Øvrige » ON-prat
»Ole Gunnar Solskjær og Aston Villa 17.05.2012 21:37 - Black
Ingen forstår hvorfor det settes så mye penger på Ole Gunnar Solskjær som ny manager for Aston Villa.
Hadde vært kjempe gøy med Ole Gunnar Solskjær som ny manager, alt er bedre enn Alex McLeish.
Med Ole Gunnar Solskjær som manager får vi en manager som er "Prepared". Det trenger vi, så det er bare å kryss fingere for at Ole Gunnar Solskjær blir manager i klubben.
People who care too much about the way they look are bad gamblers.
http://www.youtube.com/watch?v=QbxTOunWdxw&feature=related
Ønsker jeg.
Kongen er død. Lenge leve kongen.
Ja så var vel ikke sesongen så strålende som dere har gått å sagt?
Ny trener igjen. Total krise i den røde delen i Liverpool.
Voetbal is Oorlog - Rinus Michels.
Hvem dere?
16.05.2012 19:26 Kornboy
Kongen er ikke død, han trekker seg selv (går jeg utifra) for Liverpools beste. En sesong er for lite til å komme med konklusjoner om at han var for dårlig, men det kan hende han følte at han ikke hadde så veldig mye mer å gi. Stort å gi seg selv og innse realitetene. Hvem kommer inn nå tror dere? Mange vil ha Bentiz.....
EDIT: Ser nå at han fikk sparken og ikke ga seg frivilig. Rett skal være rett.
Hehe velg selv - Carling Cup eller CS?
Eller hva med PL?
Eller hva med alle deres bomkjøp, igjen? Og en ny manager som skal satrte på nytt.
Mener dere har tatt (enda) et skritt bakover denne sesongen - men neste sesong.....................Blir alt så mye bedre!
Er det for meget å forlange at Jan Mølby tar over - kan jo få soppen Alan Hansen med seg.
Jeg spurte hvem "dere" er som har gått og sagt at vi har en strålende sesong. Føler ikke at du svarte på det.
For å svare Kornie så er AVB mitt klare førstevalg. Rafa et greit valg eventuelt.
Nei vi trenger vel ikke snakke om Utd igjen?
Jeg har fått det mere og mere som om jeg faktisk håper dere kan komme litt mere med i kampen.
Skjønner ikke hva du skriver Rinus, så jeg må dessverre melde pass i diskusjonen med deg.
AVB, Benitez, Klopp. Tar gjerne en av dem ja. Frykter en Martinez, type med "stor" suksess i små klubber med særdeles begrensede midler. Ikke akkurat samme fotballfilosofi, men får litt Hodgsonflashback.
Sport:Fotball
- Land:Norge
- Liga:Tippeligaen
- Kamp / utøvere:Sandnes Ulf - Aalesund
- Tips/ utfall:Sandnes-Ulf
- Spillestopp:09.04.2012 18:00
- Odds:2.73
- Innsats:7
- Selskap:PinnacleSports
- Status:Aktivt
"I`ll let the racket do the talking."
- Kamp / utøvere:Molde - Fredrikstad
- Tilleggsinfo:Asian HC
- Tips/ utfall:H -1,5
- Spillestopp:16.05.2012 18:00
- Odds:2.10
- Selskap:Bet365
17.05.2012 16:38 accurate
Units ledig: 86 av 100
Saldo: 100,7
Endret
13.05.2012 22:40 Big Beat Boutique
Rosenborgernes holdningsproblemer virker ikke å ha bedret seg. Nå er det homohets som er på moten i trøndelagen. Jeg har sagt det før, og sier det igjen; klubben råtner innenfra. Holdninger, administrasjon, infrastruktur og prestasjoner. Selg Lærkendal og legg ned hele klubben!
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10053403
FK Qarabaq - Brann - Bergen
Men det jeg er interessert i, er å få vite litt mere om hvorfor du mener at " Klubben råtner innenfra. Holdninger, administrasjon, infrastruktur og prestasjoner. Selg Lærkendal og legg ned hele klubben!" Dette var sitat fra innlegget ditt. Det står for meg mere som slike påstander du finner på kommentarsidene til VG og DB , påstander som blir slynget ut bare for å vises. Jeg hadde likt at du kom med et skikkelig svar på hvorfor du mener at RBK har utviklet seg slik i negativ retning, helst en skikkelig lang artikkel så slike som meg sjøl endelig kan lære litt. Jeg gleder meg spesielt til avsnittet du må ha om infrastrukturen i RBK, det ser jeg ordentlig fram til.
Når det er sagt, Brann FK viste meg i går den mest minneverdige opplevelsen i en fotballkamp som jeg kan huske, det spillerne og Skarsfjord gjorde i går, det kommer til å gå inn i enhver fotballspillers hjerte. Dette var bare fantastisk, dette var Fair Play som jeg aldri har sett det før. All honnør til sportsklubben Brann .
Mvh
Løk - Astrologen
The King of Pling
Btw, kudos til resten av Brann.
The King of Pling
Situasjonen er vanskelig og jeg kan forstå at det er ulike oppfatninger. Brann som klubb gjør strengt tatt langt mer enn forventet, mens Piotr legger seg på en noe mer moderat linje. Det synes jeg er greit. Og i sum er det svært generøst av Brann.
Føyer seg inn i rekken. Brann kunne fått 3 poeng i Molde i fjor (flomlys-skandalen) om NFF hadde overholdt sitt eget regelverk. Brann lot dem overse det.
Selv synes jeg greien med å spille ut ballen ved skader er tåpelig. Dommeren klarer fint å håndtere det i 99% av tilfellene, i ekstreme tilfeller som plutselig hjertestans ol. er det en annen sak. Jeg synes enkelte bergenseres hetsing av Fagermo og Kovacs er flau.
http://www.youtube.com/watch?v=xhwWRNq9G8Y&feature=related
Like situasjoner som den i LSK-Brann, men den nummer 2 er litt morsom når man hører mannen i bakgrunnen banne og sværte :-)
Keepertabbe av LSK-målvakt å ikke ta den lefsa av en ball som blir spilt opp mot han.
Endret
22.04.2012 07:17 Jan S
Jan S
- Sport:Fotball
- Kamp / utøvere:Odd - FFK
- Tips/ utfall:H
- Spillestopp:22.04.2012 18:00
- Odds:2.04
Etter noen travle uker er det på tide og åpne kontoen for spill i mitt charity prosjekt, hvor jeg starter med 100 units for utvalgte spill på årets Tippeliga.
Jeg starter med Odd mot FFK, to lag som har fått en litt trang inngang på årets sesong. Begge lagene har vel kanskje hatt litt "stang ut" også, men også gått på en blemme eller to. Jeg har på feelingen at Odd skal ende noen plasser høyere på årets tabell enn FFK, med andre ord at de har et litt sterkere lag. Odd innfridde mine forventninger mot LSK sist og jeg tror de innfrir mot Fredrikstad også, et lag som sine vane tro vil ta sine fleste poeng hjemme. Mine prosenter på kampen er 55-25-20.
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
| Date | Tournament | Match | Result | Details |
| 15/04/2012 | Eliteserien | Aalesund vs.Odd Grenland | L - 2:1 | |
| 09/04/2012 | Eliteserien | Odd Grenland vs.Lillestrom | W - 2:0 | |
| 01/04/2012 | Eliteserien | Viking vs.Odd Grenland | L - 1:0 | |
| 25/03/2012 | Eliteserien | Odd Grenland vs.Sogndal | L - 0:4 | |
| 09/02/2012 | Club Friendly Games | Stromsgodsetvs. Odd Grenland | W - 2:4 | |
| 27/11/2011 | Eliteserien | Sarpsborgvs. Odd Grenland | L - 3:2 |
| Date | Tournament | Match | Result | Details |
| 13/04/2012 | Eliteserien | Fredrikstadvs.Rosenborg | L - 1:2 | |
| 09/04/2012 | Eliteserien | Honefossvs.Fredrikstad | D - 1:1 | |
| 01/04/2012 | Eliteserien | Fredrikstadvs. Stabaek | W - 5:1 | |
| 25/03/2012 | Eliteserien | Tromso vs.Fredrikstad | L - 1:0 | |
| 18/03/2012 | Club Friendly Games | Valerengavs.Fredrikstad | D - 0:0 | |
| 08/03/2012 | Club Friendly Games | Sandefjordvs.Fredrikstad | W - 0:3 |
Ellers så er det det kanskje på sin plass å melde om at FFK har slitt med labert oppmøte på treningene. Skader og sykdom sies det, men flere klar for kamp likevel.
