Oddstips » Odds
»OddsNetspill: Denver Nuggets -4 22.02.2019 22:40 - Stigis
- Sport:Basketball
- Land:USA
- Liga:NBA
- Kamp / utøvere:Dallas Mevericks - Denver Nuggets
- Tips/ utfall:B/ -4
- Spillestopp:23.02.2019 02:35
- Odds:1.79
- Innsats:3/10
- Selskap:PinnacleSports
Jeg synes Dallas stadig overvurderes med bakgrunn i den vanvittiige sesongåpningen på egen bane. Faktum er imidlertid at de har stagnert veldig etter hvert, og jeg tror ikke de vinner så vanvittig mange kamper resten av sesongen.
Denver er et av elitelagene og har nå også Isaiah Thomas tilbake i rotasjonen. Det oser kvalitet i den spillertroppen, men de har en utfordring med å drille det beste mannskapet nå som de, endelig, ser ut til å ha alle sine beste spillere tilgjengelig.
Skal jeg tippe på en start-femmer blir det;
PG Jamal Murray
SG Gary Harris
SF Will Barton
PF Paul Millsap
C Nikola Jokic
En slik startfemmer er det pokker ikke mange som matcher i dagens NBA. Isaiah Thomas tilbake i tillegg? Åh boy, et toppet Denver-mannskap bør og skal gå langt utenpå Dallas - selv på en vanskelig arena.
Dallas har Luke Doncic som sitt ess og Hardaway jr. har kommet inn som et friskt pust. Veteranen Dirk Nowizki kan fortsatt, men er mer enn rotasjonsbrikke som ikke lenger dominerer kamper. Den brede dybden til Denver tror jeg avgjør denne.
I mot spillet? Dallas et typisk hjemmelag der de på sitt beste har vært steingode denne sesongen mot Denver som tidvis sliter borte (25-4 hjemme og 14-14 borte). Synes bare det virker utrolig spennende med et Denver-lag som ser helt toppet ut nå. Da er de gode i begge ender av banen og Nikola Jokic....
Stigis
Prøver et poeng-spill bare på Nuggets, men vet ikke enda hvor høyt/lavt jeg går. Takk for tips.
http://www.youtube.com/watch?v=dztb6wqUVNg
- Kamp / utøvere:Toronto Raptors - San Antonio Spurs
- Tips/ utfall:Over 226 poeng
- Spillestopp:23.02.2019 01:05
- Odds:1.82
- Innsats:4/10
Har vurdert ATS-linjen på denne i hele dag, men etter nøye vurdering ender jeg i stedet opp med et OVER-spill.
Toronto har virkelig pekt seg ut som en seriøs utfordrer til tittelen. Senest tradet de til seg Marc Gasol og Jeremy Lin som styrker rotasjonen ytterligere. Spesielt førstnevnte gir Ibaka kamp om Center-posisjonen og jeg tror Gasol blir førstevalget om ikke lenge. Uansett en utrolig styrke med to så gode spillere i den viktige posisjonen.
Ellers er Toronto fulltallig til dette oppgjøret med både Kawhi Leonard, Kyle Lowry, Pascal Siakam og Danny Green (i tillegg til Gasol og Ibaka) tilgjengelige.
Det er rett og slett et fryktinngytende mannskap og hjemme i Toronto er de nesten umulig å slå. De har likevel en tendens til å gjøre det vanskelig for seg selv, og det er ikke alltid de dekker de ATS-linjene.
Dette blir en spesiell kamp da DeMar DeRozan returnerer til sin gamle arena, en klubb og en plass både han og fansen så for seg han ville være i mange, mange år. Det var rett og slett en sjokkovergang når han ble inkludert i traden som sendte Leonard og Green motsatt vei. Sånn i ettertid kan man kanskje si at det har tjent begge klubber i en win-win-situasjon.
DeRozan har vært fantastisk og virkelig løftet offensiven til San Antonio. Sammen med LaMarcus Aldridge har han sørget for at bortelaget har en fryktet duo. Samtidig har dette laget forandret litt av inngangen til kampene der de slipper opp en del defensivt (hvem hadde trodd det om dette laget under Popovich sin ledelse?).
San Antonio er ligaens mest effektive lag fra 3-poengs hold og jeg tror absolutt de blir med på moroa her. Sist de møttes var det tidvis ren shooting contest mellom lagene og jeg ser for meg 235+ i denne matchupen.
Toronto vinner fort med 10+, men Toronto har det som sagt med å gjøre det unødvendig spennende så jeg står på OVER-spill som eneste fra denne kampen. Toronto er mitt absolutte favorittlag, men denne gangen skal jeg ikke la min beundring ta overhånd i forhold til spill :-)
OVER har gått inn i 6 av de 8 siste duellene i Canada.
OVER er 4-1 siste 5 i Toronto sine fredags-kamper.
OVER er 7-1 siste 8 for Toronto mot lag fra Southwest.
OVER er 10-1 i Spurs sine 11 siste kamper.
OVER er 7-1 i Spurs sine 8 siste mot lag fra Eastern Conference.
OVER er 7-0 i Spurs sine 7 siste mot lag med over .600 i seiersprosent.
OVER er 5-0 i Spurs sine 5 siste etterfulgt av ATS-tap.
OVER er 5-0 i Spurs sine 5 siste etter å ha scoret 100+ i forrige kamp.
OVER er 4-0 i Spurs sine 4 siste mot lag fra Atlantic.
Dette er noen hinsides OVER-statistikker for begge lag, men som kjent; NBA er ofte bingo og små marginer :-)
Stigis
Men hva har egentlig skjedd med under/over linjene i NBA de siste åra? De virker så høye sammenlignet med hvordan de pleide å være når jeg fulgte med regelmessig for 7-9 år siden. Den gangen var det jo av og til linjer på rundt 180 til 190 poeng på enkelte matcher, husker ihvertfall at Bobcats og Bucks hadde noen slike. Nå forventes det langt over 200 poeng i mer eller mindre alle matcher og noen ganger må vi helt opp i +/- 240 poeng.
Linjene økes hele tiden og denne sesongen har vært helt bananas. Det har sammenheng med en mer moderne basketball med stadig mer tilnærming til 3-poengs skyting og der stadig flere lag nærmest gir blanke i forsvarsspillet.
Michael Jordan hadde nesten garantert snittet på over 40 poeng mot dagens "ikke-eksisterende" forsvar rundt omkring. Man har selvsagt unntak (Indiana, Boston, Utah, Memphis), men det handler om stadig høyere tempo og mer og mer fokus rettet mot det offensive. Man har stadig rene shooting contests og personlig synes jeg dagens utgave av NBA stinker i forhold til f.eks 90-tallet.
Før spilte man mer taktisk i forhold til skuddklokken også, mens mange av dagens utgaver går all in og avslutter lenge før skuddklokken går ut. Se på Sacramento, slik tilnærming til en matchup fant man ikke tilbake til tiden du referer til.
Stigis
- Kamp / utøvere:Orlando Magic - Chicago Bulls
- Tips/ utfall:H/ -7
- Spillestopp:23.02.2019 01:05
- Odds:1.75
Orlando Magic overrasker alle og er faktisk med i kampen om Playoffs. Hvem pokker hadde trodd det før sesongen. Nå er de i tillegg inne i en sinnsyk god periode med 7 seire siste 8 og 5 strake (blant annet en 20p seier borte mot giganten Milwaukee Bucks). Ser man på seiersmarginen i disse 5 kampene er det nesten uvirkelig;
15/2: Orlando - Charlotte: 127-89 (38p)
13/2: New Orleans - Orlando: 88-118 (30p)
11/2: Atlanta - Orlando: 108-124 (16p)
10/2: Milwaukee - Orlando: 83-103 (20p)
8/2: Orlando - Minnesota: 122-112 (10p)
Spm er om All Star-pausen kom på et dumt tidspunkt og ødela dette momentumet, eller om de bare kjører på videre. Jeg håper og tror på sistnevnte mot et svakt lag som Bulls.
Duoen Vucevic og Gordon har vært opp mot sitt aller beste i denne perioden. Vucevic oppnådde double-double i alle de 5 seirene de har på rad og er nå oppe i 41 stk denne sesongen - nr.4 i NBA.
Vucevic snitter på 20,5 poeng og 12,1 rebounds i sin beste sesong i NBA (hans åttende sesong). Aaron Gordon snitter på 15,8 poeng og 7,3 rebounds. Kombinasjonen av disse to og et lag som oser av selvtillit bør være mer enn nok til å dekke linjen mot Bulls (selv om det skurrer over å skulle stole på et lag som Orlando).
Orlando knuste for øvrig Chicago borte 2.januar (112-84).
Orlando har et all-around-play, mens Bulls har slitt i begge ender av banen det meste av sesongen. Orlando er dessuten sterke 7-3 ATS på de 10 seneste oppgjørene i Orlando.
Orlando møter et forsterket Bulls-lag etter at de sikret seg Porter jr., men det er likevel ikke nok til å løfte laget så mange prosentene. Klarer Orlando å komme opp mot nivået fra før All Star-pausen bør de kjøre over Bulls-laget nok en gang og vinne tosifret.
Noen ATS-trender til slutt;
Orlando:
- Magic are 4-0 ATS in their last four home games.
- Magic are 4-0 ATS in their last four games following a straight up win.
- Magic are 4-0 ATS in their last four games following an ATS win.
Chicago:
- Bulls are 1-5-1 ATS in their last seven games following an ATS win.
- Bulls are 1-5 ATS in their last six against Southeast division opponents
- Bulls are 0-5 ATS in their last five games following a straight up win of more than 10 points.
- Kamp / utøvere:Memphis Grizzlies - LA Clippers
- Tips/ utfall:B
- Spillestopp:23.02.2019 02:05
- Odds:1.72
Memphis Grizzlies tradet bort Marc Gasol til Toronto Raptors og fikk Jonas Valanciunas. C.J. Miles og Delon Wright i retur.
Et vanvittig stort tap for laget å miste Gasol, men Valanciunas er en mer enn habil spiller og kan nok fylle tomrommet ganske bra. Der det merkes klart best er nok på det defensive plan, så jeg ser for meg at Memphis kommer til å slippe opp noe i den fasen resten av sesongen. De er jo en UNDER-kandidat av en annen verden, men jeg holder meg unna den her da jeg tror det kan komme litt ekstra med poeng i mot uten Gasol.
110-122 borte mot Bulls i forrige match gir kanskje en indikasjon på ovennevnte..
Jeg tenker i hvert fall at det kreves en omstillingsperiode for et Memphis-lag som fra før var på full fart ned i avgrunnen etter en god start på sesongen. Mike Conley får nå hovedansvaret for denne skuta og det gjelder å kjøre inn Valanciunas best mulig, og ikke minst raskest mulig.
Vi snakker uansett om et lag i rebuilding-fasen og som ikke har hakka møkk å spille for annet enn å drille rotasjonen og øke spilletiden til en del unge talenter resten av sesongen.
Motstander Clippers er av de fleste utelukket i forhold til Playoffs nå. Rett og slett fordi de tradet bort Tobias Harris til Philly, men jeg sier som tidligere; - ikke undervurder dette laget. Jeg synes organisasjonen har gjort noen gode trades. Ivica Zubac, Landry Shamet og Wilson Chandler er ikke bakgårdsspillere...
Glem heller ikke at dette Clippers-laget fortsatt har spillere som Williams og Gallinari som går foran og drar lasset. Disse to scoret f.eks 50 poeng i siste match mot Phoenix (vant 134-107). Montrezl Harrell må også nevnes. Sammen med Williams er de kanskje den beste benkeduoen i ligaen denne sesongen.
På papiret mener jeg altså at Clippers er det sterkeste laget av disse to og de har, per nå, også mer å spille for enn hjemmelaget.
Stigis
22.02.2019 17:24 Stigis
22.02.2019 17:26 Stigis
- Kamp / utøvere:NY Knicks - Minnesota Timberwolves
- Tips/ utfall:B/ -3,5
- Spillestopp:23.02.2019 01:35
- Odds:1.79
Jeg fortsetter min bonanza av spill mot NY Knicks. De er fortsatt synonymt med tap, og jeg tviler på at All Star-pausen forandrer så mye på det. De vil fortsatt sikre seg vinnerloddet i draften for å sikre seg megatalentet Zion Williamson.
18 strake tap ble det før de, endelig, vant en kamp igjen. Rett før All Star-pausen slo de bunnkollega Atlanta Hawks, men jeg tror vinnerfølelsen blir kortvarig og ser på Minnesota som relativt klar favoritt i denne kampen.
Knicks sin backcourt kommer til å få store utfordringer med å stoppe Andrew Wiggins, Jeff Teague og Derrick Rose. Yes, begge de to sistnevnte er meldt klare til dyst igjen.
Så må man selvsagt ikke glemme Minnesota's All Star-spiller, Karl-Anthony Towns, som har scoret 24+ poeng i 6 strake kamper, samt double-double i 9 av siste 12 kamper.
Dermed bør Minnesota ha nok offensiv firepower til å kjøre over dette Knicks-laget som nærmest er fraværende hva defensiv organisering angår.
Knicks har ikke vunnet hjemme i Madison Square Garden siden 1.desember i fjor, så det er vel bare et tidsspørmsål, men jeg ser ikke helt at den kommer i denne kampen. Minnesota har fortsatt et lite håp om sluttspill og da MÅ denne kampen vinnes.
Noen ATS-trender til slutt;
- Knicks are 0-4 ATS in their last 4 Friday games
- Knicks are 0-8 ATS in their last 8 home games against teams with a road winning % of less than .400
- Knicks are 0-4 ATS in their last 4 games after an ATS win
- Knicks are 0-5 ATS in their last 5 home games against teams with a losing road record
- Timberwolves are 4-1 ATS in their last 5 games after a straight up win
- Timberwolves are 4-1 ATS in their last 5 games after an ATS win
- Under is 4-1 in Timberwolves last 5 road games against teams with a home winning % of less than .400
- Kamp / utøvere:Golden State Warriors - Sacramento Kings
- Tips/ utfall:B/ +14
- Spillestopp:22.02.2019 04:35
- Odds:1.73
Golden State er ligaens beste lag, MEN de er helt i bunnen av listen når det gjelder å dekke ATS og spesielt hjemme. Hvorfor linjen er satt så høyt i denne kampen fatter jeg egentlig ikke, for Sacramento har for vane å spille svært jevnt mot dem.
