2012 20:45
- Odds:1.65
- Selskap:Bet24
Topkamp i den italienske Serie B mellem Torino og Sassuolo. Med kun 3 runder tilbage er tingene i rækken ligesom i de fleste andre ligaer rundt om i Europa ved at falde på plads. Netop disse to hold kæmper med om de direkte oprykningspladser.
| 1 | 39 | 24 | 5 | 10 | 86 | 52 | 19 | 14 | 2 | 3 | 44 | 20 | 20 | 10 | 3 | 7 | 42 | 32 | +34 | 77 | ||
| 2 | 39 | 22 | 10 | 7 | 52 | 28 | 19 | 14 | 4 | 1 | 34 | 14 | 20 | 8 | 6 | 6 | 18 | 14 | +24 | 76 | ||
| 3 |
| 39 | 20 | 14 | 5 | 50 | 28 | 20 | 10 | 7 | 3 | 23 | 12 | 19 | 10 | 7 | 2 | 27 | 16 | +22 | 74 | |
| 4 |
| 40 | 22 | 8 | 10 | 56 | 40 | 20 | 14 | 4 | 2 | 31 | 14 | 20 | 8 | 4 | 8 | 25 | 26 | +16 | 74 | |
| 5 |
| 40 | 19 | 11 | 10 | 54 | 37 | 20 | 9 | 5 | 6 | 24 | 16 | 20 | 10 | 6 | 4 | 30 | 21 | +17 | 68 | |
| 6 |
| 40 | 17 | 16 | 7 | 51 | 28 | 20 | 9 | 8 | 3 | 28 | 11 | 20 | 8 | 8 | 4 | 23 | 17 | +23 | 67 | |
| 7 |
| 40 | 18 | 9 | 13 | 56 | 53 | 20 | 10 | 5 | 5 | 25 | 23 | 20 | 8 | 4 | 8 | 31 | 30 | +3 | 63 | |
| 8 | 40 | 15 | 12 | 13 | 46 | 43 | 20 | 8 | 4 | 8 | 23 | 24 | 20 | 7 | 8 | 5 | 23 | 19 | +3 | 57 | ||
| 9 | 40 | 14 | 13 | 13 | 62 | 52 | 20 | 9 | 7 | 4 | 35 | 27 | 20 | 5 | 6 | 9 | 27 | 25 | +10 | 55 | ||
| 10 | 40 | 15 | 13 | 12 | 51 | 46 | 20 | 10 | 6 | 4 | 32 | 22 | 20 | 5 | 7 | 8 | 19 | 24 | +5 | 54 |
I alt 4 hold kæmper om de to direkte oprykningspladser, så der er meget på spil for begge mandskaber, da et nederlag vil være et alvorligt slag i oprykningskampen.
Jeg forudser en tæt og målfattig affære, hvor begge mandskaber vil spille henholdende og frem for alt undgå at blotte sig bagude. Hjemmeholdet Torino kan ud fra tabellen bedst tåle et uafgjort resultat, da man derved vil holde Sassoulo (samt Verona, der allerede har spillet 40. runde) bag sig. Sassoulo vil som udehold nok også (i hvert fald et godt stykke hen i kampen) være fint tilfreds med 0-0. Under alle omstændigheder tror jeg, at frygten for nederlag fylder mere end lysten til at gå helhjertet efter sejren for begge hold.
Torino har spillet under 2.5 i 5 af de sidste 7 kampe.
Sassoulos under 2.5-statistik lyder på 5 af de sidste 6 opgør.
Risikofaktoren ved spillet er naturligvis, at en hurtig scoring kan åbne op for opgøret og tvinge modstanderen frem over stepperne. Jeg synes imidlertid, at meget peger i retning af en målfattig kamp og vover derfor at anbefale under 2.5 scoringer.
- Country:Austria
- League:T-Mobile Bundesliga
- Match / players:Ried - Neustadt
- Tip / outcome:Home -1,5
- Closing time:17.05.2012 16:00
- Odds:2.95
- Stake:2
- Company:Unibet
Jeg har fundet 4-5 kampe denne midtuge, hvor jeg synes der ligger gode muligheder for spil og eventuelle gevinster.