Uansett hva lag situasjonen måtte være så kan man ikke annet enn å være enig i spillet. Odds blemme mot Sogndal så stygg ut. Når man ser hva Sogndal har gjort siden med seieren borte mot Vålerenga friskt i minne så kan man ikke legge så mye vekt på den. Odd 2-0 mot sterke LSK i siste hjemmekamp og da skal det være veldig gode sjanser for en reprise mot FFK.
Spill inn....
Trosten
THE ONLY THING I`M ADDICTED TO.. http://www.miinto.no/
Brenne brant og Knudsen redda:-) Dermed en noe skjev start på dette fondet, men når laget en har vedda på både er best spillemessig og sjansemessig beholder man i det minste trua på at man er på riktig spor:
Status:
Saldo 93
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
And here we go again:
Jan S
- Kamp / utøvere:Sogndal - Molde
- Tips/ utfall:B
- Spillestopp:29.04.2012 20:00
- Odds:2.45
- Innsats:10
- Selskap:Betsson
Tidlig ute med ukens spill, men skal skje mye utover i uka før jeg mener dette er et dårlig spill. Sogndal har overrasket stort og radet opp gode resultater og fortsetter trenden fra i fjor da de var Tippeligaens gjerrigste lag. Det kan fort hende de blir i år også, men er ikke å stikke under en stol at spillerstallen ikke kan matche de beste lagene sine og jeg ser ikke for meg at de blir værende i øverste sjiktet av tabellen. Molde har ikke helt overraskende fått en litt treg start, men har allikevel lagt seg til i toppen med sine tre hjeemmeseire, som forøvrig alle har vært av det knappe slaget. Laget har manglet den fine rytmen vi så i fjor og endel av spillerne har virket ganske tungt trent. Mot LSK var det også lenge tungt men på slutten av kampen virket det som MFK omgikk en forvandling og laget sprudlet igjen. Jeg tror det resulterer i årets første bortepoeng og at de bryter ned Sogndal forsvaret og vinner 2-0.
Hadde dette vært første serierunde vil jeg tro at oddsen på MFK hadde vært 1,80, nå får vi i stedet 2,45. Synes ikke det som har skjedd så langt i sesongen er så overraskende at det forsvarer en slik oddsøkning. Mine prosenter er 25-30-45 og det tilsvarer en odds på 2,10 med normal avanse. Så 2,45 kjøpes glatt!
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
Nok et spill ad undas, så ikke kampen men var sterk i trua etter 1. omgang. Men er vel mer tæl i saftkokerne enn jeg hadde forventet. Tippeligaen er ganske forvirrende så langt, virker som alle spill på outsiderne er god butikk.
Saldo: 83 units!
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
Jan S
- Kamp / utøvere:Haugesund - Lillestrøm
- Tips/ utfall:B
- Spillestopp:06.05.2012 18:00
- Odds:5.63
- Innsats:5
Haugesund virker meget stødige for tiden og ligner en potensiell medaljekandidat i årets Tippeliga. Fugla har derimot fått en sørgelig start. Ikke desto mindre er jeg sterk i trua på at vendepunktet kommer snart for LSK, som jeg mener har et brukbart mannskap i år. To fysiske lag som møtes her, det kan kanskje være det LSK trenger nå, et realt basketak og krige inn 3 viktige poeng. 50-30-20 er mine prosenter her, noe som gir grei verdi.
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
En sørgelig dårlig fotballkamp ble det, men det var vel det som også var oppskriften for en borteseier. Men fugla måtte nøye seg med nok en enpoenger og det er 9 måneder siden forrige seier i Tippeligaen. Liten tvil om at seieren kommer snart, så ser ikke bort fra flere bets den veien.
Saldo: 78 Units
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
Stakkars barn i Afrika som venter på et tilskudd fra Onkel Jans charity tippeprosjekt:)
WINNER WINNER CHICKEN DINNER!!!!!!!!!!!!
Bing: Det er lenge igjen av sesongen og selv om uforusette begivenheter har redusert muligheten for å følge dette så nøye jeg ville ønsket synes jeg at min spill har vært anstendige nok i forhold til hvordan kampene har sett ut, så jeg har fortsatt trua på at dette skal snu. Og de sultne barna i Afrika er det jo selvfølgelig synd på, men ingen sultne barn vil noen gang oppleve at jeg spiller bort deres penger, såpass trodde jeg du kjente meg Per Magnus!
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
Jan S
- Kamp / utøvere:FFK - Haugesund
- Spillestopp:13.05.2012 18:00
- Odds:2.65
Finnes sikkert mange motargumenter for mitt spill denne uken. I fleng kan nevnes Fredrikstad sine to siste kamper, tabellposisjonen og Haugesund sine gode bortekamper. Men jeg er like fullt overbevist om at FFK er favoritter i denne kampen og at oddsen gjør dette til et greit spill. Foreløpig bare en hjemmeseier på plankegutta i år, mot hjelpeløse bæringer. Det var dog ganske uheldige mot RBK. Når sesongen skal oppsummeres vil trolig FFK ha en OK hjemmestatistikk, det er tradisjonelt et meget godt hjemmelag. Men hovegrunnen til at jeg tror de vinner nå er ydmykelsen i Halden som helt sikkert har medført en heftig selvransakelse og samling i bånn. Mine prosenter er 45-30-25, dermed god verdi sett fra min lille andedam.
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
Nok et mistrøstig bet er vel i havn. Fredrikstad tok riktig nok samling og laget jobbet som galeislaver, men hva hjelper det når man ikke har kvalitet nok. 3-4 av spillerne på dette laget har lite i Tippeligaen å gjøre og bare et inneffektivt Haugesund hindret tap. Det begynner å se blytungt ut å få dette prosjektet i havn etter 4 strake fadeser, men man har da vært ute en vinterdag før og tar selvfølgelig sats for å ta inn det tapte. Kanskje snart på tide med en all in:-)
Saldo: 71
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
Går vel bra med en all in om det er rebuy og add-on tilgjengelig :)
Jeg repsekterer fullt ut din risikoprofil, selv er jeg noe mer forsiktig av meg. Så et lite tips til andre som følger Jan kan være å spille asian handicap. Jeg har spilt Odd (-0.25), Molde (-0.25), LSK (+0.75) og FFK (0). Foreløpig er resultatet et tap på under en halv unit (setter en unit hver gang). Så det tyder på at hellet snart snur.
Jeg håper i hvert fall at du ikke mister motet og kommer med flere tips.
Lykke til!
Problemet med et slikt prosjekt som dette er jo nødvendigvis at man titter på status og føler et visst press for å komme ajour, og derfor kikker mer etter høyest mulig odds og ikke nødvendigvis de fornuftigste spillene. Jeg skal dog bestrebe meg på å være tålmodig og bruke resten av sesongen på å kjempe meg sakte men sikkert i pluss:-) Oddsavisen var en kul greie ja, kunne blitt riktig bra også om vi hadde fått midler til litt flere medarbeidere enn de to vi var. Men definitivt den morsomste ekstrajobben jeg har hatt!
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
15.05.2012 02:09 accurate
Jeg husker en mann som ville ha 100 units, og ikke 300 units som var undertegnede sitt utgangspunkt og som ville gjøre dette mere til en skikkelig ting.
jaja, jeg syns jeg har oppført meg skikkelig, tross alt ;-)
Jeg fikk huden full for å være oppvigler og ikke godta dine krav, det var en grunn og den ser du nå.
Jada, du kan bare hovere du Accurate, men hvor blir det av dine spill som du proklamerte at du skulle levere tross alt? Her er i alle fall ukens forsøk:
Jan S
- Kamp / utøvere:Brann - Sogndal
- Spillestopp:16.05.2012 20:00
- Odds:1.82
- Innsats:10
- Selskap:Betsson
Brann har egentlig blitt bare bedre de siste kampene og på Åråsen fikk de også betalt i form av 3 poeng. Varmet nok mange Brann hjerter at Bentley endelig viste gammel klasse, det er en spiller de har hatt høye forventninger til i Bergen. Sogndal hadde fin flyt lenge men mye tyder på at de har rast fra seg litt nå, elendigheten startet vel med cuptapet mot Florø. Hjemmekamp i Bergen 16 mai har ikke alltid vært noe god formel for Brann og det er heller ikke nødvendigvis en fordel med et lokalderby. Men noe sier meg at Brann er skikkelig på gang og gir de stor tillit her, 60-25-15 er prosentene. Egentlig lyst til å kline til med et h'cap spill her også, men får vel følge min plan om litt tålmodighet..