Lagene har allerede møttes 3x denne sesongen. Golden State har vunnet samtlige, MEN med tilsammen 10 poeng;
6/1-19: Sacramento - Golden State: 123-127
15/12-18: Sacramento - Golden State: 125-130
25/11-18: Golden State - Sacramento: 117-116
Jeg ser ikke helt hvorfor Golden State plutselig skal vinne med 15+.
Sacramento spiller med lynkjapt tempo og som man ser av resultatene over blir det målrike kamper. Linjen for denne er satt til 240 og den frister også, men jeg synes hc-spill på Sacramento virker enda bedre.
Begge lag er uthvilte etter All Star-pausen. Det kan resultere i litt rusten start, så får jeg bare håpe bortelaget er med på notene fra start.
I forhold til tidligere oppgjør har Golden State nå Cousins og det i seg selv er en klar styrke. Mulig derfor linjen er som den er, men med Sacramento sitt raske balltempo blir det ofte en ren shooting contest.
På en maksdag kan Golden State vinne med 20-30 poeng nesten mot hvem som helst, men når Sacramento har presset dem til døra i samtlige 3 oppgjør denne sesongen må jeg bare prøve. Jeg er fullstendig klar over at Sacramento ofte sliter på utebane og ja, Golden State har nå Cousins på plass, men likevel...
Sacramento har 3-poengs eksperten Buddy Hield som fort kan være med Curry & co på dansen fra distanse. Det lukter i hvertfall mange poeng nok en gang :-)
Stigis
- Sport:Håndball
- Land:Danmark
- Liga:Jack & Jones Ligaen
- Kamp / utøvere:TTH Holstebro - Aalborg HåndboldB
- Tips/ utfall:B (hcp +1.5)
- Spillestopp:21.02.2019 20:30
- Odds:2.38
- Innsats:3
- Selskap:Unibet
Tester et kjapt spill på at Aalborg tar seg av t Holstebro som har minst like mye fokus på Europaspill som hjemlig serie om dagen. Det er 3. plassen som møter 2. plassen dette, altså et realt toppoppgjør.
Holstebro med ambisjoner om videre spill i EL, og kommer fra et småsurt 2-måls bortetap der. Møter lederlager der allerede på lørdag, og den kampen er viktigere enn denne. Aalborg med to ukers hvile etter denne, og kommer til å stille med tungt skyts og full motivasjon her. Er på skuddhold på 1. plassen i serien, men trenger da en seier her.
Er ikke veldig stor forskejll på hjemme- og bortestatsen til disse, nokså utypisk håndball egentlig.
Er egentlig ikke mer å si, mener forutsetningene her borger for gode sjaanser for bortelaget, motivasjon, overskudd og fokus i kveld vil bli avgjørende. Unibet med konkuransedyktig odds på hcp-spillet, dvs minst 2-målsseier til Aalbog.
19 sesonger i ON-ligaen (:Ligamester Eliteserien Sesong #11
- Kamp / utøvere:LA Lakers - Houston Rockets
- Tips/ utfall:B/ -2
- Spillestopp:22.02.2019 04:35
- Odds:1.78
Houston har allerede slått Lakers 3x denne sesongen. Jeg tror de tar 4 av 4, i så fall kun for tredje gang i histiroen (forrige gang i 2015-16).
20/1-19: Houston - Lakers: 138-134 overtime (Harden 48 poeng) - Houston for øvrig uten både Paul og Capela.
14/12-18: Houston - Lakers: 126-111 (Harden m/triple double - 50poeng, 11 assist, 10 rebounds)
21/10-18: Lakers - Houston: 115-124 (Harden 36 poeng og Paul 28 poeng og 10 assists).
Houston har altså vært overlegne når trekløveret Harden/Paul/Capela alle har spilt. Når det gjelder Capela har han vært usikker, men siste rapport indikerer nå at han trolig blir klar til nattens oppgjør. Hvorfor har det så mye å si?
Jo, fordi Capela er lagets viktigste i forhold til rebounds. Capela snitter på 17,6 poeng og 12,6 rebounds. Houston har blitt outrebounded i hele 13 av 15 matcher uten Capela og da gjør man det vanskelig for seg selv. I den anledning kan jeg nevne at Houston er kruttsterke 19-3 i år når de vinner rebound-statistikken og nettopp derfor er Capela gull verdt for dette laget.
Houston er dessuten 15-8 når både Capela/Harden/Paul spiller denne sesongen (42-3! forrige sesong).
James Harden har vært helt spinnvill og har 30+ poeng i hele 31 kamper på rad (deler nr.2 på statistikken med Wilt Chamberlain som for øvrig også har rekorden med 65 strake (uslåelig rekord?).
Totalt snitter Harden på vanvittige 44,7 poeng mot Lakers denne sesongen. Chris Paul følger opp med 21 poeng og 9 rebounds mot LeBron & co. Tar man med i beregningen at defensen til Lakers har vært på et totalt bunnivå de siste kampene før All Star-pausen, ser jeg ikke helt at de har noe motsvar mot Harden/Paul denne gangen heller.
Pausen har nok for øvrig gjort godt, men ting er ikke helt på stell i Lakers om dagen. Coach Luke Walton sitter trolig, max, ut sesongen og i garderoben er det mye usikkerhet da halve laget ble tilbudt i trade-handelen med Anthony Davis (som for øvrig gikk i vasken). Sånt gir ikke akkurat noe godfølelse for spillerne det gjelder, og det var ikke akkurat smågutter i rotasjonen heller.
Lonzo Ball er ute for Lakers, men LeBron, Rondo og Kuzma er klare. Lakers er nå noen seire på etterskudd i forhold til playoffs og de bør snart finne en formtopp igjen, men jeg tror altså problemene fortsetter mot Houston Rockets.
Skikkelig bad blood sist disse møttes mellom Chris Paul, Brandon Ingram og Rajon Rondo. Det blir nok krig denne gangen også, men Houston altså 3-0 H2H i år, har sitt beste mannskap tilgjengelig og er sterke 8-2 ATS siste 10 oppgjør i Los Angeles.
Houston har for øvrig også vunnet 21 av siste 27 mot Lakers uansett bane.
Stigis
- Sport:Vintersport
- Land:Internasjonal
- Liga:Langrenn
- Kamp / utøvere:Sprint menn
- Tips/ utfall:Iversen topp 3
- Spillestopp:21.02.2019 12:00
- Odds:3.50
- Innsats:1
- Selskap:NordicBet
Iversen ble nummer 8 i fjorårets OL. Det var dog i klassisk
I sprintene denne sesongen har han 4 i Ruka, 2 på Lillehammer, 5 i Toblach, 5 i Val Mustair og 5 i Lahti.
Dette betyr at han har vært i finalen i alle sprinter han har deltatt i denne sesongen.
Han har konkurrert lite etter at han sto av Tour de Ski på 1 nyttårsdag.
Kun sprinthelga i Lahti og 2 distanser, som endte med gull i NM på hjemmebane
Iversen er absolutt en av outsiderne i morgendagens sprint og med litt flyt er det gode muligheter for en pallplass
- Liga:Langrenn
- Kamp / utøvere:Sprint kvinner
- Tilleggsinfo:Vinner uten S. Nilsson
- Tips/ utfall:Maja Dahlquist
- Spillestopp:21.02.2019 12:00
- Odds:3.40
- Selskap:ComeOn
Spillet er på vinner i damesprinten uten at Stina Nilsson regnes med.
Dahlqvist har sammen med Maiken C. Falla vært sesongens beste damesprintere.
Hun ligger som nr. 3 i sprintcupen bak Nilsson og Falla.
I sesongens sprinter har hun 2 plass i Ruka, 32 plass på Lillehammer, 3 i Davos, 2 i Dresden, 3 i Otepaa og 3 i Lahti.
Basert på dette er Dahlqvist en av de største favorittene til seier, spesielt med en Nilsson som har vært ute med strekk siden Lahti.
- Sport:Ishockey
- Land:Finland
- Liga:Mestis
- Kamp / utøvere:Kärpät - TPS
- Tilleggsinfo:1X2 + handikap
- Tips/ utfall:H + (0-1)
- Spillestopp:20.02.2019 17:30
- Odds:2.35
- Innsats:2
Serieomgang 52
Hjemmelaget leder ligaen med 20 poeng foran TPS som er dagens motstander. Kärpät gikk på en voldsom smell forrige uke, tapte 1-8 for Lukko.
TPS må nok unngjelde i dag. ComeOn tilbyr best odds, 2,35 for minst tomålsseier.
Hjemmestatistikken til Kärpät: 19-3-4 og + 61 mål
Bortestatistikken til TPS: 13-5-6 og + 11 mål.
Når det gjelder de fire siste innbyrdes oppgjør er det forholdsvis jevnt;
TPS har vunnet 2 kamper med 2-1 og vertene har vunnet 2 kamper 3-2.
I kveld blir det solid hjemmeseier.
- Land:Tyskland
- Liga:1. Bundesliga, DEL
- Kamp / utøvere:Mannheim-Bremerhaven
- Tips/ utfall:Mannheim-1,5:H
- Spillestopp:19.02.2019 19:30
- Odds:1.95
Mannheim leder serien. Har 4-0-1 siste 5 kamper.
Bremerhaven er nr 7.Har 0-2-3 siste 5 kamper.
Mannheim har vunnet 9 av siste 10 hjemmekamper.
Bremerhaven har tapt 7 kamper på rad (3 etter overtime og/eller penalties).
Wolfsburg -Mannheim sto 3-3 med 5 minutter igjen sist, endte til slutt 5-3 i en kamp som definitivt kunne gått begge veier.
Bremerhaven tapte 3-4 hjemme (etter overtime) mot laget på sisteplass nå sist, og skal normalt slite når de nå er borte mot en revansjelysten serieleder.
- Land:Italia
- Liga:A2 Vest
- Kamp / utøvere:Virtus Cassino - Trapani
- Tilleggsinfo:Handicap
- Tips/ utfall:Trapani -4,5
- Spillestopp:17.02.2019 18:00
- Odds:2.13
22. spillerunde i den italienske basketliga, A2 Vest løber af stablen henover weekenden.
Der spilles 30 runder så de nærmer sig afslutningen.
I aften tørner Virtus Cassino, der er sidst med blot 2-19, hjemme i mod Trapani, der er nummer 11 med 10-11.
Trapani jagter dermed den vigtige 9. plads, der giver playoff til oprykning. De er en sejr bag Scafati, der er på den 9. plads.
Virtus Cassino har to sejre op til næstsidstepladsen som giver nedrykningsplayoff og den indtages af Legnano.
Begge hold har derfor kniven for struben i aften og skal vinde.
Virtus Cassinos seneste kampe:
Virtus Cassino | Agrigento | 69:75 | 2.39 | 1.52 | details | 10.02.2019 | |
Siena | Virtus Cassino | 67:65 | 1.15 | 4.84 | details | 03.02.2019 | |
Virtus Cassino | NPC Rieti | 75:85 | 2.55 | 1.46 | details | 30.01.2019 | |
Capo d'Orlando | Virtus Cassino | 97:67 | 1.06 | 7.37 | details | 27.01.2019 | |
Casale Monferrato | Virtus Cassino | 89:62 | 1.10 | 6.18 | details | 20.01.2019 | |
Virtus Cassino | Virtus Roma | 92:86 | 2.64 | 1.44 | details | 12.01.2019 | |
Virtus Cassino | Scafati | 69:73 | 2.27 | 1.57 | details | 06.01.2019 | |
Biella | Virtus Cassino | 92:63 | 1.11 | 5.75 | details | 30.12.2018 | |
Virtus Cassino | Legnano | 70:83 | 1.56 | 2.29 | details | 23.12.2018 | |
Bergamo | Virtus Cassino | 83:75 | 1.09 | 6.07 | details | 14.12.2018 |
Trapanis seneste kampe:
Trapani | Siena | 96:82 | 1.21 | 4.06 | details | 10.02.2019 | |
Tortona | Trapani | 89:82 | 1.49 | 2.47 | details | 03.02.2019 | |
Casale Monferrato | Trapani | 96:75 | 1.40 | 2.77 | details | 30.01.2019 | |
Trapani | NPC Rieti | 74:83 | 1.47 | 2.54 | details | 26.01.2019 | |
Trapani | Latina | 97:83 | 1.53 | 2.37 | details | 20.01.2019 | |
Leonis Roma | Trapani | 63:84 | 1.40 | 2.75 | details | 12.01.2019 | |
Trapani | Capo d'Orlando | 89:93 | 1.59 | 2.24 | details | 06.01.2019 | |
Legnano | Trapani | 80:90 | 2.00 | 1.74 | details | 30.12.2018 | |
Trapani | Agrigento | 90:70 | 1.52 | 2.40 | details | 23.12.2018 | |
Biella | Trapani | 84:76 | 1.31 | 3.20 | details | 16.12.2018 |
Seneste indbyrdes kampe:
Trapani | Virtus Cassino | 91:86 | 1.14 | 4.94 | details | 11.11.2018 |
Jeg tror på udesejren her og at Trapani viser at de er et bedre mandskab. De kom tilbage på sejrskurs senest via deres store sejr (96-82) over Siena der er nummer 12. Der er fine odds 2,13 ved PinnacleSports hvis Trapani slår handicappet -4,5 hvilket jeg ser som et ganske ok spil.
- Land:Norge
- Liga:1.divisjon
- Kamp / utøvere:Tønsberg-Narvik
- Tips/ utfall:Bortelaget over 4,5 mål
- Spillestopp:16.02.2019 16:00
- Odds:1.81
- Innsats:5
Det er bare å kalle en spade for en spade, den norske 1.div holder veldig dårlig nivå jevnt over og det skiller veldig mye mellom de 3 beste lagene og de øvrige lagene. Narvik topper tabellen med 70 poeng, deretter følger Gruner og Comet på 64 poeng, fra de 2 sistnevnte skiller det minst 20 poeng ned til øvrige lagene, og da snakker vi om de som ligger nærmest, avstandene er jo enda større lengere nedover.