Den første kamp jeg har valgt er fra Østrig, hvor Ried hjemme tager imod Neustadt.
Dette er sidste runde i ligaen og ikke meget at spille om, grunden til jeg er blevet glad for dette spil er at Neustadt virkelig har vist elendig form på det sidste og ligner nogle som er gået på sommer ferie. De har ikke vundet i 12 kampe og 4 af deres seneste 6 kampe har de tabt med mindst 2 mål.
| 13/05/2012 | Bundesliga | Wiener Neustadt vs. Salzburg | T - 1:5 | |
| 10/05/2012 | Bundesliga | Austria Wien vs. Wiener Neustadt | T - 3:1 | |
| 05/05/2012 | Bundesliga | Wiener Neustadt vs. Sturm Graz | U - 0:0 | |
| 28/04/2012 | Bundesliga | Wiener Neustadt vs. Admira | T - 1:4 | |
| 21/04/2012 | Bundesliga | Wacker Innsbruck vs. Wiener Neustadt | T - 2:0 | |
| 14/04/2012 | Bundesliga | Wiener Neustadt vs. KSV 1919 | U - 0:0 | |
| 07/04/2012 | Bundesliga | Rapid Wien vs. Wiener Neustadt | T - 2:1 | |
| 31/03/2012 | Bundesliga | Wiener Neustadt vs. Mattersburg | U - 0:0 | |
| 24/03/2012 | Bundesliga | Wiener Neustadt vs. Ried | U - 1:1 | |
| 21/03/2012 | Bundesliga | Salzburg vs. Wiener Neustadt | T - 2:1 | |
| 17/03/2012 | Bundesliga | Wiener Neustadt vs. Austria Wien | U - 0:0 | |
| 14/03/2012 | Bundesliga | KSV 1919 vs. Wiener Neustadt | T - 1:0 | |
| 10/03/2012 | Bundesliga | Sturm Graz vs. Wiener Neustadt | V - 0:1 |
Ried er ikke et top hold og ligger for det meste i midten af ligaen, men at de er et bedre hold en Neustadt synes jeg ikke der er tvivl om og jeg tror de sender deres tilskuere på ferie med en sejr i dette opgør.
Ried sidste 7 kampe
| 13/05/2012 | Bundesliga | Admira vs. Ried | U - 1:1 | |
| 10/05/2012 | Bundesliga | Ried vs. Wacker Innsbruck | U - 1:1 | |
| 05/05/2012 | Bundesliga | KSV 1919 vs. Ried | U - 0:0 | |
| 02/05/2012 | ÖFB Cup | Ried vs. Austria Wien | V - 2:0 | |
| 29/04/2012 | Bundesliga | Ried vs. Rapid Wien | T - 2:3 | |
| 21/04/2012 | Bundesliga | Salzburg vs. Ried | T - 2:0 | |
| 14/04/2012 | Bundesliga | Ried vs. Mattersburg | V - 2:0 |
Stilling
| 1 | ![]() | Salzburg | 35 | 18 | 11 | 6 | 58:30 | 28 | 65 |
| 2 | ![]() | Rapid Wien | 35 | 15 | 14 | 6 | 50:30 | 20 | 59 |
| 3 | ![]() | FC Trenkwalder Admira | 35 | 15 | 10 | 10 | 59:50 | 9 | 55 |
| 4 | ![]() | Austria Wien | 35 | 14 | 12 | 9 | 51:41 | 10 | 54 |
| 5 | ![]() | Sturm Graz | 35 | 11 | 15 | 9 | 44:40 | 4 | 48 |
| 6 | ![]() | Ried | 35 | 11 | 14 | 10 | 42:36 | 6 | 47 |
| 7 | ![]() | FC Wacker Innsbruck | 35 | 10 | 15 | 10 | 36:43 | -7 | 45 |
| 8 | ![]() | Mattersburg | 35 | 8 | 11 | 16 | 39:43 | -4 | 35 |
| 9 | ![]() | Wiener Neustadt | 35 | 6 | 14 | 15 | 24:49 | -25 | 32 |
| 10 | ![]() | KSV 1919 | 35 | 5 | 8 | 22 | 21:62 | -41 | 23 |
Hjemme er Ried et ok hold i denne liga og er denne sæson 8-5-4 23-15
Ude har Neustadt 4-2-11 12-31
Ried sidste 7 hjemmekampe
| 10/05/2012 | Bundesliga | Ried vs. Wacker Innsbruck | U - 1:1 | |
| 02/05/2012 | ÖFB Cup | Ried vs. Austria Wien | V - 2:0 | |
| 29/04/2012 | Bundesliga | Ried vs. Rapid Wien | T - 2:3 | |
| 14/04/2012 | Bundesliga | Ried vs. Mattersburg | V - 2:0 | |
| 07/04/2012 | Bundesliga | Ried vs. Austria Wien | T - 0:1 | |
| 21/03/2012 | Bundesliga | Ried vs. Admira | V - 2:1 | |
| 10/03/2012 | Bundesliga | Ried vs. KSV 1919 | V - 3:0 |
Unibet er dem så i dette øjeblik har højest odds af de samarbejdsbookies som oddsnet har og jeg synes de 2,95 er fint betalt..