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
sorry, ser du er i gang igjen med et spill på Molde. Er også enig i ditt spill, selv om jeg tror FFK er i ferd med å få murt igjen litt bakover så blir det tøft å stå i mot et Molde som er på gang:-)
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
Så ikke veldig lovende ut etter første omgang med et Sogndal som var vanntette bakover og farlige fremover, men i andre omgang var det bare ett lag på banen og det første spillet er i boks. Puhh..
Saldo 79,2
Med sportslig hilsen
Jan Svendsen
Endret
14.05.2012 15:58 RinusMichels
Hei,
En del spill på hvilke spillere som .kommer med i Englands tropp.
Bl.a. er det spill ute på om Ben Foster kommer med i troppen, selv om han har sagt at han ikke er aktuell.
Bak Hart er det så Green og Carson.
Er det flere aktuelle keepere?
Ellers odds ute på spillere som må være tett på sikker, som:
Walcott, Baines, Phil Jones og Milner(?).
Samt 2 blank+ på Adam Johnson, Sturridge - og hva med Carroll/Crouch?
Carson 2.5, Chamberlain 2.75, Jagielka 2.87 og Bent 4.5 i den høye enden.
Odds hentet fra Bet365.
Noen tanker?
Glemte Terry som er den store snakkisen før Hodgson tar ut troppen.
Her er bookmakerne mer og mer sikre på han skal med, men fortsatt 1.70 ute. Kan virkelig England utelukke Terry?
Robert Green (West Ham United), Joe Hart (Manchester City), John Ruddy (Norwich City)
Forsvarere:
Leighton Baines (Everton), Gary Cahill (Chelsea), Ashley Cole (Chelsea), Glen Johnson (Liverpool), Phil Jones (Manchester United), Joleon Lescott (Manchester City), John Terry (Chelsea)
Midtbanespillere:
Gareth Barry (Manchester City), Stewart Downing (Liverpool), Steven Gerrard (Liverpool), Frank Lampard (Chelsea), James Milner (Manchester City), Scott Parker (Tottenham Hotspur), Alex Oxlade-Chamberlain (Arsenal), Theo Walcott (Arsenal), Ashley Young (Manchester United)
Angripere:
Andy Carroll (Liverpool), Wayne Rooney (Manchester United), Daniel Welbeck (Manchester United),Jermain Defoe (Tottenham Hotspur).
Ikke at jeg hadde troen på England uansett - men å ta med PL ekleste spiller som er rasist og knuller dama di tjukk er svært dumt av Roy. Terry er heller ikke så god at det er bruk for han og jeg vil tro at langt over halvparten av engelske supportere er misfornøyde allerede.
Ellers må det være første gang i fotballens historie at en offensiv spiller med 0 målgivende og scoringer er tatt med. T.o.m. Carrick er mer målfarlig enn den elenedige Downing!
England ryker ut etter gruppespillet etter 1-2 scoringer og Roy får sparken til godkjente 26 i odds flere steder(så lenge han går av i 2012)
thomas sørensen
stephan anderson
daniel agger
daniel wass
lars jacobsen
simon poulsen
simon kjær
chr poulsen
chr eriksen
jacob poulsen
lasse schøne
michel silberbauer
niki zimling
thomas kahlenberg
william kvist
dennis rommedahl
michael krohn-deli
nicklas bendtner
tobias mikkelsen
+ anders linnegård, niklas pedersen, jannick vestergård udtaget til træning
Go for it!!!
Endret
16.05.2012 11:11 oehb
Poengtoppen - Patrick Thoresen er suvueren:
http://stats.iihf.com/Hydra/272/IHM272000_85B_12_0.pdf
Toppscorere - Patrick nummer to:
http://stats.iihf.com/Hydra/272/IHM272000_85C_12_0.pdf
Assisttoppen - Patrick nummer to:
http://stats.iihf.com/Hydra/272/IHM272000_85D_12_0.pdf
Dropper - Marius Holtet i topp:
http://stats.iihf.com/Hydra/272/IHM272000_85F_12_0.pdf
+/-statistikken - Per-Åge Skrøder på femteplass. Vi har sju norske foran beste svenske, og minst sju foran beste finske og tsjekkiske. Kanskje de sykeste tallene etter endt gruppespill!
http://stats.iihf.com/Hydra/272/IHM272000_85G_12_0.pdf
Poengtopp og toppscorer for backene - Jonas Holøs nummer to totalt og Mats Trygg er mestscorende:
http://stats.iihf.com/Hydra/272/IHM272000_85E_12_0.pdf
Nå blir det vel stortap mot Semin, Datsyuk, Ovechkin, Malkin og co i morgen, men fytti fanden hvor moro dette har vært! :o))
Litt lagstatistikk også - mest effektive lag, nummer tre i powerplay
http://stats.iihf.com/Hydra/272/IHM272000_84_12_0.pdf.
Ryktes forøvrig at Russland "sparer" Ovechkin og Semin til semin.
15.05.2012 17:40 Ulriken - Rom
Jeg har i dag levert et tips i kampen Deportivo La Coruna-Las Palmas.
I etterkant ble jeg litt usikker på hvordan sannynlighet for valgt utfall skal regnes.
Marked: Both Teams To Score(BTTS).
Deportivo BTTS i 13 av 19 kamper = 68% (hjemme)
Las Palmas BTTS i 13 av 18 kamper = 72% (borte)
Jeg tenker da at det er ca 70% sjanse for at BTTS innfris, men så kommer tvilen. Skulle jeg sagt at det er 68% x 72%, hvilket gir like i underkant av 50%.
Et alternativ kunne være å bruke Deportivos hjemmekamper med Deportivo scoringer, 18 av19 (95%), mot Las Palmas' bortekamper uten Las Palmas scoringer, 13 av 18(72%).
Og så si at sannsynligheten var 95% x 72%, hvilket gir rundt 68 %.
Problemstillingen er den samme. Noen som kan hjelpe med hva som er riktig?
Du har lagt frem tallene for forekomsten av at begge lag scorer i de respektive lags kamper, og det er det som er de to mest interessante nøkkeltallene her.
Etter min vurdering har du da presentert det du behøver, og en får vurdere de to nøkkeltallene opp mot hverandre.
Skal du ha ett eneste tall å legge frem, som kanskje er det du legger i "sannsynlighet for valgt utfall", så er det vel forekomsten av begge lag scorer i alle kampene til sammen for begge lag, du skal fram til.
Og da er det bare å legge sammen:
13 (Dep. BTTS) + 13 (LP BTTS) = 26
19 (Dep. ant. kamper) + 18 (LP ant. kamper) = 37
26 av 37 = 70%
Da har du ett tall for forekomsten av at begge lag scorer i alle kampene til BÅDE Dep. og LP.
Men som sagt mener jeg at i denne sammenheng sier hvert lags tall mer hver for seg enn å summere alt sammen i samme suppe. Her er lagenes tall så godt som like, men hvis lagenes tall er helt ulike blir det å presentere ett samlet tall helt misvisende for hvert enkelt lag.
Den første tanken var jo at det var så enkelt at med 68 og 72 % blir sannsynligheten 70%.
Men jeg støtter at sannsynliheten for ønsket utfall hadde blitt litt under 50% dersom disse tallene ble lagt til grunn.
Men som BT Karlsen skriver så er det denne: 19 (Dep. ant. kamper) + 18 (LP ant. kamper) = 37 som bør legges til grunn.
Det redder spillet før kampen er spilt, hva som er status til slutt gjenstår å se.
Ser ikke bort fra at jeg kan ha gjort en del tvilsomme tabellanalyser tidligere også:-)
Antar man f.eks 19 kamper der hver av dem har 50% sjanse for at begge scorer/ikke scorer (som en serie coinflips), så er det ca 8,5% sjanse for at begge lag vil score i minst 13 av tilfellene.
(Jeg er ikke noen ekspert, bare ha det klart)
2 sesonger i ON-ligaen. 1 sesong i 2. divisjon.
http://www.dagbladet.no/2012/05/10/sport/fotball/stale_solbakken/wolves/21528029/
http://www.dagbladet.no/2012/05/11/sport/premier_league/solbakken/wolverhampton/21539852/
Herlig!
Da slipper vi Ståle og den kjedelige fotballen hans i Brann når den hjelpeløse nordlenningen snart forsvinner.
Det er mere sannsynlig at det regner oppover i Bergen, enn at en kapasitet som Ståle velger Norges minst sjarmerende klubb.....