Narvik topper altså med 70 poeng og 2 kamper mindre spilt enn sine ageste konkurrenter. Så langt har man scoret 160 mål på 28 matcher, noe som gir et snitt på 5,7 mål pr kamp. Totalt står Narvik med en form på 5 strake seiere, men de står også med 5 strake seiere om vi kun regner med bortekampene. På bortebane har Narvik et snitt på 5,66 scoringer pr kamp. Narvik er ikke bare beste lagene i serien, men de er også det beste bortelaget.
Tønsberg ligger nede på 7. plass og 35 poeng, det skiller altså 35 poeng opp til Narvik. Har flere baklengsmål enn scoringer, men det gjelder nesten alle lagene med unntak av topp 3 + Gjøvik. Formen er ikke god med 5 strake tap. Har 27 baklengsmål på de siste 5 kampene og står med 7 strake tap. Sist ble det 5-6 tap for Nidaros hvor sistnevnte lag vanligvis ikke scorer veldig mange mål. Pleier å slipper inn minst 5 mål mot Narvik innbyrdes.
Innbyrdes:
-Narvik-tønsberg 5-2
-Narvik-Tønsberg 6-4
-Narvik-Tønsberg 4-1
-Narvik-Tønsberg 9-0
-Tønsberg-Narvik 1-10
Minst 5 mål til ligaens beste lag er ikke avskrekkende høy linje i det hele tatt, jeg synes det under normale omstendigheter er snakk om en god sjanse. Veldig god form på Narvik og de scorer mange mål, mens Tønsberg er i skrekkelig dårlig form og har mange baklengsmål.
16.02.2019 12:01 Kornboy
- Land:Sverige
- Liga:SHL
- Kamp / utøvere:Djurgården-Ørebro
- Tips/ utfall:Begge lag scorer minst 2 mål
- Spillestopp:16.02.2019 18:00
- Odds:1.88
- Innsats:4
Innbyrdes:
-Ørebro-Djurgården 5-2
-Djurgården-Ørebro 5-1
-Ørebro-Djurgården 2-8
-Ørebro-Djurgården 2-3
-Ørebro-Djurgården 2-3
Ørebro ligger nede på 12. plass, ikke langt unna de to i bunnen med andre ord, men de scorer bra med mål, f.eks har man scoret like mange som HV71, som ligger på 5. plass. I 7 av de siste 9 kampene til Ørebro har begge lag scoret minst 2 mål. Ørebro har scoret 104 mål på 41 kamper. Ørebro er jevnt over i sesongen ikke noe dårligere bortelag og ligger en plass høyere på "bortetabellen" enn sammenlagt. På bortebane har Ørebro scoret 44 mål på 20 kamper, så litt færre scoringer har det dog blitt på bortebane. Ørebro slo Djurgården så sent som i går med 5-2.
Siste 5 kamper Ørebro:
-Ørebro-Djurgården 5-2
-Røgle-Ørebro 5-2
-Ørebrå-Timrå 3-2
-Farjestad-Ørebro 7-1
-Ørebro-Frølunda 3-3
Djurgården ligger som nummer 3 på tabellen, det skiller 6 poeng opp til Farjestad og Frølunda i toppen. Djurgården slipper inn færrest mål i serien sammen med HV71 og Luleå, da snakker vi 95 mål feil vei på 41 kamper. Djurgården scoret veldig mange mål, så langt har det blitt 121 scoringer på 41 kamper og det er det kun Farjestad som slår. På "hjemmetabellen" har Djurgården gjort det litt dårligere hvor man ligger på 6. plass vs 3. plass på den normale tabellen. Slipper dog inn færre mål hjemme hvor man har 39 på 20 kamper.
Siste 5 kamper Djurgården:
-Ørebro-Djurgården 5-2
-Djurgården-Timrå 1-1
-Luleå-Djurgården 2-1
-Timrå-Djurgården 4-5
-Djurgården-Farjestad 3-2
- Land:Sverige
- Liga:SHL
- Kamp / utøvere:Farjestad-Linkopings
- Tips/ utfall:Farjestad (-1,5): H
- Spillestopp:16.02.2019 20:00
- Odds:2.65
Farjestad er nr 1. Har 4-0-1 siste 5 kamper
Linkopings er nr 8. Har 1-2-2 siste 5 kamper.
Forrige runde:
15/2 Farjestad - Hv 71 6-2 (HV er nr 5)
14/2 Linkopings Røgle 3-4 (Røgle er nr 9)
Linkopings er i svak form for tiden, Farjestad med hjemmefordelen og 4 strake seire nå.
Farjestad har dekket handikap ved 8 av 13 hjemmeseire.
Linkopings har 7 tap borte. 5 av dem tapt med handikap.
15.02.2019 16:40 Kornboy
- Land:Tsjekkia
- Liga:Tipsport Extraliga
- Kamp / utøvere:Liberec-Zlin
- Tips/ utfall:Begge lag scorer minst 2 mål
- Spillestopp:15.02.2019 18:30
- Odds:1.72
- Innsats:4
De hvite tigerne fra Liberec er blitt relativt tunge favoritter her, men igjen snakker vi om en kamp hvor begge lag pleier å score minst 2 mål mot hverandre.
Innbyrdes: (1 kamp fra kalenderåret 17, 4 fra 2018)
-Zlin-Liberec 2-4
-Liberec-Zlin 5-3
-Zlin-Liberec 2-7
-Liberec-Zlin 7-0
-Zlin-Liberec 4-3
Liberec topper tabllen og kommer direkte til sluttspillet etter at det er spilt ytterligere 9 matcher. Liberec har scoret 145 mål på 43 kamper. Zlin derimot, som er en outsider i denne kampen, har mye å spille for. Man ligger på 11 plass og mye skal klaffe om det blir topp 6 og direkte sluttspill, men det skiller bare 2, 4 og 5 poeng opp til lagene foran dem, noe som betyr at at man kan kvalifisere seg til sluttspillet via ekstra kamper mot de andre lagene som lander mellom 7. og 10. plass, Zlin har med andre ord mye å spille foe. dessuten scorer Zlin mange mål til å ligge på 11. plass, kun topp 6 lagene har scoret flere mål enn Zlin og noen av dem er til og med bare et lite hakk foran hva scorede mål angår. 118 scoringer på 43 kamper har Zlin.
Jeg er ikke bekymret for at Liberec ikke scorer 2 mål, sist slo de et annet topplag, Trinec, med 5-2 borte. Hvis jeg ikke har tellet helt feil så har man vel scoret minst 2 mål i 37 av 43 kamper denne sesongen. Bare Marek Kvapil står for 54 poeng alene og på hjemmebane er Liberec ligaens best lag, både i poeng og scoringer, 85 scoringer på 21 matcher hjemme er bra!
Zlin ligger faktisk et lite hakk høyere på "bortetabellen" enn de gjør på den sammenlagte tabellen, ikke mye, men 10. plass istedenfor 11. plass, noe som hadde gjort stor forskjell til slutt. 52 scoringer på 21 bortekamper er innenfor på dette spillet. Vant 5-3 hjemme mot Karlovy Vary sist og i 8 av de siste 11 kampene til Zlin har begge lag scoret 2 eller flere mål. Møter god motstand i dag, men har mye å spille for og pleier å få sine 2 mål mot nettopp Liberec.
Kampen starter 18:30.
- Land:Tsjekkia
- Liga:Tipsport Extraliga
- Kamp / utøvere:Plzen-Chomutov
- Tips/ utfall:Begge lag minst 2 mål
- Spillestopp:15.02.2019 17:30
- Odds:1.94
- Innsats:5
Oddsen på at Chomutov skal score over 1,5 mål er på 1,82, da kan man like greit spille på at begge lag scorer minst 2 mål i kampen, det vil være en overraskelse for meg om Plzen ikke får sine 2 mål. Hjemmeseier til under 1,2 i odds er ikke verdt risikoen selv om det bør bli hjemmeseier, det er ingen lag som er så dårlige i Tsjekkia at de andre laget fortjener så lav odds. Mange jevne kamper med store favoritter også.
Innbyrdes: (Fra Kalenderåret 17, 18 og 19)
-Plzen-Chomutov 3-2
-Chomutov-Plzen 2-3
-Chomutov-Plzen 2-9
-Plzen-Chomutov 5-4
-Chomutov-Plzen 7-6
Begge disse lagene har spilt 43 matcher hver seg , det skal totalt spilles 52 kamper før vi tar løs på sluttspillet. Plzen ligger på 2. plass i skrivende stund med med 146 scoringer på 43 kamper, mye skal skje om de ikke havner blandt de 6 beste, man er mer eller mindre garantert direkte sluttspillsplass. Chomutov ligger som nummer 13 av 14, topp 6 er naturligvis luket borte for lenge siden, men vi kan fint også ta bort muligheten for å komme mellom 7. og 10. plass da det er for langt opp. Chomutov har scoret 96 mål på 43 kamper.
Det er svært sjeldent at Plzen ikke scorer minst 2 mål, de er en av mine favoritter til å ta hjem tittelen til slutt og har scoret minst 2 mål i de 15 siste kampene. Argumentasjonen går derfor mer på Chomutov. Plzen med veldig sterk offensivt lag og på hjemmebane bøtter man på med scoringer hele tiden og har blandt ligaens beste poengplukkere.
Chomutov kommer ikke til noe sluttspill, men de spiller ofte jevnt med Plzen og scorer alltid 2 mål mot Plzen selv om man stort sett taper matchene. I hcokey er ikke 2 mål spesielt mye da spillet vingler frem og tilbake hele tiden, alle lag får sine sjanser. Chomutov kan i tilegg spille med senkede skuldre, noe de også gjorde sist da de slo Litvinov med 4-1 hjemme. Husk at i Tsjekkia er det ingen lag som går ut for å tape bare fordi man ikke har sjanse på sluttspillet, her kjempes det i hver eneste kamp. Hadde en litt slitsom januar måned med relativt få scoringer, men er bedre nå igjen. Tapte stort i sin siste bortekamp mot topplaget Liberec, men scoret fortsatt sine 2 mål i 2-7 tapet. Kan til tider være litt for avhenging av sine største poengplukkere i Ruzicka og Duda, men her er det mange gode spillere som kan gjøre jobben, nå er jo heller ikke Ruzicka og Duda ute med skader så de er med her, men det er litt tynt uten dem selv om det var flere som stå frem mot Litvinov sist.
Kampen starter 17:30.
15.02.2019 15:53 Admin
- Sport:Snooker
- Liga:Rankingturnering
- Kamp / utøvere:N. Robertson - K. Maflin
- Tips/ utfall:Neil Robertson -2,5 frames
- Spillestopp:15.02.2019 20:00
- Odds:2.02
- Innsats:5/10
Welsh Open, kvartfinale
World-ranking: 10
Neil Robertson er en pokalgrossist, og etter en liten dipp i form på fjoråret er han igjen inne i ypperste selskap mot finaleopptredener.
Neil hadde en periode der treningstid blei satt til side av play-station og diverse tidstyver. Han fikk også en vekker av Neil Foulds som mente langstøtene hadde blitt svakere.
Neil brukte statsene og har tatt en reladd, der også langstøtene er tilbake på sitt aller beste, noe som også var grunnlaget for en glimrende 147 tidligere i turneringen.
Han er også en mester til å lese bordene, og hans defensive spill er alltid bedre sent i turneringene med bord-tid bak seg.
World-ranking: 49
Kurt Maflin har satt sammen en flott run, og alt fra marginer og trekninger har fulgt på rett side. Kurt er i form en topp 16 spiller, men det er ett stykke opp til å være regelmessig inne i toppsjiktet.
Kurt trenger alt av marginer her for å gjøre det til en match, der Neil er foran i alle faser av spillet. Kurt har hatt en tendens til å bli litt for oppfinnsom i det defensive spillet mot toppspillerne, han vil liksom bevise at han hører hjemme her, men det kan bli litt for ambisiøst her, der han slipper unna med det på lettere vis mot mindre meritterte spillere. Kurt må også gamble litt på lang-puttene idag.
Jeg liker Kurt sin selvtillit, og hans vilje til å vinne matcher også mot dei beste. Men det fordrer mye ballrun og at han kommer igang godt. Kurt har ingen store matcher bak seg å støtte seg på denne sesongen. Jeg skulle ønske han hadde ett par tre ihvertfall her. Og at han mere regelmessig matchet seg i treningshverdagen mot topp 8 gjengen.
Dette blir ett norskt oppgjør, der Neil skal gifte seg med sin norske kone i sommer. Kurt og Neil er buddiser, og det gjør det enda vanskeligere å utnytte matchupen for Kurt når han er bak i alle faser.
Neil kjenner godt til Kurt sine variasjoner og er rolig inn her. Og Neil vet at Kurt er farlig som front-runner.
I min bok er Neil Robertson, John Higgins og Stuart Bingham dei 3 værste spillerne å møte for Kurt hvis form er på plass hos begge aktører. Der makter han ikke å bikke noe til sin fordel normalt sett. Ingen regel uten unntak, som alltid.
Sports-elskere i Norge benker seg ikveld kl 20 foran TV-en, Eurosport direkte.
- Land:Nord-Amerika
- Liga:NHL
- Kamp / utøvere:San Jose Sharks - Washington Capitals
- Tilleggsinfo:Målskårer inkl OT
- Tips/ utfall:Evander Kane
- Spillestopp:15.02.2019 04:30
- Odds:2.70
Evander Kane er en av formspillerne i NHL, med 5 mål på de siste 3 kampene og 10 mål på siste 9 kamper.
Spiller for et Sharks-lag som er i god form, med 6 seiere på rad. Nattens motstander er fjorårsvinner Capitals, som har tapt de fire siste bortekampene og sluppet inn 24 mål på disse.