15.05.2012 11:32 loftus
- Liga:4. divisjon Indre Østland avd. 1
- Kamp / utøvere:Follebu-Redalen
- Odds:2.50
Skjønner meg ikke helt på oddssettinga til NordicBet i dette lavdivisjonsoppgjøret mellom Follebu og Redalen. Jeg mener denne er spillbar på bortelaget ned til i rundt odds 2.10.
Follebu er et brukbart lag på dette nivået, og kommer sikkert til å ende rundt 4-5. plass tilslutt. Har åpnet sesongen bra, og har klart å tette hullene i forsvaret fra treningskampene i viner, spiller sone og er avhengig av oppofrende og lojal innsats bakover. Åpnet sesongen med 3 strake kamper uten baklengs, 2-0 mot Faaberg, 2-0 borte mot Ridabu, 1-0 mot Otta. Deretter ble det sekken full mot Storhamar sist, sendt hjem med 1-6, men man trøster seg med at det ikke var så ille spillemessig. Altså bra heme med to 2-0-triumfer på Linflåa kunstgress.
Redalen er et lag med mye rutine, og mange spillere med erfaring fra høyere nivå enn dette. Har alltid hatt et godt samarbeid med Raufoss, og henter litt nedfallsfrukt derfra når spillere ikke orker satse lenger. Måltjuver i Christoffer Bjørnon og Sjur Larsstuen, Gültekin Güven som midtbanemotor og ellers et lag som vinner denne avdelingen dersom de vil. Står med 4-3 mot borte mot Ringebu/Fåvang, 8-2 mot Lom, 1-0 borte i derbyet mot Biri og sist 5-2 mot Våga.
Alle kamper sålangt på kunstgress, Redalen har spilt hjemmekamper både i Hallen på Raufoss og på Biri, mens de har ventet på at Redaen stadion skal bli klar. Denne går på Follebu stadion, som er gress. Mener dette ikke skal favorisere noen av lagene nevneverdig, begge kommer fra kamper på kunst, begge har hjemmestadion med gress, regner med de er omtrent like godt forberedt på denne overgangen.
Totalt sett sålangt mener jeg resultatene taler for seg, og forutsetningene som ligger i bunn her borger for en jevn kamp med bortelaget som en liten favoritt. Hjemmelaget med stryk 1-6 sist, Redalen med goalgettere i sine rekker som virker fraværende hos hjemmelaget. Usikkerhet rundt overgang til gress og hjemmebane på 16. mai gjør at innsatsen holdes nede, hvis ikke hadde dette vært i nærheten av et maxspill imo. Form og klasse holder normalt til seier!
Da Betsafe er nede får jeg ikke sjekket hva de evt. legger seg på oddsmessig, men denne går uansett hos Nordicbet pga oddsnetligaen, og oddsen er mer enn godkjent.
15 sesonger i ON-ligaen (:
Ligamester Eliteserien Sesong #11