Med mindre du har vært ute med redigeringsknappen i ettertid, er jeg ganske sikker på at det finnes noen gamle poster fra deg hvor du roser Brann og utbasunerer din begeistring for laget og byen.
Kanskje du burde skifte tilbake til det gamle nicket, jeg likte deg bedre før :)
Noen stor trenerprofil er ikke i sikte, og i Molde/Aalesund/Tromsø/Vålerenga bygges det klubb, i Bergen skylder man bare på hverandre.
Jeg fikk vel rett med luftslottet Fornebu Arena, og Brann går samme veien, ned for å bygge.
Det er ikke tvil om at det både har vært og fortsatt er en del mennesker i ledelsen på staddaen som ikke burde ha vært der. Og de siste årenes feilsteg i retning av å bli mer trenerstyrt vitner om manglende dømmekraft og forståelse av hvordan toppklubber fungerer.
Når det gjelder Rekdal, så er det du som viser manglende dømmekraft. En slik destruktiv trener ville aldri ha blitt akseptert i byen. Bergensere er vant til å være omgitt av nydelige visuelle og intrykk. Arkitektur, kunst, fjell, pene mennesker og byens unike plassering. Da blir overgangen til destruktiv og kjedelig fotball for stor til at den takles. Solbakken og Rekdal er typer som aldri ville blitt akseptert av fansen. Nilsen fikk merke det, Skarsfjord merker det nå.
Så toppklubbene Rosenborg, Liverpool, United med sine mektige managere i historien er da tilfeldigheter, og premieskapene hadde vært fullere med en større rullering av managere.
Jo jo, vi får bare hive ut Rekdal da, så vi får en bedre fotball, cupgullene hadde nok vært flere med en annen bak roret. Å interessen i Aalesund er jo på lavmål nå, skulle sikret oss Fredrikstad-gutten som har gitt plass til assistenten, godfotball umiddelbart.
Hadde Rekdal takket ja i Bergen, så hadde nok BBB kysset både høner og haner, til liks med alle andre som har sett seg lei på nord-norske tullinger med en filosofi fra steinalderen. Null karma og ikke minst en selvtillit på linje med Tone Damli Aaberge. Ingen fornuftige mennesker går inn i en manager-rolle i Bergen, der publiken mangler både gangsyn og fornuft, på lik linje med trønderne.
Bergen er en fantastisk by....
Mvh
Løk
The King of Pling
http://www.dagbladet.no/2012/05/14/sport/fotball/premier_league/wolverhampton/stale_solbakken/21580001/
Tipper det ble en nedtur verre enn det meste for United, unner ikke noen den.
Og Joey Barton møtte seg sjøl i døren.
Gratulerer City.
Synes de har prestert i overkant alt tatt i betrakning.
Manchester City-QPR 3-2
- City matchet til 40.0 til å vinne Premier League
- City matchet til 55.0 til å slå QPR
- 3-2 matchet til 130
- Rødt kort matchet til 5.9
Sunderland-Manchester United 0-1
- United matchet til 1.01 (£4) til å vinne Premier League
- United matchet til 1.6 til å slå Sunderland
- 0-1 matchet til 12.5
20% multi på tennismultier hos Betfai! Spill en multi fra Internazionale BNL dItalia til minst 6.0 i odds og få 20% ekstra gevinst om spillet sitter! https://promotions.betfair.com/tennis-multiples-20-bonus-no
WBA-Arsenal 2-3
- Arsenal matchet til 3.75
- 2-3 matchet til 27.0
- Arsenal matchet til 18.5 til å bli topp 3
- Over 4.5 mål matchet til 5.5
Tottenham-Fulham 2-0
- Spurs matchet til 1.53
- 2-0 matchet til 9.4
- Tottenham matchet til 9.4 til å bli blant de 4 beste
Stoke-Bolton 2-2
- Uavgjort matchet til 5.5
- 2-2 matchet til 17.5
- Bolton matchet til 10.0 til å rykke ned
Wigan-Wolves 3-1
- Wigan matchet til 2.72
- 3-1 matchet til 15.0
Chelsea-Blackburn 2-1
- Chelsea matchet til 1.4
- 2-1 matchet til 22.0
Everton-Newcastle 3-1
- Everton matchet til 2.98
Norwich-Aston Villa 2-0
- Norwich matchet til 2.42
Har du konto hos Betfair? 200 kr cashback om du taper ditt første spill og opptil 10 000 kr i bonus!https://promotions.betfair.com/GenericFB-cashbacknl-no
Ville være et stort tab for Skotsk fodbold om klubben forsvandt. Håber de har lært lektien og kommer hurtigt tilbage.
Noen som har fundert på dette, eller som kanskje har laget statistikk?
/S
-------------------
Oddsen for at Solbakken lykkes i å ta Wolves tilbake i det gode selskap er 1.80 ganger pengene, mens oddsen på at Wolves ikke rykker opp er 1.90.
Talsmann Kim Rud Petersen i NordicBet sier i en kommentar at "NordicBet's oddsetter tror Solbakken vil reise kjerringa etter feilskjæret i Køln, og at trua på at Wolves kun får en sesong i Championship absolutt er tilstede! Solbakken har jo tidligere vist i FCK at han er en fremragende trener, og at en så tradisjonsrik klubb som Wolverhampton for første gang ansetter en utenlandsk trener, sier noe om hvor sterk trua er på hedmarkingens egenskaper som trener! Vi deler optimismen og ser frem til at Wolves igjen rykker opp i det gjeveste selskap."
Her er spillet fra NordicBet:
Wolverhampton to be promoted from Championship in 2012/2013
YES 1.80
NO 1.90
Svartelistede bookmakere: Paddy Power - Stan James - Unibet
Uansett er det idioti å sette et slikt spill før man vet hvordan overgangsmarkedet fortoner seg.
Mvh
Løk
The King of Pling
Jeg tror at det kommer muligheter til å kjøpe Wolves til bedre odds seinere. At de går rett til tet og blir der er vel ikke veldig sannsynlig.
1,80 er etter min mening altfor lite.
Har lagt ut et tips, men når man klikker på det så kommer det feil melding.
Synes det er såpass bra at jeg legger det ut her.
- Land:Italia
- Liga:Serie A
- Kamp / utøvere:Milan-Novara
- Tilleggsinfo:Scorer over 1.5
- Tips/ utfall:Zlatan
- Spillestopp:13.05.2012 15:00
- Odds:4.50
- Selskap:Unibet
Siste kamp for sesongen.
Milan snublet mot Inter sist og blir nr. to.
Zlatan vinner dermed ikke ligaen for første sesong på år og dag. Synes faktisk litt synd i han da han er for god for dette ustabile Milanolaget.
Usikkert om han og laget gidder noe søndag ettermiddag?
Med fem mål ned til Cavani er dette Serie As toppscorer og med to til kommer han opp på flotte 30 scoringer.
I siste hjemmekamp holdt han seg til en målgivende, men han har scoret to mot Siena og to mot Inter sist.
Da virker 4.50 på at han scorer 2 mål i tre av de fire siste altfor høyt.
Spilte Sneijder sist og han fåes fortsatt til 12 blank på at han scorer med avslutning utenfor boksen. Han har i det siste 2-3-4 glimrende forsøk og han spilles med middels innsats. Sorry avsporingen, men så ble det og nevnt. Samme bookie som er super på målscorerspillene.
Milan med kun fem scoringer siste fire hjemme.
Novara med hele 11 baklengs i de siste fire borte og hvis Zlatan har lyst og Milan gjør en ok innsats, så er 1.78 på at han scorer godkjent - 4.50 blir da pen verdi.
Topp mot bunn, nestbeste hjemmelag mot svakeste bortelag - og en av de bedre angriperne i verden - som også tar straffespark - og det får Milan rikelig av, en del som ikke burde vært dømt sånn som den fullstendige forkerte mot Inter sist.
Betsafe: 3.00
Bet365: 2.40
Har ikke satt verdi her, men reagerte på den høye oddsen og synes Betsafe sin odds virker helt ok.
Sier vi 32% så ender vi rundt 144%. Blir nesten mistenkelig mye.
Det er svært tett på maxinnsats i så fall.
Får vel trekke noe i fra siden det er siste ubetydelige kamp, Zlatan er nok sliten etter at mye ansvar i lang tid har hengt på han og han får sølv og toppscorerstatuen uansett hva - så ender på 7 units og ekstra spenning søndag.
jeg lurer på om du har lyst til å komme med din vurdering av Giancarlo Gonzalez Castro, siden du har mye kunnskap om costarikansk fotball:)
på forhånd takk!