Unibet tilbyr 3 i odds. Men ettersom Nordicbet også inkluderer overtid, så kjøper jeg spillet litt lavere der.
- Kamp / utøvere:New Orleans Pelicans - Oklahoma City Thunder
- Tips/ utfall:B/ -3
- Spillestopp:15.02.2019 02:05
- Odds:1.71
OKC er i superform med 11-1 siste 12 kamper. Kun tap borte mot Boston på Super Bowl-night vitner om et lag som virkelig har momentum nå.
Paul George har vært et fyrverkeri i lang tid nå og tidvis matchet Harden i antall poeng. Russel Westbrook peiser inn triple-double etter triple-double, og offensivt har de vært i en annen liga i hele januar.
Når det gjelder George snitter han på ufattelige 38,9 poeng over de 8 siste kampene. I de to siste har han scoret henholdsvis 45 mot Houston og 47 mot Portland. Han og Westbrook er blant ligaens mest fryktede duoer nå, og det er ikke så verst å ha en Steven Adams på laget heller :-)
New Orleans på sin side er et lag i full oppløsning. Overgangssagaen rundt Anthony Davis tar alt fokus og ingen veit hvor mange minutter han får i kampene fremover. I forrige match var han dessuten fryktelig dårlig med kun 3 poeng. I tillegg tradet de vekk Niko Mirotic. Det blir derfor vanvittig med ansvar på spillere som Jrue Holiday og Julius Randle.
I siste kamp hjemme mot Orlando tapte de med ufattelige 30 poeng (88-118). Davis scoret som sagt 3 poeng og det er tvilsomt om han viser seg fra sin beste side noe mer denne sesongen (han skal trades uansett). En alvorlig skade ville f.eks vært katastrofalt for både Davis og klubben, men samtidig vanker det store bøter dersom de benker ham uten grunn.
New Orleans er også sjanseløse på playoffs og nå skal de altså opp mot et av de store formlagene i ligaen, som er nr.3 i Western Conference og som jakter andreplasserte Denver Nuggets.
Jeg tror fort OKC vinner denne tosifret, men små marginer og de fleste i mot om dagen så pusher ikke noe som helst denne gangen. Spiller mye rett frem, små handicaps osv i dobler, tripler, multier, systemer osv da det som regel plukkes riktig kampvinner. Er altså disse ATS-linjene som er litt umulige om dagen :-(
Noen ATS-trender avslutningsvis;
- Thunder are 4-0 ATS in their last 4 games vs. a team with a losing straight up record
- Thunder are 4-0 ATS in their last 4 games overall
- Thunder are 7-0 ATS in their last 7 when their opponent allows 100 points or more in their previous game
Han snitter altså på 38,9 poeng over de 8 siste kampene. I de to siste har han scoret henholdsvis 45 mot Houston og 47 mot Portland. I 7 av de 8 siste matchene har han gjort minst 36 poeng og 3 av dem 40+.
I en matchup mot dagens utgave av New Orleans (Davis-sagaen, lite å spille for, uro i garderoben osv), tror jeg George fortsetter den gode steamen.
Paul George o/33,5 poeng
Odds: 1,87
Bookie: Pinnacle
Units: 3
14.02.2019 20:37 Stigis
Måtte løpe i stad og ser nå at NordicBet har et spill på poeng, returer og assists. Paul George er satt til 45,5 poeng og jeg setter i stedet o/45,5 på dette spillet enn o/33,5 poeng. OddsNet-spillet på sistnevnte står selvsagt siden jeg rakk å poste det, men personlig spiller jeg altså heller over-varianten på poeng/assists/rebounds. I de to siste kampene har han hatt henholdsvis 59 og 69 poeng.
Paul George o/45,5 (poeng + assists + rebounds)
Bookie: NordicBet
Odds: 1,83
Innsats: 3
Stigis
- Kamp / utøvere:Atlanta Hawks - NY Knicks
- Tips/ utfall:H/ -6
- Spillestopp:15.02.2019 01:35
- Odds:1.66
- Selskap:Bet365
Uff, bare det å spille på denne kampen gir meg grøsninger. Jeg har vel ingen store planer om å se kampen, men man kan ikke unngå å spille mot Knicks igjen og igjen.
30 tap siste 32 kamper og 18 tap på rad. De er i fullt tankemodus og jakter på å "vinne" kampen om draft lotteriet. Det handler om å matche unggutta og de største talentene mest mulig (ble bekreftet ytterligere med Kanter og Matthews på vei ut). Det er klart at unggutta jobber ræva av seg de, men på dette niåvet holder det sjelden over 4x 12 minutter.
Forsvaret lekker som ei sil og de sliter også i bøtter og spann offensivt.
Nå er ikke Atlanta akkurat noe elitelag heller og før sesongen ble det sagt at de hadde den tynneste rotasjonen i ligaen. Nå har de imidlertid bitt godt fra seg og egentlig prestert over all forventning. Linjen for antall seire ble før sesongen satt til 23,5 og de har allerede 19 (knallspill for de som gikk over der).
Trae Young og John Collins er spillere som går utenpå de fleste i Knicks nå og de har også en god skytter i Taurean Prince. De har hjemmebane og de møter latterlige Knicks som i tillegg får back-to-back her (tapte 111-126 hjemme for Philly i går).
Atlanta er også langt bedre offensivt slik jeg ser det. De har jo heller ikke en defense å snakke om, så dette kan bli en ren shooting contest. Atlanta har med jevne mellomrom vist at de er konkurransedyktige så jeg håper de takler rollen som favoritt bedre enn tidligere når Knicks kommer på besøk.
Atlanta vant for øvrig det siste oppgjøret i Madison Square Garden 22/12 (114-107). De vant også den siste kampen sin med 117-113 mot Lakers, så jeg går for 2 strake nå :-)
Jeg satser på at det minst dårlige laget vinner med disse forutsetningene. ATS-linjen er kanskje i meste laget i en slik kamp og jeg har eller og mellet i dag hele dag. Jeg endte opp med å senke linjen noe og spiller altså -6 poeng.
Noen ATS-trender mot Knicks til slutt;
- Knicks are 0-6 ATS in their last 6 games vs. a team with a winning % below .400
- Knicks are 0-5 ATS in their last 5 road games vs. a team with a home winning % of less than .400
- Knicks are 0-6 ATS in their last 6 road games vs. a team with a losing home record
Stigis
- Kamp / utøvere:J. Higgins - J. Lisowski
- Tips/ utfall:Jack Lisowski
- Spillestopp:14.02.2019 21:00
- Odds:2.40
- Innsats:6/10
- Selskap:Betsafe
Welsh Open, 4.runde
World-ranking: 5
John Higgins har rast ned på 16.plass på ettårs-rankinglisten og det gjenspeiler også hans spill siste ukene. Dagens motstander nr. 10, og har da byttet plass på ren formtabell.
John har misset mye mere enn normalt, og missene har også kommet i avgjørende läger, det er veldig uvant fra class of 92 legenden, som har hatt en force i avgjørende faser det meste av karrieren.
John virker lei, også denne uken, og det har versert rykter om at han gir seg etter årets sesong.
Inni slutt-rundene pleier han å heve seg, men med dobbelt-match idag så er han en veldig usikker favoritt, særlig i en matchup der motstander er inne i break-building humør. John får bare 1,5 time mellom matchene her.
World-ranking: 16
Jack Lisowski kom seg nok engang gjennom en 4-3 match, og har nå 3 runder med 4-3 vinst. Det hjelper ihvertfall på selvtilliten, selv om han har knotet endel i det defensive.
Se mitt forrige innlegg tidligere idag.
Jack har fått litt mere tid mellom matchene, og for han er det kanskje en fordel med ny match allerede nå, da hans personlighet går mere på å roe seg ned, og litt slitt hode kan faktisk hjelpe ham sett på lignende utfordringer tidligere i karrieren.
Jeg likte det jeg såg av Jack på 3-3 i sin siste match idag, da han roet ned tempoet.
Det blir ett spill MOT John Higgins heller enn ett backing på Lisowski, John liker ikke korte distanser og han liker heller ikke hurtigtogene Trump/Lisowski i form.
Det er den defensive jobben som Jack har slitt med, break-buildingen er opp mot topp via gode langstøt. John har vært mye mere usikker der denne uken.
Det er Jack som har den beste følelsen inn her.
Innbyrdes 3-1 fordel Higgins.
Favorittrollen idag syltynn, Rizla-papir.
- Kamp / utøvere:K. Maflin - E. Slessor
- Tips/ utfall:Kurt Maflin
- Spillestopp:14.02.2019 20:00
- Odds:1.85
- Innsats:7/10
Welsh Open, 4.runde
World-ranking: 49
Norske Kurt Maflin er bosatt i Oslo, og har en krevende treningshverdag uten spillere å matche seg imot på høyt nivå. Forut denne turneringen har han flyttet inn i barndomsheimen hos coach og pappa Curtis i Sør-England, og fått sparret og trent i små 14 dager. Det har gitt en run.
Kurt har ett enormt toppnivå, og har vinster mot alle toppspillerne på touren innenfor topp 16.
Sålangt i denne turneringen er det årsbeste og vi skimter den Kurten som bygger serier jevnlig, der grunnlaget ble lagt med å ta ut topp 16 Luca Brecel i førsterunden.
Kurt har fått kvittet seg med nicket "The Kid" og "The Viking" passer bedre til hans silverback i kles-stilen.
World-ranking: 104
Elliot Slessor har noen få runs også denne sesongen, men stabiliteten er ikke på plass og safe-spillet er mere på lykke og fromme i det taktiske som vil komme bedre med mere spilletid og alder.
Elliot har en semifinale som beste plassering på touren, og denne sesongen er det ett lite steg ned, ihvertfall foran denne turneringen.
Elliot har ett tungt støt, og kan sammenlignes i stilen med Kyren Wilson, men der hodet er litt mere med å følge køen igjennom. Det er ett stykke opp til den noe mere smoothe og mjuke avleveringen til Kurt, som er mindre sårbar når hullene testes.
Stats-wise leverer Kurt dobbelt så mange centuries som Elliot, og er ett lite hode foran på både rutine og taktisk smartness.
Innbyrdes 2-2.
Kurt spillte formiddagsmatch og har fått tid på hotellet til å re-ladde. Elliot tilbake på hotellet rundt kl 18 og rekker en matbit.
Kurt står bedre rustet nå enn noen gang H2H, og har møtt tøffere motstand sålangt i Wales.
1.60 var mitt bud før oddsen ble sluppet.
- Kamp / utøvere:A. Ursenbacher - R. O`Sullivan
- Tips/ utfall:Ronnie 4-0
- Spillestopp:14.02.2019 14:00
- Odds:3.00
Welsh Open, 3.runde
World-ranking: 70
Alexander Ursenbacher er for første gang inne i topp 32 i en rankingturnering, og setter da ny personlig rekord. Alexander er den eneste snooker-proffen fra Sveits, og han har gått den harde veien gjennom Q-School etter å ha vært suveren i sitt hjemland som ungt talent.
Alexander er da veldig fersk, og han har ikke møtt alle toppspillerne, ingen møter med Ronnie eller for eks Ding.
Alexander har tapt med smultring mot øvrige toppspillere som N. Robertson, Higgins og Williams, og det handler om å gå utpå å tørre å vinne matcher.
Alexander har straffet to offensive spillere så langt, men her møter han den aller beste, og der han ikke har bokført høye nok poengvinnende serier. Han har i tillegg en spillestil som blir forsiktig og forutsigbar.
World-ranking: 4
Snooker-ikonet Ronnie jobber for Eurosport også denne uken, og står litt i fare for å brenne for mye krutt inni snooker-boblen. Men jeg syns det er mest interessant å gå imot han evt. senere i turneringen.
I denne matchen er han for stor favoritt, og han vil nok fortsette med å teste dommernes speed på å legge på plass kulene.
Ronnie har en egen personlig greie gående nå, der han nærmer seg 1000 centuries, og sålangt har han lekt seg gjennom rundene, og jeg ser en match han har råd til å feile litt i.
Verdien oddsmessig her ligger i at Ronnie møter en motstander som ikke har sålangt gått på bordet med poengvinnende serie i sine to matcher. Det endres neppe i ett førstemøte med den største i sirkuset.
Ronnie har slurvet litt med ballkontrollen, og vil her bruke matchen på å spille seg trygg i mine øyne.
Ingen innbyrdes.
Alexander har ett fjell å bestige, og har ikke maktet å få ut verken prestasjon eller resultat mot toppen sålangt i karrieren. Jeg ser ingen free-flow spiller som automatisk kommer på score-tavlen.
14.02.2019 09:28 accurate
- Kamp / utøvere:J. Perry - J. Ding
- Tips/ utfall:Junhui Ding -1,5 frames
- Spillestopp:14.02.2019 11:00
- Odds:2.10
Welsh Open, 3.runde
World-ranking: 18
Joe Perry står med en ranking-tittel fra 2015 Players Championship, den eneste turneringen det ikke blir delt ut ett trofe, og det blir han ertet med nærmest daglig på touren blant spillerne, der han kommer til å legge opp uten å ha løftet en pokal.
Joe har stoppet litt opp i sin utvikling siste to sesonger, og her i Cardiff har han skranglet seg videre med to 4-3 vinster mot h.h.v Mark Davis og Hammad Miah. Det er to spillertyper Joe i form feier av bordet.
Både hans offensive og defensive spill er under pari nå, og dette blir også en test om han mestrer å kontre inn partiene, noe som jeg betviler. Joe har en tendens til å grave seg ned i stolen når han havner bakpå mot topp-spillerne.
World-ranking: 9
Ding burde ha røket ut igår, der han låg under 2-3 mot Oliver Lines og kom seg igjennom med ett nødskrik etter ett black-ball avgjørende parti på nevnte stilling. Markedet går veldig imot Ding her, og jeg syns det blir tatt for lite hensyn til en skranglete form i også Perry.
Ding har ett større spekter, og er tryggere i sin break-building uansett hvordan man vekter form. Perry har sluppet inn både Davis og Miah i veldig mange lâger og det gjør han ikke ustraffet i samme grad her.