Men jeg ser poenget ditt, kunne fort kommet opp i en lignende situasjon i min kamp mot "Summertime" for litt siden, han fikk inn sin 3,55 oddser, mens jeg hadde Cavani over 1,5 mål til 4,50 i odds. Cavani scoret et tidlig mål, men det ble med det ene. Om jeg hadde hatt litt bedere utteling der ville han fått 0 poeng selv om han fikk inn et knallspill. Surt, men slik er det :-)
I dag tilbyr vi LiveBet på Byåsen-Kristiansund og Skarbøvik-Ålesund frå den norske cupen.
Lykke til!
Team NordicBet
Dere skal ha for forsøket, men tristere kamper er vel knapt mulig å finne.
Og det på en dag hvor SBO ikke tilbyr Florø-Brann..
http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/3253041/2012/05/09/Zokora-trapt-racist-Emre-vol-in-het-kruis.dhtml
Kanskje Emre tenker seg to ganger om neste gang han kommer med rasistiske bemerkninger:-)
Seattle mangler godt nok deres 1. keaper, men reservekeeper har vist sig at gøre det godt. En spiller med karantæne, men kan ellers stille stærkest muligt. Indbyrdes har Seattle et godt tag på Dallas. Har vundet de 2 sidste. Godt nok kun med et mål, men med et Dallas hold der har store fravær i defensiven, så går jeg efter at Seattle vinder denne med mindst 2 mål. Odds 5,05 hos Nordicbet. Ren Seattle sejr fåes til rundt 2,60. Begge er spillet og lagt i mine spil
Eller som andre ville kalt det:Peanuts!
Aleksander
0-1 stod den og så blev den udsat ?
Til hvornår og hvorfor ?
To røde kort var givet efter små 25min så måske derfor ?
Nogen som ved hvad som skete og hvornår den genoptages og om de spiller fra de 0-1 eller ?
Endret
15.05.2012 21:09 RinusMichels
15.05.2012 21:11 RinusMichels
EM starter opp 8.juni og nasjonene har mer eller mindre tatt ut de aktuelle spilerne.
Spania er regjerende Europa/verdensmester og naturlige favoritter.
De har en haug med verdensklasse spillere og trenger neppe den store presentasjonen.
Klassekeeper fra Real Madrid, samt lagkameratene Ramos og Arbeloa i defensiven samt en av de bedre stopperne i verden, Pique.
Midtbanen er fullpakket med gode spillere og de vil kunne stille to midtbane trioer bedre enn hva noen andre nasjoner kan byde opp med.
Xavi, Iniesta, Alonso, Fabregas, Mata, Silva, Busquets og man kunne godt slengt på 5-6 klassespillere til.
På topp har de klassespillere som Llorente, Soldado, Torres, Negredo ++.
Puyol og Villa må de dog klare seg uten og det er godt mulig det trekker fra noen prosenter.
Puyol er lederen, mens Villa er deres toppscorer fra kvaln hvor de vant alle 8 kampene og sto igjen med 26-6.
Barca/Real misset CL finalen uten at det trenger å bety all verdens, men at en nasjon vinner tre mesterskap på rad opplever vi neppe og metthetsfølelsen trekker nok hos flere.
Det er heller ikke sikkert at det er en fordel at de er nasjonen alle vil slå.
De starter mot Italia, før Irland og Kroatia venter.
I en ventet kvartfinale venter et lag fra gruppe D: England, Frankrike, Ukraina eller Sverige.
Svært vanskelig å se hvem som skal ha en sjanse av disse fire.
England tror alltid på seg selv, dog må det være skepsis denne gang.
Det bliver en endel nye spillere hos dem og de kan neppe annet enn å spille på kontringer.
Jeg dropper nærmere presentasjon av dem. De mislykkes gang på gang og forventingspresset skal nok øke før vi kommer i gang.
Da er det mere spennende med et bet på at enten vertsnasjonen eller Sverige tar seg videre.
Frankrike fikk ny sjef og tapte mot lille Norge rett etter forrige mesterskap, men har så 18 kamper uten tap. På papiret har de et ganske spennende lag med en Ribery som storspiller for Bayern.
Bookmakernes favoritt nr. To er Tyskland.
De har de to siste mesterskapene blitt slått ut av nettopp Spania. Begge gangene med 1-0.
De klarte seg mye bedre mot Spania under VM 10, enn hva Oranje gjorde i finalen og nå tror jeg de er modne til å gå hele veien.
Deres unge mannskap har fått mer muskler og erfaring og Tyskland vil alltid være et fornuftig bet.
De er havnet i gruppe B, sammen med Holland, Portugal og Danmark.
Går det som ventet med Spania så vinner de sin gruppe og vil ikke kunne møte vinneren fra gruppe B før finalen dog vil de evt. kunne møte nr. 2 fra gruppe B i en evt. semifinale.
Holland er favoritt nr. 3.
Mens Spania og Tyskland gir +/- 4 i odds, så er oddsen på Oranjegull oppe i 8.50 og det begynner å bli spennende.
Det er sånnsett den nasjonen jeg vet mest om da jeg ser alle deres kamper.
Jeg er glad jeg ikke ble utålmodighet og satte pengene på dem for et år siden, da det ikke ser like lyst ut en mnd før det mesterskapet går i gang.
God bredde på keeperposten og Stekelenburg var nok en av de bedre keeperene under VM, men har hatt en svært vanskelig sesong i Roma. Litt tvil rundt han.
Høyrebacken Wiel som er på vei til Roma har vært skadeplaget og det er på høy tid at han forsøker seg i en bedre liga. Ikke ulik Barcas Alves er det bekymrende at han velger å dra til Serie A.
Sentralt i forsvaret skal Heitinga sammen med Mathijsen styre det defensive og selv om Holland kollektivt er gode, så er det ikke Boer/Stam kvalitet. Sistnevnte er pt. Skadet og det er vanskelig å se hvem som skal kunne steppe inn. De fleste husker nok den fatale satrten Holland hadde mot Brasil da Ooijer i siste sekund måtte kastes inn.
I Holland har det i det siste vært en del snakk om denne posisjonen, hvor f.eks. lille Belgia har 3-4 bedre stoppere en storebror i nord. Vertonghen ville vært en nøkkelspiller for Oranje, men får ikke spille for Belgia.
På venstrebacken er det fullstendig krise. Etter Gio stoppet så har PSVs Pieters vært foretrukket, men han har nå meldt ut at han ikke rekker EM og så sier landslagsjefen at han ikke vet hvem som skal spille venstreback.
Alternativene er mange, men få av de heteste kandidatene har spilt venstreback de siste årene: Schaars, Emanuelson og Bouma.
Da bliver de neste i køen totalt ukjente og uten internasjon erfaring: Buttner/Willems.
Sistnevnte er kun 18 år og har spilt i stedet for Pieters på venstreback i PSV denne sesongen.
Sneijder som i det siste har briljert har hatt sin svakeste sesong, men det ser heldigvis ut til at han har peaket perfekt.
Kuyt lider av at Dagliesh allerede i august hadde tatt valget og foretrukket Henderson og jeg kan godt forstå at hans selvtillit aldri kom i orden. Forhåpentligvis velger Maarwijk å stille litt mere offensivt. En firer offensivt med Robben, Sneijder, Persie og Huntelaar vil på papiret være like god som alle andre nasjoners offensiv. Er dog tvilsomt at Kuyt vrakes og med en Wiel som stormer i angrep er det kanskje ok med en defensiv Kuyt.
Ellers har Holland mange fine offensive talenter og det sier jo litt at Dost ikke fikk plass i pre-troppen engang. Luuk de Jong ble foretrukket og det må sies å være litt merkelig da Dost ville være perfekt som supersub. Kanskje er tiden inne for at Vaart tar det store steget men virker ikke som Maarwijk har kjempetro på den skadeforfulgte 10´rn.
Ellers godt at Nigel de Jong har fått mere spilletid i City etter jul, men også her står Oranje svakere enn ved forrige mesterskap da Bommel, allerede den gang tung i det ikke henger helt med lenger og han bliver bankers kortspill.
Den foreløpige troppen:
Voorlopige selectie:Keepers: Maarten Stekelenburg (AS Roma), Tim Krul (Newcastle United), Michel Vorm (Swansea City), Jasper Cillessen (Ajax) en Erwin Mulder (Feyenoord).Verdedigers: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Wilfred Bouma (PSV), John Heitinga (Everton), Nick Viergever (AZ), Ron Vlaar (Feyenoord), Stefan de Vrij (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax), Joris Mathijsen (Málaga), Alexander Büttner (Vitesse) en Jetro Willems (PSV).Middenvelders: Ibrahim Afellay (Barcelona), Vurnon Anita (Ajax), Mark van Bommel (AC Milan), Urby Emanuelson (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Siem de Jong (Ajax), Hedwiges Maduro (Valencia), Adam Maher (AZ), Stijn Schaars (Sporting), Wesley Sneijder (Inter), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur) en Georginio Wijnaldum (PSV).Aanvallers: Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (FC Twente), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuyt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).