Ding stod nok opp tidlig idag, har tatt runden på treningsbordene og vil reise seg i mine øyne, etter en marginal vinst igår som smakte dårlig.
Innbyrdes 14-6 fordel Ding, og med så mange møter er Ding trygg på hva som forventes.
Jeg backer Ding her med ett lite handicap, verdi utfra styrkene og Perry sin mangel på å snu matcher.
/
- Kamp / utøvere:J. Lisowski - S. Craigie
- Tips/ utfall:Sam Craigie
- Spillestopp:14.02.2019 11:00
- Odds:2.74
Welsh Open, 3.runde
World-ranking: 16
Jack Lisowski er fra sør-vest England ( Gloucestershire) og både Cheltenham-turneringen og denne turneringen i Cardiff føles nok som hjemmebane for den ultra-offensive engelskmann.
Jack var ett barnetalent, men en kreftdiagnose som 17-åring satte han tilbake, og det blei noen år med utstabilitet og mye frustrasjon.
Jack har mye av det samme som kompisen Judd Trump i sitt offensive spill, men det defensive er til tider hårreisende.
Jack har skranglet seg videre med to 4-3 vinster sålangt i turneringen, mot to offensive asiater. Normalt sett bør han stå med klarere vinster i slike dueller. Her får han føle på en matchup der allround-spillet må sitte bedre.
Dette er en type match/spot han ofte har feilet i, der satsingen tar overhand. Jeg liker bedre Jack i best av 9 eller 11 formatet der han tåler litt feil.
World-ranking: 99
Sam Craigie kommer ifra en snooker-familie der også hans bror Stephen har vært proff. Sam vant verdensmesterskapet for U21 i 2010 som la rammen for videre satsing.
Sam har vist smartness sålangt i turneringen der han har feiet ut to vidt forskjellige spillertyper i grinder-ringreven Ken Doherty og offensive Mark King. Det bærer prov på form og stabilitet, særlig når også break-buildingen er over snittet for sesongen.
Stats-wise er Sam bare marginalt bak Jack i antall centuries pr spillte parti, men antall turneringer/runs er mye lavere og han får for lite credit i markedet. I tillegg er Jack en mere kjent publikums-spiller som også tidlig ble hypet opp.
Innbyrdes to gamle møter, 1-1 .
Sam har bevisst ett større spekter i all-round gamet sitt dei siste ukene. Jack er mere på/av og matchen kan ende "hur som helst".
- Kamp / utøvere:Denver Nuggets - Sacramento Kings
- Tips/ utfall:H/ -6
- Spillestopp:14.02.2019 03:05
Denver er vanvittig sterke hjemme i "Mile High City", og mange mener høydemeterne spiller inn. De har uansett 18-1 siste 19 hjemme og kun tapt for mektige Golden State Warriors. Totalt 24-4 hjemme denne sesongen (knallsterke 20-8 ATS), og de har allerede slått Sacramento 2x;
4/1-19: Sacramento - Denver: 113-117
24/10-18: Denver - Sacramento: 126-112
Denver er nesten fulltallige og det er ikke dagligdags. Til denne kampen gjør Isaiah Thomas comeback og jeg tenker litt; - hva om dette laget blir helt skadefrie og fulltallige til sluttspillet? Da snakker vi OUTSIDER med store bokstaver.
Gary Harris er imidlertid ute og det skal man ikke kimse av, men Denver har en sylskarp dybde i rotasjonen sin.
Denver hadde 3 strake tap (alle borte) før de slo knallhardt tilbake hjemme mot Miami sist (103-87). Styrken på hjemmebane er såpass at jeg holder dem som klare favoritter mot et lag de allerede har slått 2x denne sesongen.
Sacramento har 2-8 (både SU og ATS) siste 10 borte og da blir det ikke lett å komme til en av de vanskeligste bortearenaene i ligaen. Et sted de dessuten pleier å slite voldsomt;
Sacramento har 0-4 ATS de 4 siste oppgjørene i Denver og 1-7 siste 8. Denver har samtidig dekket linjen i de 5 siste mot lag med en losing record on the road.
I mot fraværet til Harris som svekker Denver i back-courten, spesielt defensivt. Samtidig kommer spillere som Beasley, Morris og Barton til å få utvidet spilletid og vingene kan bli et svare strev å bryne seg på for Sacramento.
Fantastisk hjemmelag (18-1 siste 19 og 15-4 ATS i den perioden) mot et middelmådig bortelag med 2-8 siste 10). Denver nr.2 i Western Conference og bør vinne kamper som dette for å holde OKC og de andre på avstand.
- Nuggets are 5-0 ATS in their last 5 home games vs. a team with a losing road record.
- Kings are 0-5 ATS in their last 5 road games vs. a team with a home winning % of greater than .600.
- Kamp / utøvere:I. Burns - W. Liang
- Tips/ utfall:Ian Burns
- Spillestopp:13.02.2019 14:00
- Odds:3.02
Welsh Open, 2.runde
World-ranking: 68
Ian Burns var sett på som en stayer og en slow og traurig spiller tidligere i karrieren, men har nå tatt grep der break-buildingen har utviklet seg sterkt i takt med tiden bak hvert støt. Det flyter bedre og det er mere sting over offensiven, også gjennom resultater og stats.
Ian er nå i peak snooker-alder på 33 år og har vunnet 9 av 13 førsterunde-matcher i årets sesong i rankingturneringer. Det er en solid bedring.
I førsterunden en meget solid prestasjon, der han produserte 3 høye breaks mot en annen offensiv asiat i Luo Honghao.
Jeg liker også at han har ett nylig møte med dagens motstander der han imponerte med seier i en velspillt match.
World-ranking: 29
Liang Wenbo løftet sin første rankingtittel i 2013 og mange snakket om en ny kommende pokalgrossist fra Asia. Men utviklingen videre har vært veldig ustabil, fra noen gode uker til begredelige.
Liang har en veldig spesiell teknikk som krever god timing i støtene, og det er mye som tyder på at det feller han litt i utførelsen rundt stabilitet.
Han har nå fallt litt bak dei nye yngre stjerneskuddene fra Asia som kommer flygende inn i toppen fra Sheffield-miljøet, og det har vært litt prøving og feiling med skifte av kø og skifte av coach.
Jeg liker Liang best som underdog, der han ikke må bevise noe, og også senere i turneringene der han har funnet flyt. I førsterundet tok han ut Liam Highfield i en match der han såvidt kom over poengvinnende serier i sine breaks. Ujevnt.
Innbyrdes 3-1 fordel Burns, og det siste møtet bare uker tilbake i International Championship med resultatet 6-4. Da havnet Liang i grinder-fellen til Burns.
Over 2.50 på outsideren er generøst.
- Kamp / utøvere:O. Lines - J. Ding
- Tips/ utfall:Oliver Lines
- Spillestopp:13.02.2019 14:00
- Odds:5.09
Welsh Open, 2.runde
World-ranking: 106
Oliver Lines har plukket det beste i sin defensiv fra sin far Peter Lines ( som fortsatt er aktiv og med i turneringen ) og det beste i offensiven fra sin treningspartner Judd Trump. Oliver har slitt med å sette sammen resultater men kvalitetsmessig lyger nok rankingen noe i mine øyne.
Oliver tok ut ringreven Fergal O`Brien i førsterunden med solide breaks på to ganger 118 og 87. Det er prov på form. Jeg liker hans bedring i alle statser nå.
Oliver har blitt en tryggere og voksnere spiller etterhvert som ballasten blir større med antall turneringer.
World-ranking: 9
Ding har hatt flere sesonger nå som er umulig å bli klok på, der han varierer fra verdensnivå til det begredelige. Det har skjedd mye omveltninger på hans personlige plan, nå sist er han blitt far og der han har innrømmet å ha satt snookeren som nr.2 en stund. Ding bor 6 mnd i Kina og 6 mnd hos snooker-asiatene i Sheffield.
Ding er kategorisert som umulig å ha med å gjøre på treningsfilten der han aldri feiler, for så å komme inn i turneringer og se middelmådig ut.
I første runden 4-0 seier mot Totten, men uten å imponere og uten en serie over 50 poenger. Da er det også mulig å kontre hjem partier mot han.
Ding gikk tidlig ut av turneringen German Masters forrige uke, mot Duane Jones som er i mine øyne svakere enn dagens motstander.
Innbyrdes 1-0 fordel Lines, matchen i 2017 nettopp her i Cardiff, med resultatet 6-4.
Oliver på raise i form, Ding ett stykke unna sitt topp-nivå siste uker.
Skrellen må prøves.
Turneringen sendes på Eurosport/Eurosport Player.
- Kamp / utøvere:Atlanta Hawks - LA Lakers
- Tips/ utfall:B/ -5
- Spillestopp:13.02.2019 01:35
- Odds:1.83
LeBron James er tilbake etter lengre skadefravær. Det har endt med 1-2 i de 3 kampene han har spilt, men man må forvente at både James og laget hever seg. Dette er en kamp de rett og slett må vinne dersom de skal ha forhåpninger om sluttspill.
Per nå er Lakers nr.10 i Western Conference, men de puster Sacramento og Clippers i nakken. Det er så jevnt i vest at det blir et bikkjeslagsmål om playoffs, og da må Lakers vinne mot lag bak seg på tabellen.
Atlanta er i ingenmannsland i øst og er sjanseløse på playoffs. De biter likevel godt fra seg, men de har nå 3 strake hjemmetap og har vært sjanseløs i samtlige;
11/2: Atlanta - Orlando: 108-124
10/2: Atlanta - Charlotte: 120-129
8/2: Atlanta - Toronto: 101-119
Orlando og Charlotte er også to lag som kjemper febrilsk om en sluttspillplass og utgangspunktet er egentlig ganske likt. Begge de "måtte" også vinne og gjorde det, og jeg håper og tror Lakers klarer det samme.
Atlanta spiller nærmest uten forsvar. Det blir som regel meget målrikt, så et overspill er også aktuelt, men jeg velger likevel ATS-varianten på Lakers som mitt spill.
Liker ikke å skulle stole på dette Lakers-laget og særlig ikke ATS, men vinner de ikke denne er det natta. James og Kuzma bør rett og slett bli for mye for den Atlanta-defensen. Nei, vent - hvilken defense?
Fant som vanlig frem noen ATS-trender jeg legger ved;
Atlanta:
- Hawks are 2-5 ATS in their last seven contests after allowing 100 points or more in their previous game.
- Hawks are 2-5 ATS in their last seven games overall.
- Hawks are 2-5 ATS in their last seven contests after scoring 100 points or more in their previous game.
Los Angeles:
- Lakers are 3-1-1 ATS in their last five games following an ATS loss.
- Lakers are 5-2 ATS in their last seven road games.
- Lakers are 5-2-1 ATS in their last eight games playing on one days rest.
- Kamp / utøvere:Philadelphia 76ers - Boston Celtics
- Tips/ utfall:H/ -5
- Spillestopp:13.02.2019 02:05
Philadelphia har en vanvittig start-femmer etter at også Tobis Harris ble hentet inn fra Clippers. Noe som betyr at de har hentet 2 elitespillere denne sesongen (Butler og Harris).
Butler Harris
Embiid
Reddick Simmons
Alle snakker om The Big Four i Embiid, Harris, Simmons og Butler, men ikke glem JJ Reddick som kan gå litt under radaren og virkelig bite fra seg.
Bak disse er rotasjonen tynn, men de har nå spilt 2 kamper etter at Harris kom inn og de har vært fryktinngytende. 117-110 mot Denver og 143-120 mot LeBron's Lakers sist.
Harris har vist sin betydning direkte;
"Tobias Harris has shot 58% overall and 63% from 3-point range in his two games with the 76ers. The Sixers have shot 82% overall (9-11) and 83% from beyond the arc (5-6) off of Harris passes and he's created the most points (22) off drives for the team the past two games."
Nå er dette et gigantoppgjør blant to av de store i øst, MEN Boston må spille uten sin største stjerne Kyrie Irving i denne - et massivt tap i en slik matchup.
Boston oser av talent og dybde i rotasjonen, men det har en tendens til å bli alt for mye individualisme i det laget. Kyrie trengs ofte for dynamikken og balansen i laget og spesielt offensivt.
Philly spiller lynkjapt på hjemmebane og scorer 115,6 per 100 possessions. De er nest best i ligaen på 3-poeng skyting på hjemmebane (38,3%).
Boston er kun 5-11 ATS i sine 16 siste. On the road er det enda verre med 1-6 siste 7 (kun slått Atlanta ATS på utebane i 2019).
Mange mener at Terry Rozier fint kan gå inn og ta Kyrie-rollen, men det blir å tøye strikken langt i mine øyne. Ikke missforstå, Rozier er en knallgod spiller, og kunne sikkert startet som point guard for et tosifret antall lag i ligaen, men Irving offensivt er i en annen liga og helt i ypperste verdensklasse.
Irving har en effektiv field goal-prosent på 56,9% etter at han kom til Boston. Han snitter på 18 field goal forsøk per kamp. Rozier har aldri vært over 49,1%. Da snakker vi om forskjeller i effektivitet og selv om Rozier er i en fin utvikling fra 3-poengs hold er han heller ikke der på samme nivå som Irving.
For å dra betydningen av Kyrie enda litt lenger;
Boston snitter på 116,1 i offensiv rating med Irving på banen, mens det tallet raser til 109,6 når Irving er skadet eller sitter på benken.
Det at Philly har fått inn Harris i tillegg og det faktum at Irving er ute for Boston, gjør at hjemmelaget får favorittstempelet hos meg.
Boston har vunnet begge innbyrdes tidligere i sesongen, men begge på hjemmebane (dette er to giganter på hjemmebane);
25/12-18: Boston - Philadelphia: 121-114 overtime (Irving 40! poeng)
17/10-18: Boston - Philadelphia: 105-87
I forhold til den tynne rotasjonen bak starteren til Philly, kan jeg nevne at TJ McConnell har skutt 8/8 med 0! turnovers på sine 33 minutter i sine to siste kamper.
Philly har for øvrig kruttsterke 23-6 hjemme, mens Boston har 13-13 borte.