Spillere uten landskamper med tykk skrift.
Tar Holland seg videre så møter de en nasjon fra gr. A:
Polen, Hellas, Russland og Tsjekkia.
Frykter at Oranje ikke kommer seg videre eller at de går videre som toer bak Tyskland og evt. Får Russland Spania.
Maxbettet er satt på at Tyskland møter Spania I finale, men Betsson som la ut med odds 30 har lagt seg sammen med de andre bookies på 7-8 stk. Vil etterhvert som jeg finner gode EM spill legge dem ut under mine spill, men vil velge å ikke legge dem ut så alle kan se dem men bare bemerke dem I denne tråden.
Jeg håper andre tar utfordringen og kan fortelle litt om andre de andre nasjonene. Kan f.eks. Italia, Frankrike, Portugal eller t.o.m. Russland true de helt store favorittene Spania eller Tyskland?
Det ble hurtig snekret sammen, men håper på positiv videreførelse:-)
| April | 137.00 | 145.92 | 29 | 15 | 0 | 106.51 |
Ja med så mange spil og den tilbagebetalings procent, da er det fuldt fortjent. Du ønskes tillykke herfra. Fortsæt endeligt dit gode arbejde.
Right??
15 sesonger i ON-ligaen (:
Ligamester Eliteserien Sesong #11
Skal nok forsøge at holde mine drillerier på et mere sobert nivo i fremtiden, beklager mange gange, intet ondt ment fra min side. Håber ikke det kommer til at ødelægge det ellers fine venskab jeg med tiden har fået med mange fine mennesker herinde.
Fair nok Owen. De fleste av oss er verre. Men det skulle gjerne være litt hold i stikkingen. Utd er vel den klubben som bruger flest engelskmenn og økonomien har vært god fordi Utd har Fått resulater(som f.x. Liverpool og) og I motsetning til City og Chelsea er det ikke en rik éier som har gjort klubben god på 1-2-3. Jeg håber folk som hater Utd og er glade for at City vinner en dag våkner opp. Hvis det rikeste holdet skal vinne år etter år vil klubber som kjører en helt annen profil forsvinne. Helt ærlig ville jeg holdt med Liverpool i en kamp mot Everton om situasjonen var den samme, tro det eller ej - men jeg er vel bare gammeldags. Klubberne mister selgensen sin sjel og jeg vet at flere City fans er ambivalent. Ventetiden er over, men det føles litt som å vinne i FM ved å fuske. Dog selvsagt fortjent at laget som leder etter siste kamp vinner fortjent. Utd dummet seg mot Everton og der burde SAF vært taktisk bedre.
Man Utd-Swansea 2-0
- Paul Scholes matchet til 20 i odds som første målscorer
- United ikke handlet over 1.31 til å vinne
- 2-0 riktig resultat matchet til 9.2
- Over 2.5 mål matchet til 1.1, under 2.5 mål matchet til 9.0
- United handles til 8 til å vinne Premier League
Newcastle-Man City 0-2
- 0-0 til pause matchet til 3.8
- Yaya Toure matchet til 18.0 som første målscorer
- Man City spilt til 2.76 til å vinne
- 0-2 riktig resultat matchet til 13.5
- Man City handles til 1.13 til å vinne Premier League
Aston Villa-Spurs 1-1
- Ciaran Clark matchet til 40.0 som første målscorer
- Uavgjort matchet til 5.2
- Riktig resultat 1-1 matchet til 8.6
- Rødt kort matchet til 7.4
- Spurs handles til 1.21 til å bli top 4
Bolton-West Brom 2-2
- Martin Petrov matchet til 13.0 som første målscorer
- Uavgjort matchet til 34.0 (Bolton seier handlet til 1.03 i odds)
- Riktig resultat 2-2 matchet til 50.0
- Bolton handles til 1.35 til å rykke ned
Fulham-Sunderland 2-1
- Clint Dempsey matchet til 6.2 som første målscorer
- Fulham matchet til 2.06 for seieren
QPR-Stoke 1-0
- QPR matchet til 6.8 til å vinne
- Djibril Cisse matchet til 8.8 som første målscorer
- Under 1.5 mål matchet til 4.0
- Riktig resultat 1-0 matchet til 9.4
- QPR handles til 3.85 til å rykke ned
Wolves-Everton 0-0
- Uavgjort matchet til 4.2
- 0-0 matchet til 19.0
- Under 1.5 mål matchet til 5.1
FA Cup Finale: Chelsea-Liverpool 2-1
- Ramires matchet til 24.0 som første målscorer
- 1-0 til pause matchet til 6.0
- Over 2.5 mål matchet til 2.4
- Riktig resultat 2-1 matchet til 13.0
- Seier til Chelsea matchet til 3.0
06.05.2012 16:06 poul_owen
Brøndby uden deres 2 eneste spillere der klare superliga nivo. Denne køre Aab hjem uden problem. Odds 2,85 på livebet hos unibet, får 3 units herfra og er lagt i mine spil.
Tænker her på Rommedahl og Krohn-Dehli, uden dem er Brøndby på nivo med HB-Køge
Var kommet til 8 av 10 under mine spill da det gikk ned så legger dem ut her. Gegrunnelsen forsvant og har forsøkt å legge dem i rekkefølge.
Kun sjekket Unibet.
8 units Malki: 1.83
7 units Rooney 1.75
6 units Jelavic 2.05
5 units Thorvaldsson 2.55
4 units Bony 2.5
3 units Kovacs 2.4
3 units Cisse 2.75
3 units Zlatan 2.10(hvorfor 1.48 på Cassano Unibet?)
2 units Sneijder utenfor 16m 12.00
+ tidl. spilt Søderlund og Natale.
Tarik til 3.60 ca flere plasser. VIF sliter stort i forsvar. Mener denne er spillbar ned til ca 3.
Ha en fin søndag.
Hilsen Aleksander
Super - kommer du ikke med flere tips igjen?
Arendal er som Skarphedin en av favorittene i avdeling 5 og de har også startet med to strake seiere, 6-2 hjemme mot Notodden 2. og 3-0 borte sist mot Flint. Herjer cupfeber i Arendal hvor de skal møe Odd til onsdagen og jeg limer inn litt fra hjemmesiden:
Det er tre viktige bortepoeng som står på spill når Arendal lørdag tar turen til Kongsberg. Laget fra sølvbyen har slått bedre fra seg enn flere spådde før sesongen, selv om de ennå har til gode å ta poeng i årets sesong. Men Kongsberg har til nå møtte ubeseirede lag som Skarphedin og Sandefjord 2, samt «overraskelseslaget» Pors 2 i sine tre første kamper. Skarphedin fikk en tøff bortekamp på Kongsberg for 14 dager siden og var fornøyd da de til slutt kunne reise hjem til Bø med tre poeng etter en 2-0-seier.
- Vi er veldig bevisste på at vi må nullstille oss etter cup-seieren mot Fløy. Derfor har vi snakket mye om hvor viktig det er å stille godt forberedt mot Kongsberg. Vi blir nødt til å være skjerpet inn mot slike kamper, fastslår Torstein Oland.
Enkelte spillere sliter med småskader etter en periode med tung belastning. Ole Marius Gundersen blir ikke med til Kongsberg. Han har spilt absolutt alle kamper til nå i sesongen, og begynner å merke tegn til overbelastning i lysken. Derfor får han hvile denne helgen. Dhurim Ramadani er tilbake i lett trening, men ennå ikke kampklar. Sondre Ruberg Kristiansen har fortsatt litt ankeltrøbbel, så han er også litt usikker, forteller Torstein Oland.
- Vi ser selvfølgelig frem til cup-kampen mot Odd til onsdag, men tross alt er serien det viktigste for oss. Derfor er det viktigere for oss å slå Kongsberg enn Tippeliga-laget Odd. Vår ambisjon er å være aggressive og ta grep om kampbildet umiddelbart også mot Kongsberg. Det blir viktig for oss å få kampen inn på vårt spor. I slike kamper er det ekstra viktig at vi har sentrale spillere med erfaring som kan gå foran. Både Svein Olaf Olsbu og Morten Knutsen er klare til kamp, og de vil bety mye for å bidra til at det arbeides steinhardt over hele banen. Gjør vi jobben vår, så både håper og tror jeg at vi kan ta med oss tre viktige poeng, sier Torstein Oland.