I mot spillet er at Boston strammer opp det defensive og er hakket bedre i den fasen uten Irving på banen. Boston er dessuten mye sterkere defensivt enn Denver og Lakers, så Philly må helt klart vise seg fra sin beste side for å vinne med minst 6 poeng. De har uansett gjort 260 poeng i sine 2 siste med Harris på banen og de banket Lakers sist - samme lag som slo Boston borte for noen dager siden.
Boston fra 2 strake hjemmetap (128-129 mot Lakers og 112-123 mot Clippers).
- 76ers are 4-1 ATS in their last 5 Tuesday games
- 76ers are 4-1 ATS in their last 5 games vs. a team with a winning straight up record
- Celtics are 1-4 ATS in their last 5 games following a straight up loss
- Celtics are 1-5 ATS in their last 6 after allowing 100 points or more in their previous game
- Kamp / utøvere:Toronto Raptors - Brooklyn Nets
- Tips/ utfall:H + u/228,5p
- Spillestopp:12.02.2019 01:35
- Odds:2.22
Troen på Toronto er altså meget stor nok en gang;
http://www.oddsnet.com/fora/view/OddsNetspill__Payback_fra_Toronto-126530-318096.html#318096
I analysen over nevnte jeg blant annet den sterke defensiven til Toronto over flere kamper nå. Samtidig har Brooklyn snitt i den offensive delen av spillet. De fyrte 135 poeng og 19 3-poengere mot Denver, men det er ikke akkurat dagligdags. Ser man på de 4 siste kampene;
9/2: Brooklyn - Chicago: 106-125
7/2: Brooklyn - Denver: 135-130
5/2: Brooklyn - Milwaukee: 94-113
3/2: Orlando - Brooklyn: 102-89
Det blir ikke videre enkelt å "snu" ting på den kanskje vanskeligste bortearenaen i ligaen mot et lag som går for tittelen i Eastern Conference og nesten aldri taper hjemme.
Matchupmessig liker Brooklyn å spille guard-orientert basket, men mot Toronto-defensen er dette en dårlig match og jeg tror fort de blir ukomfortable.
122-105 mellom lagene på denne banen tidligere i mnd. Man skal ikke se helt bort fra at noe av det samme skjer igjen, men jeg har mer tro på noe ala 115-102 eller noe i den duren. Det må gjerne bli som sist også, bare Toronto vinner og totalen ikke overstiger 228 poeng.
Noen fine UNDER-trender;
- Under is 7-0 in Raptors last 7 games following a straight up win.
- Under is 5-0 in Raptors last 5 home games.
- Under is 5-0 in Raptors last 5 when their opponent scores 100 points or more in their previous game.
- Under is 6-0 in Nets last 6 Monday games.
- Under is 5-1 in Nets last 6 games playing on 2 days rest.
- Kamp / utøvere:Toronto Raptors - Brooklyn Nets
- Tips/ utfall:H/ -9
- Spillestopp:12.02.2019 01:35
- Odds:1.80
Toronto skuffet meg bigtime mot Knicks sist. De vant, selvsagt, men kun med 5 poeng i det jeg trodde skulle bli en blowout-seier.
De har 12-2 siste 14 hjemme og kun tapt for Milwaukee Bucks x2 (deres nemesis i toppen av Eastern Conference). De puster Bucks i nakken og er kun en halv kamp bak, så det er i hvert fall sikkert som banken at de går til denne kampen maksimalt fokuserte.
Toronto har vært et av de beste hjemmelagene i ligaen de siste sesongene. Det er mye liv og røre på hjemmekampene og de får massiv støtte av sine ihuga fans. 22-5 hjemme så langt i år. Ser man bort fra toppkampen mot Bucks har de vunnet 11 på rad og i 4 av de 5 siste har seiersmarginen vært mellom 15 og 29 poeng.
Marc Gasol var en massiv trade og han debuterte mot Knicks. Han kommer nok fortsatt til å være backup for Ibaka, men jeg ser likevel for meg at han får en fin rolle fra benken i denne kampen.
Toronto har vært meget sterke defensivt en stund nå og de har klasse i begge ender av banen. Kawhi Leonard hadde en elendig offensivt kamp mot Knicks, og det skjer ikke ofte. Jeg tror han slår knallhardt tilbake mot Brooklyn.
Nets har mistet storformen sin og har nå tapt 5 av sine 7 siste kamper. Jeg tror faktisk det har litt sammenheng med at de har fått igjen en del spillere fra skade. De har slitt litt med å drille laget og justere playbook'en etter returen til flere spillere. Å tapte med 19 poeng hjemme for sørgelige Bulls slik de gjorde i sin siste kamp, ja, det skal rett og slett ikke skje.
Disse lagene møttes på denne banen også 12. januar og da vant Toronto lekende lett 122-105. Et revansjesugent Raptors-lag i egen hule, mot et formsvakt Brooklyn-lag, ja da ligger mye til rette for minst 10-poengs seier.
- Raptors are 5-2 ATS in their last 7 games following a straight up win
- Nets are 1-4 ATS in their last 5 games vs. a team with a winning % above .600
- Nets are 0-4 ATS in their last 4 vs. Eastern Conference foes
- Kamp / utøvere:Indiana Pacers - Charlotte Hornets
- Tips/ utfall:H/ -5
- Spillestopp:12.02.2019 01:05
- Odds:1.95
Indiana Pacers fikk seg en saftig trøkk når Oladipo ble skadet og er ute resten av sesongen (minst). De fikk en reaksjon og tapte de fire påfølgende kampene uten sin ener, men så har de justert seg inn og vunnet 5 på rad. De er nr.3 i Eastern Conference og har sterke 21-7 hjemme.
De har en bred dybde i rotasjonen og spiller nå glimrende "lagbasket". De har til stadighet en håndfull spillere på tosifret med poeng, og de viste dessuten tidligere i sesongen at de kan klare seg veldig godt uten Oladipo. De spiller med en fin balanse i begge ender av banen.
Defensivt er Indiana blant de mest effektive lagene i ligaen og "hjemme"-forsvaret deres er på ELITE-nivå. Svært få lag bikker 100 poeng når de besøker Indiana, og det er først og fremst grunnet Indiana sin tidvis fantastiske defense.
10-2 siste 12 hjemme der tapene kom mot mektige Golden State og Philadelphia. I 8 av de 10 seirene har motstanderen scoret UNDER 100 poeng. Da er det i så fall ikke ofte de taper.
Charlotte er dessuten litt ute av form nå og borte er de et svakt lag som faller mye i nivå på de fleste plan. 4-11 siste 15 borte og og 8-19 totalt. De har rett og slett for få alternativer til Kemba Walker.
Spesielt defensivt er Charlotte SVAKE on the road. De stoler ofte på offensiven sin, men jeg tror fort de møter veggen mot det Indiana-forsvaret. Da blir dette fort overkjørsel fra Indiana sin side, men så har man selvsagt lært seg til at i NBA "kan absolutt alt skje".
Indana har for øvrig hentet Wesley Matthews og nærmest garantert ham startplass. De har til og med holdt ekstra trening for å drille ham inn i lagets "playbook". Får de i gang Matthews har de samtidig sikret seg et offensivt alternativ nå som Oladipo er ute.
Superveteranen og rutinerte Tony Parker er game-time-decision for Charlotte. Han er viktig for stabiliteten i laget, så uten Parker vil jeg sette det som enda et lite pluss i forhold til Indiana-spill.
Defensiven til Indiana bør sette tonen i denne matchupen. 5 strake seire totalt forteller også om et lag som har momentum nå. Jeg legger inn et UNDER-spill også i denne kampen og kan i den anledning nevne at UNDER har gått inn hele 23x på de siste 30 oppgjørene på denne banen.
Lagene møttes dessuten på denne banen 21/1 og da vant Indiana 120-95 (215p).
Indiana har for øvrig 4-1 ATS siste 5 oppgjør hjemme mot Charlotte.
Andre ATS-trender abslutningsvis;
- Pacers are 4-0 ATS in their last 4 home games vs. a team with a road winning % of less than .400
- Pacers are 4-0 ATS in their last 4 home games vs. a team with a losing road record
- Pacers are 4-0 ATS in their last 4 after scoring 100 points or more in their previous game
- Hornets are 2-8 ATS in their last 10 road games vs. a team with a home winning % of greater than .600
- Hornets are 2-8 ATS in their last 10 games vs. a team with a winning straight up record
- Hornets are 2-10 ATS in their last 12 road games vs. a team with a winning home record
PS: Foruten ATS-spillet legger jeg altså inn et under-spill i tillegg;
UNDER 217p
Odds: 1,83
Bookie: Pinnacle
Innsats: 3 units
- Kamp / utøvere:Philadelphia 76ers - LA Lakers
- Tilleggsinfo:Totalsum (ant poeng/rebounds/assists)
- Tips/ utfall:LeBron o/43,5
- Spillestopp:10.02.2019 21:35
- Odds:1.83
LeBron James er endelig tilbake for Lakers. Dette blir kort da kampen starter om en time, men NordicBet har et spennende spill som går på totalsum når det gjelder antall poeng + rebounds + assists. Linjen for LeBron er satt til 43,5 poeng og jeg spiller OVER.
I forrige kamp mot Celtics endte han opp med 28-12-12 og en total på 52. Jeg tror ikke James blir noe mindre viktig mot Philly for å si det sånn.
Joel Embiid er usikker for Philly (jeg regner med han spiller) grunnet sykdom - samme som foran Denver-kampen der han likevel spilte. Skulle han imidlertid være ute styrker det sjansene for LeBron ytterligere.
LeBron kommer til å spille mange minutter i denne kampen og han er innom det aller meste for Lakers. En triple-double er ikke umulig og 25-30 poeng er et troverdig tips fra den kanten.
Stigis
- Kamp / utøvere:Dallas Mavericks - Portland Trail Blazers
- Tips/ utfall:Over 218,5p
- Spillestopp:10.02.2019 21:05
Portland er et av formlagene i NBA. De har en giftig backcourt bestående av Lillard og McColllum, samt Nurkic som er selve hjernen for at de to førstnevnte fungerer så godt som de gjør. Spesielt har McCollum virkelig hevet spillet sitt de siste ukene og når både han og Lillard produserer på et høyt nivå, er Portland en fryktet motstander.
Nurkic og Aminu er viktige i den oppbyggende fasen til Portland og sammen er de en viktig brikke i oppspillene til backcourt-duoen.
Dallas var nylig involvert i en trade som gjorde at bl.a. Porzingis, Hardaway jr. og Burke kom inn fra Knicks, mens de mistet bl.a. DeAndre Jordan og Dennis Smith jr.
Spesielt Jordan gjør at de må justere måten å spille på. Jordan var nemlig deres bigman og en viktig spiller i den oppbyggende fasen. Nå blir det mer distanseskudd og det så man, ikke minst sist mot Bucks der de vel satte rekord i 3-poengere. Det er likevel ikke noe de bør satse på i hver kamp.
Dallas må finne ut av hvordan de skal forsvare seg mot backcourten til Portland, og igjen snakker vi omstilling etter "tapet" av bigman Jordan.
Jeg tror dette vil ta litt tid og selv om Dallas har vært knallgode hjemme i år begynner de å dabbe av litt. Det er heller ikke sikkert at deres stjernerookie Luka Doncic blir klar til kampen. Mangler han øker det favoritt-stempelet til Portland i denne kampen.
OVER er 10-4 siste 14 mellom lagene på denne banen.
OVER er 6-0 i Portland sine 6 siste.
OVER er 4-0 i Portland sine 4 siste søndagskamper.
OVER er 4-0 i Portland sine 4 siste etter en SU-seier.
OVER er 4-0 i Portland sine 4 siste etter at motstanderen scoret minst 100 poeng i previous game.
OVER er 6-1 i Dallas sine 7 siste søndagskamper.
OVER er 4-1 i Dallas sine 5 siste mot lag fra Northwest Division.
OVER er 5-2 i de 7 siste, uansett bane, mellom disse lagene og altså 10-4 siste 14 på denne banen.
I og med at Portland fyrer på alle sylindre om dagen og McCollum også har hevet spillet, tror jeg Portland scorer mye i denne kampen. Dallas har hjemmebane og kommer selv til å være med på notene.
Ja, dersom Doncic ikke blir klar svekker det Dallas, MEN Hardaway jr. som kom inn i den Porzingis-traden er IKKE en defensiv spiller, men han produserer bra offensivt og kan bli en ektstra viktig brikke i denne matchupen. Flere mangler defensivt som kan gi flere Portland-poeng, men samtidig et pluss offensivt for Dallas altså.
Rodney Hood ble for øvrig tradet fra Cleveland og hadde en sterk debut for Portland sist. 14 poeng og blant annet et par 3-poengere var en grei inntreden og han styrker rotasjonen til Portland ytterligere.
Oppsummert tror jeg altså på Portland-seier og spiller dem -2 til 1,78 (Pinnacle - 3 units), men har i tillegg en mage som skriker i retning av over og legger også 3 units på over 218,5p til 1,81.
Dallas:
- Mavericks are 1-3-1 ATS in their last five home games against a team with a losing road record
Portland:
- Trail Blazers are 4-0 ATS in their last four contests when their opponent allows 100 points or more in their previous game.
- Trail Blazers are 6-1 ATS in their last seven contests when their opponent scores 100 points or more in their previous game.
- Trail Blazers are 6-1 ATS in their last seven games after scoring more than 125 points in their previous game.
- Kamp / utøvere:Boston Bruins - Colorado Avalanche
- Tilleggsinfo:Målskårer inkl OT
- Tips/ utfall:Patrice Bergeron
- Spillestopp:10.02.2019 21:00
Patrice Bergeron er i storform og står med 4 mål på siste 3 matcher. Totalt har det blitt 20 mål på 39 matcher for 33-åringen, som nylig rundet 1000 kamper i NHL. Boston har ikke vunnet hjemme mot Avalanche på lenge, og bør således være motivert i denne kampen.