Syntes personlig at Kongberg er gjort til vel store underdogs i denne matchen og jeg blir ikke forundre om de klarer å hente med seg poeng mot et Arendal som har cupkampen mot Odd til onsdag i bakhodet
Betsafe med spreke 10,50 på Kongsberg
Bwin med 5,50 på 1X
JFT 96 YNWA
Buvik-KFUM hcp (1-0): B 2,55
4,08 @Nordicbet
Klasker avgåre en dobbel i 2.dv avd.2
Skeid-Fyllingen har jeg skrevet om tidligere angående hcp-spill på Skeid. 1,60 på vanlig H er også småpent og spilles i denne dobbelen
Buvik-KFUM
Ikke uventet har nyopprykkede Buvik fått det tungt innledningsvis på sesongen med tre strake tap og de ble slått ut av Kristiansund i cupen med hele 5-0. Mangler 3-4 mann igjen her Buvik som skal få slite i denne kampen. KFUM med et bra mannskap, 2-0-1 i serien hvor tapte kom borte mot Aafk 2. Tok seg videre i cupen etter 2-1 borte mot Tønsberg. Mangler Haraldsen i buret her KFUM, ellers fulltallige. Greie favoritter er KFUM her etter min mening og jeg tester hcp varianten med minst tomålsseier til 2,55
JFT 96 YNWA
Langoddstipsene vi sender ut til de som abonnerer på "DAGENS" er til for å betjene de som ønsker seg aktuelle oddsspill nesten hver dag. Som beskrevet i seksjonen "Langoddstips" vil disse tipsene normalt bli sendt ut senest kl. 1600 daglig.
Dette medfører naturlig nok at ikke alle tips som sendes ut innenfor dette abonnementet vil være like spillbare. Dette fordi det rett og slett ikke finnes spillbare objekter hver eneste dag på Langoddsen, og iallfall ikke når vi sender ut tipsene innen kl. 1600. Det vi lover er at objektene vi sender ut er de som best (evt. minst dårlige) på dagens program når vi sender ut SMS'ene, og så blir det opp til abonnenten å velge hvilke dager man ønsker å prøve tipsene og hvilke dager man heller avstår fra spill.
"Og reklamen før man klikker seg videre og kommer til oddsen.no sier over 130% tilbakebetaling de siste årene. Klikker man seg videre så ser man at det gjelder "gullspill" som man betaler greit for. Det nevnt over koster mindre og ut i fra teksten så vil jeg tro at % tilbakebetaling ikke er all verden...
Overse gjerne det siste. Syntes bare teksten var litt fornøyelig. "Ikke alle tips vil være like spillbare" Kjekt at man får de "minst dårlige på dagens program" da...:-)
Trosten
Sikke en historie. Fairpaly kan blive dyrt, men tager hatten af for det.
Legendarisk start på artikkelen.
Artig sak ja, dommeren bør sendes ned i 6. divisjon et par kamper som straff.
Bolton-Tottenham 1-4
- Tottenham matchet til 2.78
- Tottenham/Tottenham matchet til 4.5
- 5 eller flere mål matchet til 4.5
Chelsea-Newcastle 0-2
- Newcastle spilt til 9.4
- Newcastle til å holde nullen matchet til 8.8
- Cisse matchet til 19.0 til å score to eller flere
- 2-0 Newcastle spilt til 60.0
- Newcastle handles til 4.2 til å bli top 4 i ligaen
Har du konto hos Betfair? 200 kr cashback om du taper ditt første spill og opptil 10 000 kr i bonus! https://promotions.betfair.com/GenericFB-cashbacknl-no
03.05.2012 00:22 Einar B. Gilberg
Hei!
Mitt navn er Einar B. Gilberg og jeg var veldig aktiv på OddsNet i perioden 2001-2004. Jeg er nok mest kjent for å komme med mange tips innen Peruviansk fotball og analysering av Miss World og Miss Universe som alltid gikk til helvette. Foruten da selvsagt Miss Finnland hvor Anna Söderstrøm (??) eller noe slikt vant til 23 i odds :) Glemmer aldri den, men kan hende jeg har glemt etternavnet på missen (fulltrefferen).
Grunnen til dette innlegget er at jeg er grunnleggeren av en styrkeløftklubb som heter Nidarø Styrkeløftklubb. Vi er med i Grasrotandelen og ønsker å få med oss spillere som vil gi sin del av grasrotandelen til oss. Alle som spiller på Norsk Tipping (alle gjør vel det én eller annen gang hvis oddsen er god?) bidrar til norsk idrett i form av at 5% av det man spiller for går til idretten. Med Grasrotandelen kan man selv bestemme seg for hvem man vil at disse 5%-ene skal gå til. Og vi ønsker altså at flest mulig skal la sine 5%, gratis og uten kostnader for noen, skal tilfalle oss i Nidarø Styrkeløftklubb.
Ønsker du å bidra så er framgangsmåten slik:
SMS
Tilknytt NIDARØ STYRKELØFTKLUBB som din grasomottaker via SMS.
Send GRASROTANDELEN 998057620 til 2020
Ellers kan man gå inn på grasrotandelen.no og søke på oss og så legge oss til som den som dere vil gi deres grasrotandel.
På forhånd tusen hjertelig takk.
MVh,
Einar B. Gilberg
Formann Nidarø Styrkeløftklubb
....mens de alltid faller når det er kontakt, slik man ikke gjør i andre klubber...
Det jeg ikke tåler er Mancin sitt ufyselige trynet når han setter innpå en enda mer ufyselig spiller som går inn i dueller bare for skade motspillere.
Så det du egentlig mener er at ferguson ser bedre ut enn mancini?
Her støtter jeg Unitedfansen 100%. Axel F er deilig og i en helt annen klasse enn Mancini utseendemessig. De tar utvilsomt gullet i tittelen om kjekkeste manager denne sesongen - så det blir da noe på dem også.
CL-plass henger vel høyere enn Carling trofeet?
-CL-plass henger vel høyere enn Carling trofeet?
Jeg tolket det dithen at denne tråden handler om utseende. Jeg mener to skinnende pokaler er mye penere enn en lapp med en skriftlig invitasjon.
Hehe Owen du har da sagt at Utd ikke var toppklubb etter jul 2010, så tør ikke tenke hva du må ha fortrengt de siste år:-) Utd har brukt like mange pund på gjeld som City på spillere. Det er svært Viktig at Utd får Cl de neste 3-4 sesongene ellers kan vi begge to bare håpe på carling cups fremover. Lykke til i finalen. Må bare minne på at 2x pokaler gav 40 i odds hos unibet. Chelsea tenker nok på 1. CL 2. Topp4 og så, finalen mot Liverpoo.
Bare lite innspill i fjerdeplassjakta som alle nevner - det skal jo ikke sååå mye til før den er like verdiløs som den cupen alle disser.
Bortsett fra at man fikk en pokal på kjøpet da. Litt kjipt mtp på plassmangel i pokalskapene sånn eeeeegentlig.
02.05.2012 20:27 poul_owen
Har stor respekt for United. Syntes dog det er synd de ikke har gjort mere for at forny holdet. Giggs og Scholes lever jo ikke forevigt. Flot at de stadig kan bidrage, men...... Desværre er det sådan idag at det er penge der styre showet. Har man rigeligt med penge, så kan man købe titler, uanset hvilken klub man vælger at bruge pengene på. At United skylder flere milliarder kr. væk, er mærkeligt nok ikke noget problem. De er så laaaaannnngt fra de eneste der skylder penge og laaaaaangt fra dem der skylder mest, men alligevel. Syntes det er otroligt synd for sporten.
For Chelsea betyr vel en 4.plass at det uansett hva, blir CL neste sesong? Men klart, dere har jo ikke plass til så mye mere i skapet.
For Chelsea betyr en fjerdeplass CL uansett ja. Tenkte mer på Arsenal, Spurs og Newcastle som "fort" kan misse CL med fjerdeplass i ligaen.
Skapene var fulle lenge før noen av oss satte vårt første spill online. Utrolig at man ikke bygde ut stadion til å også få plass til alt sølvet når man bygde om tidlig 90-tall.