- Liga:Skøyter
- Kamp / utøvere:Yuskov, Denis - Krol, Thomas
- Tilleggsinfo:Beste sluttplassering: Krol, Thomas (Yuskov, Denis - Krol, Thomas)
- Tips/ utfall:Krol, Thomas
- Spillestopp:10.02.2019 15:25
- Innsats:0.62
People who care too much about the way they look are bad gamblers.
- Kamp / utøvere:NY Knicks - Toronto Raptors
- Tips/ utfall:B/ -9
- Spillestopp:10.02.2019 01:35
- Odds:1.76
- Innsats:6/10
- Selskap:Bet365
Jeg fortsetter å spille mot Knicks gang på gang. De tapte, selvsagt, nok en gang i går borte mot Detroit (103-120).
Nå får de altså back-to-back mot et av ligaens beste lag. Jeg kunne hamret til med en ordentlig hc-smell igjen, men man veit aldri hvilket lag Toronto sender på banen. Kawhi Leonard er igjen game-time-decision og erfaringsmessig trenger han kun ha vondt i en lillefinger for at de sparer han. Kyle Lowry sliter kontinuerlig med ryggen, men rapportene tyder på at han spiller. De tradet inn Marc Gasol fra Memphis, men det er usikkert om han debuterer allerede her.
Uansett har Toronto bøtter og spann med kvalitet i laget. Pascal Siakam er kanskje ligaens "most improved player" denne sesongen og 33 poeng og 14 rebounds mot Atlanta sist. Fred VanVleet gjorde karrierebeste med 30 poeng og kan når som helst vikariere i start-femmeren og gjøre en god jobb.
Green, Ibaka, Anunoby, Powell... Dette laget har dybden som går LANGT UTENPÅ Knicks sin. De kjemper om tittelen i Eastern Conference. Det skal uansett bli spennende å se hvordan de velger å kjøre inn Gasol i rotasjonen når hans landsmann Ibaka spiller som han gjør om dagen.
Dersom enten Kawhi Leonard eller Kyle Lowry spiller bør dette laget pløye over stakkarslige Knicks, noe som betyr blowoutseier med minst tosifret.
Dennis Smith jr. kom inn for Knicks som en del av Porzingis-traden. Han spilte sin tredje kamp i går og noterte karrierebeste med 31 poeng. DeAndre Jordan som også kom inn gjorde 14 poeng etter 5/5 shooting. Problemet til Knicks er uansett en av ligaens tynneste og svakeste rotasjoner. Alle rotasjonsbyttene gjør det ikke enklere og Knicks er i fullt tankemodus.
Toronto har dekket linjen i 5 av sine 6 siste oppgjør mot Knicks. De har vunnet de 3 siste møtene med et snitt på hele 25 poeng! Knicks har 3-7 ATS siste 10 og som sagt i fullt tankemodus (for first round pick).
Forrige møte på denne banen, forrige sesong, vant for øvrig Toronto 132-106. Tidligere denne sesongen vant Toronto 128-112 hjemme, så dere skjønner kanskje tegningen på nivåforskjellen som under normale omstendigheter ligger til grunn.
Raptors er dessuten i knallform nå. De 3 siste er vunnet med blowoutsifre;
8/2: Atlanta - Toronto: 101-119 (Kawhi spilte ikke)
6/2: Philadelphia - Toronto: 107-119
3/2: Toronto - LA Clippers: 121-103 (Lowry spilte ikke)
2 seire siste 29 kamper for Knicks. 15 strake tap!!! Alle ungguttene til Knicks skal være sjanseløse i denne matchupen. Det er jo ingen grunn til å tro noe annet, så får tiden vise om man er for eplekjekk. Toronto er langt bedre i ALT, så gjelder det å unngå en skikkelig shitty dag på jobben.
- Knicks are 1-6 ATS in their last 7 vs. Atlantic Division teams
- Knicks are 0-4 ATS in their last 4 games overall
- Knicks are 0-4 ATS in their last 4 home games vs. a team with a winning road record
- Raptors are 7-2 ATS in their last 9 Saturday games
- Raptors are 12-5 ATS in their last 17 road games vs. a team with a home winning % of less than .400
PS: Pinnacle ikke ute med odds enda, så sniker meg til et spill hos bet365 for er redd linjen blir større når Pinna slipper odds. Det avventes helt sikkert bekreftelse rundt Kawhi m.fl.
09.02.2019 18:59 Stigis
Jeg kommer selv til å spille med høyere hc i tillegg, men prøver å lete opp litt mer info rundt laget til Toronto. Snittmargin på 25 poeng i de 3 siste innbyrdes, så her kan det smelle skikkelig igjen.
Det har nå kommet inn et par rapporter. Den ene går på at Kawhi Leonard er klar for spill. Han deltok på "shootaround" tidligere i dag, og det pleier å bety at man spiller.
Den andre er en uttalelse fra coach Nick Nurse vedrørende Gasol;
"Coach Nick Nurse said that he is hopeful Marc Gasol will be available to play Saturday vs. the Knicks.
Dersom Toronto kommer med et lag med Leonard, Lowry, Gasol, Ibaka, Siakam, Green.. Da skjønner ikke jeg annet enn at dette blir en blowout-seier. PInnacle ligger på -12,5, mens Bet365 nå har 1,52 for -9 poeng.
Stigis
+/- 14 hos Bet365 nå med 1,90 på begge utfall. Er det jeg som er blind eller har Bet365 bare standardlinjen på NBA, mener å huske at de før hadde mange ulike varianter på handicap.
Unibet har 1,43 på -9 som er ditt opprinnelige spill. Unibet har ihvertfall mange varianter, spørsmålet er om det er verdt å prøve seg på et stort handicap nå når standardlinjen ligger på 13-14 poeng :-) Sitter med en følelse av at dette kan bli slakt og Raptors først er igang, kanskje -20 til 3,65 med 2 units for å ha enda litt mer spenning til natten :-)
1,95 hos PinnacleSports på -13,5.
Du er ikke blind :-) Bare litt vanskelig å finne frem, men ytterst til høyre står det "37". Trykk der. Øverst får du da noen valg (Hovedspill, Kamp-spesialer, Lag-spesialer og Quarter-spesialer.
Trykk på Kamp-spesialer, deretter "Mer handicap-spill" og du kan spille Raptors med handicap helt opp til 21,5 poeng.
Stigis
- Kamp / utøvere:Tampa Bay Lightning-Pittsburgh Penguins
- Tilleggsinfo:HC (-1.5)
- Tips/ utfall:1
- Spillestopp:10.02.2019 01:00
- Odds:2.45
- Innsats:300
Storoppgjør i Florida i natt når Tampa Bay Lightning tar imot Pittsburgh Penguins.
Lightning har gjort en god sesong så langt og som ventet topper laget Eastern Conference. Litt overaskende er det at de allerede er 12 poeng klar av lag nr.2.
Kommer til å cruice inn til sluttspillplass og det vil være overaskende om de ikke avslutter grunnspillet på topp i alle tabeller.
Har gått på to blemmer på rad på egen is nå mot Golden Nights og Blues, så det ventes et svært revansjelystent hjemmelag her.
Vunnet 20 av 27 hjemmekamper.
Pittsburgh Penguins har levert svært varierende til nå i sesongen. Kommer helt sikkert til å berge inn en sluttspillplass til slutt, men ligger pr. nå litt på vippen.
Står med tre strake tap så formen ser ikke ut til å ta av på noe som helst vis.
Lightning vant 7-1 her sist lagene møttes og jeg tror de har en god sjanse igjen.
- Liga:Alpint
- Kamp / utøvere:Ilka Stuhec
- Tilleggsinfo:Tar Medalje?
- Tips/ utfall:Ja
- Spillestopp:10.02.2019 12:30
- Odds:2.75
Ilka Stuhec er en slovensk dame som var ute hele fjorårssesongen med skade, men sesongen før der dominerte hun alpinsirkuset I fartsdisiplinene. Comeback sesongen i år har vært litt opp og ned. I Val Gardena vant hun både utfor og Super G. I Cortina ble hun nummer to og tre i de to utforrennene. Det dårligste hun har gjort er 14.plass i Lake Louise. Her i Åre har hun vært helt ok sålangt. På ufortreningene ble hun nummer 8 og 17, men vektlegger disse meget lite. I utfordelen av superkombien ble hun nummer to, kun slått med en hundredel av Siebenhofer.
De fire største medaljekandidatene er Stuhec, Goggia, Siebenhofer og Schiedhofer. Bortsett fra Goggia som også nettopp kom tilbake fra skade, har Stuhec mest erfaring, og jeg vil si at hun virker å ta frem sitt ypperste i mesterskap. Synes 2.75 for at Stuhec tar medalje er ganske bra.
09.02.2019 15:14 Black
- Liga:Skøyter
- Kamp / utøvere:Nuis, K - Verbij, Kai
- Tilleggsinfo:Beste sluttplassering: Verbij, Kai (Nuis, K - Verbij, Kai)
- Tips/ utfall:Verbij, Kai
- Spillestopp:09.02.2019 14:20
- Odds:2.90
- Innsats:0.77
People who care too much about the way they look are bad gamblers.
- Kamp / utøvere:Phoenix Suns - Golden State Warriors
- Tips/ utfall:B/ -14
- Spillestopp:09.02.2019 03:05
- Odds:1.78
Golden State har vunnet alle kampene der Durant, Curry, Thompson, Green og Cousins har startet. De taper garantert ikke denne heller. Det beste laget i ligaen mot et av de aller svakeste, som i tillegg er uten sentrale spillere.
TJ Warren er nemlig bekreftet ute, mens Devin Booker (lagets største stjerne) er oppjustert fra ute til tvilsom i løpet av dagen. Dersom han også misser kampen er rotasjonen så syltynn at Golden State bør pløye over dem, og da mener jeg 15-30 poeng - evnt ++.
Det er egentlig ikke så mye å skrive om en kamp der begrepet David mot Goliat virkelig kan brukes. Kan selvsagt nevne at Golden State har 17! strake seire mot Phoenix og 8 på rad på denne banen. De vinner svært ofte med tosifret antall poeng.
I sine 5 siste kamper vinner Golden State med et snitt på 16 poeng, mens Phoenix taper sine med et snitt på 11,6 i samme periode. Mot svake lag der Golden State er favoritt med minst 10 poeng har de vunnet med et snitt på hele 19,3 poeng denne sesongen.
Phoenix skal rett og slett ikke ha noe forsvar til å stå i mot Golden State som fyrer på alle sylindre og som har våpen overalt på banen. Dersom Booker i tillegg er ute mister de sin klare ener og da blir dette menn mot gutter.
- Suns are 1-6 ATS in their last 7 when their opponent allows 100 points or more in their previous game.
- Suns are 0-5 ATS in their last 5 Friday games
- Warriors are 9-1 ATS in their last 10 road games vs. a team with a home winning % of less than .400.
- Warriors are 6-1 ATS in their last 7 Friday games.
- Kamp / utøvere:New York Rangers - Carolina Hurricanes
- Tilleggsinfo:Målskårer
- Tips/ utfall:Mika Zibanejad
- Spillestopp:09.02.2019 02:00
- Odds:2.50
Mika Zibanejad har funnet formen i det siste og står med 5 skåringer på de siste 4 kampene. Til sammen har det blitt 22 mål på 53 kamper. Rangers var vunnet alle kampene mot Carolina hjemme siden 2010, enten vanlig eller etter forlenging. Bør kunne fortsette på denne trenden og 2.50 på Zibanejad mål er bra. Velger å spille hos Nordicbet, siden spillet der omfatter også OT. Unibet med 2.65
- Kamp / utøvere:Detroit Pistons - NY Knicks
- Tips/ utfall:H/ -7
- Spillestopp:09.02.2019 01:05
- Odds:1.77
Dette er en såkalt home-and-home serie der lagene alltid møtes hjemme og borte rett etter hverandre, så med andre ord møttes disse lagene i siste kamp;
NY Knicks - Detroit Pistons: 92-105
Nå er det altså Detroit som har hjemmebane og jeg ser ingen som helst grunn til at det skal ende noe annerledes denne gangen.
Argumentene har ikke forandret seg på bare et par dager, så i fare for å gjenta meg selv limer jeg inn analysen fra forrige gang;
http://www.oddsnet.com/fora/view/OddsNetspill__Knicks_taper_og_taper!!!-126384-317812.html#317812
Detroit har nå vunnet 3 av sine 4 siste kamper. I denne perioden har de kun tapt for Clippers i en kamp de ledet med 25 poeng underveis, så ser man bort fra den helsprekken er de i god form nå.
De er absolutt på skuddhold i forhold til sluttspillplass (1,5 kamp/seier bak Miami) og har ALT å spille for. Dette er en kamp som skal vinnes alle dager i uken.
Knicks på sin side tanker for alt det er verdt. De nye spillerne Jordan og Smith jr løfter ikke laget voldsomt, så dette ender med tap nr. 15 på rad!!!!
De har altså 14 strake tap, de har kun vunnet 2 av sine 29 siste kamper, 1 av sine 21 siste og er sjelden konkurransedyktige i kamp etter kamp nå.
Det eneste som holder innsatsen litt nede er at Detroit ikke har for vane å blåse motstandere av banen, uansett matchup, men at de skal vinne denne med 8+ bør likevel være mer enn innenfor.
- Pistons are 4-1-1 ATS in their last 6 games following an ATS win
- Pistons are 4-1 ATS in their last 5 games playing on 2 days rest
- Knicks are 0-6 ATS in their last 6 when their opponent scores 100 points or more in their previous game
- Knicks are 0-4 ATS in their last 4 games overall
- Knicks are 0-4 ATS in their last 4 vs. Central Division teams
Synes det er merkelig at Knicks ikke har klart å bygge opp et skikkelig lag på lang tid, skulle tro det var attraktivt for mange å bo i New York og spille hjemmematcher i Madison Square Garden. Mange penger har de også så det kan ikke være der problemet ligger. Må jo være en av de mest kjente lagene der ute internasjonalt også.I tilegg ligger de alltid høyt på "Forbes list", bare slått av Dallas Cowboys, Man United, Real Madrid, Barcelona, NY Yankees og New England Patriots fra 2018. Skulle da tro at et slikt lag skulle kunne friste storspillere! Nå er det jo NBA da så jeg sier ikke at de har dårlige spillere, men virker lenge siden de hadde noe skikkelig å fare med.