Tror ikke det er noe tvil om at spill i CL hadde betydd mye mer for Liverpool per nuh enn et nytt ligagull til United. Vi trenger det for å kunne friste et par -tre toppklassespillere nok til å spille fast på Anfield. Fotballen har jo blitt slik at det er ikke nok å komme til fotballens hjem for å lokke de beste spillerne, nå betyr penger mer for mange spillere - og det har vi for lite av nå.
Nå innebærer CLspill for Liverpool også vanligvis minst semifinale mot Chelsea og dermed gode inntekter gjennom hele turneringen, i motsetning til andre byer hvor lag sloss om å ryke ut på flauest måte i det innledende gruppespillet. Et par lange CLturneringer igjen og verdensstjernene vil igjen bli avvist i hopetall i L4 - vi vil ikke ha plass til alle som vil til klubben.
På den anden side er ingen pokaler, Ingen pokaler. Længere er den vel ikke.
Jo, jo. Herligt vi kan moppe hindanden lidt på et fornuftigt nivo. He He !! Kom igen kornboy....
Vi utvider stadig vekk vårt LiveBet tilbud og i dag kjører vi Livebet på Vidar-Randaberg i den norske cupen. Lykke til!
Team NordicBet
02.05.2012 15:57 Dermis
Regnskap1
Last ned vedlegg : Regnskapsmal_TheYid.xlsTheYids mal for oddsregnskap
Hej
Under "Hjelpemidler" ligger dette excelark, som jeg tidlige har brugt. Der er dog en fejl i det, som ikke lige kan finde denne gang. Er der en som kan løse dette for mig?
Avaldsnes-Haugesund (5-0).
Denne har NT rettet til 7-7 og uavgjort.
Vant ikke Haugesund 7-1?
Tragisk for familie og norsk idrett.
Spill og terninger er satans gjerninger:)
Mvh/Flipper
Kom som et sjokk når jeg leste om det nå. En av våre største idrettshelter er borte.
OL blir ikke det samme uten!
RIP!
Utrolig trist dag for oss alle.
Hvil i fred kjære Aleksander.
Virket å være en gledesspreder og sympatisk fyr,
som imponerte stort i en verdensidrett!
R.I.P. Alexander.
15 sesonger i ON-ligaen (:
Ligamester Eliteserien Sesong #11
Jeg benytter anledningen til å gratulere alle ON-ere med dagen.
Gratulasjonen går også ut til idsjelene i Sentrum kultur- og fritidsforening og Nidaros multisportforening. Om det skulle være noe tvil om akkurat det.
Oppfordrer alle til å gå til nærmeste samlingsplass og vise felles styrke i et av landets mange første mai tog.
De hyller sosialistene for deres fantastiske arbeid med å kriminalisere landet og kjøre økonomien i grøfta. Selv med en oljerikdom uten like så har landet aldri sett fattigere ut og aldri vært mer utrygg å bo i.
Hva var det som var sosialistenes favorittutrykk: De har det verre i Litauen. For en trøst...
Som alltid sprudlende for ON
Trosten
Kordan gikk det med streamingen i påsken og på hvilket fjell?
Liten tvil om hvem som var det førende laget, og det så ut som Maradona hadde det fett på tribunen:) Artige bilder.
Aleksander
Spesielle byer du tenker på?
Vet om en by hvor dem feirer som gale når dem vinner CLpokalen til odel og eie btw. Det er saker det. Anbefales på det sterkeste!
Det høres utvilsomt fantastisk ut.
Det eneste jeg kommer på i farten som slår det, må være en by som jeg kjenner godt. Der feiret de fantastiske supporterne seriemesterskapet hele tre ganger i løpet av et par uker. Og, for å si det sånn, - det er ikke akkurat den enste gangen byen og laget har vunnet gull.
....så vel ikke heeeelt den komme....
Tror det er et relativt bra valg for England. Alle lag må spille på en måte som gir best utbytte i forhold til spillermaterialet. For England vil det si å vektlegge en stram defensiv organisering. Det kan Hodgson, og det er Englands eneste mulighet.
"Unbelievable. What do you mean by that? In 35 years, how many clubs have I had? What do you mean do my methods translate? They have translated from Halmstads to Malmo, to Orebo to Neuchatel Xamax, to the Swiss national team, so I find the question insulting. To suggest that because I have moved from one club to another, that the methods which have stood me in good stead for 35 years and made me one of the most respected coaches in Europe dont suddenly work is very hard to believe."
http://www.thisisanfield.com/2010/11/10-disastrous-quotes-of-roy-hodgsons-lfc-reign/
Håper de kommer til å kjøre Woy cam hele EM
http://www.youtube.com/watch?v=GKbZP7EgcDA&feature=related
Og flere telefonsamtaler med spillere havner på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=ASIbDccTfvc
Åtvidaberg - RBK - Lerkendal 5 mai 1996
Swansea-Wolves 4-4
- Uavgjort matchet til 85.0, Swansea ble handlet til 1.01
- 8 mål eller flere spilt til 110.0
Wigan-Newcastle 4-0
- Wigan spilt til 3.25
- Wigan til å holde nullen matchet til 4.0
- 4.0 matchet til 180.0
West Brom-Aston Villa 0-0
- Uavgjort matchet til 3.65
- 0-0 matchet til 13.5
Sunderland-Bolton 2-2
- Uavgjort matchet til 5.2
- 2-2 matchet til 22
- 4 eller flere mål matchet til 6.0
Everton-Fulham 4-0
- Everton matchet til 2.1
- 4.0 matchet til 46.0
- Jelavic matchet til 9.6 til å score to eller flere
Stoke-Arsenal 1-1
- Uavgjort matchet til 5.3
- 1-1 spilt til 10.5
Spill en multi i helgen og få halve innsatsen tilbake om et lag ødelegger multien!
https://promotions.betfair.com/weekend-football-cb-no
Chelsea-QPR 6-1
- Chelsea spilt til 30.0 til å score 6 eller flere
- Torres matchet til 14.0 til å score to eller flere
- Terry matchet til 8.0 til å score
- Et hat-trick scoret matchet til 18.0
Tottenham-Blackburn 2-0
- Tottenham matchet til 1.54
- 2-0 matchet til 9.8
- Tottenham til å holde nullen matchet til 2.54
- Kyle Walker matchet til 15.0 til å score
Hadde likt å fått en oversikt over hvilke sider som tilbyr odds på norsk lokalfotball.
Nordicbet, Bwin, unibet, bet365 er de jeg har registrert. Finnes det mange andre
bookmakere som gir odds på lokalfotball?
Syns de fleste av disse sidene startet ganske bra, men i dag er det plutselig kun
nordicbet som har satt odds på 3. divisjon avdeling 6. Og det var ett heller meget
svakt utvalg av odds. Det spiller faktisk hele 3 kamper fra denne avdelingen i dag,
synes det er veldig merkelig at kun nordicbet har satt odds på disse.
Betsafe har iallfall odds på norsk lokalfotball. Link til dem finner du langt oppe på våre sider sammen med de andre bookmakerne.
mvh
OddsNet
Kontakt meg paa mail jeg tilbyr bedre limits enn de andre bookiesene tilsammen..
WINNER WINNER CHICKEN DINNER!!!!!!!!!!!!
Her har jeg Ingen kunnskap men hjemmelaget har 4.plassen med 5-2-2 og 9-9 hjemme.
Form 4-2-0
Bortelaget ligger på 10.plass med 2-3-4 og 6-9 borte.
Form 1-1-4
3-1-2 i innbyrdes.
Oddsen er 2.7 over hele linja.
Er dette et bra spill?
27.04.2012 21:23 grøn
Tidligere Ham Kams spiller Arnar Førsund nå i Kongsvinger er ikke nådig dagen før de to lagene møtes. - Jeg liker verken byen, folkene eller klubben. Hamar er jantelovens hjemby.
HamKam-spiller Kristoffer Hagen oppfordrer sine medspillere til å takle Førsund hardt - Bestilling mottatt! Mission complete innen de første 5! Korsbånd, lårhals og leddbånd røket, skrev Hagen http://www.dagbladet.no/2012/04/27/sport/fotball/tippeligaen/21345266/
Arnar Førsund gjør det bra i Kongsvinger, noe ikke tidligere Kongsvinger trener Vegard Skogheim klarte. Skogheim trener nå Ham Kam uten nevneverdig suksess. Førsund skal egentlig være glad for at han kom seg vekk fra Hamar.
Femten sesonger i oddsnetligaen. En sesong i eliteserien
Håper vi får stoppa kjeften på den oppblåste klovnen i morra!
Førsund skulle ha spilt mot Kamma i dag. Vi får være så snille at vi håper at det ikke har skjedd noe alvorlig.