Jeg skjønner helt klart hva du mener :-) Knicks ligger for øvrig an til å sikre seg 1-2 virkelig stornavn før neste sesong. Kevin Durant er en det prates "høylytt" om og Knicks var blant klubbene det ble pratet om i forhold til Anthony Davis nå.
Overgangssystemet i NBA er imidlertid så innviklet at jeg anbefaler alle å sette seg inn i det på egen hånd. Det ville jo tatt en uke å forklare fra bunnen av :-) Se på sagaen rundt Davis nå der Lakers tilbydde et lass med spillere (bl.a. Ingram, Ball og Kuzma) pluss fremtidige draft picks og ei pakke som var helt hinsides - på grensen til det latterlige. Likevel ble det avslått!!
De ville fått to monsternavn i LeBron og Davis, men det hadde kostet voldsomt og gjort dem svært sårbare i rotasjonen bak de to store.
I forhold til first round-picks, second round picks osv er ofte en tredje klubb også involvert og for den vanlige mannen i gata er dette det reneste virrvar. Knicks tradet jo nettopp bort Porzingis til Dallas i en pakke der også Hardaway jr og Lee forsvant ut dørene. Motsatt vei kom DeAndre Jordan, Wesley Matthews og Dennis Smith jr. Matthews kommer til å forsvinne videre til en tredjeklubb etter hvert. Siste nyhet rundt Matthews;
"Wesley Matthews will agree to a contract buyout with the Knicks and "plans to sign" with the Pacers, according to Shams Charania of The Athletic. He had $18.6 million left on his deal, so it would have been tough for anyone to trade for him. The Pacers are a good fit for Matthews with Victor Oladipo (knee) out for the season and Tyreke Evans struggling."
Det er altså så mange faktorer involvert i disse trade-pakkene og mye handler om draft picks i fremtidige år. Det tar mange år å bygge et storlag. Philadelphia var f.eks fullstendig på glattisen i årene etter Allen Iverson la opp, men møysommelig arbeid over flere år begynner nå å gi resultater. Etter traden av Tobias Harris fra Clippers nå har de plutselig 4 store navn i Embiid, Simmons, Butler og Harris. Harris-handelen kostet imidlertid og det stilles spørsmålstegn rundt rotasjonen bak de 4 store som kan bli vel tynn. Ikke minst koster det klubben voldsomt i kontrakter og de går all-in for å vinne noe NÅ i stedet for å bygge stein for stein i enda noen faser. Det finnes ingen fasit, men poenget er vel at det ikke er som i fotball der de store klubbene bare kjøper de beste spillerne.
Dette med "tanking" går jo på å sikre seg best mulige kort i draft-lottery. Klubber som Dallas sikret seg monstertalentet Luka Doncic og Ayton kom inn til Atlanta, i stedet for at storklubbene sikret seg dem. Dette er jo med på å sikre at ikke forskjellen mellom topp og bunn blir enorme. Ved å trade bort spillere med f.eks max-kontrakt åpner det samtidig opp økonomisk, noe som igjen styrker en klubb i forhold til draft av spillere.
Veldig dårlig forklart dette, men ikke så lett å få det ned på "papir". Jeg anbefaler derfor å sette seg inn i dette på egen hånd, for jeg veit liksom ikke hvor jeg skal begynne en gang :-)
I forhold til Knicks kjenner jeg flere fans som ble fly forbannet på Porzingis-traden og mente de fikk svært dårlig betalt med alt som lå i den "pakken". Det finnes uttallige eksempler på organisasjoner i flere klubber som har driti på draget i trades, og så lenge det er så mange faktorer involvert er det mye som skal klaffe for å bygge et storlag fra bunnen av.
Stigis
"The Clippers have agreed to trade F Tobias Harris, C Boban Marjanovic and PF Mike Scott to the 76ers for G Landry Shamet, F Wilson Chandler, PF Mike Muscala and a 2020 first-round pick, a 2021 unprotected first-round pick via Miami, and a 2021 and 2023 second-round pick.
Jeg prøvde å forklare for kona at en klubb som Knicks nå ønsker å TAPE KAMPER nærmest med vilje (i forhold til tankingen flere av bånnklubbene nå er midt oppi), men jeg ga opp etter et halvt minutt. Bare det å skulle forklare hvorfor og hvordan de eventuelt gjør det, det gir jo ingen mening overhodet for en "utenforstående" :-)
Stigis
08.02.2019 15:44 Stigis
08.02.2019 15:45 Stigis
- Kamp / utøvere:Brooklyn Nets - Chicago Bulls
- Tips/ utfall:H/ -8
- Spillestopp:09.02.2019 01:35
Disse lagene møtes for fjerde og siste gang denne sesongen, og det er Brooklyn Nets som har vunnet alle så langt;
30/1-19: Brooklyn - Chicago: 122-117
6/1-19: Chicago - Brooklyn: 100-117
20/12-18: Chicago - Brooklyn: 93-96
Ingen av seirene med minst 8 poeng, men det tror jeg kommer nå. Brooklyn ligger, svært overraskende, på playoffplass. De har virkelig gått under radaren og vist seg konkurransedyktige til tross for et lass med skader hele sesongen - på sentrale spillere.
Hjemme har de 14-2 siste 16 og 10-1 siste 11.
Deres største stjere, Caris LeVert, er ENDELIG spilleklar igjen og er nå bekreftet som klar for nattens kamp. Allen Crabbe og Hollis-Jefferson det samme. Det er vel kun Dinwiddie og Dudley som er listet som ute, så da bør Brooklyn ha rotasjonen til å kjøre over Bulls i denne.
Bulls sikret seg for øvrig Otto Porter jr. før deadlinen stengte og det er utvilsomt en god signering for Bulls. Porter vil koste klubben 27 millioner dollar i 2019/20 og nærmere 28,5 året etter. Han er likevel en spiller som kan løfte spillere som LaVine, Dunn, Markkanen og Carter jr.
Porter er en effektiv spiller og en glimrende 3-poengs skytter. Forhåpentligvis blir han også en positiv brikke defensivt for en klubb som knapt veit hva defensiv struktur handler om - spesielt med Carter jr. ute. Han satt i møte med klubben i går kveld, men det er lite som tyder på at han er aktuell for kampen mot Brooklyn - uten en eneste trening med sine nye lagkamerater.
Brooklyn kommer nettopp fra en knallsterk seier hjemme mot Denver (135-130), i en kamp de satte hele 19 3-poengere (19/34). Dette laget har mange spillere som kan fyre fra avstand, så kun en skikkelig offdag kan hindre dem fra å vinne denne kampen - trolig med 10+. All Star D'Angelo Russell ledet nok en gang an med sine 27 poeng og 11 assists, og nå får han mer hjelp fra vingene - spesielt i og med LaVert returnerer.
Chicago Bulls er elendige i begge ender av banen og spesielt defensivt sliter de med Carter ute. Offensivt er det LaVine og Markkanen som gjelder, men som regel hjelper det ikke in the end uansett. LaVine er et uromoment det er vanskelig å guarde, men som lag blir det alt for mye individualisme og i det hele tatt ren bingo der uttellingen må ligge langt over normalen for at de skal vinne kamper.
- Nets are 6-1 ATS in their last 7 games following a straight up win
- Nets are 4-1 ATS in their last 5 games after scoring more than 125 points in their previous game
- Bulls are 2-7 ATS in their last 9 games playing on 1 day of rest
- Bulls are 3-12 ATS in their last 15 vs. Atlantic Division teams
Stigis
- Kamp / utøvere:Golden State Warriors - San Antonio Spurs
- Tips/ utfall:H/ -13
- Spillestopp:07.02.2019 04:35
- Odds:1.76
Jeg satte nesten fast brødskiva i halsen når jeg så linja på denne kampen. Første tanke var å kaste meg over +15 på San Antonio, MEN det var selvsagt en grunn til at den var satt slik;
San Antonio sparer både DeRozan og Aldridge, lagets to DESIDERT beste og mest sentrale spillere hele sesongen. I tillegg er Derrick White ute med skade og da er 3 faste startere ute i en kamp BORTE mot ligaens beste lag.
Da lukter dette selvsagt blowout-seier lang vei. Greg Popovich er riktignok en taktiker av rang, men hvordan skal spillere som Forbes, Mills, Gay, Bertans, Belinelli og Poeltl henge med i svingene i denne matchupen over 4x 12 min???
For å bruke en term fra tennisen verden vil jeg kalle dette å "legge" seg. Dette er nemlig front end av en back-to-back og jeg tolker det slik at Popovich tar for gitt at de taper denne kampen uansett. Derfor sparer han sine to største stjerner til kampen i morra mot Portland i stedet som kan bli litt av en batalje.
Hva skal man si? Det blir kanskje noe ala Leicester i toppkamp mot Man City der de sparer Vardy, Maguire og Mendy. Et vanskelig utgangspunkt som blir nesten umulig uten sine beste og mest sentrale spillere.
Dersom Golden State starter med Cousins, Curry, Durant, Green og Thompson skal de pokker meg ha litt av en offdag (flere av dem) for ikke å vinne denne i hvert fall tosifret. Minst 14 poeng er MYE, men med DeRozan og Aldridge ute mener jeg det bør kunne gå.
Noen ATS-trender i tillegg avslutningsvis;
The Golden State Warriors are:
- 3-1-1 ATS in their last five games against the Western Conference
- 5-2 ATS in their last seven games against teams with winning records
- 5-2-1 ATS in their last eight games following a win
The San Antonio Spurs are:
- 0-4 ATS in their last four overall
- 1-4 ATS in their last five games against the Western Conference
- 0-5 ATS in their last five games playing on one day of rest
07.02.2019 20:19 LeonBerger
Vil bare takke for mange innsiktsfulle og gode tips på NBA. Er vel litt selektiv med hva jeg spiller på, men du har gitt meg et bra overskudd. Denne har satt jo klokkerent i boksen! Tusen takk for den tid du legger i dette.
Veldig hyggelig med slike tilbakemeldinger, så setter pris på det.
Jeg legger ned vanvittig med tid på dette, på daglig basis, og da er det hyggelig å vite at noen i det minste leser noen av tipsene mine.
Det handler selvsagt om å være selektiv og jeg kunne strammet voldsomt inn på tipsingen min (antallet). Jeg lærer imidlertid noe nytt hver eneste uke, ikke minst ved å skrive disse tipsene/analysene.
Stigis
Da kommer det ned til om Golden State gir jernet kampen ut, men ved en stor/klar ledelse etter 3rd qtr kommer de trolig til å sende innpå benkespillerne - noe som igjen kan bety litt færre poeng.
H + u/231,5p (uten overtime)
Bookie: NordicBet
Odds: 2,00
Units: 4
Stigis
- Sport:Håndball
- Liga:Champions League
- Kamp / utøvere:HBC Nantes - Paris HB
- Tips/ utfall:H (hcp + 2.5)
- Spillestopp:07.02.2019 20:45
- Odds:1.85
- Innsats:3
Tester et spill på at Nantes taper med max. to mål hjemme mot Paris i Chamions League i kveld. To lag som kjenner hverandre meget godt, møttes to ggr rett før jul, i to tette bataljer. I serie vant Paris med ett mål borte, mens de vant med fire mål hjemme i hjemlig cup. De møttes også to ggr tidligere denne sesongen, i høst der en kamp endte med ettmålsseier til Paris, den andre med ettmålsseier til Nantes etter forlenging. Synes resultetene i disse 4 kampene sier noe om hvor jevne lagene er: PSG hjemme 45-46, 35-34 og 34-30. Nantes hjemme 29-30.
Paris topper gruppa klart, og Nantes bør/må ha poeng her for å henge med i kampen om avensement. Fristes dermed av hjemmeoddsen på mellom 3.5 og 4 blank, men feiger ut til ON-ligaen og spiller hjemmelaget med 2.5 måls forsprang til markedsledende odds hos Unibet, 1.85 er over alle andre jeg har sjekket.
Lagene er nå klare til dyst etter kamppause siden før jul (VM-pausa..) Nantes melder om en motivert tropp som samlet seg. Det meldes om smil, trøkk og en samlet gjeng som ser fram til å ta neste nivå. Det gjelder å være kompakte i forsvar, begrense deres svake sider, og ta sjansene som kommer. Nantes spiller for å kvalifisere seg, Paris spiller om 1. plassen. Et lite håp om at dette dytter motivasjonspila et lite hakk mot hjemmelaget.
Paris er et av topp 2, topp 3 i verden. Mikkel Hansen og Sander Sagosen er ikke noe dårlig backpar, for å si det sånn.. Håper og tror imidlertid at de er litt småmette/slitne etter VM, det var hardt program og mange fysiske trøkker for disse spillerne.
Synes det ligger forutsetninger i bunn her som borger for at et toppmotivert hjemmelag kan få med seg noe her, ihvertfall følge rivalen til døra, som de har for vane. Innbyrdes oppgjør tilsier en tett match, lagene kjenner hverandre meget godt. Motivasjon og hjemmebanefordel gjør at det testes et lite spill på denne hos Unibet.
19 sesonger i ON-ligaen (:Ligamester Eliteserien Sesong #11
- Land:Russland
- Liga:MHL
- Kamp / utøvere:SKA Varyagi-Kryla Sovetov
- Tips/ utfall:ska -1,5:H
- Spillestopp:07.02.2019 17:00
- Odds:2.85
SKA Varyagi er nr 7 med 2-1-2 siste 5 kamper
Kryla Sovetov er nr 8 med 1-1-3 siste 5 kamper
SKA har 10-5-9 hjemme
Kryla har 11-11-8 borte
Lagene har kun møtt hverandre 2 ganger tidligere-begge kampene ble spilt i oktober 2018 og SKA vant begge- kan også legge til at de faktisk spilte borte i begge kampene.
Lite å velge mellom i dag , men dette var en av de som frister mest.